Autobus E-9: Derby - Marymont. Znamy listę przystanków
17 grudnia 2015
źródło: ZTM Warszawa
Wiadomo już, z jaką częstotliwością będą kursować autobusy ekspresowe na Marymont i gdzie będą się zatrzymywać.
REKLAMA
E-9 będzie kursować analogicznie do E-7, a więc jednokierunkowo - rano na Marymont, po południu na Białołękę - z około 10-minutową częstotliwością. Autobusy będą rozpoczynać trasę na pętli "Os. Derby" i pojadą ulicami Skarbka z Gór, Berensona i Głębocką, zatrzymując się na przystankach "Os. Derby III", "Os. Derby VI", "Skarbka z Gór", "Kąty Grodziskie", "Grodzisk", "Okrągła", "Os. Lewandów I" i "Jesiennych Liści". Następnie E-9 zatrzyma się dopiero 7,8 km dalej, na przystanku "Park Kaskada". Pętla znajdzie się oczywiście przy stacji metra Marymont.
Wschodnia Białołęka będzie jedyną częścią miasta, obsługiwaną przez dwie linie ekspresowe. Linia zostanie uruchomiona na początku przyszłego roku.
Też tak myślę. Powinien jechać Ostródzką. Po co identyczną trasą jak E-7? No ale trudno, zobaczymy w praktyce. Nie napisali tylko jak będzie w odwrotnym kierunku, ale pewnie też Głębocką.
Najlepszym rozwiązaniem jest zbudowanie pętli w okolicach przystanku Grodzisk, skąd autobusy by wyruszały w trasę, zarówno E9 jak i E7. Mogłyby jeździć taką trasą jak podczas remontu Głębockiej, czyli Grodzisk->Kąty Grodziskie->Berensona->Skarbka z Gór->Magiczna->(dalej tak jak jest obecnie). Powrót analogicznie w przeciwnym kierunku. Dla 132 i 527 mogłyby zostać obecne trasy. To jest chyba najbardziej optymalne rozwiązanie, co o tym sądzicie?
#Maro napisał(a) 18.12.2015 10:43 Najlepszym rozwiązaniem jest zbudowanie pętli w okolicach przystanku Grodzisk, skąd autobusy by wyruszały w trasę, zarówno E9 jak i E7. Mogłyby jeździć taką trasą jak podczas remontu Głębockiej, czyli Grodzisk->Kąty Grodziskie->Berensona->Skarbka z Gór->Magiczna->(dalej tak jak jest obecnie). Powrót analogicznie w przeciwnym kierunku. Dla 132 i 527 mogłyby zostać obecne trasy. To jest chyba najbardziej optymalne rozwiązanie, co o tym sądzicie?
najbardziej optymalne a dla kogo? dla mnie najbardziej optymalne zeby w ogole nie wjezdzal w osiedla
#raz napisał(a) 18.12.2015 11:21 najbardziej optymalne a dla kogo? dla mnie najbardziej optymalne zeby w ogole nie wjezdzal w osiedla
Najbardziej optymalne dla większości mieszkańców ZB. Przecież wiadomo, że wszystkich na raz nie da się uszczęśliwić. W pierwszej kolejności trzeba zapewnić transport obszarom najbardziej zaludnionym.Jak powstaną nowe ulice, takie jak np. Sieczna, to można jedną z linii ekspresowych przesunąć na osiedla Lewandów. Głębocka byłaby w dalszym ciągu obsługiwana przez 527 i 120. Komunikacja w rejonach na północ od Berensona powinna być wzmacniana w miarę dogęszczania osiedli i budowy nowych dróg.
Magiczna stoi w korku, więc cokolwiek pojedzie Magiczną do centrum utknie z rana. E-9 powinno lecieć ostródzką, bo na Głębockiej do będzie stało przy szkole. Start z pętli na os. Derby dobrze.
Rozumiem, że na Berensona do skrętu w Ostródzką korków brak? Zresztą, jeździ już tędy 132, po co dublować taki długi odcinek... Poza tym co z osiedlami na wschód od Głębockiej? Tam zaludnienie jest wielokrotnie większe niż wzdłuż Ostródzkiej.... A może odwrócić trasę, niech rano zaczyna od Głębockiej/Lewandów (w tę stronę korka nie ma), Berensona, Skarbka, Magiczną - tak wiem, tu też jest korek, ale mimo wszystko mniejszy niż na Głębockiej w stronę S8 - a w przyszłym roku mają zrobić przedłużenie Skarbka do Jesiennych, więc chociażby ruch samochodowy się podzieli...
Tak, jak pisze Taltos2. Nie powinno się aż tak dublować linii i to dwóch linii ekspresowych, jeśli nie Ostródzką, to faktycznie E-9 mogłoby jeździć w odwrotnym kierunku - przez Głębocka-Berensona-Skarbka-Magiczna, po dobudowaniu Skarbka do ronda Jesiennych Liści Magiczna nie powinna być aż tak zakorkowana. Ludzie mieliby szerszy wybór.Maro też ma rację - autobusy szybciej pokonywały trasę, jak była pętla przy Grodzisku (a nie na końcu Derb) i jechały od Grodziska prosto Skarbka, Magiczną itd., ale z tym będzie problem, bo tymczasowa wówczas pętla Grodzisk była na gruncie prywatnym i tylko dzierżawionym, miasto nie zechce wykupić gruntu pod pętlę na stałe, a szkoda, bo to faktycznie byłoby najlepsze rozwiązanie=najszybszy przejazd autobusów.
Magiczna nie nadaje się do ciągłej jazdy autobusów. Musieliby ją przebudować. Już w tej chwili nawierzchnia miejscami zaczyna się sypać. Nie wiadomo czy przetrwa remont głębockiej lub mroźniejszą zimę.
"Wschodnia Białołęka będzie jedyną częścią miasta, obsługiwaną przez dwie linie ekspresowe"? Kpiny. Powinno być napisane - Derby będą jedynym osiedlem obsługiwanym przez dwie linie ekspresowe, bo Regaty, Olesin czy Zielona Dolina jak zwykle olane. Gratuluję...
Uważam, że linia autobusowa E-9 powinna rozpoczynać swoją strasę z Osiedla Derby - ulicami Olesin - Ruskowy Bród - Zdziarska - Ostródzka - Berensona - Skarbka z Gór - Jesiennych Liści - Trasa Toruńska (S8) - Park Kaskada - Powązkowska - Obrońców Grodna - Lazurowa - Osiedle Górczewska - Nowolazurowa - Ulica 4 czerwca 1989r. - Nowolazurowa - Aleje Jerozolimskie - Centrum Handlowe Reduta. Linia E-7 i 527 zaczynają już swój bieg od Osiedla Derby, więc normalną rzeczą jest wydłużenie trasy E-9 do Osiedla Regaty (Kobiałka)