REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Bielany

komunikacja

 

Zepsuty węzeł. Młociny do przebudowy

  18 grudnia 2017

Zepsuty węzeł. Młociny do przebudowy

Nowe wejścia na stację, większy parking P+R, dworzec autobusowy? Trwają przymiarki do naprawienia tego, co zepsuto dziewięć lat temu.

REKLAMA

Zgodnie z obietnicami wyborczymi Hanny Gronkiewicz-Waltz z 2006 roku I linia metra nie miała kończyć się w granicach Bielan, ale przekraczać Wisłę, obsługując duże osiedla Tarchomin i Nowodwory. Stało się inaczej. Już dwa lata po wyborach nowa prezydent uroczyście otworzyła stację Młociny, uznając budowę I linii za zakończoną.

REKLAMA

Zepsuty węzeł

Zaledwie kilka lat po otwarciu tzw.

węzeł komunikacyjny na Młocinach nadaje się do zburzenia i zbudowania od nowa. Podobnie jak na wielu innych stacjach metra, wejścia są nierównomiernie obłożone (większość pasażerów wchodzi od północy), co skutkuje tłokiem w bramkach i na schodach. Ponieważ nie zmieniono starego układu torów tramwajowych, składy marnują czas na dwukrotne zatrzymanie a przesiadki zaprojektowano tak, że piesi chodzą pomiędzy przejeżdżającymi tramwajami. Do tego trzeba dodać przepełnioną poczekalnię, obsługującą autobusy międzymiastowe i międzynarodowe, świecący pustkami bezużyteczny "poziom przesiadek" i zbyt krótki peron dla tramwajów przyjeżdżających z Tarchomina, z powodu którego na torach tworzą się korki. Jak to wszystko naprawić?

REKLAMA

Powstanie studium

Zarząd Transportu Miejskiego zdecydował, że już najwyższy czas rozpocząć przymiarki do przebudowy Młocin. Urzędnicy czekają do 12 grudnia na oferty firm zainteresowanych przygotowaniem "koncepcji rozwoju węzła".

- Od 2008 roku znacznie wzrosła liczba podróżnych, którzy z niego korzystają - pisze ZTM. - W ostatnich latach zbudowano w tej okolicy m.in. trasę mostu Skłodowskiej-Curie. Wkrótce powstanie tam także duża galeria handlowa.

Wybrana w przetargu firma będzie mieć 230 dni na przeprowadzenie szeregu analiz i przygotowanie koncepcji przebudowy.

REKLAMA

Ma być wygodniej

Studium ma odpowiedzieć m.in. na pytanie, jak wyeliminować dwukrotne zatrzymywanie tramwajów oraz przecinanie się tras w kierunku Światowida i Nocznickiego. Pod uwagę ma być brana także budowa osobnego dworca dla autobusów dalekobieżnych, rozbudowa parkingów P+R w górę, połączenie "poziomu przesiadek" pasażem handlowym do Galerii Młociny i budowa nowych wejść na stację. Studium ma uwzględniać nie tylko wzmożony ruch pieszy, związany z otwarciem centrum handlowego, ale też wyraźną poprawę istniejących przesiadek. Zgodnie z założeniami pasażerowie mają pokonywać między tramwajem lub autobusem, a wejściem do metra maksymalnie 50 metrów.

Dopóki nie poznamy studium, nikt nie jest w stanie powiedzieć, ile kosztowałaby przebudowa Młocin, ani kiedy mogłaby nastąpić.

(dg)

.

Zepsuty węzeł. Młociny do przebudowy
 

Komentarze (19)

# lideksynubeka

18.12.2017 16:50

Nie no,platforma i bufetowa mogły coś zaprojektować źle? Przecież to tacy "ełropejczycy"byli,fachowcy,ludzie na poziomie,fajnopolacy. Jeszcze śmieszniejsze jest to,że małomiasteczkowy elektorat łyknął te bzdety i teraz jest co jest.
A bufetowa okazała się fachowcem. W jumaniu kamienic. W CV ma ona funkcję v-ce prezesa EBOiR. Rzeczywiście,była. Do spraw administracyjnych. Decydowała o przydziale ołówków,kartek i zakupie papieru toaletowego. Wynalazku TW Bolek nikt do poważnych interesów by nie dopuścił. I słusznie,bo jaka to prostaczka,udowodniła przy tzw. reprywatyzacji.

# CYCÓ

18.12.2017 17:18

węzeł jest dobry to zarządzanie nim przez ekipę HGW w spółkach miejskich jest nie dobre. Jak robi się lasę słojom z tarcho to kończy się przebudową.

# sezam

19.12.2017 07:55

Powiększą to i więcej ludzi zjedzie na Bielany.

# Olamako

19.12.2017 19:55

Eee tam

# Księżycowy

19.12.2017 23:57

To nie jest węzeł zepsuty tylko niekompetencja władz dzielnicy, Warszawy ect, brak wyobraźni, a poza tym widać z tego, że kolejne kadencje radnych wychodzą z założenia - mój okres kadencji się skończy, niech martwią się następni.
Kiedyś to się nazywało pętla autobusowa, obsługiwała w szczytowym momencie ponad 4 tys ludzi (bo tyle pracowało w Hucie Warszawa) i dawała radę.
Metro Młociny miało być początkowo przelotowe a na Tarchominie miała być stacja końcowa.
Wtedy stacja przesiadkowa Huta (bo nie są to niestety Młociny) czy do metra, czy tramwaju nie byłaby tak
obciążona. Także nie zwalajmy winy na zły projekt.
Rozwiązaniem jest wydłużenie II linii metra do Tarchomina i o to powinniśmy jak również władze dzielnic Białołęki i Bielan zawalczyć tym bardziej, że przecież dochodzą mieszkańcy Jabłonny, Legionowa, Zegrza
i mniejszych miejscowości, którzy również korzystają z metra i przejazdu przez dzielnicę.

REKLAMA

# serdel

20.12.2017 11:42

Obecnie autokary prywatnych przewoźników, mają trafić z Placu Defilad m. in. pod Hutę w trybie pilnym.

# ENerDe

20.12.2017 20:38

Podobnie kichowaty węzeł (tylko o mniejszym natężeniu ruchu) jest właśnie projektowany w miejscu obecnej pętli "Osiedle Górczewska"...

 Do rzeczy

25.12.2017 21:42

Co za niemądry pomysł. Węzeł jest ok. Zamiast bez sensu wydawać miliony na przebudowę, trzema zbudować 3-4 stacje metra do Modlińskiej, z jedną gdzieś przy Wisłostradzie zbierającą ludzi z Łomianek (po co mają jeździć aż do Młocin). Stacja na Tarchominie/Nowodworach zabierze ludzi z tych osiedli (linia tramwajowa jest już na skraju możliwości), a ze stacji przy Modlińskiej zabiorą się mieszkańcy najdalszych osiedli północnej Białołęki, Jabłonnej i Legionowa (znów: po diabła ich dowozić na Młociny). Przy okazji trzeba - z zamianą na metro - porzucić idiotyczny plan przedłużania linii tramwajowej na Nowodworach.

# pagaj

09.02.2018 20:47

Do rzeczy napisał 25.12.2017 21:42
Co za niemądry pomysł. Węzeł jest ok. Zamiast bez sensu wydawać miliony na przebudowę, trzema zbudować 3-4 stacje metra do Modlińskiej, z jedną gdzieś przy Wisłostradzie zbierającą ludzi z Łomianek (po co mają jeździć aż do Młocin). Stacja na Tarchominie/Nowodworach zabierze ludzi z tych osiedli (linia tramwajowa jest już na skraju możliwości), a ze stacji przy Modlińskiej zabiorą się mieszkańcy najdalszych osiedli północnej Białołęki, Jabłonnej i Legionowa (znów: po diabła ich dowozić na Młociny). Przy okazji trzeba - z zamianą na metro - porzucić idiotyczny plan przedłużania linii tramwajowej na Nowodworach.
A jakby jeszcze przedłużyć na Choszczówkę , to i z pociągu można by się przesiąść. A później dalej , aż nad zalew...
Pytanie czy pod hinduską walcownią można bezpiecznie wydrążyć tunel.

 Do rzeczy

09.02.2018 23:17

Jeżeli masz z tym problemem, to zapewniam. Można. Było już o tym. Przesłałeś.

REKLAMA

 Do rzeczy

09.02.2018 23:29

Pagaju, Twój pomysł, by budować stację metra w Choszczowce, a potem jeszcze dalej jest po prostu idiotyczny.

# sordyl

20.02.2018 17:09

Od początku było wiadomo, ze obiekt nie podoła takiej masie użytkowników. Potrzeba gruntownej analizy.

# qvertz

10.06.2018 19:52

HGW oszukiwała z uśmiechem na ustach, a i tak lemingi ją popierały. Mosty niewybudowane, metro "w lesie", infrastruktura ledwo nadąża, jedynie kamienice oddane czyścicielom. Wspaniały efekt długoletniej kadencji leberałów. Teraz pewnie zastąpi ją Trzaskoś, który mówi, po co nam CPK, skoro za dwa lata BĘDZIEMY MIELI lotnisko w Berlinie?

# metrobielany

27.03.2019 12:40

A moze tak kolejna nitka metra z Tarchomina w kierunku Centrum. Teraz na Bielanach w godzinach porannych nie mozna wejsc do metra. Jak będzie jechalo z Tarchomina. to można skasować przystanki na Bielanach, bo i tak nikt nie wejdzie do pociągu.

# prometro

27.03.2019 14:42

#metrobielany napisał(a) 27.03.2019 12:40
A moze tak kolejna nitka metra z Tarchomina w kierunku Centrum. Teraz na Bielanach w godzinach porannych nie mozna wejsc do metra. Jak będzie jechalo z Tarchomina. to można skasować przystanki na Bielanach, bo i tak nikt nie wejdzie do pociągu.
Ale przecież dzisiaj na Młocinach metro też zapełniają głównie nie mieszkańcy Młocin, a np. Tarchomina lub Łomianek np.. Tylko dowożeni tramwajem, autobusem albo przemieszczający się własnym samochodem...

REKLAMA

# qvertz

07.04.2019 18:33

Przede wszystkim zlikwidować bramki. Są zupełnie niepotrzebne. W Budapeszcie i Atenach ich nie ma i wszyscy są zadowoleni. W Warszawie postanowiono wzorem Paryża maksymalnie utrudniać życie pasażerom i grodzić wejścia do metra jak tylko się da. Metro Młociny byłoby węzłem przesiadkowym, gdyby przecinała go linia półobwodowa z Tarchomina przez Bemowo i Jelonki, Dworzec Zachodni w kierunku na Gocław lub "mordor". Teraz poruszanie się na stacji Młociny może wśród wysiadających wywołać bezradność. Okolica sprawia wrażenie strasznego zad...pia. Wszędzie daleko, widać tylko jakieś blokowiska, kominy i fabrykę stali. A na cmentarz północny stamtąd droga niełatwa autobusikiem. Za Wisłę tramwajem jak w PRL. Powoli i w tłoku.

 chojnaczi

08.04.2019 05:32

najgorzej

# Wiosna

24.05.2019 20:45

Wiosna zapewni dobre wynagrodzenie i godne starzenie. Płaca minimalna powinna wynosić w Polsce 1000 euro.#wiosna @wiosnabiedronia @KGawkowski
https://imgbbb.com/image/emzjZ

# Rafał

17.08.2020 16:04

Do rzeczy napisał 25.12.2017 21:42
Co za niemądry pomysł. Węzeł jest ok. Zamiast bez sensu wydawać miliony na przebudowę, trzema zbudować 3-4 stacje metra do Modlińskiej, z jedną gdzieś przy Wisłostradzie zbierającą ludzi z Łomianek (po co mają jeździć aż do Młocin). Stacja na Tarchominie/Nowodworach zabierze ludzi z tych osiedli (linia tramwajowa jest już na skraju możliwości), a ze stacji przy Modlińskiej zabiorą się mieszkańcy najdalszych osiedli północnej Białołęki, Jabłonnej i Legionowa (znów: po diabła ich dowozić na Młociny). Przy okazji trzeba - z zamianą na metro - porzucić idiotyczny plan przedłużania linii tramwajowej na Nowodworach.

Nie jest ok. Jest niewygodny, niefunkcjonalny, nie mieszczą się wszystkie linie autobusowe, zadaszenie na skrajnym peronie tramwajowym nie chronią przed deszczem.
więcej na forum

REKLAMA

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najnowsze informacje

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Artykuły partnerskie

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Polecamy w naszym pasażu

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA