REKLAMA
REKLAMA

Inwestycje

Kolejna zajezdnia powstanie na Białołęce

Miejskie Zakłady Autobusowe planują pożegnanie z Pragą.
źródło: MZA


REKLAMA

Kolejna zajezdnia powstanie na Białołęce

Co ma wspólnego gazociąg nad kanałem Żerańskim z komunikacją miejską? Okazuje się, że całkiem sporo.

REKLAMA
Budowa gazociągu może ruszać. Co czeka brzegi kanału Żerańskiego?
Budowa gazociągu może ruszać. Co czeka brzegi kanału Żerańskiego? Nie 1800 drzew, jak wcześniej szacowano, ale 4000 drzew zostanie wyciętych między Żeraniem a Rembelszczyzną. W zamian Białołęka zyska 5000 roślin, w większości lepszych gatunkowo.
czytaj
O zbliżającej się budowie gazociągu między tłocznią w Rembelszczyźnie a elektrociepłownią na Żeraniu mówiło się do tej pory głównie w kontekście wycinki 3999 drzew i przyszłego zagospodarowania brzegu kanału Żerańskiego. Projektująca rurociąg firma Gaz-System zapowiada, że dzięki tej inwestycji przez Żerań będzie codziennie przejeżdżać o 40-50 wagonów z węglem i o kilkanaście ciężarówek mniej. Przybędzie jednak... autobusów.

- Planujemy budowę zajezdni przy ul. Spedycyjnej - mówi Adam Stawicki, rzecznik Miejskiej Zakładów Autobusowych. - Nie znamy jeszcze jej dokładnej pojemności.

Zajezdnia zostanie podłączona do przebiegającego w pobliżu gazociągu i przyjmie autobusy napędzane gazem. Do tej pory MZA kupiły ich 35, ale według nieoficjalnych szacunków za kilka lat może to być nawet 300 pojazdów. Zajezdnia MZA byłaby drugą w tym rejonie Białołęki. Przy Płochocińskiej stacjonuje już 49 autobusów spalinowych i pięć hybrydowych z charakterystycznymi białymi wyświetlaczami, należących do firmy Arriva.

Budowa zajezdni MZA ma ruszyć po 2020 roku. Otwarty pozostaje temat ulicy Spedycyjnej. Jej nawierzchnia jest zbudowana z płyt drogowych, na krótkim odcinku przy Płochocińskiej zalanych asfaltem, a oświetlenie to stare latarnie, połączone wiszącymi kablami. Trudno wyobrazić sobie fabrycznie nowych 300 autobusów, przejeżdżających codziennie rano po takiej drodze. Czy ulica zostanie wyremontowana podczas budowy zajezdni?

- Myślę, że jest za wcześnie, żeby mówić o tego typu ustaleniach, jednak na pewno niskopodłogowe autobusy wymagają równej nawierzchni - przyznaje rzecznik MZA.

(dg)


  • Poleć
  • Udostępnij
  • Polub Tu Białołęka









Dodawanie nowych wpisów wymaga zalogowania się (po uprzedniej rejestracji).




REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA


więcej
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Najnowsze wydanie

© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
regeneracja wtryskiwaczy warszawa   •   regeneracja wtrysków mazowieckie