REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Inwestycje

Czy Warszawę stać na zajezdnię tramwajową? Przed nami aukcja internetowa
REKLAMA

źródło: TW


Czy Warszawę stać na zajezdnię tramwajową? Przed nami aukcja internetowa

Do 2025 roku Tramwaje Warszawskie mają dostać z budżetu miasta 761 mln zł, głównie na zakup nowych pojazdów i budowę trasy do Wilanowa. Zajezdnia na Annopolu będzie ogromnym ciężarem finansowym.

REKLAMA

Zajezdnia tramwajowa na białołęckim Annopolu niespodziewanie okazała się jedną z najdroższych inwestycji, jakie będzie prowadzić w najbliższych latach warszawski samorząd. Urzędnicy szacowali jej koszt na 406 mln zł, ale najtańsza oferta, jaką otrzymali, to aż 805 mln zł. Co teraz?



REKLAMA

Liczą na cud

- Najważniejszą informacją, która zdecyduje o dalszych rozwiązaniach, będzie wynik aukcji elektronicznej - mówi Maciej Dutkiewicz, rzecznik Tramwajów Warszawskich. - O jej terminie będziemy w stanie mówić po weryfikacji ofert. Aukcje przynoszą znaczące redukcje cen zaproponowanych przez wykonawców, sięgające kilkudziesięciu procent. Przykładowo w ofertach na modernizację Warszawy Zachodniej, gdzie jesteśmy jednym z inwestorów oprócz kolejarzy, udało się zejść z ceną o pół miliarda złotych. Tuż po otwarciu ofert jest jeszcze za wcześnie na wyciąganie ostatecznych wniosków.



REKLAMA

Tramwaje potrzebują pieniędzy

10 czerwca Rada Warszawy przegłosowała cztery zastrzyki finansowe dla Tramwajów Warszawskich, które w latach 2021-2025 dostaną z budżetu miasta łącznie 761 mln zł. 371 mln zł ma iść na zakup taboru, 226 mln zł - na budowę trasy do Wilanowa. Warto dodać, że projekt uchwały w sprawie zwiększenia tzw. kapitału zakładowego Tramwajów był przygotowywany przed otwarciem ofert na budowę zajezdni Annopol.



REKLAMA

Imperialne plany Tramwajów

Co teraz? Podczas aukcji z pewnością uda się obniżyć cenę, ale zejście do kwoty 406 mln zł byłoby prawdziwym cudem. Tramwajarze będą mogli powtórzyć przetarg, proponując zainteresowanym firmom więcej czasu na budowę, co powinno zbić cenę. Niezależnie od tego, co zrobią urzędnicy w sprawie zajezdni na Annopolu, fakty pozostają faktami - w budżecie Warszawy jest za mało pieniędzy, by zrealizować w terminie wszystkie planowane inwestycje: trasę do Wilanowa, na Gocław, na Kasprzaka i na wschodnią Białołękę, a także remonty w al. Jana Pawła II, al. Waszyngtona i na Obozowej. Z kolei o tramwaju na Modlińskiej można w najbliższych latach zapomnieć.

Trzeba też wspomnieć o innym problemie, związanym z inwestycjami tramwajowymi. W miarę zastępowania polskiego węgla drogimi i mało wydajnymi odnawialnymi źródłami energii, a także importowanym z USA czy Kataru gazem, koszty produkcji prądu w Polsce będą coraz szybciej rosnąć. A to będzie oznaczać coraz wyższe koszty utrzymania rosnącej sieci tramwajowej.

(dg)


  • Poleć
  • Polub Tu Białołęka
  • Udostępnij





11.06.2021 14:26 #Gróbbby Qtas
Zaraz będzie stać, gdy tylko zbiorę podpisy od nieświadomych mieszkańców na Światowida 51 do uchwały o przekształceniu funduszu remontowego. Na bieżące konserwacje będę wyciągał hajsiki bez uchwał. ZarzONt RzONci.
11.06.2021 17:57 #Biały
A gdzie podwyżki dla Motorniczych?i zaplecza? Bo to co planują dać czyli 100 zł BRUTTO to jest plucie w twarz osobą ( Motorniczym) którzy pracują ( święta, weekendy, itp praca z bardzo dużą odpowiedzialnością za życie ludzkie) na całą spółkę bo miasto płaci Spółce TW z wozo- kilometr. Spółka zatrudnia ok 3000 osób 1470 Motorniczych , 530 osób ( mechaników, torowców, sieciowcow) a 1000 osób to....- Osoby pracujące w zarządzie spółki!!! Osoby które pracują po 20 lat mają stawki 4500zl brutto ( to jest najliczniejszą grupa z taką stawką) młodzi pracownicy 4000zl brutto po podpisaniu lojalki na 2 lata ( za taką stawkę) Firma rozbudowuje się od lat kosztem pracowników którzy nie dostają podwyżek inflacyjnych. Szanowny zarządzie spółki Tw - kto ma prowadzić te tramwaje w nowej zajezdni??? Kto ma je serwisować skoro na każdej zajezdni brakuje mechaników??? Dyrektorów , kierowników już jest i tak za dużo!!!

  Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (tj. adresu IP, który zapisze się automatycznie) przez Echo Media Plus sp. z o.o. z siedzibą w Legionowie, ul. Wspólna 3.
Niniejsza zgoda jest warunkiem koniecznym do skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
Dane osobowe są przetwarzane w sposób zapewniający ich bezpieczeństwo i poufność. Z Inspektorem Ochrony Danych można kontaktować się mailowo pod adresem poczty elektronicznej: rodo@gazetaecho.pl.
Dane osobowe są przetwarzane wyłącznie w zakresie celu ich podania, tj. skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl.
W tym wypadku nie jest możliwe wycofanie zgody na przetwarzanie danych osobowych w postaci adresu IP.
Mają Państwo prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w zakresie naruszenia prawa do ochrony danych osobowych lub innych praw przyznanych na mocy RODO.

komentarz: 


Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b].
Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i].
Na końcu kursywy wpisz [/i].
 Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora: 
adres url:
tytuł: 
adres e-mail:
tytuł: 

nick: 
hasło: 
powtórz hasło: 
e-mail: 
data urodzenia: 
płeć: 

więcej



REKLAMA
REKLAMA


więcej


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Najczęściej czytane

REKLAMA
Winter Sale do -60%
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Nowości do -45%
© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
REKLAMA
REKLAMA