REKLAMA
Pętla na rogu ulic Trockiej i Korzona już od połowy września nareszcie będzie przygotowana na obsługę dotychczas działających linii autobusowych: 160, 162, 403, 406 oraz 517, które kończą tam trasę.
Już po wakacjach szykują się poważne korki na dojazdach do ronda Starzyńskiego. Rusza długo zapowiadana przebudowa. Całe szczeście. Bo to może oznaczać, że za dwa lata korki w tym newralgicznym miejscu znikną na dobre.
W Warszawie na 1000 mieszkańców przypada 400 samochodów. Niedługo wszyscy nie pomieścimy się na stołecznych ulicach. Miasto nie skończyło jeszcze pierwszej linii metra, ale planuje już rozmieszczenie drugiej.
Rondo Starzyńskiego ma zostać przebudowane częściowo ze środków Unii Europejskiej, które zostały przyznane miastu w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego i które stanowią 75% całej inwestycji.
Rondo Starzyńskiego ma zostać przebudowane. Nareszcie. Zarząd Dróg Miejskich zaprasza do udziału w konsultacjach społecznych dotyczących projektu "Modernizacja ronda Starzyńskiego".
Od kilku lat tramwaje z placu Bankowego nie skręcają na Pragę. Mieszkańcy, którzy pamiętają dogodną trasę "czwórki" protestowali przeciw tej decyzji od 2001 roku. Teraz linia wraca na swoją starą trasę.
Zakończyła się wielka akcja zmiany nazw przystanków komunikacji miejskiej. Zarząd Transportu Miejskiego został zasypany licznymi propozycjami. Po ich rozpatrzeniu 42 postanowiono wcielić w życie. Trzy zmiany pojawią się w na Targówku.
Z sześciu docierających obecnie na Bródno linii tramwajowych dwie mają ulec skasowaniu, a jedna będzie miała zmienioną trasę. Takie są przymiarki Zarządu Transportu Miejskiego w związku z planowanym uruchomieniem stacji metra plac Wilsona.
- Urząd dzielnicy podaje lakoniczną informacje o planowanym remoncie ul. Samotnej. Chciałbym dowiedzieć się czegoś więcej na ten temat, gdyż mieszkam w okolicy i chcę mieć świadomość, co mnie czeka - pyta Stanisław Milewski, mieszkaniec Zacisza.
Nasz czytelnik, pan Andrzej Borowy z Bródna, przynajmniej od trzech lat starał się w Urzędzie Gminy Targówek o zainstalowanie progów zwalniających na ulicy Skrajnej w okolicy Prywatnej Szkoły Podstawowej nr 62.
- Przed kilku laty na łamach "Echa" znalazłem informację o tym, że planuje się budowę linii tramwajowej wzdłuż ul. Kondratowicza.
Władze miasta podjęły decyzję o konieczności remontu ul. Kołowej na odcinku od Wincentego do Handlowej. W praktyce oznacza to więc modernizację ulicy na całej jej długości.
Już za kilka tygodni długość ścieżek rowerowych na Targówku zwiększy się o kilkaset metrów. To oczywiście bardzo niewiele, ale nowy odcinek wzdłuż ulicy Chodeckiej - od Budowlanej do Kondratowicza zamknie rowerową pętlę Bródna.
Do tej pory autobusy linii 132 po wyjechaniu z Kątów Grodziskich na Trasę Toruńską przy ul. Głębockiej pruły prosto arterią. Kilka dni temu trasa została zmodernizowana i obejmuje również fragment Bródna.
Rozpoczął się remont tunelu trasy W-Z. Najwyższa pora. Dosyć już odpadających z niego kwadratowych kafli. Tyle tylko, że jak zwykle pokomplikowała się komunikacja. Kilka linii tramwajowych - 12, 13, 26 puszczono trasami objazdowymi, a linię 32 zawieszono.
Zarząd Transportu Miejskiego wprowadził od 19 lipca sporo zmian w komunikacji autobusowej. Pisaliśmy na ten temat szczegółowo w poprzednim wydaniu "Echa". Powoli przyjdzie pora na ocenę wprowadzonych zmian. Zachęcamy naszych Czytelników do dzielenia się spostrzeżeniami na naszych łamach.
Zarząd Transportu Miejskiego zamierza z początkiem czerwca zmienić trasy przebiegu aż siedmiu linii autobusowych obsługujących Targówek lub też mających się tu pojawić. Inaczej pojadą wozy linii 112, 120, 126, 132, 140, 152, 607. Ponadto linia 308 ma zostać skasowana. Nad tymi propozycjami obradowała ostatnio rada dzielnicy, dodając swoje sugestie.
- Kiedyś były plany poprowadzenia linii tramwajowej ulicą Kondratowicza - od ul. Rembielińskiej w kierunku obecnego ratusza, nawet "Echo" wspominało kilka lat temu o tym. Czy wiadomo coś nowego w tej sprawie? - pyta Marian Bednarski, nasz Czytelnik.
Do 6 czerwca nie będą kursowały tramwaje od pętli na Annopolu do pętli Żerań Wschodni (zawieszone zostaną przystanki tramwajowe przy ul. Inowłodzkiej, Odlewniczej i Faradaya). Związane jest to z prowadzonymi w tym czasie robotami drogowymi. Linia nr 3 uległa zawieszeniu, linia nr 2 została skrócona, a linia 21 kursuje według innego rozkładu.
Na Skrajnej coraz tłoczniej. W ostatnim czasie pojawiło się w tym rejonie kilka nowych instytucji. Między innymi licznie odwiedzany przez zdesperowanych interesantów punkt obsługi klientów Telekomunikacji Polskiej.
LINKI SPONSOROWANE