Tajemnicze prace przy węźle Młociny
18 grudnia 2017
- Co się dzieje pomiędzy jezdniami trasy mostu Skłodowskiej-Curie? - pytają czytelnicy. Sprawdzamy.
Szeroki pas rozdzielający jezdnie al. Wittek - bo taką nazwę nosi bielański odcinek trasy - to rezerwa terenu pod wiadukt, mający powstać w przyszłości nad rondem przy Kasprowicza. Dlatego, gdy na trawnik wjechały koparki, po okolicy zaczęła krążyć plotka, że są to pierwsze prace nad estakadą.
Którędy do Galerii Młociny? Nocznickiego będzie dłuższa
Czy po otwarciu wielkiego centrum handlowego Młociny i Wrzeciono czeka komunikacyjna katastrofa?
Inna wersja głosi, że powstaje tam nowa część parkingu P+R.
Parking - tak, P+R - nie
- To parking budowany na zlecenie Zarządu Transportu Miejskiego - mówi Mikołaj Pieńkos, rzecznik Zarządu Dróg Miejskich. - Nic więcej na dziś nam nie wiadomo.
ZTM buduje już parking 100 m dalej, pomiędzy jezdniami Kasprowicza. Powstaje tam P+R Młociny III, na którym znajdzie się 160 miejsc dla samochodów i 24 dla rowerów. Informacje o nim były wysyłane do mediów na każdym etapie inwestycji, począwszy od podjęcia decyzji o budowie, a skończywszy na rozpoczęciu prac.
Dziwna cisza
Tymczasem o parkingu między jezdniami al. Wittek ZTM milczy. Rzecznik Igor Krajnow potwierdza tylko, że taki parking powstaje i że nie będzie on częścią P+R Młociny III. Nie znamy kosztów budowy, planowanej liczby miejsc postojowych ani standardu wykonania. Najprawdopodobniej zostanie on zbudowany przy użyciu tzw. ekokratki. Dzięki temu będzie łatwy w likwidacji w sytuacji, gdyby Rada Warszawy przyznała pieniądze na budowę wiaduktu.
Ponieważ parking nie będzie częścią systemu P+R, będzie on dostępny nie tylko dla posiadaczy Karty Miejskiej, ale dla wszystkich kierowców.
(dg)
.