REKLAMA

Białołęka

drogi »

 

Oficjalnie: wiadukt nad krzaczkami przejezdny w czerwcu

  26 stycznia 2023

alt='Oficjalnie: wiadukt nad krzaczkami przejezdny w czerwcu'
źródło: ZDM

"Trwa budowa nowego wiaduktu na ul. Marywilskiej. Stara konstrukcja przeszła do historii, a nowa rośnie w oczach. W ostatnim czasie wykonywaliśmy betonowanie fundamentów i przyczółków wiaduktu. Jeżeli pogoda pozwoli, to większość prac betonowych powinniśmy zakończyć jeszcze w lutym" - chwalą się warszawscy drogowcy.

REKLAMA

Remont wiaduktu na ruchliwej Marywilskiej rozpoczął się na początku września ubiegłego roku. Konstrukcja znajdująca się nad pustym miejscem po rozebranej bocznicy kolejowej była przewidziana w całości do rozbiórki i odbudowy.

Kiedy wróci wiadukt Marywilskiej?

"Wraz z wykonawcą, Warszawskim Przedsiębiorstwem Mostowym Mosty, podjęliśmy próbę utrzymania ruchu na połowie obiektu do czasu odbudowy drugiej połowy i przywrócenia na niej ruchu. źródło: ZDM Zbudują nowy wiadukt nad nieistniejącą bocznicą kolejową
Drogowcy przymierzają się do przebudowy wiaduktu na Marywilskiej pomiędzy Smugową a Kupiecką. Powstał on w latach siedemdziesiątych XX wieku nad bocznicą kolejową, która dziś nie istnieje.
Jednak 22 października ubiegłego roku, w trakcie rozbiórki, doszło do niekontrolowanego przemieszczenia się podpory" - eufemistycznie piszą o katastrofie budowlanej na Żeraniu warszawscy drogowcy.

Decyzją Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego wiadukt został zamknięty i rozpoczęło się wyburzanie wschodniej części konstrukcji. Zakończyło się ono na początku grudnia. Po pracach rozbiórkowych wykonawca mógł przystąpić do budowy zupełnie nowej przeprawy. Jeszcze w grudniu wywiercono pale pod obie podpory, północną i południową. Następnie wykonane zostały ławy fundamentowe wiaduktu.

"W większości gotowe są również fundamenty ścian oporowych. To niezwykle istotny element nowej konstrukcji, który ma za zadanie przeniesienie obciążeń z wysokiego nasypu. Aby zwiększyć nośność ścian oporowych, zostaną one wykonane jako ściany żelbetowe" - podsumowuje Zarząd Dróg Miejskich.

Zapraszamy na zakupy

Przywrócą ruch w czerwcu

Podczas trwającej budowy masowo wykorzystywane są pręty zbrojeniowe. Ich łączna waga to ok. 278 ton. Obiekt został zaprojektowany jako rama żelbetowa, która jest typem konstrukcji najbardziej trwałym i tanim w utrzymaniu, przez co konstrukcja posłuży przez kolejnych kilkadziesiąt lat.

Jeżeli pogoda pozwoli, główne prace związane z betonowaniem powinny zakończyć się w lutym. Zdaniem wykonawcy uruchomienie ruchu wahadłowego będzie możliwe na wiosnę, a całkowitej przejezdności w obydwóch kierunkach w czerwcu.

(jok)

.
 

REKLAMA

Czytaj na ten temat

Komentarze (3)

# EvilD

26.01.2023 20:26

Wow, ponad pół roku.... super tempo, kierowcy sobie postoją w korkach gigant jakie spowodowało przerzucenie ruchu, ale kto by tam to liczył. Już nawet nie chce mi się przypominać, że w 2012 miała tam właśnie dochodzić Trasa Mostu Północnego, ale Euro2012 sobie minęło a o inwestycji Warszawa zapomniała.

# nnn

29.01.2023 12:57

#EvilD napisał(a) 26.01.2023 20:26
Wow, ponad pół roku.... super tempo, kierowcy sobie postoją w korkach gigant jakie spowodowało przerzucenie ruchu, ale kto by tam to liczył. Już nawet nie chce mi się przypominać, że w 2012 miała tam właśnie dochodzić Trasa Mostu Północnego, ale Euro2012 sobie minęło a o inwestycji Warszawa zapomniała.
Warszawa nie zapomniała, to władze Warszawy mają kłopot z pamięcią.

 magda.wisnia

01.02.2023 10:31

Brawo

REKLAMA

więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Lato 2025
Lato 2025
Lato 2025

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Promocje Cyfrowe.pl
Promocje Cyfrowe.pl
Promocje Cyfrowe.pl

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Majówka 2025 za granicą
Majówka 2025 za granicą
Majówka 2025 za granicą

REKLAMA