REKLAMA

Targówek

komunikacja »

 

Autobusowa rewolucja

  23 lutego 2007

Po artykule o zmianach komunikacyjnych ("Na lepsze czy na gorsze") z ostatniego numeru "Echa" mieliśmy mnóstwo telefonów i e-maili od naszych Czytelników.

REKLAMA

Ludzie krytycznie odnoszą się do proponowanych zmian. Rzecznik ZTM zapewnia, że propozycje spot-kały się z pozytywnym przyjęciem.

Pierwsze zmiany (dotyczące linii przyspieszo-nych) zostały wprowadzone 12 lutego. Z linii 403 i 310 stworzono linię 410 kursującą na trasie Groty - Centrum - Targówek. Bardziej rewolucyjne zmiany szykują się od 1 marca. W planach jest między in-nymi zabranie 152 z Targówka i Pragi Północ, zabranie z Targówka 145, zmiany na trasie 120.

Przypominamy: jeszcze można dzwonić pod numer 94-84 - jest to całodobowa infolinia ZTM, na którą mogą Państwo przekazywać swoje opinie. Dostępny jest również adres mailowy: konsultacje@ztm.waw.pl.

Tego samego dnia, gdy odbieraliśmy od Czytelników mnóstwo krytycznych uwag, rzecznik prasowy ZTM poinformował media, że wszystkie "propozycje zmian spotkały się z pozytywnym przyjęciem". Mamy wątpliwości co do rzetelności kon-sultacji, w związku z tym prosimy Czytelników, żeby wszystkie e-maile, które ślą do ZTM-u przysyłali nam do wiadomości na adres: echo@gazetaecho.pl.

Ratujcie

- Ratujcie mieszkańców Targówka! Zabrano nam 120, zabrano połączenie z Bród-nem. Ludzie jeździli tam do lekarzy. Dzieci stąd nie będą miały jak dojechać do gimnazjum i liceum. My jesteśmy już w takim wieku, że większość znajomych ma-my na Cmentarzu Bródnowskim. Jak mamy tam dojechać?

czytelnicy z Targówka

Zapraszamy na zakupy

Nie odwiedzą już wnuków?

- Dużo dzieci z Białołęki ma dziadków na Targówku. Do tej pory mogli oni dojechać do wnuków liniami 152 lub 145. Teraz będą musieli się kilka razy przesiadać, to duże utrudnienie. Poza tym wiadomo, że dla starszych osób kilka biletów autobu-sowych to spory wydatek.

mieszkaniec Białołęki

Odezwał się do nas także wieloletni pracownik ZTM. Poniżej publikujemy jego wy-powiedź:

- Pracuję w ZTM już prawie 20 lat. Ta firma to dziwny twór. Ciągle wprowa-dzane są jakieś zmiany w rozkładach i trasach. Gdy patrzę na rozpiskę obecnych zmian widzę, że autobusy zaoszczędzą wiele "wozokilometrów". Nie chodzi tu wcale o poprawę komfortu pasażerów - jak mówi ludziom ZTM - tylko o oszczędności. Z jednej strony jest oszczędzanie na wszystkim, zwalniają pracowników serwisu, brakuje na części, na przyciski do autobusów, kierowcy nie mają zapewnionych warunków sanitarnych na pętlach, a z drugiej strony jest wydawanie pieniędzy bez sensu. Kupuje się drogie wozy. Many nie dość, że kosztują dużo, to palą dwa razy tyle co ikarusy. Kiedyś ZTM zdecydowało się na kupno autobusów niskopodło-gowych z małymi szybkami i mimo że w lecie było w nich makabrycznie duszno, potem zakupiło następną ich partię. Następny wydatek bez sensu to utworzenie stanowiska dyrektora do spraw zarządzania kryzysowego. Po co to komu? Wreszcie sprawa kamer. Na przykład na pętli Bródno-Podgrodzie są one założone tak, że ekspedytor nie widzi nawet numeru bocznego autobusu. Rzadko kiedy są one używane. W kwestii ogrzewania wprowadzono normę na 100 km, tymczasem autobusy zużywają paliwo na ogrzewanie w przeliczeniu na godziny. Jeśli taki autobus pali 3-4 litry na 100 km, a ja dostanę 2 litry na 100 km, to wiadomo, że w autobusie będzie zimno. Normy paliwowe nie są zwiększane w stosunku do re-alnych potrzeb. Norma dla autobusów 723 jest wciąż taka sama, mimo że autobusy te stoją teraz ciągle na światłach albo w korkach na Modlińskiej. I wreszcie roz-kłady. Nie wiem kto je układa, skoro wynika z nich np. że autobus normalny z Zielenieckiej do ronda Waszyngtona jedzie dwie minuty, zaś przyspieszony - trzy. Takich paradoksów jest wiele. I jak ta firma ma dobrze funkcjonować, skoro nie ma rzetelności, a góra myśli chyba tylko o pieniądzach dla siebie?

mz

ZTM informuje, że po namyśle wprowadza następujące zmiany w swoich planach:

  • Trasa linii 162 pozostaje bez zmian. Dla ułatwienia dokonywania przesiadek z linii 162 do linii kursujących w kierunku pl. Hallera uruchomiony zostaje na tra-sie linii 162 w kierunku Targówka przystanek Dw. Wileński 04 zamiast przys-tanku Ząbkowska 06.
  • Skrócenie trasy 120: DW. WSCHODNI/KIJOWSKA - Kijowska - Targowa - al. Solidarności - Radzymińska - Jórskiego - Samarytanka - Gilarska - Św. Win-centego - Kondratowicza - Malborska - Głębocka - Toruńska - Ostródzka - Be-rensona - SKARBKA Z GÓR; powrót: Berensona - Głębocka, z pominięciem przejazdu wschodnim odcinkiem ul. Berensona - ul. Oknicką - ul. Lewandów, obsługiwanego dwukierunkowo przez linię 132.
 

REKLAMA

Czytaj na ten temat

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Twój może być pierwszy...

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuTargówek

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuTargówek

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy