REKLAMA

Puls Warszawy

różne

 

Modlin Gate czy niefrasobliwość?

  9 stycznia 2013

alt='Modlin Gate czy niefrasobliwość?'
źródło: www.modlinairport.pl

Niczym autostrada do nieba - tym właśnie dla warszawiaków miało być lotnisko w Modlinie. Początki były nawet obiecujące. W działania na rzecz powstania drugiego portu lotniczego zaangażowało się wiele środowisk społecznych, politycznych i gospodarczych.

REKLAMA

Rzadko w jakiej kwestii pojawiała się taka zgodność. W inwestycji tej dostrzeżono jednak szansę dla całego regionu. Miała ona generować miejsca pracy, przyciągnąć niskokosztowych przewoźników, wpłynąć na wzmożenie ruchu turystycznego i przynieść realne korzyści dla małego i średniego biznesu. To nic, że koszt przedsięwzięcia obliczono na około 370 milionów złotych. W krótkim czasie korzyści i tak miały przeważyć.

Stało się jednak coś zaskakującego. Nie zaczęto jeszcze spijać śmietany, a ta sztandarowa inwestycja zaczęła się sypać niczym domek z kart. Nie trzeba być wnikliwym obserwatorem, gdyż fakty są aż nadto wymowne. Ponad 40 tysięcy zawiedzionych pasażerów, blisko 180 tysięcy złotych strat dziennie i brak systemu ILS (radiowy system nawigacyjny wspomagający lądowanie samolotu w warunkach ograniczonej widzialności i niskiego zachmurzenia) to tylko niektóre z nich.

Czemu realizację budowy łącznika kolejowego powierzono spółce, która obecnie zajmuje się wynajmem powierzchni biurowych i komercyjnych?
Dołączmy do tego decyzję Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego o zamknięciu części pasa startowego i chaos komunikacyjny, a każde z pytań "co tu się dzieje?" wyda się uzasadnione.

Klub radnych SLD sejmiku województwa mazowieckiego postanowił zgłosić inicjatywę powołania doraźnej komisji ds. zbadania nieprawidłowości w realizacji inwestycji budowy lotniska w Modlinie.

Może dzięki temu dowiemy się, kto i co zaniedbał, oraz kto i w jaki sposób wyciągnął z tego największe korzyści? Pytań nie brakuje. Chociażby dlaczego zarządzający lotniskiem twierdzili, że zmodernizowano drogi kołowania i pasy startowe? Czemu nie reagowano na ekspertyzy Instytutu Technicznego Wojsk Lotniczych? Czemu realizację budowy łącznika kolejowego powierzono spółce, która obecnie zajmuje się wynajmem powierzchni biurowych i komercyjnych?

Nie trzeba pytać, w jaki sposób stracić liczących się klientów takich jak Wizz Air oraz Ryanair. W tym obszarze mieliśmy do czynienia z prawdziwym mistrzostwem świata. Pytaniem pozostaje jednak, kiedy uda się pozyskać nowych klientów i co z zapowiadanymi korzyściami dla małego i średniego biznesu? Bo w to, że ktoś zrobił już jakiś biznes, nie należy wątpić.

Grzegorz Pietruczuk
wiceburmistrz Bielan, były radny sejmiku mazowieckiego (2010-2014)

 

REKLAMA

Czytaj na ten temat

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Twój może być pierwszy...

REKLAMA

Najnowsze informacje w Pulsie Warszawy

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane w Pulsie Warszawy

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

REKLAMA

REKLAMA

Boże Narodzenie 2024
Boże Narodzenie 2024
Boże Narodzenie 2024