REKLAMA

Bielany

drogi »

 

Sokratesa w nowym wydaniu. Nie wszystkim się podoba

  24 października 2022

alt='Sokratesa w nowym wydaniu. Nie wszystkim się podoba'
źródło: Pełnomocnik Prezydenta m.st. Warszawy ds. komunikacji rowerowej

- Przebudowaliśmy bielańską ulicę Sokratesa. Wybudowaliśmy dwa ronda, wszystkie przejścia dla pieszych skróciliśmy i zabezpieczyliśmy azylem, a chodniki poszerzyliśmy. Dodaliśmy też sporo zieleni, tworząc m.in. ogrody deszczowe - chwali się Zarząd Dróg Miejskich. Nie wszystkim zmiany przypadły do gustu. Co przeszkadza użytkownikom ulicy?

REKLAMA

Dwie dekady temu ul. Sokratesa przebiegała przez niezabudowaną okolicę na rubieżach Warszawy. Dziś jest w centrum gęsto zamieszkanej dzielnicy. Pułkowa czeka sześć lat na drogę rowerową. ZDM: "Przecież robimy Sokratesa" Pułkowa czeka sześć lat na drogę rowerową. ZDM: "Przecież robimy Sokratesa"
Rada Warszawy przyznała właśnie 16 mln zł na budowę dróg dla rowerów i hulajnóg. Na liście nie ma Pułkowej, choć konsultacje w tej sprawie odbyły się w 2016 roku.

Bielany przez różowe okulary. Burmistrz i jego ocenzurowana gazeta Burmistrz Bielan i jego ocenzurowana gazeta
300 tysięcy złotych - tyle w tym roku kosztować będzie sam druk i kolportaż wydawanej przez Urząd Dzielnicy Bielany gazety "Nasze Bielany". W porównaniu z zeszłym rokiem koszty bardzo wzrosły, głównie z powodu ogromnego skoku cen papieru. Burmistrz Grzegorz Pietruczuk ani myśli oszczędzać.
Wprowadzone zmiany miały na celu dostosowanie drogi do nowego otoczenia i spowodowanie, aby ulica ta stała się bezpieczniejsza.

- Taki tragiczny wypadek, jaki miał tam miejsce jesienią 2019 roku, już nie będzie mógł się wydarzyć - informują drogowcy z ZDM. Tuż po tym zdarzeniu zamontowane zostały progi zwalniające, jednak było to rozwiązanie tymczasowe. Choć uniemożliwiło rozwijanie nadmiernej prędkości, to nie powstrzymywało kierowców np. przed wyprzedzaniem na przejściach dla pieszych. Dlatego priorytetem stała się likwidacja dwupasmówek w obu kierunkach. Dwa pasy ruchu w każdą stronę oznaczały, że kierowcy mogli wyprzedzić przed przejściami dla pieszych. Takich przejść bez sygnalizacji na całej ul. Sokratesa było aż pięć.

Czy trzeba przebudowywać całą ulicę, aby poprawić bezpieczeństwo pieszych na zebrach? To pytanie na przykładzie Sokratesa z pewnością trafi do podręczników inżynierii drogowej, a tymczasem mieszkańcy otrzymali od drogowców zupełnie nowy bałagan.

Co się zmieniło?

Wszystkie istniejące przejścia dla pieszych zostały skrócone i zabezpieczone azylem. Na ulicy wprowadzono po jednym pasie ruchu w każdą stronę zamiast dwóch. Powstało również nowe przejście dla pieszych na wysokości budynku nr 13. Dorzucono także dwa ronda. Po północno-zachodniej stronie ulicy, gdzie koncentrują się wszystkie sklepy i punkty usługowe, powstał szerszy chodnik. Dotychczasowy był bardzo wąski, a obok niego bez żadnej separacji przebiegała równie wąska droga dla rowerów. Po zmianach, ścieżka rowerowa przebiega bliżej jezdni jest oddzielona od chodnika pasem zieleni. Do końca października br. ma zostać tam posadzonych 19 dębów błotnych oraz 12 jarzębów szwedzkich. Powstały również tzw. ogrody deszczowe. Zmiany uzupełniła modernizacja oświetlenia. Latarnie betonowe zastąpiono stalowymi z ledowymi żarówkami. Przebudowa ul. Sokratesa miała kosztować 11 mln zł. Jednak ostateczny koszt poznamy po zakończeniu wszystkich prac, bo "kosmetyka" wciąż trwa.

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Głosy na "nie"

Urzędnicy chętnie chwalą się przebudową ulicy i jej efektem. Jednak ul. Sokratesa w nowej odsłonie nie wszystkim się podoba. Mieszkańcy najczęściej wytykają, że przy okazji nie wykonano remontu chodnika i ścieżki rowerowej po południowo-wschodniej stronie ulicy.

- Od wielu lat woła ona o pomstę do nieba, a niewielkie fragmenty przebudowane w okolicach skrzyżowań i przejść dla pieszych naprawdę nie ratują sytuacji po tej stronie - komentuje mieszkaniec. - Koło Lidla wyszedł komunikacyjny dramat, jeśli chodzi o bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów - zauważa inna mieszkanka.

Wielu kierowców chce powrotu dwupasmówki. Twierdzą, że obecnie jest ciasno i niebezpiecznie. Jednak dyrektor ZDM odpowiada, że zmiany projektowe ulicy były konieczne, aby w przyszłości nie doszło do podobnie tragicznego wypadku. Nie przekonuje to jednak krytyków, którzy twierdzą, że jeden incydent nie może być powodem wprowadzenia restrykcji utrudniających wszystkim życie.

Mieszkańcy dodają, że może nie wydarzy się już tak spektakularny wypadek, ale potrącenie pieszego lub rowerzysty przez samochody wyjeżdżające z podziemnych garaży, którym widoczność zasłaniają "ogrody deszczowe" albo źle wyznaczone miejsca parkingowe to kwestia czasu. Dodają, że po zmianach boją się nie tyle samochodów, lecz pędzących po nowej ścieżce rowerzystów, którzy np. na wysokości budynku nr 5 niejednokrotnie wpadli już na pieszych, bo tu chodnik i droga rowerowa nie są odseparowane.

- Paradoksalnie na poprzedniej wersji ulicy Sokratesa czułam się bezpieczniej, a teraz strach tu być pieszym, bo znacznie wzrosła średnia prędkość rowerzystów - mówi jedna z mieszkanek.

Z kolei kierowcy dodają, że likwidacja drugiego pasa po stronie nowych bloków znacznie utrudniła wyjazd z parkingów i garaży. - Rano jest tragicznie i niebezpiecznie, ale w ZDM są tak zafiksowani, że nie ma tam z kim rozmawiać - mówi 45-latek z jednego z nowych bloków.

(db)

.
 

REKLAMA

Komentarze (14)

# Kolo

24.10.2022 21:15

Nie rozumiem tych wszystkich niezadowolonych. Przeciwnie, należy być zadowolonym wszystkiego. Warto zacytować fragment pewnego filmu "słuszna koncepcję ma nasza wladza". Tak jak głosują tak mają. Zatem wszelkie ewentualne pretensje należy mieć wyłącznie do siebie.
Oczywiście ta ulica wymagała przebudowy i może nawet zwężenia, ale to co zrobiono to uraga wszelkim standardom. Nie dość że jedzie się tam fatalnie, to dodatkowo kolizyjnie i niebezpiecznie. Jako pieszy też szedłem tam z duszą na ramieniu. To się zrobił jakiś tor wyścigowy dla co niektórych rowerowych przyglupow. Tam powinny byc jakieś ograniczniki uniemożliwiające rozpedzanie się rowerów. Może jakieś bariery do tzw esowania etc. Tylko patrzeć jak zacznie dochodzić do dramatów.
A wystarczyło tylko albo postawić światła, albo zawęzić przed przejsciami dla pieszych etc. To by wystarczylo a funkcjonalność byłaby bez porównania wyższa.

# lolek

24.10.2022 22:38

Ścieżka rowerowa powinna być po drugiej stronie uluc
#Kolo napisał(a) 24.10.2022 21:15
Nie rozumiem tych wszystkich niezadowolonych. Przeciwnie, należy być zadowolonym wszystkiego. Warto zacytować fragment pewnego filmu "słuszna koncepcję ma nasza wladza". Tak jak głosują tak mają. Zatem wszelkie ewentualne pretensje należy mieć wyłącznie do siebie.
Oczywiście ta ulica wymagała przebudowy i może nawet zwężenia, ale to co zrobiono to uraga wszelkim standardom. Nie dość że jedzie się tam fatalnie, to dodatkowo kolizyjnie i niebezpiecznie. Jako pieszy też szedłem tam z duszą na ramieniu. To się zrobił jakiś tor wyścigowy dla co niektórych rowerowych przyglupow. Tam powinny byc jakieś ograniczniki uniemożliwiające rozpedzanie się rowerów. Może jakieś bariery do tzw esowania etc. Tylko patrzeć jak zacznie dochodzić do dramatów.
A wystarczyło tylko albo postawić światła, albo zawęzić przed przejsciami dla pieszych etc. To by wystarczylo a funkcjonalność byłaby bez porównania wyższa.
@Kolo zostań dyrektorem ZDM.

# Sai

25.10.2022 09:26

Rowerzyści nad swoją jazdą zastanawiają się dopiero jak w kogos uderzą,.... i to też nie zawsze. ... jak mówił klasyk styropian zamiast mózgu....

REKLAMA

# Sai

25.10.2022 09:29

Czemu nikt nie komentuje tego co sie na Sokratesa dzieje w nocy...???? Rajdy samochodowe się nie skończyły. I tu ciekawostka. Najwięcej idiotów za kierownicą mieszka właśnie na Sokratesa. Wystarczy chwile popatrzeć kto szalał na drodze a potem grzecznie wjeżdża do parkingu podziemnego.....

# Kozaczek

25.10.2022 11:33

Zgadzam sie, ze aktualnie na Sokratesa probleme nie są zamochody tylko rowerowcy

# Pieszy

25.10.2022 16:13

Nareszcie prawdziwie bezpieczna ulica
A do tego znacznie ładniejsza. Najważniejsze że już dwa pasy zniknęły i już nie potrąci pieszego ten drugi samochód (jeden się zatrzymywał a drugi jechał jakby nic) . Kilka razy tak "odbiłem" się od tego co zapomniał się zatrzymać.

REKLAMA

# Sokratka

25.10.2022 23:33

Tak budować i nie marudzić! Dobrze zrobili.

# pZz

26.10.2022 09:26

Swiatla bylyby za tanie. Bareja wiecznie zywy. Tu i teraz chcialem przeprosic, ze 15 lat temu bralem udzial w Krytycznej masie rowerowej i domagalem sie budowy drog dla rowerow. Nie wiedzialem, ze osiagnie to range zboczenia i dyskryminacji innych. Przepraszam.

 drugastrona

26.10.2022 10:51

Mieszkać 5 minut od metra i jeździć samochodem. Stan umysłu.

REKLAMA

# Stan umysłu

26.10.2022 11:37

drugastrona napisał 26.10.2022 10:51
Mieszkać 5 minut od metra i jeździć samochodem. Stan umysłu.

NIe wszędzie dojedziesz metrem

# TomekD

26.10.2022 15:35

Dobrze i ładnie przebudowane. Jest zielen, jest ścieżka rowerowa. Wszystkie te komentarze tutaj to jakis lament osób ktore do tej pory mogły pedzic 100km/h a teraz sie nie da. Ze wczesniej bylo lepiej? Tylko dlatego, aktualna sokratesa jest i ladniejsza i bezpieczniejsza. A ze jadac autem ktos postoi 3 min dluzej, zapraszam jest metro tramwaj i sciezka rowerowa na rower.

# Marian

26.10.2022 22:01

Sprzedajta samodody i głosujta na Trzaska.

REKLAMA

# Kolo

29.10.2022 07:38

Sprzedajta samochody? Marian widzę jest optymistą. Glosujcie tak dalej a będzie oddajta i siedzta cicho. Ja te czasy jeszcze pamiętam i prawdę mówiąc powoli do tego to zmierza. Wszystko zgodnie z hasłem - słuszna linie ma naszą władza. Partia z nami a my z partią. Jeszcze raz podkreślam, jak glosujeta tak mata i nie narzekajta. A do tych "ogrodów deszczowych" czy jak to tam się ten kawałek rynny nazywa dorzuccie jeszcze parę palet to za ładny szmal będzie strefa relaksu - oczywiście na miarę naszych aspiracji oraz naszych możliwości. Do dzieła.

# lolek

29.10.2022 09:32

#Kolo napisał(a) 29.10.2022 07:38
Sprzedajta samochody? Marian widzę jest optymistą. Glosujcie tak dalej a będzie oddajta i siedzta cicho. Ja te czasy jeszcze pamiętam i prawdę mówiąc powoli do tego to zmierza. Wszystko zgodnie z hasłem - słuszna linie ma naszą władza. Partia z nami a my z partią. Jeszcze raz podkreślam, jak glosujeta tak mata i nie narzekajta. A do tych "ogrodów deszczowych" czy jak to tam się ten kawałek rynny nazywa dorzuccie jeszcze parę palet to za ładny szmal będzie strefa relaksu - oczywiście na miarę naszych aspiracji oraz naszych możliwości. Do dzieła.
Dzbanie, zagłosuj na byleJakiego co określa się doktorem. Pomyli Pragę z Warszawą i bronił jej przed Trzaskowskim.
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBielany

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy