REKLAMA

Bielany

Środowisko

 

Autobus na Dewajtis już pewny. Prowizorka na dekady

  26 stycznia 2016

alt='Autobus na Dewajtis już pewny. Prowizorka na dekady'

Bielańscy radni jednomyślnie poparli uruchomienie na Dewajtis linii autobusowej, ale pod wieloma warunkami.

REKLAMA

Opisywany przez nas projekt linii autobusowej, łączącej kampus Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego i inne instytucje mieszczące się w Lesie Bielańskim ze stacją Wawrzyszew, trafił do kosza. Obecnie pewne jest już tylko to, że autobusy elektryczne będą kursować ulicą Dewajtis...

Autobus na Dewajtis - tak, na Lindego - nie

...ale nie ulicą Lindego. Naciski części mieszkańców Wrzeciona okazały się na tyle silne, że radni zgadzają się na linię autobusową dublującą na długim odcinku tramwaje i głoszą nieprawdziwą tezę, że na rondzie Hutników Warszawskich autobusy nie będą w stanie zawrócić.

- Tymczasowa trasa autobusu powinna łączyć zabudowania przy Dewajtis albo z węzłem Młociny poprzez Marymoncką i Przy Agorze, albo z węzłem Marymont poprzez Marymoncką - głosi przyjęte jednomyślnie stanowisko rady dzielnicy. - Docelowo jedyne satysfakcjonujące rozwiązanie to umożliwienie dojazdu od strony ul. Wybrzeże Gdyńskie oraz całkowite zamknięcie Dewajtis dla ruchu samochodowego.

Do czasu powstania zjazdu z Wisłostrady radni i zarząd dzielnicy zgadzają się na funkcjonowanie na Dewajtis linii autobusowej, obsługiwanej wyłącznie przez pojazdy elektryczne. Nie ma także zgody na jakąkolwiek ingerencję w nawierzchnię ulicy (z wyjątkiem zamiany progów pełnych na wyspowe), solenie jezdni i używanie podczas odśnieżania środków chemicznych.

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Ma być mniej samochodów

Start elektrycznego autobusu ma oznaczać "zdecydowane ograniczenie ruchu samochodowego", poprzedzone policzeniem pojazdów wjeżdżających dziś do Lasu Bielańskiego. Mimo zakazu ruchu (absurdalnego, bo nie dotyczącego dojazdu do wielu instytucji) odbywa się tam regularny, spalinowy ruch kołowy.

- Twierdzenie, że po uruchomieniu autobusu zmniejszy się ruch samochodów, jest absolutną nieprawdą - mówi radny Jan Zaniewski. - Może się zmniejszyć, może wzrosnąć. Te dwie sprawy nie mają ze sobą nic wspólnego. W Śródmieściu jest świetna komunikacja miejska, a liczba samochodów tak duża, że rozważa się wprowadzenie opłat za wjazd. To absurdalna argumentacja.

REKLAMA

Tajemnice UKSW

- Mam żal do uczelni, że tak bardzo myśli o swoim rozwoju, a tak mało o ochronie przyrody - mówi radna Joanna Radziejewska. - Pochowany tuż obok kampusu Stanisław Staszic pewnie by się zatrwożył, widząc i słysząc jeżdżące po lesie samochody. Apeluję do UKSW o zaangażowanie w ochronę lasu i włączenie się w starania o budowę dojazdu od strony Wisłostrady.

Stanowisko UKSW pozostaje wielką zagadką. Głównym, a może jedynym argumentem za autobusem na Dewajtis jest wygoda pracowników i studentów, co czyni uniwersytet głównym rozgrywającym w sporze o Las Bielański (widzą to także szkoły i parafia, które podpisują się pod wszystkim, co robi UKSW). Obecnie wiadomo tylko tyle, że dziewiętnaście miejsc parkingowych zajętych pod pętlę autobusową nie będzie rekompensowane w innym miejscu polany. Studenci ograniczają się do powtarzania apeli o autobus, nie wspominając ani słowem o ograniczeniu w zamian ruchu samochodów. Głosu w tej sprawie nie zabierają także władze uczelni, powtarzające mantrę o związku liczby siedzeń w autobusie z liczbą aut.

- UKSW jak dotąd nie zabrał stanowiska w sprawie ograniczenia liczby samochodów - mówi radny Daniel Pieniek. - Chciałbym, żeby uczelnia włączyła się w te prace. Być może potrzebna będzie jakaś specjalna grupa robocza.

REKLAMA

Czy zjazd z Wisłostrady powstanie za naszego życia?

Połączenie kampusu UKSW z Wisłostradą byłoby doskonałym rozwiązaniem, gdyby Warszawa posiadała nieograniczone środki finansowe. W obecnej sytuacji, która może jeszcze pogorszyć się w wyniku kryzysu albo podziału województwa, samorząd nie planuje budowy węzła na wysokości Dewajtis przed rokiem 2042. Skoro rada i zarząd dzielnicy są zgodne, że taki węzeł powinien powstać, lobbing na pl. Bankowym musi rozpocząć się już jutro. Istnieje pewna nadzieja, że uda się wpisać wydatek rzędu kilkudziesięciu milionów złotych do wieloletniej prognozy finansowej Warszawy, ale stałoby się to kosztem innych miejskich inwestycji na Bielanach. Nie obejdzie się także bez wsparcia UKSW.

- Jeśli władcy Wzgórza Kamedulskiego zechcą, węzeł powstanie - powiedziała po obradach komisji samorządowej jedna z mieszkanek Bielan.

Dominik Gadomski

 

REKLAMA

Czytaj na ten temat

Komentarze (13)

# R17

26.01.2016 20:22

Autobus pewny. Nonie wiem. Po pierwsze nie w wariancie ZTM wiec na dzis nie ma zadnego. Po drugie tam jest tyle punktow w tym stanowisku, ze niejestem az tak pewny iz szybko bedzie i oile. Ja mimo wszystko jestem poztywnie zaskoczony jednomyslnoscvia radnych i decyzja o byciu na nie dla autobusu na zasadach ZTM-UKSW

# loz

26.01.2016 21:15

Problemem nie jest autobus, ale liczba samochodow, ktora po wprowadzeniu autobusu bynajmniej sie nie zmniejszy. Rozsadnym kompromisem byloby wydanie ustalonej liczby przepustek na wjazd samochodow w Dewajtis i metalowe slupki wysuwane i chowane z jezdni na pilota (lub bramka) zaraz za torami tramwajowymi. Koszt 50 tys. zl zamiast 30 mln na zjazdy z Wislostrady,.

# Zofia Bednarek

27.01.2016 11:04

Stop! Panie Gadomski, proszę przestać manipulować tytułami! To jest nowomowa rodem z "Trybuny Ludu". Ja, jako mieszkanka Bielan, czuję się głęboko urażona drugą częścią tytułu: "Prowizorka na dekady". Skąd pan o tym wie? Skąd posiada takie informacje? Futurologia Lema? Proszę o konkret. Wskazanie źródła informacji. Tu, na forum.
Ps. Czy pan wie co to jest odpowiedzialność za słowo? Kodeks etyki dziennikarskiej? Reszta bez komentarza.

REKLAMA

# etranżer

27.01.2016 11:29

Pani Zofio Bednarek czy pani zdaje sobie sprawę jak skomplikowane i kosztowne jest zbudowanie dojazdu od WIsły? Może wyjaśni Pani tu na forum jak sobie to wyobraża, kiedy i za ile, zamiast czepiać się słów.
Pan Gadomski dobrze wykonuje swoją robotę.

# NN1

27.01.2016 16:41

Najlepiej o intencjach świadczy likwidacja onegdaj postoju rowerów miejskich a w ich miejsce zezwolenie na parkowanie samochodów. Co jest złego w spacerze przez las?

# belfer

28.01.2016 07:43

#etranżer napisał(a) 27.01.2016 11:29
Pani Zofio Bednarek czy pani zdaje sobie sprawę jak skomplikowane i kosztowne jest zbudowanie dojazdu od WIsły? Może wyjaśni Pani tu na forum jak sobie to wyobraża, kiedy i za ile, zamiast czepiać się słów.
Pan Gadomski dobrze wykonuje swoją robotę.

Nie bardziej kosztowne niż wywalenie w błoto pieniędzy na bulwary które od ponad roku straszą metalowymi palami wbitymi w ziemię, a w dokończonej części wiele osób myli "artystyczne" zadaszenie, z zardzewiałym płotem. Sądzę, że gdyby studenci UKSW z taką samą determinacją jak o autobus walczyli o te zjazdy to by je już tam dawno zrobiono. Proszę pamiętać, że to podlega ochronie środowiska a na to pieniądze z UE zawsze się znajdą. Skoro na innych uniwerkach można budować kolejki linowe nad Odrą (patrz Politechnika Wrocławska) pomiędzy kampusami to proszę nie opowiadać bredni (jak autor artykułu) że głupich zjazdów się "nie da bo za drogo".

REKLAMA

# Kowrinista 200%

29.01.2016 20:27

To wstyd, żeby radni uginali się pod presja mieszkańców czyli tzw. głosu społeczeństwa. Słuchając się awanturniczych mas, niczego się nie osiągnie poza anarchia.

# Ktoś

30.01.2016 11:30

Nadskawkiwanie tej uczelni jest bardzo kosztowne dla płacących podatki w tym mieście. Najpierw chodnik w rezerwacie za ponad 800 0000 zł .Teraz autobus dla tych co im się nie chce iść tym drogim chodnikiem. Problemem też będzie posypywanie jezdni, dodatkowe koszty bo piaseczek . Przystaneczki , wiatki też same się nie ustawią dodatkowy koszt. A co daje uczelnia dzielnicy może ktoś napisze.

# czapajew

01.02.2016 23:19

#Ktoś napisał(a) 30.01.2016 11:30
A co daje uczelnia dzielnicy może ktoś napisze.
Tysiąc par butów... do podzelowania ;-)

REKLAMA

# Kaziu

07.02.2016 18:50

,,władcy Wzgórza Kamedulskiego zechcą'' - tania prowokacja godna PRL-u,a kto życzył by sobie highway pod oknami w miejscu pracy, jeżdzące karetki na sygnale,setki samochodów jeżdzące z Bemowa dalej przez most północny tym bardziej, że odcinek Wisłostrady może otrzymać status S 7 - wszystko na to wskazuje.

# Zaliszek

12.02.2016 16:50

etranżer A wie pan jakie kosztowne było budowanie tego pożal się boże chodnika i wprowadzanie ruchu kołowego na Dewajtis, to kpina z rezerwatu i mieszkańców pod dyktando bezkarnej swołoczy KK. Bo chodnik został zbudowany BEZPRAWNIE, za pieniądze podatników. A te gnojki jeszcze narzekają, że śliski i za wąski. Co to w ogóle za uczelnia??? Fikcja a nie uniwersytet, Wyższa Szkoła Hipokryzji dla tych, którzy nigdzie inndziej by się nie dostali. Buractwo i hołota.

# Gryzu

12.02.2016 18:33

Przecież to wcale nie chodzi o UKSW,doskonale radzili sobie bez tego chodnika i autobusu.
Zwróćcie uwagę jak kończy się ul.Reymonta. Przecież to highway,aż prosi się żeby pociągnąć do Wisłostrady.
Na razie tyle osiągnęli,zobaczymy co dalej ....
Zresztą tytuł artykułu sam się zdradza.

REKLAMA

# tezeusz

14.02.2016 11:45

Autobus na Dewajtis to kwiatek do kożucha. Autobusy elektryczne zapewne nie zaszkodzą Lasowi Bielańskiemu, ale ja nie widzę powodu, aby miasto miało finansować taką inwestycję. Jak UKSW chce wygód to niech je sobie sfinansuje
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBielany

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024