Oficjalnie: wiadukt nad krzaczkami przejezdny w czerwcu
26 stycznia 2023
"Trwa budowa nowego wiaduktu na ul. Marywilskiej. Stara konstrukcja przeszła do historii, a nowa rośnie w oczach. W ostatnim czasie wykonywaliśmy betonowanie fundamentów i przyczółków wiaduktu. Jeżeli pogoda pozwoli, to większość prac betonowych powinniśmy zakończyć jeszcze w lutym" - chwalą się warszawscy drogowcy.
Remont wiaduktu na ruchliwej Marywilskiej rozpoczął się na początku września ubiegłego roku. Konstrukcja znajdująca się nad pustym miejscem po rozebranej bocznicy kolejowej była przewidziana w całości do rozbiórki i odbudowy.
Kiedy wróci wiadukt Marywilskiej?
"Wraz z wykonawcą, Warszawskim Przedsiębiorstwem Mostowym Mosty, podjęliśmy próbę utrzymania ruchu na połowie obiektu do czasu odbudowy drugiej połowy i przywrócenia na niej ruchu.
Zbudują nowy wiadukt nad nieistniejącą bocznicą kolejową
Drogowcy przymierzają się do przebudowy wiaduktu na Marywilskiej pomiędzy Smugową a Kupiecką. Powstał on w latach siedemdziesiątych XX wieku nad bocznicą kolejową, która dziś nie istnieje.
Jednak 22 października ubiegłego roku, w trakcie rozbiórki, doszło do niekontrolowanego przemieszczenia się podpory" - eufemistycznie piszą o katastrofie budowlanej na Żeraniu warszawscy drogowcy.
Decyzją Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego wiadukt został zamknięty i rozpoczęło się wyburzanie wschodniej części konstrukcji. Zakończyło się ono na początku grudnia. Po pracach rozbiórkowych wykonawca mógł przystąpić do budowy zupełnie nowej przeprawy. Jeszcze w grudniu wywiercono pale pod obie podpory, północną i południową. Następnie wykonane zostały ławy fundamentowe wiaduktu.
"W większości gotowe są również fundamenty ścian oporowych. To niezwykle istotny element nowej konstrukcji, który ma za zadanie przeniesienie obciążeń z wysokiego nasypu. Aby zwiększyć nośność ścian oporowych, zostaną one wykonane jako ściany żelbetowe" - podsumowuje Zarząd Dróg Miejskich.
Przywrócą ruch w czerwcu
Podczas trwającej budowy masowo wykorzystywane są pręty zbrojeniowe. Ich łączna waga to ok. 278 ton. Obiekt został zaprojektowany jako rama żelbetowa, która jest typem konstrukcji najbardziej trwałym i tanim w utrzymaniu, przez co konstrukcja posłuży przez kolejnych kilkadziesiąt lat.
Jeżeli pogoda pozwoli, główne prace związane z betonowaniem powinny zakończyć się w lutym. Zdaniem wykonawcy uruchomienie ruchu wahadłowego będzie możliwe na wiosnę, a całkowitej przejezdności w obydwóch kierunkach w czerwcu.
(jok)
.