REKLAMA

Targówek

inwestycje »

 

"Szybki i sprawny dojazd do centrum". Absurdalna propaganda kolejarzy

  10 sierpnia 2021

alt='"Szybki i sprawny dojazd do centrum". Absurdalna propaganda kolejarzy'
źródło: PKP PLK

Prace na budowie nowej stacji na pograniczu Targówka i Pragi ciągną się formalnie od grudnia 2019 roku. Docelowo nie będzie wygodnej przesiadki ani do metra, ani do autobusów.

REKLAMA

Dodatkowy przystanek dla kolei miejskiej o nazwie Targówek został zaprojektowany 100 metrów na zachód od Radzymińskiej, pomiędzy hipermarketem a ogródkami działkowymi. Chętnych do przesiadki z kolei naziemnej do metra - o ile tacy w ogóle będą - czekają kilkusetmetrowe spacery na stację Szwedzka. Nie będzie także wygodnej przesiadki do autobusów jadących Radzymińską. Nie ma w planach nawet kładki na przystanek w stronę Marek. Nie przeszkadza to PKP Polskim Liniom Kolejowym w ogłaszaniu sukcesu.

Stacja dla nikogo

- Przystanek Warszawa Targówek będzie dodatkowym dostępem do kolei - zachwala prezes Ireneusz Merchel. - Przy zapewnieniu odpowiedniego połączenia ze strony komunikacji miejskiej powstanie dogodny punkt, łączący kolej z transportem publicznym stolicy. Nasze inwestycje, realizowane ze środków budżetowych oraz z wykorzystaniem środków unijnych, znacząco poprawiają warunki komunikacji w Warszawie, aglomeracjach oraz regionach.

O jakim zapewnieniu odpowiedniego połączenia mowa, skoro stacja została wybudowana w oddaleniu od ulicy? Żeby uruchomić wygodne połączenie autobusowe, samorząd musiałby zlikwidować ogródki działkowe i wybudować całkiem nową drogę. Ale kto chciałby przesiadać się do Szybkiej Kolei Miejskiej i jechać do centrum Warszawy przez Dworzec Wschodni, skoro może skorzystać z metra? Nic dziwnego, że w pierwszym okresie funkcjonowania na stacji Targówek ma zatrzymywać się... jeden pociąg na godzinę.

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Zbudujcie sobie chodnik

- Przystanek Warszawa Targówek znajduje się w sąsiedztwie stacji metra Szwedzka oraz przystanków komunikacji miejskiej w kierunku Targówka lub Pragi - twierdzą kolejarze. - Do zadań miasta należy budowa chodnika, który ułatwi przejście między metrem a koleją.

Gdyby PKP PLK zbudowały stację nad Radzymińską, takie zastrzeżenia byłyby zbędne. Gdyby powstała ona przy rondzie Żaba, powstałby ważny węzeł przesiadkowy. Kolejarze zbudowali jednak przystanek "w sąsiedztwie", po czym zasugerowali warszawskiemu ratuszowi, żeby zbudował ewentualnym pasażerom dojście. Trudno o bardziej żenujący przykład braku współpracy między koleją a samorządem lokalnym.

Według zapowiedzi PKP PLK stacja Targówek zostanie otwarta w grudniu, po dwóch latach od wbicia pierwszej łopaty. Dlaczego budowa dwóch skromnych peronów z wiatami ciągnęła się tak długo? Już po jej rozpoczęciu prac kolejarze postanowili zmienić projekt, by w przyszłości możliwe było dodanie na nasypie dwóch dodatkowych torów.

(dg)

 

REKLAMA

Czytaj na ten temat

Komentarze (15)

# Aka

10.08.2021 15:35

Mój kraj. Taki piękny.

# opos

11.08.2021 14:02

Nie znacie się. Stacja powstała w żywotnym interesie klientów Kauflanda. Przykładowo, mieszkając na Targówku, można było łatwo dojechać do Kauflanda autobusami ale nie można było nimi wrócić. Teraz wystarczy wsiąść w pociąg, dojechać do Dworca Wschodniego, tam wsiąść na pętli w 156 i przez Targówek Przemysłowy dojechać do Targówka Mieszkaniowego. No i czy nie jest to ułatwienie?
I proszę mi nie pisać ze kiedyś można było w to 156 wsiąść tuż przy pętli na Stalowej i szybciej nim wrócić na Targówek bo zmiana i wydłużenie trasy tego autobusu zostało wprowadzone po dogłębnych analizach prowadzonych przez wybitnych specjalistów od komunikacji, którzy ZAWSZE MAJĄ RACJĘ!
A dojście piesze z Kauflanda do Metra Szwedzka również istnieje. Idzie się przez błoto, obok takiej rudery z oknami zabitymi dechami, tylko trzeba się cicho zachowywać bo śpiący tam bezdomni nie lubią, gdy się ich budzi i mogą rzucać butelkami albo złymi słowami!

# Eko

11.08.2021 17:26

To jest dobra inwestycja, w koncu zrealizowana.
Przystanek jest umieszczony pomiedzy 2 stacjami metra, kazda oddalona 500 netrow wiec jest w b dobrym miejscu. Nalezy tylko dolozyc chodnik i oby wiecej takich wezlow metro/pkp w wawie.
To jest b dobra lokalizacja przy.metrze. metro dostarcza najwiecej pasazerow, wiecej niz autobus. Od Radzyminskiej tylko 100metrow. Stacjja planowana od wielu lat w koncu zrealizowana.
Popieram.

REKLAMA

# pimol

11.08.2021 17:47

#Eko napisał(a) 11.08.2021 17:26
To jest dobra inwestycja, w koncu zrealizowana.
Przystanek jest umieszczony pomiedzy 2 stacjami metra, kazda oddalona 500 netrow wiec jest w b dobrym miejscu. Nalezy tylko dolozyc chodnik i oby wiecej takich wezlow metro/pkp w wawie.

A kto będzie tutaj przesiadał się z metra do SKM, skoro może do SKM wsiąść w Śródmieściu albo np. przesiąść sie z metra na Stadionie bez konieczności 500-metrowego marszu?

# tiaro

11.08.2021 19:28

Praga i Targówek - obie dzielnice mają sporo, coraz więcej mieszkańców.
To wazny i od 30 lat planowany przystanek.
Na miejscu zajezdni za chwile będzie duża dzielnica. To samo powinno być z RODem po stronie Targówka.
Pytanie tylko jak dotrzeć z PKP Targówek do Metro Targówek? Przez błoto i las?
Liczę że miasto coś zorganizuje w ciągu 6 miesięcy.
Dobra sprawa.

# nikt

12.08.2021 08:22

#tiaro napisał(a) 11.08.2021 19:28

Pytanie tylko jak dotrzeć z PKP Targówek do Metro Targówek? Przez błoto i las?
Liczę że miasto coś zorganizuje w ciągu 6 miesięcy.

Widzę, że "przekaz dnia" brzmi "niech miasto zbuduje chodnik do metra". OK, tylko pytanie PO CO?
Jak już jesteś w SKM-ce to zanim po 500-metrowym marszu wsiądziesz do metra, SKM-ką dojedziesz na Stadion. Taka przesiadka miałaby sens do autobusów i tramwajów na rondzie Żaba i do autobusów na Radzymińskiej, żeby szybko podjechać na Pragę, bez maszerowania. Choćby nie wiem ile PKP PLK zapłaciło za PR dla tego przystanku, to nic nie zmieni faktu, że to bubel, nawet w kontekście zbudowania przyszłych osiedli w sąsiedztwie, bo ich mieszkańcy pójdą do metra. Tyle w temacie.

REKLAMA

# Tiaro

12.08.2021 11:47

Wiecej inwestycji typu wezel metro /pkp. To dobry kierunek. Zwieksza zarowno ilosc pasazerow w.metrze jak i pkp/ skm. Zwieksza mobilnosc..
Popieram i pozdrawiam

# Robi2

12.08.2021 12:25

#Tiaro napisał(a) 12.08.2021 11:47
Wiecej inwestycji typu wezel metro /pkp. To dobry kierunek. Zwieksza zarowno ilosc pasazerow w.metrze jak i pkp/ skm. Zwieksza mobilnosc..
Popieram i pozdrawiam

Tak, ale pod warunkiem, że stacje są jedna nad drugą, a tu ten warunek nie jest spełniony. Mamy tu natomiast podręcznikowy przykład złego projektowania i braku współpracy między PKP a ratuszem Warszawy. Stacje powinny były powstać na rondzie Żaba (liczne przesiadki do autobusów i tramwajów bez konieczności marszu) i nad Radzymińską (przesiadki do autobusów i pociągów na linii Wileńskiej i dodatkowa komunikacja do centrum dla części mieszkańców Szmulek). Argumentacja, że przystankiem Targówek stworzono węzeł PKP/metro to mitologia PKP PLK.

# szypki

13.08.2021 07:54

Jaki piękny trolling w komentarzach :)

REKLAMA

# Targowkoszczanin

15.08.2021 06:02

Napiszcie w naglowku ze "Walczymy z wladzami WEarszawy i wszytsko bedzie wreszcie jasne.NIC wam nie pasuje,wszystko zle i nie takie.Pamietam ile wysilku wlozyliscie w lokalizacje stacji metra po stronie rpaskeij i zwalczanei anwet nazw.
A metro dzila,stacje s apiekne,korzystja tlumy ludzi i wszytskim wszytsko sie podoba.
To samo teraz tutaj.Byl ohydny wal,dzielacy dzielnic ena polwoe.Tera zpod spodem jest przejscie i przejazd,mozna isc spacerkiem z Targiowka w rejon Stalowej,mozna bez problemu wrocic piechota z zakupami z Kauflandu.Sam wal wzmocnino iuporzadkowano cala okolice.stacja ma piekne,zadaszone i oszklone zejscie a po zejsciu jets pare krokow do rpzystankow autobusowych przy przychodzni NFZ.
Zajezdnai przy Szwedzkeim ma byc zlikwidowana,a od stacji metra NIE jets kilakset metrow,,tak samo kak NIE jest az 100 metrow od Radzyminskiej.
Opanujcie sie ludzie ,bo wasza strona jest coraz bardziej martwa.Albo podajcie w naglowku ,z ejestescie organem PiS i wszystko bediz ejasne.
Targwek rejon Trockiej Borzymowskiej handlowej zmienil sie nei do poznania.Now ejezdnie i chodniki,wszytsko wyremontowane,nowa zielen,klomby z rozami,jest naprawde peiknie.

# wyborca PO

16.08.2021 08:51

#Targowkoszczanin, przepisz to jeszcze raz, po polsku.

# Tiaro

16.08.2021 16:15

Dobrze ze polaczyli te dwie dzielnice, tam bedzie coraz wiekszy ruch tak jak pisze Targowszczanin. Przystanek potrzebny, do.metra niedaleko. Szkoda ze.tam nie.ma szerszego tunelu, czesto tamtedy chodze, przydalabu sie ulica laczaca obie dzielnice, wszyscy by skorzystali.
Czejamy na chodnik do Metro Targowek.

REKLAMA

# Loko

18.08.2021 15:47

Klomby z różami między rzędami klitek na jedno kopyto i ukraiński w Żabce, tak zmienił się dla niektórych na lepsze Targówek.

# Grego

21.08.2021 16:32

Czy miasto i dzielnica planuje jakies dojscie z Targowka? Ze stacji metra? Bedzie chodnik?
Moze warto polaczyc dzielnice przejsciem.

# Ciekawostki

04.09.2021 00:35

A wystarczyłoby tylko utworzyć linię SKM np. S6 (bo dubluje częściowo KM R6 od Wołomina a tam najwięcej osób by wsiadało i w Zielonce) na trasie np. 1 wariant: Legionowo- Warszawa-Praga - Warszawa Targówek - Warszawa Rembertów - Zielonka Bankowa - Zielonka - Wołomin - Wołomin Słoneczna, 2 wariant: Warszawa/Wola/Warszawa Gdańska - Warszawa Targówek - Warszawa Rembertów - Zielonka Bankowa - Zielonka - Wołomin - Wołomin Słoneczna. Z taktem 20/30/60 - powszedni/sobota/święto i już przystanek miałby częstszy rozkład. Jak brak składów to wypożyczyć tak jak kiedyś poczciwe "Kible" obsługiwały SKM w Wa-wie jak wtedy na początku kursowania brakowało składów. Kolejna sprawa to wybudowanie przystanku po drugiej stronie Kauflanda, w stronę Marek/Targówka dla linii czarnych, tj. nieprzyśpieszonych autobusów. Tak przy okazji przedłużyłbym linię 156 z Dw. Wschodniego do Metra Stadion, bo tak to kończy tak powiedzmy w połowie sensownej drogi. Po zabraniu autobusów jeżdżących do Wileńskiego/Dw. Wschodniego i pozostawieniu tylko pomiędzy Szwedzką a Wileńskim jedynie 135, 120, 160 i 190 a nie każdy mieszka przy metrze M2 to powinni dać jakiś autobus typu 362 z Metra Stadion przez Al. Solidarności do Kauflanda - PKP Warszawa Targówek i po zajezdnie Stalowa powinni puścić albo dalej ul. Stalową i w prawo do Pl. Hallera - taką linię dowozową do tego przystanku i do metra stworzyć i polepszyć połączenia na Al. Solidarności, bo 512 nie staje np. przy Szwedzkiej. Ostatnia sprawa to kiepskie położenie stacji M2 Szwedzka i rzadki autobus 135 na górze na przesiadki... stąd ten pomysł na linię wspomagającą typu 362 czy 235 (jako pewien wariant 135). Te położenie M2 Szwedzka to dla kierowców z zajezdni do pracy i z dojazd chyba, no i dla tych paru bloków po drugiej str. Szwedzkiej.

REKLAMA

więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuTargówek

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Najchętniej czytane na TuTargówek

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon