REKLAMA

Bemowo

komunikacja »

 

Jaki los czeka autobusy 112 i 184?

  10 października 2014

alt='Jaki los czeka autobusy 112 i 184?'
źródło: Warszawikia

Jak zmieni się komunikacja miejska na Bemowie po otwarciu powstającego właśnie odcinka torów tramwajowych na Powstańców Śląskich?

REKLAMA

Od kilku lat Zarząd Transportu Miejskiego konsekwentnie "tnie" linie autobusowe dublujące metro, SKM-kę i tramwaje, przerzucając wolne pojazdy do dzielnic pozbawionych komunikacji szynowej. Gdy linia tramwajowa przez Bemowo będzie już przejezdna na całej długości od Połczyńskiej do Broniewskiego, bez wątpienia nastąpią cięcia kursujących po Powstańców Śląskich linii autobusowych.

- Obecnie trwają prace nad nowym układem komunikacyjnym, który zacznie obowiązywać na Bemowie po oddaniu do użytku nowej trasy tramwajowej - mówi Magdalena Potocka, rzeczniczka ZTM. - O zakresie zmian, o ile takowe zostaną wprowadzone, poinformujemy w późniejszym terminie.

184 do odstrzału?

ZTM nie chce udzielać oficjalnych informacji, ale nieoficjalnie wiadomo, że pierwsze do odstrzału pójdzie 184. Autobus ten dublowałby tramwaje w al. Reymonta, na całej długości Powstańców Śląskich, na Połczyńskiej i Wolskiej aż do Reduty Wolskiej. Cięższym orzechem do zgryzienia jest 112, które będzie dublować tramwaje między przystankami Al. Reymonta i Hala Wola. To łącznie 8,5 km. Nieoficjalnie wiadomo, że ZTM zamierza zlikwidować cały bemowski odcinek trasy 184. Jeden z wariantów zakłada, że na Bemowie jej funkcję przejmie tramwaj, na Woli i Ochocie zostanie jako linia lokalna dowożąca do SKM-ek na Dworcu Zachodnim, zaś na Bielanach układ komunikacyjny zmieni się nieco po otwarciu drugiej jezdni al. Reymonta.

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Będzie walka o 112?

Twardszym orzechem do zgryzienia jest 112, które będzie dublować tramwaje między przystankami Al. Reymonta i Hala Wola. Bardzo długa i - w związku z tym - krytykowana za niepunktualność linia pełni funkcję lokalną na Lazurowej i Człuchowskiej oraz na Żeromskiego na Bielanach i Kondratowicza na Bródnie. Do czasu otwarcia w 2020 roku stacji metra Górce i Kondratowicza autobus jadący mostem Grota-Roweckiego pozostanie także najlepszym połączeniem Bemowa z Bródnem. Wydaje się więc, że o pozostawienie 112 będą walczyć mieszkańcy.

Linia tramwajowa na całej długości Powstańców Śląskich zostanie oddana do użytku w listopadzie.

DG

 

REKLAMA

Komentarze (29)

# bemol

10.10.2014 09:58

Zamiast komentarza.
Linie autobusowe na skrzyżowaniu ul. Radiowej z ul. Wrocławską - stan na 2003 r.-
112,122,167,171,384,406,507,E2. Obecnie 122,167,171,E2.
Tramwaje- stan na 2003 r.- 1,12,13,23. Obecnie- 6,23,24,28. Niebawem-po oddaniu linii tramwajowej wzdłuż ul. Powst. Śl.-23,24.
Tramwaj 23 ma być "z obniżoną częstotliwością". Powstanie za to tramwaj "muchowóz" 13 do pętli Koło.

# szekspir

10.10.2014 16:20

"Jaki los czeka autobusy 112 i 184?" pyta w tytule pisarz.
Odpowiedź jest prosta:
112 - przetrasowanie,
184 - likwidacja (z powodu "przewspaniałej" planowanej przez ZTM tramwajowej 11-tki).

# bem

10.10.2014 19:51

bemol, tramwaj 28 nadal będzie. W autobusowych nie wymieniłeś obecnie 523. 23 wróci do częstotliwości sprzed budowy metra.
Jak widać 384 zmieniło się w całotygodniowe 184, i zniknęło tylko 406 zakładając, że 507 zostało zamienione przez 523, a podejrzewam że i tak większość tych linii kursuje w sumie częściej.
szekspir, dlaczego niby przewspaniałej, bo będą ją obsługiwany dwukierunki?

REKLAMA

# zBielan

10.10.2014 20:47

Z perspektywy Bielan, 184 i 112 można zlikwidować. Na Żeromskiego jest mocne 116, dodatkowo można wzmocnić 110. W zamian powinna powstać dowozówka _z prawdziwego zdarzenia_ w relacji Metro-Chomiczówka. Najlepiej, gdyby kursowała okólną trasą Kasprowicza-Reymonta-Conrada-Sokratesa. W tej chwili z Conrada szybciej iść do metra "z buta", niż czekać na autobus.
Do zastanowienia jest także obecny sens istnienia linii 114. Przydałby się podział na część Bródnowską i Młocińską.

# hhh

10.10.2014 23:00

Lepiej zlikwidować ztm on tylko dubluje koszty kiedyś to była tyko komórka nadzorcza a teraz wygląda że to jedna wielka firma

# zagadka

11.10.2014 12:06

Po przeczytaniu dotychczasowych wpisów czyli komentarzy do tego bylejakiego artykułu można odnieść wrażenie, że prawdopodobnie bem, bemol i zBielan pretendują do roli propangadzistów "uzdrawiaczy" ze strony ztm a jeden z nich to były osg.
Zagadka: który ?

REKLAMA

# gosgpk

11.10.2014 20:09

Z perspektywy Bielan pisz w sekcji Bielany, bo tu o komunikację na Bemowie chodzi.
112 - super trasa. Połączenie Bemowa z Bródnem, M1, zbiera ludzi z kilku dzielnic - nie likwidować!!!
184 - bardzo oblegana trasa. Z Młocin do Dw. Zachodniego, na Szczęśliwice.
Tramwaje nie zapewniają dojazdu na trasie 112 i 184. Są obecne tylko na odcinkach, ale tak jest w całej Warszawie. Dodatkowo te 2 autobusy są zawsze zapchane, co świadczy o popularności tras. Ludzie z Bemowa nie będą się przesiadać po 2 razy, żeby do Zachodniego czy na Bródno dojechać!

# MBMW

12.10.2014 11:47

Burmistrzem Bemowa powinien zostac Pan Bohdan Szulczynski. Jedyna rzetelna i odpowiedzialna osoba na to stanowisko.

# Bemowianka

13.10.2014 16:20

A ze Starego Bemowa przez Lazurową do Centrum miasta jak nie jeździł żaden autobus, od kilku lat, tak nie jeździ i nie zanosi się na zmianę. Za to panowie z ZTM zachwalają nam jak to wspaniale będzie jeździć nowa nitka metra...

REKLAMA

# zjelonek

13.10.2014 22:04

#hhh napisał(a) 10.10.2014 23:00
Lepiej zlikwidować ztm on tylko dubluje koszty kiedyś to była tyko komórka nadzorcza a teraz wygląda że to jedna wielka firma
Głebokie przekonanie ZTM że lubimy się przesiadać ( najlepeij na rozległych skrzyżowaniach gdzie przejście z przystanku na przystanek przez 2 ulice zabiera 5 minut ) skutkuje tym że przesiadmy się do naszych samochodów.
184 powinno być przedłużone na Tarchomin w jedną i na lotnisko w drugą stronę , a 112 tylko w jedną - do Ursusa. Ewentualnie wyprostowane na Bemowie - Maczka do Trasy AK , ale dopiero po zakończeniu przebudowy.

# bemol

14.10.2014 09:43

Zagadka sam dla siebie jest zagadką. Mój post był porównaniem tego, co było do dyspozycji mieszkańców Bemowa zamieszkujących rejon skrzyżowania ul. Radiowej z ul. Wrocławską w 2003 r., z tym co jest teraz. Przeciętnie inteligentny człowiek zauważy ten regres komunikacyjny. Proponuję czytać ze zrozumieniem, a potem pisać z sensem.

# zagadka

14.10.2014 10:50

#bemol napisał(a) 14.10.2014 09:43
Zagadka sam dla siebie jest zagadką... Proponuję czytać ze zrozumieniem, a potem pisać z sensem.

Będzie analiza.
Drugie cytowane zdanie (po wielokropku) odnosi się do każdego, w tym do Ciebie.

REKLAMA

# bemol

14.10.2014 11:34

Jak pisząc o regresie komunikacyjnym dla mieszkańców rejonu skrzyżowania ul. Radiowej z ul. Wrocławską, być jednocześnie "propagandzistą - uzdrawiaczem ze strony ztm" - to zagadka?!

# zagadka

14.10.2014 12:32

#bemol napisał(a) 14.10.2014 11:34
Jak pisząc o regresie komunikacyjnym dla mieszkańców rejonu skrzyżowania ul. Radiowej z ul. Wrocławską, być jednocześnie "propagandzistą - uzdrawiaczem ze strony ztm" - to zagadka?!

Zostawmy to w spokoju bo widzę, że piszemy na rózne tematy.

# Warszawiak23

14.10.2014 13:59

Po otwarciu linii tramwajowej na Nowym Bemowie, linie autobusową zwykłą 112 poprowadzić od CH Karolin ulicą Połczyńską, ulicą Lazurową, ulicą Kaliskiego, ulicą Radiową, ulicą Estrady, ulicą Wólczyńską, ulicą Żubrową, ulicą Dzierżoniowską, ulicą Pułkową, Trasą Mostu Północnego ulicy Modlińskiej, ulicą Modlińską, ulicą Płochocińską, do Szamocin i Osiedla Regaty/Osiedla Derby.
W ten Sposób będzie można połączyć Uczelnię Wojskowa Akademię Techniczną z Uniwersytetem Stefana Kardynała Wyszyńskiego. Będzie można połączyć Jelonki, ze Starym i Nowym Bemowem, Chomiczówką, Izabelinem (Stare Babice), Hutą, Tarchominem i Choszczówką, Żeraniem i Białołęką Wschodnią.

REKLAMA

# Warszawiak23

14.10.2014 14:04

Chciałem dodać, że CH Karolin autobus linii 112 mógłby zbierać pasażerów i jechać co najmniej do stacji kolejowej np. PKP Ursus, bo jest już wybudowany wiadukt kolejowy wzdłuż ulicy Gierdziejewskiego

# eRDe

14.10.2014 21:32

#zBielan napisał(a) 10.10.2014 20:47
Z perspektywy Bielan, 184 i 112 można zlikwidować. Na Żeromskiego jest mocne 116, dodatkowo można wzmocnić 110.

Niektórzy ze Starych Bielan (okolice Schroegera) potrzebują dojechać na Wolską przy Cerkwi. "Dogodna" przesiadka to kolejne 10-15 minut.

# Stanq

15.10.2014 00:03

Faktycznie 184 można skasować, wiadomo nie od dziś, że ZTM planuje autobusy na odcinku MARYMONCKA-LINDEGO-REYMONTA, prawdopodobnie powstanie nowa linia, również widać rosnącą aktywność ZTM w rejonie Metra Słodowiec. Oczywiście ZTM poinformuje nas, gdy wszystko będzie gotowe, na razie w tym temacie oficjalnie milczy. Będzie to niemała innowacja, bowiem wzdłuż ulicy Lindego nigdy nie kursowały autobusy, a może się mylę? ;)
Pozdrawiam

REKLAMA

# olis

15.10.2014 08:39

507 zostało zastąpione 171 a nie 523

# bemol

15.10.2014 10:32

507 zostało wycięte. 171 pozostało sierotą. E2 pojawia się w dni robocze.
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Zapraszamy na zakupy

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBemowo

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy