REKLAMA

Białołęka

komunikacja »

 

Buspas w kierunku Młocin - tak czy nie?

  19 marca 2015

alt='Buspas w kierunku Młocin - tak czy nie?'
źródło: Warszawikia

Zarząd Transportu Miejskiego zastanawia się, czy warto wytyczyć poranny buspas między przystankami Zajezdnia Żoliborz a Młociny.

REKLAMA

Nazajutrz po rozpoczęciu przebudowy mostu Grota-Roweckiego najnowsza warszawska przeprawa, przez wielu wciąż nazywana roboczą nazwą "most Północny", zaczęła się korkować. Na szczęście nie były to korki-giganty, w jakich stali pasażerowie autobusów jadących z Tarchomina na Marymont w czasach, gdy mostu Skłodowskiej-Curie jeszcze nie było. Co więcej w grudniu tramwaje dojechały wreszcie w głąb Tarchomina i wielu pasażerów przesiadło się do "dwójki". Wkrótce mostem kursować będą już dwie linie tramwajowe: 2 i 17. Mimo to Zarząd Transportu Miejskiego rozważa wytyczenie buspasa w kierunku Młocin, który obowiązywałby tylko w porannym szczycie na odcinku za przystankiem Zajezdnia Żoliborz. To właśnie tam najwięcej czasu spędzają autobusy linii E-8, 511 i 101, czekające na możliwość skrętu w prawo. Dla tego konkretnego pomysłu na buspas łatwo znaleźć kontrargumenty. Po przedłużeniu "siedemnastki" na Tarchomin Kościelny odbędą się konsultacje społeczne i trasy autobusów się zmienią.

Argumenty za wytyczaniem buspasów są powszechnie znane. Strategia transportowa Warszawy zakłada promowanie transportu publicznego kosztem samochodów, autobusy przewożą znacznie więcej pasażerów (statystycznie w warszawskim samochodzie siedzi tylko kierowca) i już dawno stwierdzono, że jedyną skuteczną metodą zmniejszenia korków na dobre jest... zmniejszenie liczby samochodów na ulicach.

- Obecnie trwają prace przygotowawcze - mówi Magdalena Potocka, rzeczniczka ZTM. - Czekamy na określenie przez Biuro Drogownictwa i Komunikacji m.st. Warszawy obszaru, jaki powinniśmy objąć analizą ruchu. Badanie to określi, w jaki sposób wytyczenie buspasa wpłynie na funkcjonowanie komunikacji na obszarze z nim sąsiadującym. Wyniki analizy ruchu będą miały istotne znaczenie przy podejmowaniu decyzji o wytyczeniu buspasa lub rezygnacji z niego.

Dla tego konkretnego pomysłu na buspas łatwo znaleźć kontrargumenty. Po przedłużeniu "siedemnastki" na Tarchomin Kościelny odbędą się konsultacje społeczne i trasy autobusów się zmienią. 101 być może będzie kursować rzadziej. 511 prędzej czy później wróci na podstawową trasę przez most Grota-Roweckiego...

...albo i nie. Autobus jest na trasie objazdowej już tak długo, że mieszkańcy Dąbrówki Wiślanej i Henrykowa zdążyli się do niej przyzwyczaić. Gdyby na końcowym odcinku trasy tej linii wytyczono buspas, pasażerowie mogliby opowiedzieć się za pozostawieniem 511 na Młocinach, bo poranny dojazd przez most Skłodowskiej-Curie byłby pewniejszy niż przez most Grota-Roweckiego. Na pewno jest o czym dyskutować.

Dominik Gadomski

 

REKLAMA

Czytaj na ten temat

Komentarze (21)

# bard

19.03.2015 10:49

511 musi bezwzględnie wrócić z 2 powodów:
1. mieszkańcy z okolic ul. Konwaliowej nie mają już jakiegokolwiek dojazdu do metra. po zabraniu 511 z modlińskiej od płochocińskiej do żerania, nie ma ani jednego bezpośredniego połączenia!
2. już przed skierowaniem 511 na nową trasą panował niemiłosierny ścisk do wejścia na st. młociny. słynne korkujące się wejście z niefortunnie ulokowaną windą to już niemal podręcznikowy przykład komunikacyjnego tłoku i braku mądrego planowania linii. ZTM ma takie dziwne pomysły, że pomimo świadomości ogromnego problemu i braku przystosowania st. młociny do dużego ruchu, kieruje na tę pętlę niemal wszystkie autobusy w płn dzielnic warszawy. jeśli do tego dorzuci się jeszcze wszystkie autobusy z łomianek, to wychodzi pod tę stację podjeżdża kilkanaście linii.

# polawer

19.03.2015 11:39

Obecna trasa linii 511 jest bardzo dobra! Lepiej by było, aby pozostała linia na trasie do Metra Młociny. Jest zdecydowanie szybciej
Jeśli chodzi o mieszkańców ul. Konwaliowej, to po zakończeniu przebudowy Mostu Grota, linia 705 wróci na swoją dawną trasę, czyli do Metra Marymont, więc mieszkańcy nie będą odcięci od metra.

# Maciek_3

19.03.2015 12:25

Słyszałem, że po zakończeniu remontu mostu grota są pomysły aby do młocin skierować jeden z autobusów z Legionowa 723 lub 731. Wtedy 511 mogłoby wrócić na starą trasę na Marymont która jest bardzo potrzebna do obsługi całej modlińskiej w relacji do metra. Na młocinach się świat nie kończy. A jak będzie zobaczymy,

REKLAMA

# xyz

19.03.2015 20:03

Konwaliowa do metra ma 509 i 518, a po zakończeniu remontu mostu Grota-Roweckiego z dużym prawdopodobieństwem będzie miała również 705 i 735. Obecna trasa 511 jest bardzo dobra, tylko niepotrzebnie autobus ma przystanek na Obrazkowej.

