REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Komunikacja

Zepsuty węzeł. Młociny do przebudowy
REKLAMA

REKLAMA

Zepsuty węzeł. Młociny do przebudowy

Nowe wejścia na stację, większy parking P+R, dworzec autobusowy? Trwają przymiarki do naprawienia tego, co zepsuto dziewięć lat temu.

REKLAMA
Wrzeciono zablokowane autami. Czas na płatne parkowanie?
Wrzeciono zablokowane autami. Czas na płatne parkowanie? Od czterech i pół roku Wrzeciono zmaga się z zalewem samochodów z drugiej strony Wisły, które wypełniają ulice i trawniki osiedla.
czytaj

Zgodnie z obietnicami wyborczymi Hanny Gronkiewicz-Waltz z 2006 roku I linia metra nie miała kończyć się w granicach Bielan, ale przekraczać Wisłę, obsługując duże osiedla Tarchomin i Nowodwory. Stało się inaczej. Już dwa lata po wyborach nowa prezydent uroczyście otworzyła stację Młociny, uznając budowę I linii za zakończoną.


Zepsuty węzeł

Zaledwie kilka lat po otwarciu tzw. węzeł komunikacyjny na Młocinach nadaje się do zburzenia i zbudowania od nowa. Podobnie jak na wielu innych stacjach metra, wejścia są nierównomiernie obłożone (większość pasażerów wchodzi od północy), co skutkuje tłokiem w bramkach i na schodach. Ponieważ nie zmieniono starego układu torów tramwajowych, składy marnują czas na dwukrotne zatrzymanie a przesiadki zaprojektowano tak, że piesi chodzą pomiędzy przejeżdżającymi tramwajami. Do tego trzeba dodać przepełnioną poczekalnię, obsługującą autobusy międzymiastowe i międzynarodowe, świecący pustkami bezużyteczny "poziom przesiadek" i zbyt krótki peron dla tramwajów przyjeżdżających z Tarchomina, z powodu którego na torach tworzą się korki. Jak to wszystko naprawić?


Powstanie studium

Zarząd Transportu Miejskiego zdecydował, że już najwyższy czas rozpocząć przymiarki do przebudowy Młocin. Urzędnicy czekają do 12 grudnia na oferty firm zainteresowanych przygotowaniem "koncepcji rozwoju węzła".

- Od 2008 roku znacznie wzrosła liczba podróżnych, którzy z niego korzystają - pisze ZTM. - W ostatnich latach zbudowano w tej okolicy m.in. trasę mostu Skłodowskiej-Curie. Wkrótce powstanie tam także duża galeria handlowa.

Wybrana w przetargu firma będzie mieć 230 dni na przeprowadzenie szeregu analiz i przygotowanie koncepcji przebudowy.

Ma być wygodniej

Studium ma odpowiedzieć m.in. na pytanie, jak wyeliminować dwukrotne zatrzymywanie tramwajów oraz przecinanie się tras w kierunku Światowida i Nocznickiego. Pod uwagę ma być brana także budowa osobnego dworca dla autobusów dalekobieżnych, rozbudowa parkingów P+R w górę, połączenie "poziomu przesiadek" pasażem handlowym do Galerii Młociny i budowa nowych wejść na stację. Studium ma uwzględniać nie tylko wzmożony ruch pieszy, związany z otwarciem centrum handlowego, ale też wyraźną poprawę istniejących przesiadek. Zgodnie z założeniami pasażerowie mają pokonywać między tramwajem lub autobusem, a wejściem do metra maksymalnie 50 metrów.

Dopóki nie poznamy studium, nikt nie jest w stanie powiedzieć, ile kosztowałaby przebudowa Młocin, ani kiedy mogłaby nastąpić.

(dg)


  • Poleć
  • Udostępnij
  • Polub Tu Bielany

Zepsuty węzeł. Młociny do przebudowy




18.12.2017 16:50 #lideksynubeka
Nie no,platforma i bufetowa mogły coś zaprojektować źle? Przecież to tacy "ełropejczycy"byli,fachowcy,ludzie na poziomie,fajnopolacy. Jeszcze śmieszniejsze jest to,że małomiasteczkowy elektorat łyknął te bzdety i teraz jest co jest.
A bufetowa okazała się fachowcem. W jumaniu kamienic. W CV ma ona funkcję v-ce prezesa EBOiR. Rzeczywiście,była. Do spraw administracyjnych. Decydowała o przydziale ołówków,kartek i zakupie papieru toaletowego. Wynalazku TW Bolek nikt do poważnych interesów by nie dopuścił. I słusznie,bo jaka to prostaczka,udowodniła przy tzw. reprywatyzacji.
18.12.2017 17:18 #CYCÓ
węzeł jest dobry to zarządzanie nim przez ekipę HGW w spółkach miejskich jest nie dobre. Jak robi się lasę słojom z tarcho to kończy się przebudową.
19.12.2017 07:55 #sezam
Powiększą to i więcej ludzi zjedzie na Bielany.
19.12.2017 19:55 #Olamako
Eee tam
19.12.2017 23:57 #Księżycowy
To nie jest węzeł zepsuty tylko niekompetencja władz dzielnicy, Warszawy ect, brak wyobraźni, a poza tym widać z tego, że kolejne kadencje radnych wychodzą z założenia - mój okres kadencji się skończy, niech martwią się następni.
Kiedyś to się nazywało pętla autobusowa, obsługiwała w szczytowym momencie ponad 4 tys ludzi (bo tyle pracowało w Hucie Warszawa) i dawała radę.
Metro Młociny miało być początkowo przelotowe a na Tarchominie miała być stacja końcowa.
Wtedy stacja przesiadkowa Huta (bo nie są to niestety Młociny) czy do metra, czy tramwaju nie byłaby tak
obciążona. Także nie zwalajmy winy na zły projekt.
Rozwiązaniem jest wydłużenie II linii metra do Tarchomina i o to powinniśmy jak również władze dzielnic Białołęki i Bielan zawalczyć tym bardziej, że przecież dochodzą mieszkańcy Jabłonny, Legionowa, Zegrza
i mniejszych miejscowości, którzy również korzystają z metra i przejazdu przez dzielnicę.
REKLAMA
20.12.2017 11:42 #serdel
Obecnie autokary prywatnych przewoźników, mają trafić z Placu Defilad m. in. pod Hutę w trybie pilnym.
20.12.2017 20:38 #ENerDe
Podobnie kichowaty węzeł (tylko o mniejszym natężeniu ruchu) jest właśnie projektowany w miejscu obecnej pętli "Osiedle Górczewska"...
25.12.2017 21:42 Do rzeczy
Co za niemądry pomysł. Węzeł jest ok. Zamiast bez sensu wydawać miliony na przebudowę, trzema zbudować 3-4 stacje metra do Modlińskiej, z jedną gdzieś przy Wisłostradzie zbierającą ludzi z Łomianek (po co mają jeździć aż do Młocin). Stacja na Tarchominie/Nowodworach zabierze ludzi z tych osiedli (linia tramwajowa jest już na skraju możliwości), a ze stacji przy Modlińskiej zabiorą się mieszkańcy najdalszych osiedli północnej Białołęki, Jabłonnej i Legionowa (znów: po diabła ich dowozić na Młociny). Przy okazji trzeba - z zamianą na metro - porzucić idiotyczny plan przedłużania linii tramwajowej na Nowodworach.
09.02.2018 20:47 #pagaj
Do rzeczy napisał 25.12.2017 21:42

Co za niemądry pomysł. Węzeł jest ok. Zamiast bez sensu wydawać miliony na przebudowę, trzema zbudować 3-4 stacje metra do Modlińskiej, z jedną gdzieś przy Wisłostradzie zbierającą ludzi z Łomianek (po co mają jeździć aż do Młocin). Stacja na Tarchominie/Nowodworach zabierze ludzi z tych osiedli (linia tramwajowa jest już na skraju możliwości), a ze stacji przy Modlińskiej zabiorą się mieszkańcy najdalszych osiedli północnej Białołęki, Jabłonnej i Legionowa (znów: po diabła ich dowozić na Młociny). Przy okazji trzeba - z zamianą na metro - porzucić idiotyczny plan przedłużania linii tramwajowej na Nowodworach.
A jakby jeszcze przedłużyć na Choszczówkę , to i z pociągu można by się przesiąść. A później dalej , aż nad zalew...
Pytanie czy pod hinduską walcownią można bezpiecznie wydrążyć tunel.
09.02.2018 23:17 Do rzeczy
Jeżeli masz z tym problemem, to zapewniam. Można. Było już o tym. Przesłałeś.
REKLAMA
09.02.2018 23:29 Do rzeczy
Pagaju, Twój pomysł, by budować stację metra w Choszczowce, a potem jeszcze dalej jest po prostu idiotyczny.
20.02.2018 17:09 #sordyl
Od początku było wiadomo, ze obiekt nie podoła takiej masie użytkowników. Potrzeba gruntownej analizy.
10.06.2018 19:52 #qvertz
HGW oszukiwała z uśmiechem na ustach, a i tak lemingi ją popierały. Mosty niewybudowane, metro "w lesie", infrastruktura ledwo nadąża, jedynie kamienice oddane czyścicielom. Wspaniały efekt długoletniej kadencji leberałów. Teraz pewnie zastąpi ją Trzaskoś, który mówi, po co nam CPK, skoro za dwa lata BĘDZIEMY MIELI lotnisko w Berlinie?
27.03.2019 12:40 #metrobielany
A moze tak kolejna nitka metra z Tarchomina w kierunku Centrum. Teraz na Bielanach w godzinach porannych nie mozna wejsc do metra. Jak będzie jechalo z Tarchomina. to można skasować przystanki na Bielanach, bo i tak nikt nie wejdzie do pociągu.
27.03.2019 14:42 #prometro
#metrobielany napisał(a) 27.03.2019 12:40

A moze tak kolejna nitka metra z Tarchomina w kierunku Centrum. Teraz na Bielanach w godzinach porannych nie mozna wejsc do metra. Jak będzie jechalo z Tarchomina. to można skasować przystanki na Bielanach, bo i tak nikt nie wejdzie do pociągu.
Ale przecież dzisiaj na Młocinach metro też zapełniają głównie nie mieszkańcy Młocin, a np. Tarchomina lub Łomianek np.. Tylko dowożeni tramwajem, autobusem albo przemieszczający się własnym samochodem...
REKLAMA
07.04.2019 18:33 #qvertz
Przede wszystkim zlikwidować bramki. Są zupełnie niepotrzebne. W Budapeszcie i Atenach ich nie ma i wszyscy są zadowoleni. W Warszawie postanowiono wzorem Paryża maksymalnie utrudniać życie pasażerom i grodzić wejścia do metra jak tylko się da. Metro Młociny byłoby węzłem przesiadkowym, gdyby przecinała go linia półobwodowa z Tarchomina przez Bemowo i Jelonki, Dworzec Zachodni w kierunku na Gocław lub "mordor". Teraz poruszanie się na stacji Młociny może wśród wysiadających wywołać bezradność. Okolica sprawia wrażenie strasznego zad...pia. Wszędzie daleko, widać tylko jakieś blokowiska, kominy i fabrykę stali. A na cmentarz północny stamtąd droga niełatwa autobusikiem. Za Wisłę tramwajem jak w PRL. Powoli i w tłoku.
08.04.2019 05:32 chojnaczi
najgorzej
24.05.2019 20:45 #Wiosna
Wiosna zapewni dobre wynagrodzenie i godne starzenie. Płaca minimalna powinna wynosić w Polsce 1000 euro.#wiosna @wiosnabiedronia @KGawkowski
https://imgbbb.com/image/emzjZ
17.08.2020 16:04 #Rafał
Do rzeczy napisał 25.12.2017 21:42

Co za niemądry pomysł. Węzeł jest ok. Zamiast bez sensu wydawać miliony na przebudowę, trzema zbudować 3-4 stacje metra do Modlińskiej, z jedną gdzieś przy Wisłostradzie zbierającą ludzi z Łomianek (po co mają jeździć aż do Młocin). Stacja na Tarchominie/Nowodworach zabierze ludzi z tych osiedli (linia tramwajowa jest już na skraju możliwości), a ze stacji przy Modlińskiej zabiorą się mieszkańcy najdalszych osiedli północnej Białołęki, Jabłonnej i Legionowa (znów: po diabła ich dowozić na Młociny). Przy okazji trzeba - z zamianą na metro - porzucić idiotyczny plan przedłużania linii tramwajowej na Nowodworach.
Nie jest ok. Jest niewygodny, niefunkcjonalny, nie mieszczą się wszystkie linie autobusowe, zadaszenie na skrajnym peronie tramwajowym nie chronią przed deszczem.

  Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (tj. adresu IP, który zapisze się automatycznie) przez Echo Media Plus sp. z o.o. z siedzibą w Legionowie, ul. Wspólna 3.
Niniejsza zgoda jest warunkiem koniecznym do skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
Dane osobowe są przetwarzane w sposób zapewniający ich bezpieczeństwo i poufność. Z Inspektorem Ochrony Danych można kontaktować się mailowo pod adresem poczty elektronicznej: rodo@gazetaecho.pl.
Dane osobowe są przetwarzane wyłącznie w zakresie celu ich podania, tj. skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl.
W tym wypadku nie jest możliwe wycofanie zgody na przetwarzanie danych osobowych w postaci adresu IP.
Mają Państwo prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w zakresie naruszenia prawa do ochrony danych osobowych lub innych praw przyznanych na mocy RODO.

komentarz: 


Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b].
Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i].
Na końcu kursywy wpisz [/i].
 Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora: 
adres url:
tytuł: 
adres e-mail:
tytuł: 

nick: 
hasło: 
powtórz hasło: 
e-mail: 
data urodzenia: 
płeć: 

więcej



REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA


więcej


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

REKLAMA
REKLAMA

Najczęściej czytane

REKLAMA
Wyprzedaż -55%!
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Nowości do -45%
REKLAMA

Najnowsze wydanie

© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
REKLAMA
REKLAMA