REKLAMA

Bielany

komunikacja »

 

Autobusy elektryczne pojadą ulicą Dewajtis do UKSW?

  22 stycznia 2015

alt='Autobusy elektryczne pojadą ulicą Dewajtis do UKSW?'
Budowa w Lesie Bielańskim chodnika wywołała ogromne kontrowersje.

Czy napędzana prądem komunikacja miejska pojawi się w Lesie Bielańskim? Jak udało nam się dowiedzieć, ZTM i zarząd dzielnicy zamierzają przedyskutować tę sprawę z mieszkańcami.

REKLAMA

Ze względu na swoje położenie pośrodku rezerwatu Las Bielański kilka dużych instytucji, takich jak Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Dobre Miejsce czy katolicka parafia bł. Edwarda Detkensa - jest wciąż pozbawionych komunikacji miejskiej. Jak powinna wyglądać ul. Dewajtis: jak rezerwat czy zwykła miejska ulica, prowadząca do uczelni i kościoła? Podejmowaliśmy ten temat wielokrotnie. I choć oficjalnie nikt nie chce likwidacji rezerwatu, Las Bielański coraz bardziej zaczyna przypominać zwykły park przy dość ruchliwej ulicy.

Autobusy i ekologia

Niedawno Miejskie Zakłady Autobusowe rozstrzygnęły przetarg na dostawę do Warszawy pierwszych dziesięciu elektrobusów typu Solaris Urbino. W ogólnowarszawskich mediach mówiło się, że będą obsługiwać linie kursujące Traktem Królewskim (testowany elektrobus chińskiej firmy BYD jeździł jako 222). Ale czy tabor tego typu nie byłby silnym argumentem dla osób, domagających się komunikacji miejskiej na ul. Dewajtis? Dowiedzieliśmy się, że Zarząd Transportu Miejskiego rozważa takie rozwiązanie.

- Po raz kolejny analizujemy możliwość i zasadność uruchomienia linii autobusowej kursującej ul. Dewajtis - mówi Magdalena Potocka, rzeczniczka ZTM. - Dotychczas nie zapadły jednak żadne wiążące decyzje.

I nie zapadną bez udziału mieszkańców Bielan, którzy będą mieli szansę wypowiedzenia się na ten temat już niebawem.

- Zorganizujemy w tej sprawie konsultacje społeczne - potwierdza wiceburmistrz Grzegorz Pietruczuk. - Być może odbędą się one już w lutym.

Czy ul. Dewajtis powinny kursować elektrobusy? Czy dzięki temu dałoby się zmniejszyć w rezerwacie ruch samochodów? Jak zapanować nad kierowcami parkującymi w lesie? Czy Las Bielański jest jeszcze rezerwatem? Zapowiadają się arcyciekawe konsultacje.

DG

 

REKLAMA

Czytaj na ten temat

Komentarze (20)

# ASTeroida

22.01.2015 23:45

Kuriozalny pomysł.
Na jakim odcinku jeździłby autobus? Kto płaciłby za ten luksus? A co z ruchem samochodów osobowych?

# PETER

23.01.2015 10:24

Z wcześniejszych informacji wynika, że Zarząd Dzielnicy otrzymał stanowicko mieszkańców osiedla, i ono nie uległo zmianie i nadal nie chcą autobusu elektrycznego na ul. Lindego. Ta uliczka ma zaledwie 750 metrów, aburdem jest puszczanie wzdłuż Lasu Lindego, wzdłuż zielonej polany - linii autobusowej, gdzie to miejsce jest przeznaczone na rekreację, wypoczynek i spacery (mnóstwo starszych ludzi tu wypoczywa, a sportowcy na polanie ćwiczą). Komu na tym zależy, kto tak naciska, bo przecież nie mieszkańcy. Wzdłuż tej ulicy rosną wyjątkowe i niespotykane sosny karłowate (które na rogu Lindego z Kasprowicza częściowo wycieli), nie niszczmy tego, co mamy najcenniejsze. Dojazd do uczelni UKSW można uruchomić inna ulicą, która jest do tego odpowiednia.

# Rafał

23.01.2015 19:16

Autobusy tak, tylko wtedy, gdy wprowadzony zostanie zakaz wjazdu dla innych pojazdów. Wątpię jednak w to, by ograniczono tam ruch samochodowy.

REKLAMA

# Radna

23.01.2015 22:55

Ulica Lindego po tym jak została otwarta ul. Reymonta stała się najwygodniejszym dojazdem do Wrzeciona oraz Ul. Marymonckiej. Ruch samochodowy jest o wiele bardziej wzmożony tą trasą, także myślę, że pojawienie się tam autobusu nie będzie bardzo szkodliwe. Autobus i tak pewnie będzie jeździł raz na godzinę i mało kto będzie z niego korzystał. A tereny rekreacyjne nie będą zabrane, a więc ludzie nadal będą mogli tam ćwiczyć.

# JacekMarszałek

23.01.2015 23:46

Bardzo bym prosił by ZTM w końcu przywrócił linię 103 na trasę:Cm.Północny(Brama Główna)-Dw.Wschodni(Kijowska) i zlikwidował linię 303.

# Romani

24.01.2015 07:50

Popieram pomysł Pana Jacka Marszałka.Linia 303 nikomu nie służy Jezdzi nią tylko kilka babć we wtorki i piątki na bazar na Wolumenie a linia 103służyła chociażby ludziom celem dojazdu na Dworzec Wschodni.Sam często z niej korzystałem

REKLAMA

# JacekMarszałek

24.01.2015 09:30

Romani ja też kiedyś korzystałem z linii 103 jak jeżdziła z dawniejszej Huty na Dw.Wschodni. Bardzo dużo osób jeżdziło linią 103 a w weekendy jeżdziły przegubowe ikarusy. To były czasy dla linii 103 a ZTM zabrał to co dobre.

# głosZosiedla

24.01.2015 14:48

Właśnie samorząd Dzielnicy powinien wspierać i stać po stronie swoich wyborców i mieszkańców i jeżeli są tak duże sprzeciwy to może warto zastanowić się i szukać rozwiązania w postaci autobus ale inną drogą - dlaczego akurat Lindego jak ta uliczka jest taka krótka i ten autobus nie będzie dla mieszkańców, jeżeli ma wozić ludzi z metra do Uczelni w Lasku to niech jeździ ale inna drogą !
Dziwie się tej wypowiedzi, od momentu połączenia nowej Reymonta z Kasprowicza mamy bardzo wzmożony ruch samochodowy, który w ogromnej części zaczął wpadać w ul. Lindego i Wrzeciono (tak naprawdę spory ruch tranzytowy ucieka w osiedle, omija w ten sposób świata na Kasprowicza i osiedlem przemyka do mostu marii skłodowskiej curiezamiast).
Wydano kilka mln zł na przebudowę Kasprowicza po to by właśnie łączyła ten ruch do samego mostu.
Mam nadzieję, że władze Dzielnicy nie pozostawią tej sprawy i nie dopuszczą do uruchomienia linii autobusowej w krótkiej (jak ktoś słusznie podniósł w 700 metrowej uliczce Lindego).
Liczę, że samorząd i władze Dzielnicy zastanowią się jak pomóc mieszkańcom i jak wyprowadzić ten tranzyt z Lindego i Wrzeciona, pomijam rekreację i wypoczynek w tej ulicy (chodź to też ważny element sprawy), ale chodzi tu głównie już o bezpieczeństwo, gdyż rozpędzone samochody osobowe i ciężarowe wpadają w osiedlowe uliczki (i nie jest to ruch samochodów z naszych Bielan tylko przelotowy). Grupy dzieci przedszkolnych i szkolnych są przeprowadzane przez Lindego do lasku na zajęcia i ćwiczenia naprawdę w obawie, ruch jest tu bardzo nasilony, że bezpieczne przejście graniczy z cudem, a ludzie starsi często rezygnują z przejścia na drugą stronę ulicy Lindego w obawie przed potrąceniem.
Autobus NIE przez LINDEGO !!!

# glosZosiedla

24.01.2015 14:52

Właśnie samorząd Dzielnicy powinien wspierać i stać po stronie swoich wyborców i mieszkańców i jeżeli są tak duże sprzeciwy to może warto zastanowić się i szukać rozwiązania w postaci autobus ale inną drogą - dlaczego akurat Lindego jak ta uliczka jest taka krótka i ten autobus nie będzie dla mieszkańców, jeżeli ma wozić ludzi z metra do Uczelni w Lasku to niech jeździ ale inna drogą !
Od momentu połączenia nowej Reymonta z Kasprowicza mamy bardzo wzmożony ruch samochodowy, który w ogromnej części zaczął wpadać w ul. Lindego i Wrzeciono (tak naprawdę spory ruch tranzytowy ucieka w osiedle, omija w ten sposób świata na Kasprowicza i osiedlem przemyka do mostu marii skłodowskiej curiezamiast).
Wydano kilka mln zł na przebudowę Kasprowicza po to by właśnie łączyła ten ruch do samego mostu.
Mam nadzieję, że władze Dzielnicy nie pozostawią tej sprawy i nie dopuszczą do uruchomienia linii autobusowej w krótkiej (jak ktoś słusznie podniósł w 700 metrowej uliczce Lindego).
Liczę, że samorząd i władze Dzielnicy zastanowią się jak pomóc mieszkańcom i jak wyprowadzić ten tranzyt z Lindego i Wrzeciona, pomijam rekreację i wypoczynek w tej ulicy (chodź to też ważny element sprawy), ale chodzi tu głównie już o bezpieczeństwo, gdyż rozpędzone samochody osobowe i ciężarowe wpadają w osiedlowe uliczki (i nie jest to ruch samochodów z naszych Bielan tylko przelotowy). Grupy dzieci przedszkolnych i szkolnych są przeprowadzane przez Lindego do lasku na zajęcia i ćwiczenia naprawdę w obawie, ruch jest tu bardzo nasilony, że bezpieczne przejście graniczy z cudem, a ludzie starsi często rezygnują z przejścia na drugą stronę ulicy Lindego w obawie przed potrąceniem.
Autobus NIE przez LINDEGO !!!

REKLAMA

# glosZosiedla

24.01.2015 15:00

Właśnie samorząd Dzielnicy powinien wspierać i stać po stronie swoich wyborców i mieszkańców i jeżeli są tak duże sprzeciwy to może warto zastanowić się i szukać rozwiązania w postaci autobus ale inną drogą - dlaczego akurat Lindego jak ta uliczka jest taka krótka i ten autobus nie będzie dla mieszkańców, jeżeli ma wozić ludzi z metra do Uczelni w Lasku to niech jeździ ale inna drogą !
Dziwie się tej wypowiedzi, od momentu połączenia nowej Reymonta z Kasprowicza mamy bardzo wzmożony ruch samochodowy, który w ogromnej części zaczął wpadać w ul. Lindego i Wrzeciono (tak naprawdę spory ruch tranzytowy ucieka w osiedle, omija w ten sposób świata na Kasprowicza i osiedlem przemyka do mostu marii skłodowskiej curiezamiast).
Wydano kilka mln zł na przebudowę Kasprowicza po to by właśnie łączyła ten ruch do samego mostu.
Mam nadzieję, że władze Dzielnicy nie pozostawią tej sprawy i nie dopuszczą do uruchomienia linii autobusowej w krótkiej (jak ktoś słusznie podniósł w 700 metrowej uliczce Lindego).
Liczę, że samorząd i władze Dzielnicy zastanowią się jak pomóc mieszkańcom i jak wyprowadzić ten tranzyt z Lindego i Wrzeciona, pomijam rekreację i wypoczynek w tej ulicy (chodź to też ważny element sprawy), ale chodzi tu głównie już o bezpieczeństwo, gdyż rozpędzone samochody osobowe i ciężarowe wpadają w osiedlowe uliczki (i nie jest to ruch samochodów z naszych Bielan tylko przelotowy). Grupy dzieci przedszkolnych i szkolnych są przeprowadzane przez Lindego do lasku na zajęcia i ćwiczenia naprawdę w obawie, ruch jest tu bardzo nasilony, że bezpieczne przejście graniczy z cudem, a ludzie starsi często rezygnują z przejścia na drugą stronę ulicy Lindego w obawie przed potrąceniem.
Autobus NIE przez LINDEGO !!!

# WwaBie

24.01.2015 16:39

Bardzo bym prosił, by ZTM skasował wszystkie linie autobusowe i zostawił tylko 103 na trasie Cm. Północny-Dw. Wschodni. Tylko Pan Marszałek podróżuje po Warszawie autobusami...
Panie Marszałek, nie na temat! Proszę czytać ze zrozumieniem. Radzę także wrzucić na na luz bo wrzodów Pan dostanie albo choroby nerwowej przez tę linię autobusową.
Przecież ZTM już Panu odpisał na facebooku: "W dni powszednie taką podróż można odbyć z jedną przesiadką 28 + 303 a w weekendy 28+409." więc po co wałkuje Pan temat tutaj?
Proszę sobie w końcu uświadomić, że w żadnym mieście na świecie nie da się dotrzeć z każdego miejsca do każdego innego komunikacją miejską bez przesiadek.

# R17

24.01.2015 19:21

Kolejny raz temat powraca. Przynajmniej raz w roku i kolejny raz trzeba się określać. Większość jednak tego nie chce wiec po co znowu drążyć temat? To jak z chodnikiem. Mówiło się i nie, mówiło i nie aż po prostu go zrobiono i postawiono przed faktem. Oby tu nie było inaczej, bo Lindego to ulica bardzo lokalna i autobus tam po prostu jest zbędny. Do tego są Marymoncka, Kasprowicza, Przy Agorze a takiej jak Lindego czy Wrzeciono nie.

REKLAMA

# pitagoras

25.01.2015 18:33

#Radna napisał(a) 23.01.2015 22:55
Autobus i tak pewnie będzie jeździł raz na godzinę i mało kto będzie z niego korzystał.
To po co go uruchamiać? Dlatego, że wybudowano wiatę?

# PETER

26.01.2015 13:36

#Pitagoras - to słuszna uwaga !
A niedawno przedstawiciele naszej Dzielnicy Bielany zapowiedzieli, że zajmą się niszczejącą wiatą i zgłoszą to do ZTM.
A tu teraz służy wieczorami i nocą jako miejsce, gdzie można spokojnie piwo wypić i puste puszki i butelki zostawić i przy okazji zdewastować. I tak się skończy, że nowa wiata zaraz będzie w stanie nie do użytku ...

# Mieszkanka Bielan

27.01.2015 12:54

Pani Radna, skoro autobus ma być, to dlaczego jeszcze niedawno obiecywano, że go nie będzie?
Oczywiście "pojawienie się autobusu nie będzie bardzo szkodliwe". Tak jak nie bardzo szkodliwe było okrojenie Lasku Lindego. Wiele rzeczy jest "nie bardzo szkodliwych", ale jak się potem okazuje najpierw zabiera się mały kawałek, potem większy, najpierw tworzy się uniwersytet, potem parking w rezerwacie, najpierw wprowadza autobus raz na godzinę, a potem poszerza jezdnię itp. itd....
Jaki jest sens wprowadzania autobusu, który "będzie jeździł raz na godzinę i mało kto będzie z niego korzystał"? Czy to nie wyrzucanie pieniędzy w błoto? Tak samo jak postawienie i wywiezienie wiaty przystankowej. Czy naprawdę Gmina Bielany jest aż tak bogata? Może lepiej byłoby wydać te pieniądze na ochronę cennego Lasu Bielańskiego - rezerwatu, usunięcie stamtąd stada hurtowni i innych instytucji, które wzmagają ruch i szkodzą rezerwatowi? Może warto inwestować w to, co mamy najcenniejszego i unikalnego nie tylko w skali krajowej. Gdzie jeszcze w Europie jest stolica z takim rezerwatem w zasadzie w środku miasta? Powinno się to chronić a nie kombinować i puszczać tam autobus, budować parkingi, chodnik, pozwalać na zasłanianie zabytku i dewastację tak cennych terenów.

REKLAMA

# mieszkanka Bielan

28.01.2015 13:34

Spójrzmy na sprawę szerzej.
Dlaczego władze uczelni nie są zainteresowane organizacją dojazdu autobusowego trasą Wisłostrady, które byłboby rozwiązaniem kompromisowym, korzystnym również dla rezerwatu przyrody?
Autobus w rezerwacie jest dla instytucji kościelnych gwarancją rozbudowy drogi jezdnej przez rezerwat.W tej chwili ul Dewajtis jest wąskim gardłem ograniczającym dojazd do instytucji na terenie pokamedulskim. Są to nie tylko uczelnie i plebania, ale również szereg instytucji handlowych korzystających z samochodów ciężarowych.
O rozwiązaniu tego problemu powinni zdecydować specjaliści - urbaniści, prawnicy i przyrodnicy, i określić sposób komunikacji z terenem pokamedulskim w formie zapisu warunków dojazdu w Miejscowym Planie Zagospodarowania Przestrzennego.

# quasimo

29.01.2015 23:25

#mieszkanka Bielan napisał(a) 28.01.2015 13:34
O rozwiązaniu tego problemu powinni zdecydować specjaliści - urbaniści, prawnicy i przyrodnicy, i określić sposób komunikacji z terenem pokamedulskim w formie zapisu warunków dojazdu w Miejscowym Planie Zagospodarowania Przestrzennego.
Bardzo słuszny głos! Tylko żeby ten plan nie był robiony pod dyktando polytykieroów i grup nacisku.

# Tatko

30.01.2015 19:53

Najpierw w rezerwacie zrobiono chodnik za pareset tysięcy złotych.
Gdy na Conrada z Nerudy nie można doprosić się słupków przy przejściu dla pieszych. Teraz autobusik bedzie wciskany w ten rezerwat .Gdy linnia 114 omija parotysięczne osiedle Wrzeciono a 121 jeździ tylko do 20 tej.
Dla studentów UKSW wszystko a dla mieszkańców Bielan figa i tylko obowiązek płacenia podatków.

REKLAMA

# Rafał

30.01.2015 23:38

Do tej pory przeciwwskazaniem do puszczenia linii autobusowej byli piesi, progi zwalniające i szerokość jezdni. Pieszych usunięto, część progów również, więc nie problem usunąć pozostałe. Czyżby poszerzanie jezdni już nie było konieczne?
Czyżby największy problem zniknął, że ZTM rozważa wpuszczenie autobusu do rezerwatu? Już nie trzeba poszerzać? A może trzeba? Może znowu ktoś zacznie prace w rezerwacie zanim spyta GDOŚ o pozwolenie?

# asd

22.06.2015 12:11

#Radna napisał(a) 23.01.2015 22:55
Ulica Lindego po tym jak została otwarta ul. Reymonta stała się najwygodniejszym dojazdem do Wrzeciona oraz Ul. Marymonckiej. Ruch samochodowy jest o wiele bardziej wzmożony tą trasą, także myślę, że pojawienie się tam autobusu nie będzie bardzo szkodliwe. Autobus i tak pewnie będzie jeździł raz na godzinę i mało kto będzie z niego korzystał. A tereny rekreacyjne nie będą zabrane, a więc ludzie nadal będą mogli tam ćwiczyć.

bo na kasprowicza jest tyle swiatel ze ludzie jezdza zeromskiego i dopiero na reymonta odbijaja
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Kup bilet

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

Najnowsze informacje na TuBielany

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

City Break
City Break