REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Inwestycje

Ratusz projektuje zwężenie Alej Jerozolimskich. Dlaczego już teraz?
REKLAMA

źródło: Wikimedia Commons / Lukas Plewnia


Ratusz projektuje zwężenie Alej Jerozolimskich. Dlaczego już teraz?

Ratusz zapłaci aż 2,4 mln zł za projekt przebudowy ulicy na odcinku od al. Jana Pawła II do mostu Poniatowskiego. Dokumenty przeleżą w szafie tyle czasu, że z pewnością trzeba będzie dopłacić za ich aktualizację.

REKLAMA

Aktywiści proponują: zwęzić Aleje aż do placu Zawiszy
Aktywiści proponują: zwęzić Aleje aż do placu Zawiszy Zdaniem stowarzyszenia Ochocianie Sąsiedzi plany ratusza wobec Al. Jerozolimskich są za mało radykalne.
czytaj
Przypomnijmy: w maju warszawski ratusz ogłosił, że po planowanym przez PKP Polskie Linie Kolejowe remoncie tunelu linii kolejowej Aleje Jerozolimskie nie wrócą do obecnego wyglądu. Na odcinku od al. Jana Pawła II do Nowego Światu ulica ma mieć tylko jeden ogólny pas ruchu w każdym kierunku. Obok znajdą się buspasy, zatoki do parkowania równoległego, drogi rowerowe i aż cztery szpalery drzew.



REKLAMA

Zwężą Al. Jerozolimskie

Zarząd Dróg Miejskich zamierza zapłacić za projekt przebudowy aż 2,4 mln zł. Choć wiosną nie było o tym mowy, okazuje się, że przebudową zostaną objęty także odcinek od Marszałkowskiej do al. Jana Pawła II oraz od Nowego Światu do wjazdu na most Poniatowskiego. Dokumenty przygotuje firma Meritum Projekt, która wygrała ogłoszony przez drogowców przetarg. Zamiast ronda Dmowskiego i ronda de Gaulle'a powstaną tradycyjne skrzyżowania. Na wysokości ul. Pankiewicza i Brackiej, przy stacji Powiśle, a także na wysokości dawnego Domu Partii i po wschodniej stronie ronda Czterdziestolatka wyznaczone zostaną przejścia dla pieszych.

- Inny będzie podział ulicy, z szerokimi chodnikami, drogami rowerowymi po obu stronach (o szerokości trzech metrów) i wyznaczonymi miejscami na ogródki gastronomiczne - zapowiada urząd miasta. - Pojawi się zieleń. Każda z jedni będzie się składała z pasa ruchu ogólnego, buspasa i pasa do parkowania.



REKLAMA

W koordynacji z PKP?

Warszawski ratusz zapowiada, że projekt przebudowy Al. Jerozolimskich powstanie "w ścisłej koordynacji" z kolejarzami, którzy rozkopią ulicę na czas remontu tunelu i budowy stacji przy Nowym Świecie. Jak pokazują ostatnie lata, w rzeczywistości urzędnicy z pl. Bankowego nie są w stanie współpracować z Polskimi Kolejami Państwowym czy PKP Polskimi Liniami Kolejowymi.

Przykładowo na pograniczu Pragi i Targówka trwa budowa stacji, której lokalizacja nie zapewnia pasażerom wygodnej przesiadki a w okolicy brakuje nawet chodników. Równolegle samorząd spiera się z kolejarzami o to, kto miałby zapłacić za budowę tunelu drogowego przy Dworcu Wschodnim, wciąż nie ma ostatecznej decyzji w sprawie przejścia podziemnego między stacjami Centrum i Śródmieście a w Wawrze PKP PLK nie pozostawia obok przeznaczonych do remontu stacji miejsca na parkingi P+R. Przykłady fatalnej współpracy stołecznego samorządu z kolejarzami można długo wyliczać.



REKLAMA

ZDM: "Właściwy moment"

W komunikacie o rozstrzygnięciu przetargu na projekt ratusz nie wspomina też, że remont tunelu pod Al. Jerozolimskimi rozpocznie się w najlepszym wypadku za trzy lata. Częstotliwość zmian w przepisach budowlanych jest w Polsce taka, że po kilku latach projekty wymagają żmudnej i kosztownej aktualizacji. Ratusz nie bierze też pod uwagę scenariusza, w którym kolejowa inwestycja łapie 5-10 lat opóźnienia. Wówczas projekt będzie do zrobienia od nowa.

- Remont linii średnicowej na tym odcinku PKP PLK planują na lata 2024-2027 - mówi Jakub Dybalski, rzecznik drogowców. - Jeśli chcemy, żeby po tych pracach Aleje Jerozolimskie zostały odbudowane w wygodnym kształcie, a nie w takim jak obecny, projekt zmian musimy dostarczyć kolejarzom odpowiednio wcześnie. Jest to więc właściwy moment na postępowanie przetargowe.

(dg)


REKLAMA
  • Poleć
  • Polub Tu Stolica
  • Udostępnij







23.10.2021 22:26 #Marian
A jaką propozycję mają leawcy z ratusza na przejazd przez Warszawę? Warszawa nie ma żadnej ulicy wschod zachód łaczącej dzielnice. Mam nadzieję że wyborcy przejrzą w końcu na oczy.
Ja już wolę aferzystów z PIS niż PO, której chore pomysly dotykają mnie bezpośrednio.
24.10.2021 13:35 #wkurzony na pomysly
To prawda to sa chore pomysly z tym zwęzaniem jezdni szczegolnie na glownych ulicach, tak samo jak na Wawrzyszewie ulica Sokratesa jest w trakcie zwęzania i co bedzie jak dojdzie do większej tragedii sluzby ratownicze juz stoją w korkach nie bedą mialy jak przejezdzać bo nie ma jak zjechać na bok - był to szalony pomysl zeby zwęzić tą ulicę, gratulacje bo spaliny bedą wciskać się do tych mieszkań przy ulicy. Pomyslodawcę tych projektow nagrodzić mieszkaniem wsrod spalin. W Warszawie sa inne potrzeby ulatwiające życie mieszkancom chociazby większy dostęp do sluzby zdrowia.
24.10.2021 17:17 #Dziadek parkingowy
#wkurzony na pomysly napisał(a) 24.10.2021 13:35

To prawda to sa chore pomysly z tym zwęzaniem jezdni szczegolnie na glownych ulicach, tak samo jak na Wawrzyszewie ulica Sokratesa jest w trakcie zwęzania i co bedzie jak dojdzie do większej tragedii sluzby ratownicze juz stoją w korkach nie bedą mialy jak przejezdzać bo nie ma jak zjechać na bok - był to szalony pomysl zeby zwęzić tą ulicę, gratulacje bo spaliny bedą wciskać się do tych mieszkań przy ulicy. Pomyslodawcę tych projektow nagrodzić mieszkaniem wsrod spalin. W Warszawie sa inne potrzeby ulatwiające życie mieszkancom chociazby większy dostęp do sluzby zdrowia.
Bo teraz to spaliny na Sokratesa czy w Alejach Jerozolimskich nie wciskają się do mieszkań, lecz w cudowny sposób je omijają?
24.10.2021 21:10 #Leon
Nic dziwnego ze PIS ma już 40% poparcia.
24.10.2021 21:13 #Leon
#Dziadek parkingowy napisał(a) 24.10.2021 17:17

Bo teraz to spaliny na Sokratesa czy w Alejach Jerozolimskich nie wciskają się do mieszkań, lecz w cudowny sposób je omijają?
Najwięcej toksycznych spalin samochody emitują na wolnych obrotach czyli w korku + zwiększona emisja przez ciągłe ruszanie i hamowanie.
25.10.2021 07:47 #Solo
#Marian napisał(a) 23.10.2021 22:26

A jaką propozycję mają leawcy z ratusza na przejazd przez Warszawę? Warszawa nie ma żadnej ulicy wschod zachód łaczącej dzielnice. Mam nadzieję że wyborcy przejrzą w końcu na oczy.
Ja już wolę aferzystów z PIS niż PO, której chore pomysly dotykają mnie bezpośrednio.
A trasa Łazienkowska?
25.10.2021 07:49 #Solo
#wkurzony na pomysly napisał(a) 24.10.2021 13:35

To prawda to sa chore pomysly z tym zwęzaniem jezdni szczegolnie na glownych ulicach, tak samo jak na Wawrzyszewie ulica Sokratesa jest w trakcie zwęzania i co bedzie jak dojdzie do większej tragedii sluzby ratownicze juz stoją w korkach nie bedą mialy jak przejezdzać bo nie ma jak zjechać na bok - był to szalony pomysl zeby zwęzić tą ulicę, gratulacje bo spaliny bedą wciskać się do tych mieszkań przy ulicy. Pomyslodawcę tych projektow nagrodzić mieszkaniem wsrod spalin. W Warszawie sa inne potrzeby ulatwiające życie mieszkancom chociazby większy dostęp do sluzby zdrowia.
pokaż mi jedną dwu lub więcej pasmową ulicę, która nie stoi w korku i gdzie służby nie mają problemu z przejechaniem? Czas start....
25.10.2021 08:02 #Caracale
Swoją drogą ładnie wygląda ten nowy projekt Al. Jerozolimskich. A przebudowa Sokratesa chyba będzie miało opóźnienie.
Do Warszawy za dużo wjeżdża samochodów, konieczne są zwężenia wylotówek z Warszawy.
Dla troli z tego forum: w Warszawie już nigdy nie będzie rządził pis.
25.10.2021 08:34 #Marian
#Solo napisał(a) 25.10.2021 07:47

A trasa Łazienkowska?
Chodzi ci o tę zwężoną uliczkę z całodobowym buspasem?
TŁ pełniła swoją funkcję przed zwężeniem.
Teraz nie ma nic.
25.10.2021 08:36 #Leon
#Caracale napisał(a) 25.10.2021 08:02

Swoją drogą ładnie wygląda ten nowy projekt Al. Jerozolimskich. A przebudowa Sokratesa chyba będzie miało opóźnienie.
Do Warszawy za dużo wjeżdża samochodów, konieczne są zwężenia wylotówek z Warszawy.
Dla troli z tego forum: w Warszawie już nigdy nie będzie rządził pis.
Ciekawe skąd takie korki w niedzielę wieczorem?
To chyba nie przyjezdni ja robią tylko wsiowe warsiawiaki łod łojców wracajom.
REKLAMA
25.10.2021 11:30 #fefe
Dramat Warszawy polega na tym, że sporo ulic, które miały powstawać po prostu wypadło z planów inwestycyjnych (trana N-S, trasa olszynki grochowskiej, itp) a te ulice które są dodatkowo próbuje się zwężać. Jednocześnie prawie w ogóle nie jest rozwijana komunikacja typu pociąg, metro, tramwaj, czyli w miarę bezkolizyjna. Powoduje to że zamiast się skracać - z biegiem lat dojazd do pracy wydłuża się. Dodatkowo brak alternatywnych tras dojazdowych powoduje, że w razie wypadku dojazd wydłuża się 2-krotnie. Z całym szacunkiem to nie są dobre rozwiązania i na siłę wdraża się jeszcze gorsze.

  Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (tj. adresu IP, który zapisze się automatycznie) przez Echo Media Plus sp. z o.o. z siedzibą w Legionowie, ul. Wspólna 3.
Niniejsza zgoda jest warunkiem koniecznym do skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
Dane osobowe są przetwarzane w sposób zapewniający ich bezpieczeństwo i poufność. Z Inspektorem Ochrony Danych można kontaktować się mailowo pod adresem poczty elektronicznej: rodo@gazetaecho.pl.
Dane osobowe są przetwarzane wyłącznie w zakresie celu ich podania, tj. skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl.
W tym wypadku nie jest możliwe wycofanie zgody na przetwarzanie danych osobowych w postaci adresu IP.
Mają Państwo prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w zakresie naruszenia prawa do ochrony danych osobowych lub innych praw przyznanych na mocy RODO.

komentarz: 


Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b].
Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i].
Na końcu kursywy wpisz [/i].
 Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora: 
adres url:
tytuł: 
adres e-mail:
tytuł: 

nick: 
hasło: 
powtórz hasło: 
e-mail: 
data urodzenia: 
płeć: 

REKLAMA

więcej



REKLAMA
REKLAMA


więcej


REKLAMA
© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
REKLAMA
REKLAMA