REKLAMA

Bielany

samorząd »

 

Nie zamierzam czarować mieszkańców

  21 stycznia 2011

Rafał Miastowski ma 39 lat. Jest żonaty, wychowuje dwoje dzieci. Ukończył SGGW. W latach 2006-2008 był członkiem zarządu dzielnicy Bielany, nadzorując prace wydziału infrastruktury i wydziału zamówień publicznych. W latach 2008-2010 sprawował urząd burmistrza dzielnicy Wilanów.

REKLAMA


Rafał Miastowski

- Jakich zmian zamierza Pan dokonać na Bie-lanach podczas czteroletniej kadencji?

- Na pewno oczekiwania u progu obecnej ka-dencji są duże. Nie zamierzam czarować mieszkań-ców pięknymi słowami czy hasłami. Po prostu będę sumiennie i rzetelnie pracował, a czas pokaże, co z tego wyniknie. Mam nadzieję, że mieszkańcy Bielan będą z tych czterech lat zadowoleni.

- Mieszkańcy obawiają się, że po otwarciu trasy mostu Północnego Bielany czeka paraliż komunikacyjny. Na drugą nitkę od lat czekają: ul. Broniewskiego, Kasprowicza czy stale za-korkowana Wólczyńska. W jaki sposób zamie-rza Pan zaradzić temu kryzysowi?

- Ważnym elementem poprawy warunków ko-munikacyjnych na Bielanach będzie budowa przez ZTM drugiej jezdni ul. Kaspro-wicza na odcinku Oczapowskiego - Przy Agorze. Na realizację tego zadania w 2010 r. została opracowana dokumentacja budowlana, mamy zezwolenie na budowę. Także w ubiegłym roku ZTM wystąpił do miasta o zabezpieczenie na tę inwestycję prawie 22 mln zł. Niestety, do dzisiaj zadanie nie zostało ujęte w Wieloletnim Programie Inwestycyjnym Warszawy, dlatego jestem mocno zdeterminowany, aby tę inwestycję możliwie szybko rozpocząć. Budowa drugiej jezdni ul. Broniewskiego od Trasy AK do ul. Reymonta wraz z przebiciem do Wólczyńskiej oraz budowa dru-giej jezdni ul. Wólczyńskiej od Broniewskiego do Arkuszowej to kolejne planowane inwestycje drogowe na terenie Bielan. Musimy bardzo energicznie działać, gdyż na opracowanie dokumentacji i realizację robót nie ma zabezpieczonych pieniędzy w WPI.

- Po otwarciu bielańskiego odcinka I linii metra w sposób paradoksal-ny komunikacja miejska na Bielanach znacznie się pogorszyła. Zarząd Transportu Miejskiego wycofał wiele linii autobusowych i tramwajowych, stawiając na dojazd do metra. Zmiany boleśnie dotknęły bielańkich se-niorów, których pozbawiono bezpośredniego dojazdu m.in. do Szpitala Bielańskiego, na Dworzec Centralny czy na Pragę. Czy będzie Pan walczył o przywrócenie autobusu linii 520 na Chomiczówkę oraz o bezpośrednie połączenie Bielan z Pragą, które niegdyś zapewniała linia autobusowa 103 oraz tramwaj nr 6?

- Rzeczywiście, większość zmian nie uzyskało akceptacji. ZTM przyjął pro-pozycje dzielnicy i ułatwił dostęp z różnych rejonów do m.in. obiektów użyteczności publicznej (Szpital Bielański - linie: 103, 181, 197) oraz do stacji metra, a także skomunikowanie z pozostałą częścią miasta.

Według ZTMu wycofanie linii 520 z Chomiczówki jest uzasadnione. Dlatego ciężko będzie o powrót tej linii na Bielany. Obecnie 520 zastępuje bowiem linia 114 kursującą z wyższą częstotliwością i bardziej regularnie.

Odnośnie linii autobusowej 103 - po przeprowadzonych zmianach została ona skierowana do połączenia z zachodnią częścią miasta, tj. okolicami Dworca Za-chodniego, natomiast linię nr 6 wycofano z uwagi na remont wiaduktu przy moście Gdańskim oraz prace prowadzone w rejonie mostu Północnego. Po zakończeniu wymienionych prac będziemy czynić starania o powrót tramwaju linii 6 na stałą trasę.

- Czy jest szansa na budowę aquaparku na Bielanach? Czy na terenie klubu sportowego Hutnik powstanie zapowiadany nowoczesny kompleks rekreacyjno-sportowy, czy też teren ten zostanie przekazany Miejskie-mu Przedsiębiorstwu Wodociągów i Kanalizacji pod budowę wodociągu? Co będzie dalej z legendarnym Hutnikiem?

- W planach inwestycyjnych dzielnicy na najbliższe lata nie jest rozważana budowa aquaparku. Owszem, były takie plany pod koniec lat 90., kiedy teren Hut-nika był własnością gminy Bielany. W 2002 r. obszar stał się własnością Warszaw-skiego Ośrodka Sportu i Rekreacji, którego najnowsza koncepcja zakłada wybu-dowanie w tym miejscu nowoczesnego kompleksu sportowo-rekreacyjnego.

Choć sytuacja finansowa klubu "Hutnik" nie jest najlepsza, jako organizacja pozarządowa realizuje on swoje cele statutowe. Niezależnie od kłopotów organi-zacyjno-prawnych w klubie realizowane jest szkolenie sportowe dzieci i młodzieży.

- Jaki będzie los terenu wokół stacji metra Słodowiec? Miasto pro-ponowało, aby tzw. bielański serek podzielić i sprzedać różnym inwesto-rom w kawałkach. Z kolei bielańscy radni walczyli, aby teren ten kupił jeden podmiot. Miała powstać tu druga Arkadia.

- Przyszłe zagospodarowanie terenu "serka bielańskiego" określa obowiązujący miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego. Obszar pomiędzy ulicami Ma-rymoncką - Żeromskiego - Duracza jest przeznaczony pod zabudowę śródmiejską, obiekty administracyjne, usługi i zabudowę mieszkaniową wielorodzinną, gdzie wysokość obiektów budowlanych określona jest od 25 do 37 m z dominantą do 55 m, a od strony ul. Marymonckiej i Żeromskiego nawet do 100 m.

Dyrektor warszawskiego biura architektury i planowania przestrzennego stwierdził, że właściwy efekt przestrzenny może dać jedynie kompleksowa (a nie "po kawałku") realizacja prowadzona w oparciu o całościową koncepcję zagospo-darowania terenu. Zarząd dzielnicy Bielany popiera to stanowisko uznając, że cały obszar planu powinien być przejęty przez inwestora, który zapewni jego komplek-sowe zagospodarowanie.

- Wiele bielańskich przedszkoli wymaga generalnego remontu. Nie-które budynki nie były modernizowane od przeszło 50 lat. Po każdej zi-mie dachy przeciekają, a w salach tworzy się grzyb. Jak zamierza Pan rozwiązać problem przy tak okrojonym budżecie? Czy będzie Pan inwes-tował w przedszkola modułowe?

- Budowa przedszkoli modułowych jest pomysłem do rozważenia. Być może sprawdziłyby się w miejscu obecnych, wyeksploatowanych drewnianych obiektów. W innych przypadkach pomysł ten byłby trudny do realizacji ze względu na kłopoty z pozyskaniem terenu oraz koszty. Właściwe utrzymanie obiektów oświatowych jest zadaniem wymagającym oczywiście niemałych finansów. Wielu problemów można jednak uniknąć poprzez właściwą eksploatację i gospodarskie podejście samych użytkowników. Mam tu na myśli np. odśnieżanie dachów - wykonane we właściwym czasie pozwoliłoby uniknąć 90% przecieków będących skutkiem długotrwałego za-legania śniegu.

Niezależnie od bieżącego utrzymania, staramy się sukcesywnie remontować naszą bazę oświatową. W roku 2011 ma zostać przeprowadzony remont kapitalny Przedszkola nr 309 przy ul. Andersena 7. Rozpoczniemy także kompleksowe prace remontowe XLI Liceum Ogólnokształcącego im. Joachima Lelewela przy ul. Kiwer-skiej 3.

- Dziękuję za rozmowę.

Rozmawiała Anna Przerwa

A o co Państwo chcieliby zapytać swojego burmistrza? Pytania prosimy kierować pod numer tel. 22 392-08-30 bądź email: echo@gazetaecho.pl.


Jestem mocno zdeterminowany, aby możliwie szybko rozpocząć
budowę drugiej nitki Kasprowicza.

 

REKLAMA

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Twój może być pierwszy...

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Kup bilet

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBielany

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024