REKLAMA

Targówek

komunikacja »

 

Wiadukt przed katastrofą

  24 lutego 2006

- Może być bardzo niedobrze, jeśli wiaduktu Trasy Toruńskiej na wysokości klubu Fit&Fun na Bródnie, przy przystanku kolejowym Warszawa Toruńska, nie obejrzą fachowcy - zaalarmował nas jeden z Czytelników. Sprawdziliśmy. Faktycznie wygląda to groźnie. Czy jest szansa na remont?

REKLAMA

Konkretnie chodzi o wiadukt najazdowy w kierunku Marek, który - jak podkreśla nasz Czytelnik, i co także sprawdziliśmy - wręcz dudni pod każdym przejeżdżają-cym samochodem. Najbardziej prawdopodobna przyczyna, to olbrzymie natężenie ruchu (na dobę przejeżdża nim około 150.000 pojazdów), wskutek czego rozsypała się dylatacja, łącząca segmenty, czyli metalowe grzebienie łączące poszczególne części jezdni, dzięki którym wiadukt wydłuża się latem, a kurczy zimą.

Słowo ekspertów

Eksperci z Instytutu Badawczego Dróg i Mostów uważają, że wiadukt wymaga wymiany dylatacji. Można to zrobić, nie wstrzymując ruchu, z wykorzystaniem dostępnych, ale kosztownych technologii. Potrzeba na to kilku milionów złotych.

Konieczne jest także wzmocnienie przęseł, by jezdnią mogły poruszać się TIR-y. Teraz dostępna jest tylko dla tych ciężarówek, które nie przekraczają 20 ton. Wzmocnienia wymagają też znajdujące się w bardzo złym stanie filary, na których opiera się wiadukt. Specjaliści proponują, by osłonić je specjalnym płaszczem z prętów zbrojeniowych. W sumie na remont potrzeba około 65 mln zł, a trzeba jeszcze doliczyć wymianę asfaltu - koszt kilkaset tysięcy zł. Czy znajdą się na to pieniądze? Na razie nie wiadomo.

Zapraszamy na zakupy

Pod stałym nadzorem

- Wiadukty na Trasie Toruńskiej znajdują się pod stałym nadzorem służb mosto-wych Zarządu Dróg Miejskich - poinformował "Echo" Adam Stawicki z ZDM. - Do bieżącego roku nie braliśmy pod uwagę remontu obiektów mostowych, ponieważ Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad planowała modernizację całej trasy, by przystosować ją do standardów drogi ekspresowej, a także planowała przebudowę wszystkich obiektów mostowych. Plany przewidywały rozpoczęcie inwestycji w 2007 roku, jednak ten termin przesunięto. W związku z tym Zarząd Dróg Miejskich rozpoczął przygotowania do samodzielnej przebudowy estakady nad torami kolejowymi.

Na razie - jeszcze w ubiegłym roku - zostały tylko rozebrane nieużywane środ-kowe estakady trasy. Co będzie dalej, pokaże czas. Ważne, że Zarząd Dróg Miejskich przestał się oglądać na Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad, i przygotowuje się do remontu wiaduktu nad torami kolejowymi. Będziemy obserwo-wać te działania.

jzv


 

REKLAMA

Czytaj na ten temat

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Twój może być pierwszy...

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuTargówek

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuTargówek

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024