REKLAMA

Białołęka

drogi »

 

Oficjalnie: wiadukt nad krzaczkami przejezdny w czerwcu

  26 stycznia 2023

alt='Oficjalnie: wiadukt nad krzaczkami przejezdny w czerwcu'
źródło: ZDM

"Trwa budowa nowego wiaduktu na ul. Marywilskiej. Stara konstrukcja przeszła do historii, a nowa rośnie w oczach. W ostatnim czasie wykonywaliśmy betonowanie fundamentów i przyczółków wiaduktu. Jeżeli pogoda pozwoli, to większość prac betonowych powinniśmy zakończyć jeszcze w lutym" - chwalą się warszawscy drogowcy.

REKLAMA

Remont wiaduktu na ruchliwej Marywilskiej rozpoczął się na początku września ubiegłego roku. Konstrukcja znajdująca się nad pustym miejscem po rozebranej bocznicy kolejowej była przewidziana w całości do rozbiórki i odbudowy.

Kiedy wróci wiadukt Marywilskiej?

"Wraz z wykonawcą, Warszawskim Przedsiębiorstwem Mostowym Mosty, podjęliśmy próbę utrzymania ruchu na połowie obiektu do czasu odbudowy drugiej połowy i przywrócenia na niej ruchu. źródło: ZDM Zbudują nowy wiadukt nad nieistniejącą bocznicą kolejową
Drogowcy przymierzają się do przebudowy wiaduktu na Marywilskiej pomiędzy Smugową a Kupiecką. Powstał on w latach siedemdziesiątych XX wieku nad bocznicą kolejową, która dziś nie istnieje.
Jednak 22 października ubiegłego roku, w trakcie rozbiórki, doszło do niekontrolowanego przemieszczenia się podpory" - eufemistycznie piszą o katastrofie budowlanej na Żeraniu warszawscy drogowcy.

Decyzją Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego wiadukt został zamknięty i rozpoczęło się wyburzanie wschodniej części konstrukcji. Zakończyło się ono na początku grudnia. Po pracach rozbiórkowych wykonawca mógł przystąpić do budowy zupełnie nowej przeprawy. Jeszcze w grudniu wywiercono pale pod obie podpory, północną i południową. Następnie wykonane zostały ławy fundamentowe wiaduktu.

"W większości gotowe są również fundamenty ścian oporowych. To niezwykle istotny element nowej konstrukcji, który ma za zadanie przeniesienie obciążeń z wysokiego nasypu. Aby zwiększyć nośność ścian oporowych, zostaną one wykonane jako ściany żelbetowe" - podsumowuje Zarząd Dróg Miejskich.

Kup bilet

Przywrócą ruch w czerwcu

Podczas trwającej budowy masowo wykorzystywane są pręty zbrojeniowe. Ich łączna waga to ok. 278 ton. Obiekt został zaprojektowany jako rama żelbetowa, która jest typem konstrukcji najbardziej trwałym i tanim w utrzymaniu, przez co konstrukcja posłuży przez kolejnych kilkadziesiąt lat.

Jeżeli pogoda pozwoli, główne prace związane z betonowaniem powinny zakończyć się w lutym. Zdaniem wykonawcy uruchomienie ruchu wahadłowego będzie możliwe na wiosnę, a całkowitej przejezdności w obydwóch kierunkach w czerwcu.

(jok)

.
 

REKLAMA

Czytaj na ten temat

Komentarze (3)

# EvilD

26.01.2023 20:26

Wow, ponad pół roku.... super tempo, kierowcy sobie postoją w korkach gigant jakie spowodowało przerzucenie ruchu, ale kto by tam to liczył. Już nawet nie chce mi się przypominać, że w 2012 miała tam właśnie dochodzić Trasa Mostu Północnego, ale Euro2012 sobie minęło a o inwestycji Warszawa zapomniała.

# nnn

29.01.2023 12:57

#EvilD napisał(a) 26.01.2023 20:26
Wow, ponad pół roku.... super tempo, kierowcy sobie postoją w korkach gigant jakie spowodowało przerzucenie ruchu, ale kto by tam to liczył. Już nawet nie chce mi się przypominać, że w 2012 miała tam właśnie dochodzić Trasa Mostu Północnego, ale Euro2012 sobie minęło a o inwestycji Warszawa zapomniała.
Warszawa nie zapomniała, to władze Warszawy mają kłopot z pamięcią.

 magda.wisnia

01.02.2023 10:31

Brawo

REKLAMA

więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024