REKLAMA

Targówek

komunikacja »

 

Rewolucyjna lecz chyba absurdalna propozycja

  9 lutego 2007

Zanim rozwinę tytułową kwestię, czuję się zobowiązana do przeproszenia Czytelników za swoją nieobecność w ostatnim numerze "Echa" - zapewne jak w wielu Państwa domach, tak i u mnie pojawili się nieproszeni goście, tacy jak katar, kaszel, gorączka itp., którzy skutecznie wyłączyli domowników z normalnego funkcjonowania. Na szczęście już po wszystkim.

REKLAMA


Autorka jest radną dzielnicy. Została wybrana z lokalnego komitetu mieszkańców Targówka, Bródna i Zacisza.
 
W ostatnich dniach radni komisji rozwoju, inwestycji i ochrony środowiska, której jestem wiceprzewodni-czącą otrzymali do zaopiniowania projekt zmian w komunikacji. ZTM wychodząc jakoby naprzeciw proś-bom mieszkańców Białołęki Dworskiej zaproponował skrócenie trasy autobusu 152 do pętli Żerań FSO, co oznaczałoby zwyczajnie wycofanie linii z dzielnicy Targówek i pozbawienie jej mieszkańców dobrego połączenia z sąsiednią Białołeką oraz możliwości do-jazdu bezpośredniego do pl. Hallera.

Projekt obejmował także zmiany na trasach in-nych linii. I tak m.in. autobus 120 łączyłby ulicę Ra-dzymińską i Kondratowicza, zamiast poprzez dotych-czasową ulicę Młodzieńczą, to poprzez ulicę Jór-skiego, Gilarską i Wincentego (tu pojazdy włączałyby się w gwarantowany codzienny korek). Dalej, nie wjeżdżając na osiedle Bródno, kierowałyby się ulicą Głębocką na Lewandów.

Linia 145 - miałaby stać się linią obwodową skracającą czas przejazdu pomię-dzy wschodnimi rejonami miasta, Ząbkami, Bródnem i Żeraniem, poprzez skiero-wanie jej z ulicy Kondratowicza prosto w ulicę Młodzieńczą, a nie Wincentego, a tym samym odłączenie z niej Targówka Mieszkalnego.

Propozycję tę, jak twierdzi ZTM, uzasadniały poprzedzające ją, wykonane w pierwszych dniach grudnia badania ankietowe wśród pasażerów linii 152. Mnie jednak wydaje się, że nie są one miarodajne. Wiemy bowiem, że linia ta w okresie od wiosny do jesieni jest bardzo lubiana i uczęszczana przez działkowców z naszej dzielnicy. A ci w większości to młodzi emeryci, czyli osoby o niewysokich docho-dach i niestety nieuprawnione jeszcze do zniżki na bilet. Dojazdy z przesiadką kosztowałyby ich co najmniej dwa razy więcej, a to byłoby ogromnie krzywdzące. Analogicznie potraktowani są mieszkańcy dojeżdżający z Targówka do Ząbek (tak-że wielu emerytów - działkowców), którym po zmianach na linii 145, oferuje się podróż z przesiadką - minimum dwa bilety. Ta zmiana wydaje się tym bardziej absurdalna, iż pozbawia dogodnego połączenia dwóch osiedli naszej dzielnicy - Bródna i Targówka.

Może propozycje ZTM-u wynikały z pozytywnych przesłanek, to przedstawione nam rozwiązania w większości nie były korzystne dla mieszkańców naszej dziel-nicy, dlatego komisja, w której składzie są prawie wszyscy radni, jednogłośnie zao-piniowała wniosek negatywnie. Jednocześnie skierowano prośbę do ZTM-u o zwięk-szenie częstotliwości kursowania autobusów linii 152, co na pewno ucieszy miesz-kańców wszystkich trzech dzielnic z jej trasy.

Iwona Wujastyk
i.wujastyk@wp.pl

 

REKLAMA

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Twój może być pierwszy...

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuTargówek

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuTargówek

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

REKLAMA

REKLAMA