REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Targówek

inwestycje

 

Łodygowa poczeka jeszcze cztery lata?

  19 marca 2012

Łodygowa poczeka jeszcze cztery lata?

Ulica Łodygowa to obraz nędzy i rozpaczy. Od wielu lat. Miała zostać przebudowana, ale decyzję cofnięto. Następny wyznaczony termin to rok 2016. Czy jednak realny? - Najpierw trzeba znaleźć pieniądze na wypłatę odszkodowań za przejęte grunty - mówi Małgorzata Gajewska, rzeczniczka Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych.

REKLAMA

Zielone światło Łodygowa dostała w połowie 2009 roku. Wtedy właśnie została wydana tzw. decyzja środowiskowa dla tej inwestycji. Oczekiwanie na nią trwało rok, następne półtora roku było potrzebne na otrzymanie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej. Kiedy wreszcie wszystkie dokumenty były zgromadzone, okazało się, że na budowę mostu Północnego brakuje 100 mln zł. Remont Łodygowej wraz z wykupem gruntów miał pochłonąć 54 mln.

Obecnie urzędnicy mówią, że budowa dwóch jezdni o dwóch pasach ruchu w każdym kierunku ma się rozpocząć w... 2016 roku, czyli trzy lata po tym, jak wygaśnie decyzja środowiskowa, o którą trzeba będzie się starać od początku.

- Na 2015 rok mamy na tę inwestycję przewidziany 1 mln zł, a to praktycznie nic. W kolejnym roku na Łodygową przewidziano 46 mln. Trzeba zacząć od wypłaty odszkodowań, więc prace przy takim budżecie na pewno nie ruszą. Decyzja środowiskowa wygasa w grudniu 2013. Konieczne jest więc wystąpienie o nową. Gdyby w przyszłym roku pojawiły się jakieś pieniądze w budżecie, to wiele może się zmienić, ale na to się nie zanosi - mówi Małgorzata Gajewska.

- Rozbudowa ul. Łodygowej na odcinku od Radzymińskiej do granicy miasta jest ujęta w Wieloletniej Prognozie Finansowej m.st. Warszawy na lata 2012-2033 z obecnym szacunkowym kosztem w wysokości 49 mln zł i terminem realizacji do roku 2016 - uściśla Justyna Wszelaka, naczelniczka wydziału planowania wydatków majątkowych Biura Rozwoju Miasta. Odcinek przewidziany do przebudowy liczy 1650 metrów. - Jeżdżę tędy prawie codziennie i mam dosyć korków - mówi prywatny przedsiębiorca Krzysztof Pilkiewicz.

Ulica Łodygowa jest dla Targówka czy Zacisza tym, czym dla centrum Marszałkowska, a dla centralnej Pragi ulice Targowa oraz Grochowska.

Korki są tak duże, że przejazd 500-metrowego odcinka i wjazd w Radzymińską zajmuje nawet 20 minut.
Łączy Targówek i Zacisze z Rembertowem, Ząbkami, Wawrem i Grochowem. Ruch w tym rejonie jest bardzo duży, a "wąskie gardło" bardzo wąskie. Kłopoty rosną, gdy ostro popada, a autobusy grzęzną w kałużach. Łodygowa zaczyna się od skrzyżowania z Radzymińską. Jest arterią wylotową z Warszawy do Ząbek, następnie w kierunku Zielonki, Kobyłki i Wołomina. Te miejscowości są bardzo silnie związane z Warszawą, co generuje ruch typowo miejski, ze szczytami porannymi i popołudniowymi.

- Wzdłuż Łodygowej zlokalizowanych jest kilka bardzo dużych osiedli mieszkaniowych i wciąż powstają nowe. Brak chodników i bezpiecznych przejść dla pieszych uniemożliwia dzieciom bezpieczne dotarcie do szkoły na Radzymińskiej. Korki są tak duże, że przejazd 500-metrowego odcinka i skręt w Radzymińską zajmuje nawet 20 minut. Stojące w korkach samochody smrodzą spalinami, co wpływa niekorzystnie na zdrowie mieszkańców - napisali w proteście przeciwko zmianom w stołecznym budżecie członkowie kilku wspólnot mieszkaniowych położonych wzdłuż ul. Łodygowej, o czym "Echo" donosiło równo przed rokiem. Wołali na puszczy.

