REKLAMA

refleks chlodnictwo 2024-11-21 1refleks chlodnictwo 2024-11-21 2refleks chlodnictwo 2024-11-21 0
Białołęka

inwestycje »

 

Białołęka doczeka się fragmentu trasy Olszynki Grochowskiej. W pakiecie z tramwajem

  3 października 2025

alt='Białołęka doczeka się fragmentu trasy Olszynki Grochowskiej. W pakiecie z tramwajem'
źródło: Tramwaje Warszawskie

O budowie trasy Olszynki Grochowskiej na północy Warszawy mówi się od lat. Teraz pojawia się realna szansa, że Białołęka doczeka się pierwszego odcinka.

REKLAMA

moje bielany 003 2moje bielany 003 0

Trasa Olszynki Grochowskiej ma połączyć południe i północ Warszawy, omijając centrum Pragi. Według planów, jej realizacja potrwa do ok. 2050 roku. Trasa Olszynki Grochowskiej w 2050 roku. "Tabelka prawdy" ratusza Trasa Olszynki Grochowskiej w 2050 roku. "Tabelka prawdy" ratusza
Planowana jako komunikacyjny kręgosłup prawobrzeżnej Warszawy trasa może powstać w połowie stulecia. Drogowcy przyznali to przy okazji... zapowiedzi zwężenia Al. Jerozolimskich.
Inwestycja ma usprawnić komunikację między dzielnicami i odciążyć zakorkowane ulice.

Radna Warszawy Agnieszka Borowska zwróciła uwagę na potrzebę budowy drogi wraz z planowaną linią tramwajową na Zieloną Białołękę. - W związku z intensywną rozbudową wschodniej Białołęki i wzrostem liczby mieszkańców zwracam się o to, aby w projekcie budowy linii tramwajowej w śladzie rezerwy terenu pod trasę Olszynki Grochowskiej znalazł się także kompletny układ drogowy - napisała w interpelacji.

Jedyna rezerwa terenu pod drogę i tramwaj

Trasa ma być jedyną szansą na dobre połączenie drogowe osiedli Grodzisk, Lewandów, Derby i Kąty Grodziskie z Kobiałką. Ulica ta mogłaby stać się "kręgosłupem komunikacyjnym" z chodnikami, ścieżką rowerową, linią tramwajową i bezpiecznymi skrzyżowaniami. Obecny układ drogowy w tej części dzielnicy jest niewydolny i nie odpowiada na potrzeby rosnącej liczby mieszkańców.

Zapraszamy na zakupy

Będzie skromniejszy wariant

Samorządowcy i mieszkańcy chcieliby, aby wraz z tramwajem powstała cała trasa, prowadząca aż do ul. Zdziarskiej i Mańkowskiej. Sekretarz miasta Maciej Fijałkowski potwierdził, że w ramach projektowania tramwaju na Zieloną Białołękę zostanie zaprojektowany pierwszy etap trasy Olszynki Grochowskiej - od Trasy Toruńskiej do Berensona.

Nie będzie to jednak szeroka "ekspresówka", a droga z jednym pasem w każdą stronę, chodnikami i trasą rowerową. Linia tramwajowa będzie miała 6,5 km długości, a jej budowa ma rozpocząć się w 2028 roku.

DB

.
 

REKLAMA

biedronka 041 2

Komentarze (7)

# Texas

03.10.2025 19:20

Droga dwujezdniowa to nie jest "ekspresówka". Natomiast taka droga byłaby wybawieniem dla tej części Warszawy gdzie po prostu dróg nie ma. Cały układ drogowy jest niewydolny. Zamiast porządnej drogi dwujezdniowej proponuje się wąską jednojezdniową kiszkę. Trasa Olszynki Grochowskiej powinna stanowić solidny kręgosłup transportowy budowanie na raty i ewentualną późniejsza rozbudowa tylko zwiększa koszty inwestycji. Lepiej od razu budować solidną trasę szczególnie, że mamy miliardy z KPO! Trzeba korzystać. Ekipa uśmiechnijcie się !

# Agag

03.10.2025 19:46

2050 !!!!! Pani radna miała sen :):):):):):) czy artykul w stylu political fiction .ps spokojnie wybory za dwa lata

# 2050 albo później

04.10.2025 09:17

Zanim ratusz przystąpi do budowy obwodnicy Pragi , Trasy Mostu Północnego, Trasy Olszynki Grochowskiej to najpierw musi zwęzić wszystkie ulice. Obecnie zwęża Okrzei. Gratulacje dla elektoratu PO

REKLAMA

moje bielany 004 2moje bielany 004 0

# Jadziem na Pragie

04.10.2025 19:14

#2050 albo później napisał(a) 04.10.2025 09:17
Obecnie zwęża Okrzei
No i dobrze. Ulice dla ludzi, a nie dla samochodów. Samochody na parkingi.

# Trasku

07.10.2025 21:20

Radni sobie szykują chodniki żeby za 25 lat mogli z laseczka spacerować, jest w tym logika

# Michciu.

16.10.2025 14:34

ojprdl.... ŻENADA NA MAKSA. Ta dzielnica nie ma przyszłości, już teraz wszystko stoi a inwestycje w infrastrukturę to jakiś żart. Trasa Mostu Północnego do Płochocińskiej miała być oddana przed Euro2012. Do tej pory nie ma nic, kolejne plany to okrojone wersje pierwotnych pomysłów. ToG powinna być już dawno, bez niej nie ma dobrej komunikacji północ-południe w Warszawie po tej stronie Wisły. Marywilska miała być poszerzana do 2x2 co obiecywała jeszcze Hanna Gronkiewicz-Waltz, ale widząc nasadzenia drzew już wiadomo, że nigdy to się nie stanie. Jest jeszcze tona mniejszych inwestycji, wiecznie odraczanych jak np: drugi most nad kanałem... Wrażenie jest takie, jakby Białołęka miała być odcięta od reszty Warszawy. Brawo zarządzający, gorzej się nie da.

REKLAMA

olowkowa kraina swiatowida 10-25 2olowkowa kraina swiatowida 10-25 0

# Anty raf

17.10.2025 21:03

Glosujcie nadal na tych samych radnych, przecież to granda, pajacowanie jak przy ustawie o zakazie sprz daży alkoholu, oni nie działają dla dobra mieszkańców ale dla własnego interesu lub jakiejś chorej ideologii, jaką to jest ekologia gdyż 10 tyś samochodów spędza 1 lu 1.5 h na moście grota, jakie to czyste powietrze jaka zielona strefa, ... 20
Lat nikt nic z tym nie robi, Białołęka jest traktowana jak osobna część miasta dojazd do centrum 1 h jakby ktoś specjalnie go blokował i odcinał mieszkańców od miasta
więcej na forum

REKLAMA

san giovani ogolny 2021-09-29 nowy 1san giovani ogolny 2021-09-29 nowy 2san giovani ogolny 2021-09-29 nowy 0

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

cmp 09-2025 2cmp 09-2025 0

REKLAMA

smaki zycia 2024-09-03 2smaki zycia 2024-09-03 0

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni