Autobus ze Skarbka na Marymont prawdopodobnie w przysz³ym roku
16 pa¼dziernika 2015
ZTM planuje uruchomienie w przysz³ym roku autobusowej linii ekspresowej, ³±cz±cej osiedle Derby z Marymontem.
- Odby³o siê spotkanie w Biurze Drogownictwa i Komunikacji Urzêdu m.st. Warszawy, w którym wziêli udzia³ m.in.: przedstawiciel mieszkañców Bia³o³êki Kamil Hajduk, radni Agnieszka Borowska i Waldemar Roszak oraz przedstawiciel ZTM - mówi Magdalena Potocka, rzeczniczka ZTM. - Obecnie, m.in. w zwi±zku z ustaleniami wypracowanymi w trakcie spotkania, analizujemy mo¿liwo¶æ uruchomienia linii ³±cz±cej Derby ze stacj± metra Marymont. G³ówne przeszkody na chwilê obecn± to brak rezerw taborowych, bo zdecydowana wiêkszo¶æ rezerwowych autobusów jest wykorzystywana na Bródnie, oraz niewystarczaj±ca ilo¶æ miejsca na pêtli "Os. Derby". Staramy siê jednak wypracowaæ rozwi±zanie i planujemy uruchomienie linii wraz z pocz±tkiem 2016 roku. Puszczenie takiej linii po ulicy Ostródzkiej nie by³oby satysfakcjonuj±ce dla wiêkszych osiedli, a niew±tpliwie spowodowa³oby konkretne szkody w domach zlokalizowanych wzd³u¿ ulicy - pisze pani Monika.
Prawdopodobnie, ¿eby zrobiæ miejsce dla kolejnej czêsto kursuj±cej w szczycie linii, ZTM bêdzie musia³ zmieniæ rozk³ady lub dokonaæ korekt tras. Na razie jest za wcze¶nie, by mówiæ o szczegó³ach.
Ostródzk± czy G³êbock±?
Po ostatnim artykule wielu czytelników zwróci³o uwagê, ¿e wschodnia Bia³o³êka to nie tylko Derby i szybkiego dojazdu do linii metra potrzebuj± tak¿e mieszkañcy innych osiedli. W tej czê¶ci dzielnicy brakuje jednak dróg, które mog± przyj±æ du¿e, przegubowe autobusy przeje¿d¿aj±ce co kilka minut.
- Puszczenie takiej linii po ulicy Ostródzkiej nie by³oby satysfakcjonuj±ce dla wiêkszych osiedli, a niew±tpliwie spowodowa³oby konkretne szkody w domach zlokalizowanych wzd³u¿ ulicy - pisze pani Monika. - W chwili obecnej ruch komunikacji miejskiej powoduje, i¿ nasze domy dr¿± przy ka¿dym przeje¼dzie autobusu. Przeprowadzone w czerwcu badania techniczne wykazuj± przekroczenia norm okre¶laj±cych dopuszczalne poziomy drgañ, oddzia³uj±cych na domy po³o¿one przy Ostródzkiej. Ich ¼ród³em s± autobusy i samochody budowlane.
Niestety ulice, które 30 lat temu by³y wiejskimi drogami na obrze¿ach stolicy upadaj±cego komunistycznego pañstwa, dzi¶ pe³ni± funkcjê g³ównych arterii du¿ej dzielnicy europejskiej metropolii. Jedynym w miarê porz±dnym szlakiem komunikacyjnym na wschodniej Bia³o³êce jest G³êbocka i wed³ug nieoficjalnych informacji w³a¶nie ta ulica jest brana pod uwagê jako droga wyjazdowa nowej linii z Bia³o³êki.
Dominik Gadomski