REKLAMA

Nic się nie zmieniło

- Oczywiście Łodygowa leży nam jak najbardziej na sercu, bo to jedna z głównych ulic w rejonie. Swego czasu interweniowaliśmy w tej sprawie, ale też w sprawie ulicy Św. Wincentego. Wciąż słyszymy obietnice i tak trwa to od kilku lat - inwestycja spada, ponieważ miasto nie ma pieniędzy - martwi się Zbigniew Poczesny, przewodniczący rady dzielnicy Targówek.

- Jeśli sytuacja w budżecie drgnie, to niewykluczone, że sprawa Łodygowej może wrócić w roku 2014. Prognozy finansowe zmieniają się w zależności od wpływów i wydatków. W tej chwili nie ma pieniędzy, chociaż tę inwestycję traktujemy priorytetowo. Planując inwestycje równolegle przygotowujemy się na przejęcie prawa własności - mówi Agnieszka Kłąb, rzeczniczka urzędu miasta.

REKLAMA

Bogate Ząbki, biedna Warszawa

Łodygowa przechodząca w Ząbkach w drogę nr 634 została częściowo wyremontowana w 2008 roku. Renowacja kolejnego fragmentu, 150-metrowej części od granicy z Warszawą do centrum Ząbek rozpoczęła się w październiku i już została zakończona. Do wybudowanie pozostał wiadukt, na którym byłyby po dwa pasy ruchu w każdą stronę.

- Naszą Łodygową wyremontowaliśmy z samorządem województwa mazowieckiego. Walczyliśmy o przejazd wiaduktem. Na własny koszt przedstawiłem wersję z dwoma jezdniami w każdą stronę. Uznaliśmy, że bez sensu jest koncepcja, by szeroka ulica przed samym wjazdem na wiadukt tworzyła lejek, przed którym kierowcy zaczną gwałtownie hamować. W naszej koncepcji, o której nie usłyszałem dotąd ani jednego złego sowa, środkowy pas miał prowadzić do centrum Ząbek, a prawy kierować do Wygody, Kawęczyna czy Targówka Fabrycznego. Wiemy, że Warszawa nie ma pieniędzy na inwestycję, dlatego deklarowaliśmy rozłożenie kosztów. Nie potraktowano nas jednak poważnie - mówi burmistrz Ząbek Robert Perkowski. - Ten odcinek nie należy do Ząbek, tylko do Warszawy. Dlatego jak reszta warszawskiej Łodygowej na razie nie będzie budowany - dodaje.

Maciej Weber

 

Czytaj na ten temat

Komentarze (9)

 Zaciszny

21.03.2012 19:22

Przebudowa ulicy Łodygowej "leży na sercu" Pana Przewodniczącego Poczesnego ale gdzie leży u Pana Burmistrza Zawistowskiego, który od dwóch lat informuje mieszkańców, że ta inwestycja nie ma sensu bez budowy wiaduktu nad torami i że będzie to uzgadniał z burmistrzem Ząbek ?
Rada Miasta w ubiegłym roku skreśliła ul. Łodygową z uwagi na brak pieniędzy, a Zarząd Dzielnicy przyjął do wiadomości. że w ciągu najbliższych 4 lat nie będzie na Targówku żadnej inwestycji drogowej finansowanej przez miasto (m.in. ul. Św. Wincentego i Nowo-Trockiej).
Wiadukt nad torami w ciągu ul. Łodygowej może być rozważany dopiero gdy zostanie zatwierdzony projekt budowy Trasy Olszynki Grochowskiej (TOG), która ma przebiegać nad linią kolejową przy ul. Łodygowej. Nie jest możliwa budowa wiaduktu nad wiaduktem tak więc do czasu zaprojektowania Trasy Olszynki Grochowskiej możemy zapomnieć o przebudowie ul. Łodygowej.

 Zaciszny

21.03.2012 19:47

Schemat planowanego węzła TOG - rejon ul. Łodygowej można zobaczyć w na stronie internetowej SISKOM.waw.pl - mapy.
Do tego węzła ul. Łodygowej dochodzi też ul. Janowiecka, która prowadzi do budowanego właśnie ogromnego osiedla "Wilno" i za 2 lata przybędzie na Targówku Fabrycznym kilkanaście tysięcy mieszkańców.
Tak więc w tym rejonie sytuacja będzie komunikacyjnie krytyczna bez decyzji Wojewody Mazowieckiego i Pani Prezydent HGW odnośnie projektu połączenia drogowego Targówka z Ząbkami, a w tym budowy węzła z wiaduktem nad torami w ciągu TOG i ul. Łodygowej.
Decyzja środowiskowa o budowie ul. Łodygowej wygaśnie w 2013 roku i podobnie jak 11 innych przedawnionych inwestycji drogowych powiększy wielomilionowe straty wynikające z nierealizowanych planów budowy dróg w Warszawie.

# wojtas1022 z zacisza

03.12.2012 21:07

Uważam, że inwestycja rozbudowy ul. Łodygowej nie ma aż tak dużego znaczenia, bo co da jej poszerzenie? jeśli w ząbkach mamy zwężenie przy Kościele na świałach, po co pchać ruch samochodowy do centrum ząbek? dużo lepszym rozwiązaniem jest jedynie wyremontowanie ulicy Łodygowej i raczej budowa trasy Olszynki Grochowskiej - możliwość połączenia z Toruńską, Radzymińską. Budowa nie kolidowała by z dzisiejszym ruchem, bo jest po nowym śladzie i po terenach działkowych. Problem wykupu działek jest i tak i tak i byłby z Łodygową również problem wykupu działek

REKLAMA

# mci

30.12.2012 12:46

HGW nie ma kasy na praską cześć i nic nie powstanie w tej cześci wa-wy dopóki ona bedzie u steru władzy, a rzecznicy są od tego aby opowiadać dyrdymały typu "W tej chwili nie ma pieniędzy, chociaż tę inwestycję traktujemy priorytetowo."

# Timmy

09.06.2013 19:47

Kurcze po ostatnich ulewach dochodzę do wniosku ze wladze Targówka mają mieszkańców w głębokim poważaniu... nie obchodzi ich że budynki niszczeją bo woda stoi i fundamenty nasiąkają... A nikt kasy potem na remont nie da. O gigantycznych kałużach nawet nie ma co wspominać.
Wg mnie powinni ruszyć z kanalizacją burzową. Łodygowa i tak wygląda jak wygląda więc mogą ją połatać żeby tylko nie wpaść w dziurę i z asfaltem i wiaduktem można poczekać. Ale kanalizacja burzowa to potrzebna jest już.

# skibowa

10.06.2013 10:03

Łodygowa poczeka nie cztery lata, nie trzy, nie dwea. Poczeka dotąd aż będzi kompletnie nieprzejezdna. Wtenczas "na chybcika" załatają ją. Na razie sie jakoś trzyma więc nie jest jeszcze najgorzej Wy narzekacze na wszystko. ;-) Dzieki takiemu stanowi rzeczy jest bezpieczniejsza dla pieszych a to są pozytywy. Patrzcie pozytywnie Wy narzekacze. I nie krytykujcie władzy, która ma na celu priorytet dla piechurów. Piechotą zdrowiej.

REKLAMA

# Bródno the Best

28.08.2013 07:57

Może włodarzom najwygodniej byłoby zaorać Łodygową i zrobić skwer, podobny do tego przy ratuszu. To jest ciekawy pomysł, a kierowcy przestaną narzekać na dziury w jezdni i korek na niej, gdy się ją zamieni na zieleń miejską.

# nokorkom

25.12.2013 16:51

Te zakorkowane ulice to wstyd. Może S8 (obwodnica Marek) pomoże w sprawie odciążenia Łodygowej? Są też inne ulice we wschodniej części Warszawy, które są bardzo ignorowane i zapchane, jak południowy Wał Miedzeszyński czy Płochocińska. To też drogi wojewódzkie kwalifikujące się do rozbudowy do przekroju dwujezdniowego.

# kwintesencja

26.12.2013 13:48

Poczekają (władze) aż Łodygowa rozsypie się zupełnie. Wtedy wyznaczą objazd przez Kraśnicką (Rozwadowskiego, komu u licha przeszkadzała nazwa Kraśnicka?) i ks.Ziemowita lub Utratę, ewentualnie przez Marki i Ząbki (wybudowanym w tym celu w przyszłości dwukilometrowym kawałkiem S8, na którego wybudowanie wyrażono zgodę na wysokich szczeblach władzy od drogownictwa).

REKLAMA

więcej na forum

REKLAMA

REKLAMA

Najnowsze informacje

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuTargówek

Artykuły partnerskie

REKLAMA

Helloprint Polska

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Znajdź swoje wakacje
Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl    Stanowią one własność prawnie chronioną należącą do Wakacje.pl S.A. i/lub jej partnerów.

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Polecamy w naszym pasażu

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA