REKLAMA
Zapowiedziano, że wiosną bieżącego roku ma ruszyć długo oczekiwany remont wiaduktów Trasy Toruńskiej. Czas ku temu najwyższy, gdyż były one budowane w czasach socjalizmu i to w okresie, gdy jakość materiałów dalece odbiegała od standardów.
Po artykule o zmianach komunikacyjnych ("Na lepsze czy na gorsze") z ostatniego numeru "Echa" mieliśmy mnóstwo telefonów i e-maili od naszych Czytelników.
Szykuje się również rewolucja w komunikacji nocnej. Pierwsze zmiany są planowane już od kwietnia. Autobusy nocne zmienią swoje trasy. Pojawią się też nowe linie. Numeracja niektórych ma wskazywać na trasę - np. autobusy 608 i 618 będą jechać w tym samym kierunku.
Kierowcy posiadający ważne bilety zakodowane na Warszawskiej Karcie Miejskiej lub bilety na kartonikach z paskiem magnetycznym będą mogli zostawiać swoje samochody na parkingach park&ride bez żadnych dodatkowych opłat.
Od 16 lutego warszawskie metro jeździ także w nocy. Ta zmiana dotyczy tylko weekendów.
Zanim rozwinę tytułową kwestię, czuję się zobowiązana do przeproszenia Czytelników za swoją nieobecność w ostatnim numerze "Echa" - zapewne jak w wielu Państwa domach, tak i u mnie pojawili się nieproszeni goście, tacy jak katar, kaszel, gorączka itp., którzy skutecznie wyłączyli domowników z normalnego funkcjonowania. Na szczęście już po wszystkim.
W listopadzie opisywaliśmy kontrowersyjny dla mieszkańców Białołęki Dworskiej projekt zabrania autobusów 152 z Tarchomina. Teraz te plany stały się prawie rzeczywistością.
Pani Wanda Zawada, mieszkanka bloku zlokalizowanego blisko pętli autobusowej przy ul. Trockiej na Targówku, bezskutecznie walczy o prostsze połączenie z centrum miasta.
Mieszkańcy Bródna, Targówka i Zacisza będą mieli powody do małego zadowolenia. Wkrótce zaczną korzystać z nowych wiaduktów. Jeden z nich ułatwi życie od zaraz. Drugi utrudni na około dwa lata, ale jest stadium przejściowym. Czeka na bowiem całkowita modernizacja Trasy Toruńskiej.
Wciąż odnoszę wrażenie, że wyjątkowo wiele z tego, co dzieje się naokoło w świecie, zaskakuje naszych rządzących. Przyzwyczailiśmy się nawet do tego, że prawie każdej zimy nasze służby miejskie są "zaskakiwane" opadami śniegu.
Po Zaciszu krąży pogłoska, że wkrótce linia 152 przestanie wjeżdżać na to osiedle. ZTM zdecydowanie zaprzecza. - Dzielnica Targówek chce zabrać 152 z Zacisza - alarmują mieszkańcy. - Na razie nie przewidujemy żadnych zmian - uspokaja ZTM.
Czy to tylko kampania przed zbliżającymi się wyborami samorządowymi, czy realna szansa? Komisarz Warszawy Kazimierz Marcinkiewicz, który ma jesienią kandydować na prezydenta stolicy, zapowiedział, że za sześć lat mieszkańcy Bródna mogą mieć metro. To niewątpliwie wspaniała informacja. Ciekawe, czy ta inwestycja jest realna.
Rozpoczęto modernizację ulicy Kołowej (odc. św. Wincentego-Handlowa). Na skrzyżowaniu z Wincentego stanie także nowa sygnalizacja świetlna. Koszt inwestycji to nieco ponad 1,5 miliona złotych.
Aby zapobiec tragedii budowlanej na miarę katowickiej, wojewódzki nadzór budowlany zagroził wyłączeniem trasy Toruńskiej z ruchu od 1 listopada. W każdej chwili może runąć wiadukt nad ul. Jagiellońską i torami kolejowymi.
Wygląda na to, że wreszcie zacznie się coś dziać z przygotowaniami do budowy drugiej nitki metra. Optymizmem napawa fakt, że zarząd metra do współpracy zaprosił specjalistów z Politechniki Warszawskiej.
W połowie czerwca ma ruszyć z Warszawy nad Zalew Zegrzyński tramwaj wodny, który Wisłą przez śluzę na Żeraniu i dalej kanałem dopłynie nad Zalew.
Wydrukowany dwa tygodnie temu artykuł o fatalnym stanie wiaduktu Trasy Toruńskiej naprzeciwko klubu Fit&Fun wywołał wiele reakcji naszych czytelników.
- Może być bardzo niedobrze, jeśli wiaduktu Trasy Toruńskiej na wysokości klubu Fit&Fun na Bródnie, przy przystanku kolejowym Warszawa Toruńska, nie obejrzą fachowcy - zaalarmował nas jeden z Czytelników. Sprawdziliśmy. Faktycznie wygląda to groźnie. Czy jest szansa na remont?
Wiemy wreszcie, jaki będzie przebieg II linii metra. Władze miasta wybrały ostatecznie jedną z aż 12 koncepcji. Druga linia połączy Chrzanów z Bródnem. Będzie liczyła 20 stacji, z tego 13 po lewej stronie Wisły, a 7 po prawej. Wstępny harmonogram prac zakłada, że odcinek centralny powinien być gotowy w roku 2012, a cała linia do roku 2016.
Kierowcy wpychający się w sznur samochodów, ruszający prosto z pasa dla skręcających w prawo, przejeżdżający na czerwonym świetle - znamy te obrazki na co dzień. Denerwują wszystkich tych, którzy starają się przestrzegać przepisów i kultury jazdy w nerwowej miejskiej atmosferze na ulicach.
LINKI SPONSOROWANE