Wrzeciono zablokowane autami. Czas na płatne parkowanie?
3 listopada 2016
Od czterech i pół roku Wrzeciono zmaga się z zalewem samochodów z drugiej strony Wisły, które wypełniają ulice i trawniki osiedla.
Dobra wiadomość dla kierowców z Białołęki i Łomianek, zła dla mieszkańców Bielan. Pas zieleni na Kasprowicza zostanie przekształcony w parking.
- Jakie zostały podjęte kroki, zmierzające do rozwiązania tego problemu? - pyta radny Michał Świderski. - Czy rozważana była możliwość wprowadzenia stref płatnego parkowania z jednoczesnym całkowitym zwolnieniem z takich opłat osób stale zamieszkujących ten obszar?
Decyzja o wprowadzeniu płatnego parkowania na publicznych miejscach należy do Rady Warszawy. Istniejąca obecnie Strefa Płatnego Parkowania Niestrzeżonego obejmuje m.in. Śródmieście, Muranów oraz zabytkowe centra Pragi i Ochoty. Maksymalna cena za parkowanie jest od lat zablokowana przez Ministerstwo Transportu i wynosi 3 zł. Istnieje także możliwość wykupienia rocznego abonamentu za 30 zł.
- Z moich obserwacji wynika, że przynajmniej połowa dojeżdżających ma blachy WA (Białołęka), WL (Legionowo) i WWL (Wołomin) - pisze nasz czytelnik. - Postawcie P+R na Tarchominie, a trawniki na Bielanach zabezpieczcie w taki sposób, aby uniemożliwić pozostawianie na nich samochodów. Ktoś, kto obieca zajęcie się tym tematem, ma mój głos w wyborach.
Na razie Zarząd Transportu Miejskiego zamierza przekształcić w miejsca parkingowe trawnik między jezdniami Kasprowicza. Na początku 2018 roku ma tam powstać kolejna część P+R Młociny, na której zmieści się 160 samochodów i 24 rowery.
(dg)
.