REKLAMA

Targówek

komunikacja »

 

Rewolucyjna lecz chyba absurdalna propozycja

  9 lutego 2007

Zanim rozwinę tytułową kwestię, czuję się zobowiązana do przeproszenia Czytelników za swoją nieobecność w ostatnim numerze "Echa" - zapewne jak w wielu Państwa domach, tak i u mnie pojawili się nieproszeni goście, tacy jak katar, kaszel, gorączka itp., którzy skutecznie wyłączyli domowników z normalnego funkcjonowania. Na szczęście już po wszystkim.

REKLAMA


Autorka jest radną dzielnicy. Została wybrana z lokalnego komitetu mieszkańców Targówka, Bródna i Zacisza.
 
W ostatnich dniach radni komisji rozwoju, inwestycji i ochrony środowiska, której jestem wiceprzewodni-czącą otrzymali do zaopiniowania projekt zmian w komunikacji. ZTM wychodząc jakoby naprzeciw proś-bom mieszkańców Białołęki Dworskiej zaproponował skrócenie trasy autobusu 152 do pętli Żerań FSO, co oznaczałoby zwyczajnie wycofanie linii z dzielnicy Targówek i pozbawienie jej mieszkańców dobrego połączenia z sąsiednią Białołeką oraz możliwości do-jazdu bezpośredniego do pl. Hallera.

Projekt obejmował także zmiany na trasach in-nych linii. I tak m.in. autobus 120 łączyłby ulicę Ra-dzymińską i Kondratowicza, zamiast poprzez dotych-czasową ulicę Młodzieńczą, to poprzez ulicę Jór-skiego, Gilarską i Wincentego (tu pojazdy włączałyby się w gwarantowany codzienny korek). Dalej, nie wjeżdżając na osiedle Bródno, kierowałyby się ulicą Głębocką na Lewandów.

Linia 145 - miałaby stać się linią obwodową skracającą czas przejazdu pomię-dzy wschodnimi rejonami miasta, Ząbkami, Bródnem i Żeraniem, poprzez skiero-wanie jej z ulicy Kondratowicza prosto w ulicę Młodzieńczą, a nie Wincentego, a tym samym odłączenie z niej Targówka Mieszkalnego.

Propozycję tę, jak twierdzi ZTM, uzasadniały poprzedzające ją, wykonane w pierwszych dniach grudnia badania ankietowe wśród pasażerów linii 152. Mnie jednak wydaje się, że nie są one miarodajne. Wiemy bowiem, że linia ta w okresie od wiosny do jesieni jest bardzo lubiana i uczęszczana przez działkowców z naszej dzielnicy. A ci w większości to młodzi emeryci, czyli osoby o niewysokich docho-dach i niestety nieuprawnione jeszcze do zniżki na bilet. Dojazdy z przesiadką kosztowałyby ich co najmniej dwa razy więcej, a to byłoby ogromnie krzywdzące. Analogicznie potraktowani są mieszkańcy dojeżdżający z Targówka do Ząbek (tak-że wielu emerytów - działkowców), którym po zmianach na linii 145, oferuje się podróż z przesiadką - minimum dwa bilety. Ta zmiana wydaje się tym bardziej absurdalna, iż pozbawia dogodnego połączenia dwóch osiedli naszej dzielnicy - Bródna i Targówka.

Może propozycje ZTM-u wynikały z pozytywnych przesłanek, to przedstawione nam rozwiązania w większości nie były korzystne dla mieszkańców naszej dziel-nicy, dlatego komisja, w której składzie są prawie wszyscy radni, jednogłośnie zao-piniowała wniosek negatywnie. Jednocześnie skierowano prośbę do ZTM-u o zwięk-szenie częstotliwości kursowania autobusów linii 152, co na pewno ucieszy miesz-kańców wszystkich trzech dzielnic z jej trasy.

Iwona Wujastyk
i.wujastyk@wp.pl

 

REKLAMA

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Twój może być pierwszy...

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Zapraszamy na zakupy

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuTargówek

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

Najchętniej czytane na TuTargówek

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

City Break
City Break

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe