REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Białołęka

inwestycje

 

17 priorytetów zielonej Białołęki

  11 października 2011

17 priorytetów zielonej Białołęki
- Istniejący układ drogowy jest już niewydolny, a wzrost ruchu pojazdów związany z budową nowych osiedli jest główną przyczyną wzrostu liczby wypadków w naszej okolicy - mówi radna Agnieszka Borowska.

Jeszcze tylko do 16 października można podpisać się pod petycją Stowarzyszenia "Moja Białołęka", apelującego o poprawę bezpieczeństwa na newralgicznych drogach i skrzyżowaniach wschodniej Białołęki.

REKLAMA

Mieszkańcy i społecznicy apelują do władz Warszawy i dzielnicy o zwiększenie funduszy na budowę lub modernizację dróg na terenie tej części dzielnicy.

REKLAMA

Nic nie planują

Z inicjatywy stowarzyszenia w 2008 roku miasto przygotowało Studium Komunikacji Wschodnich Obszarów Białołęki. Po licznych szczegółowych analizach wskazano 17 priorytetowych inwestycji drogowych, które powinny zostać zrealizowane do 2015 roku.

Tymczasem okazuje się, że żadna z nich nie jest nawet ujęta w Wieloletniej Prognozie Finansowej miasta, określającej priorytety wydawania miejskich funduszy.

- Sytuacja na naszych jezdniach jest coraz gorsza. Oddawane są nowe osiedla, co roku pojawia się tu ponad tysiąc nowych, zmotoryzowanych mieszkańców.

Ulice: Kąty Grodziskie,
Zdziarska, Białołęcka i Głębocka kwalifikują się do natychmiastowego remontu.
Drogi nie są dostosowane do kursowania przegubowych autobusów umożliwiających obsługę wielotysięcznych osiedli. Ludzie masowo zgłaszają się do mnie z prośbą o pomoc w tej sprawie. Poza tym członkowie Stowarzyszenia to przecież mieszkańcy Białołęki - widzimy jak jest trudno i niebezpiecznie, szczególnie w pobliżu szkół. We wniosku do władz uwzględniliśmy miejsca, które wymagają natychmiastowej modernizacji, a bezpieczeństwo przy nowej szkole to absolutny priorytet - tłumaczy Agnieszka Borowska, dzielnicowa radna i szefowa Stowarzyszenia.

REKLAMA

Które ulice?

Najpilniejszych zmian wymagają okolice szkół, dlatego wnioskowano o budowę sygnalizacji świetlnej na ul. Zaułek (róg Berensona), przy Ostródzkiej, na rogu ulic Kobiałka i Słonecznej oraz na skrzyżowaniu Zdziarskiej i Ostródzkiej. Na modernizację czekają skrzyżowania ulic Zaułek i Berensona oraz Zdziarskiej i Ostródzkiej. Do remontu kwalifikują się ulice: Kąty Grodziskie, Zdziarska, Białołęcka i Głębocka.

- Istniejący układ drogowy jest już niewydolny, a wzrost ruchu pojazdów związany z budową nowych osiedli jest główną przyczyną wzrostu liczby wypadków w naszej okolicy - mówi Agnieszka Borowska.

Podpisy będą zbierane tylko do 16 października. Szczegóły na stronie www.mojabialoleka.pl. - Osoby, które mogą zbierać podpisy na ulicach, są proszone o pobranie list i zostawienie wypełnionych w sklepie na ul. Ruskowy Bród - mówi Agnieszka Borowska.

REKLAMA

Zdziarska dostanie znaki

Jak na razie Zarząd Dróg Miejskich planuje zmiany jedynie na skrzyżowaniu ulic Zdziarskiej i Ostródzkiej. Do miejskiego inżyniera ruchu trafił już projekt nowej organizacji ruchu, który ma na celu uwypuklenie istniejącego już oznakowania.

- Po akceptacji miejskiego inżyniera na skrzyżowaniu tych ulic pojawią się znaki aktywne, zostanie również powtórzony znak stop. Nie planujemy wprowadzenia tu żadnych innych zmian - informuje Karolina Gałecka, rzeczniczka ZDM. Dodaje też, że dokładnie przeanalizowano bezpieczeństwo na tym skrzyżowaniu. - W ubiegłym roku doszło tu do pięciu wypadków, a ich przyczyną była nadmierna prędkość kierowców poruszających się po Ostródzkiej. Po analizie nie stwierdziliśmy konieczności zastosowania tu sygnalizacji świetlnej - wyjaśnia rzeczniczka.

Zdaniem ZDM jest za wcześnie na stwierdzenie, że nic się nie dzieje w sprawie modernizacji wymienionych w studium dróg. Przed nami przecież cztery lata...

Anna Sadowska

 

Komentarze (3)

# wkurzony

28.11.2011 01:15

a czy wogóle ktoś z ZDM był na tym skrzyżowaniu w godzinach szczytu i rannego i popołudniowego (oba znacznie dłuższe niż w "samej Warszawie") i pokusił sie o prawdziwe obserwacje ruchu i jego pomiary?
Oczywiste jest, ze najłatwiej jest powiedzieć, że to "pedzace samochody po Ostródzkiej"! Jak ktoś władował kupe kasy w "modernizację" skrzyżowania wg. jakiegos starego projektu nie zwiazanego z życiem to bedzie tego bronił!! Nie ma wydzielononych pasów skrętu w lewo zarówno na pólnocnym wlocie Ostródzkiej jak i na wschodnim wlocie Zdziarskiej. Niech jeden chętny z ZDM pojeżdzi sobie na tych relacjach swoim prywatnym samochodem w godzinach szczytu karnie przez miesiąc! Zobaczymy co powie potem. Pozdrawiam wszystkich odpowiedzialnych za bezpieczeństwo ruchu na Białołęce (także na skrzyżowanie Berensona-Zaułek ).

# abrakadabra

16.01.2013 12:46

Dobrym przykładem jest beznadziejne skrzyżowanie ul. Berensona i Kątów Grodziskich - zwłaszcza przy skretach 527 (przegubowca), autobus nie skręci dopóki sznur samochodów nie zatrzyma się. Paranoja! Po co to wygięcie wylotu Berensona? Czy są plany przebudowy tego skrzyżowania? Przecież tam jest dużo miejsca! (przynajmniej narazie)

# Tatar

18.07.2013 22:08

A co z ulica Twórczą? Mamią tylko obiecankami od dekady. POddajcie się urzędasy - ta prosta sprawa Was przerosła. Tylko nie macie odwagi się przyznać. Gdyby mieszkańcy sami mogli coś zrobić to by zrobili. Ale Wasz system jest tak skonstruowany że bez Waszego udziału się nie da. Szlag by Was trafił

REKLAMA

więcej na forum

REKLAMA

REKLAMA

Najnowsze informacje

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Artykuły partnerskie

REKLAMA

Helloprint Polska

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Znajdź swoje wakacje
Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl    Stanowią one własność prawnie chronioną należącą do Wakacje.pl S.A. i/lub jej partnerów.

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Polecamy w naszym pasażu

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA