REKLAMA

Wola

inwestycje »

 

Rusza budowa tramwaju na Kasprzaka. Budimex miał kontrakt w kieszeni i... odpuścił

  25 sierpnia 2021

alt='Rusza budowa tramwaju na Kasprzaka. Budimex miał kontrakt w kieszeni i... odpuścił'
źródło: Tramwaje Warszawskie

Poszukiwania wykonawcy nowej linii tramwajowej zakończyły się sensacyjnym finałem. Budimex wygrał internetową aukcję ofert, ale nie podpisze umowy.

REKLAMA

Po trzynastu miesiącach poszukiwania wykonawcy wszystko stało się jasne. Za budowę nowej linii tramwajowej na Woli będzie odpowiadać firma Strabag, choć jeszcze niedawno wydawało się całkowicie pewne, że kontrakt otrzyma Budimex.

Tramwaj na Kasprzaka - reaktywacja

Tramwaje Warszawskie poszukiwały wykonawcy nowej linii od lipca ubiegłego roku. W czerwcu odbyła się aukcja, która przyniosła zaskakujące rozstrzygnięcie. Budimex, który jeszcze w lutym oczekiwał 324 mln zł, niespodziewanie przebił sześciu konkurentów schodząc z ceną do 200 mln zł. Dlaczego wobec tego nie podpisze umowy? Rzecznik firmy udzielił nam niezwykle mało konkretnej odpowiedzi, dlaczego ostatecznie wykonawcą będzie Strabag.

- Z tego co wiem poprzednia aukcja elektroniczna była z przyczyn technicznych unieważniana - czytamy w mailu od Michała Wrzoska. - To może być wynik ponownej aukcji.

Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że powody odrzucenia oferty Budimexu były całkowicie inne. Firma z niewiadomego powodu nie przedłużyła terminu obowiązywania wadium, którego wpłacenie było warunkiem starania się o kontrakt.

Zapraszamy na zakupy

Tramwaj na Kasprzaka - jak będzie wyglądać?

Na liczącym 2300 metrów odcinku między Wolską a Skierniewicką tramwajarze zbudują nowe tory, kolejne 1200 metrów torowiska czeka remont. Nowe przystanki powstaną przy Płockiej, stacji kolejowej Wola i Ordona. Torowisko będzie niemal w całości obsiane trawą.

- Budowa nowej trasy tramwajowej zgodnie z planem ma się zakończyć w 2023 roku - zapowiadają Tramwaje Warszawskie. - Wykonawca, po podpisaniu umowy, na realizację zadania będzie miał 20 miesięcy. Nie będą do tego czasu wliczane 3-miesięczne okresy zimowe od połowy grudnia do połowy marca. Jeśli pogoda pozwoli, będzie mógł pracować także w tym okresie.

REKLAMA

Zlikwidują tunel na Kasprzaka

Przy okazji budowy linii na Kasprzaka czeka nas rewolucja na Reducie Wolskiej. Torowisko przejdzie pod skrzyżowaniem z Redutową bezkolizyjnie, w miejscu dzisiejszej północnej jezdni Kasprzaka. Zniknie zatem tunel "wyrzucający" samochody z dala od centrum a przystanki zostaną zbudowane w jego miejscu, w zagłębieniu terenu.

- Istniejące przejście podziemne zapewniające do nich dojście będzie wyremontowane i przystosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności poprzez budowę pochylni - czytamy w opisie wybranego przez Tramwaje Warszawskie wariantu trasy. - Zastosowanie pochylni zamiast wind ma w założeniu zapewnić dostępność peronów w sposób bezawaryjny, odporny np. na skutki wandalizmu. Ze względu na wykorzystanie istniejącego wykopu na trasę tramwajową, jezdnia północna Kasprzaka zostanie powiązana z Wolską poprzez nowe skrzyżowanie położone między cerkwią a kościołem.

(dg)

 

REKLAMA

Komentarze (5)

# nad

25.08.2021 20:32

Tramwaje będą tym tunelem jeździć raz na kilka minut. Samochody jadą tamtędy jeden za drugim. Można było tory puścić po jezdni(odpowiednia sygnalizacja etc.) ale po co?! Ideologia jest ważniejsza niż rachunek ekonomiczny i zmniejszenie emisji spalin.

# nnn

25.08.2021 23:34

Budimex zszedł z ceną i wygrał. Potem policzyli jeszcze raz i musieli odpuścić.

# Kozov

26.08.2021 08:37

Budimex nie jest polską firmą jakoś już ponad dekadę. Równie dobrze dyrektorzy strabaga i budimexu mogli się dogadać, my schodzimy Wam z kasprzaka, Wy schodzicie nam gdzieś indziej i każdy tym sposobem zarabia 20% zamiast 10%.

REKLAMA

# zjelonek

26.08.2021 09:00

#nad napisał(a) 25.08.2021 20:32
Tramwaje będą tym tunelem jeździć raz na kilka minut. Samochody jadą tamtędy jeden za drugim. Można było tory puścić po jezdni(odpowiednia sygnalizacja etc.) ale po co?! Ideologia jest ważniejsza niż rachunek ekonomiczny i zmniejszenie emisji spalin.
Można też było tory położyć do Wolskiej na Ordona albo zbudować linię na Jana Kazimierza.
Pomysł zlikwidowania bezkolizyjnego wyjazdu z Centrum dla samochodów jest idiotyczny , Kasprzaka zakorkuje się kompletnie. A tramwaj i tak będzie się musiał zatrzymać przed zwrotnicą na Wolskiej.
To dobrze że Budimex się wycofał jest szansa że ta głupota nie doczeka się realizacji.
A swoją drogą - 300mln za 2300m linii ?

# annaS

30.08.2021 13:23

"jezdnia północna Kasprzaka zostanie powiązana z Wolską poprzez nowe skrzyżowanie położone między cerkwią a kościołem". Serio? Między cerkwią a kościołem?? Czyli co? zabiorą kawał cmentarza, czy zburzą plebanię?
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Kup bilet

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWola

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

City Break
City Break

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024