# Maciek_3

19.03.2015 20:14

#xyz napisał(a) 19.03.2015 20:03
Konwaliowa do metra ma 509 i 518, a po zakończeniu remontu mostu Grota-Roweckiego z dużym prawdopodobieństwem będzie miała również 705 i 735. Obecna trasa 511 jest bardzo dobra, tylko niepotrzebnie autobus ma przystanek na Obrazkowej.

Jest duże prawdopodobieństwo że niestety 518 zakończy swój żywot, coraz więcej na to wskazuje, po puszczeniu 17 na Tarchomin będzie presja aby 518 skasować a degradacja tej linii już się zaczyna, bo po otwarciu II linii metra część brygad na tej linii zaczęły obsługiwać planowo krótkie autobusy. Tak samo zaczynało się kiedyś na 510. Generalnie plan z dużym prawdopodobieństwem będzie wyglądał tak że na młociny pojedzie 723 a 511 wróci na marymont. Jest to rozsądne rozwiązanie.

# Choszczówka

19.03.2015 21:45

Linia 511 powinna jeździć na Młociny! Jest dużo szybciej!!!

REKLAMA

# ono

19.03.2015 22:34

#Choszczówka napisał(a) 19.03.2015 21:45
Linia 511 powinna jeździć na Młociny! Jest dużo szybciej!!!

A jak będziesz miał tam 723 zamiast 511 to po ci 511? Nie każdy jedzie konkretnie do młocin. 511 na marymont zapewnia też przesiadki na Os. Potok czy Parku Kaskada to tramwajów, które wiele osób utraciło w wyniku skierowania tam 511. Jest taki zamysł, przecież 723 i 731 jadą po trasie 511, więc jeżeli któraś z tych linii pojedzie na młociny to 511 wróci na marymont.

# mazg

20.03.2015 00:57

Nie będzie żadnego 723 na pętli Metro Młociny. Bo Legionowo musiałoby jeszcze więcej dopłacać do tej linii ZTM-owi, a na to Urząd Miasta w Legionowie nie chce się zgodzić.
P.S.
511 do metra Młociny, tak jest! :)

# lutek

20.03.2015 13:02

jakaś próba majstrowania przy 511 byłaby katastrofą i brakiem profesjonalizmu PRECZ Z LAPAMI OD 511

REKLAMA

# Maciek_3

20.03.2015 13:47

#mazg napisał(a) 20.03.2015 00:57
Nie będzie żadnego 723 na pętli Metro Młociny. Bo Legionowo musiałoby jeszcze więcej dopłacać do tej linii ZTM-owi, a na to Urząd Miasta w Legionowie nie chce się zgodzić.
P.S.
511 do metra Młociny, tak jest! :)

mylisz się będzie. Ponieważ odległość od przystanku obrazkowa do metra młociny jest identyczna z tą do żerania fso i nic Legionowo nie będzie dopłacać masz stare informacje.

# Maciek_3

20.03.2015 13:50

#lutek napisał(a) 20.03.2015 13:02
jakaś próba majstrowania przy 511 byłaby katastrofą i brakiem profesjonalizmu PRECZ Z LAPAMI OD 511

Przypominam że obecna trasa 511 jest tylko trasą czasowo zmienioną gdzie po remoncie mostu grota powinna wrócić na swoją trasą. Ja m.in. jestem zwolennikiem starej trasy gdyż po wycofaniu 511 z marymontu zabrano mi możliwość przesiadek przy Os. Potok i Parku Kaskadu, nie każdy jedzie do metra. Jeżeli 723 pojedzie na młociny 511 wróci na marymont i w ogóle nie ma o czym mówić. Co to w ogóle za jazgot, krzyk i widzimisie wokoł swoje nosa. Kto Ci w ogóle obiecywał że 511 zostanie na stałe na młocinach.

 Maciek_3

20.03.2015 13:57

O co ty chłopie w ogóle jazgot robisz. Jest kompromis 723 albo 731 jedzie na młociny, 511 wraca na marymont. Widzisz w tym jakiś problem? Bo ja nie. Kurka wodna będziesz miał swoją linię na młociny tylko z innym numerkiem, przecież 723 na terenie warszawy ma trasę identyczną jak 511 więc jeżeli będzie zamiana po to aby 511 mogło obsługiwać całą modlińską i ułatwić dojazd do metra też innym pasażerom to gdzie Ty widzisz problem? Ja tego nie rozumiem w ogóle.

REKLAMA

# marcink

20.03.2015 14:07

A propos windy to korespondowałem w tej sprawie z Metrem. Wg pani urzędniczki wykonano zgodnie z projektem, więc sprawy nie ma. A to że projekt jest kretyński to już nie istotne? Podobno także by rozładować napięcia przy windzie zwiększono częstotliwość pociągów - tylko co z tego skoro wąskie gardło pozostaje z wąskim gardłem.
Na moją uwagę, że urzędnicy chyba nie do końca wiedzą o czym piszą i wartałoby się pofatygować osobiście odpowiedzi nie otrzymałem.

 emillka

22.03.2015 15:59

Buspasy to w ogóle bardzo dobry pomysł jest, przynajmniej autobus w korkach nie stoi

# lutek

23.03.2015 08:31

precz od 511 wszyscy chcą na młociny jednostki chcą powrotu na marymont

REKLAMA

# lolek

23.03.2015 12:26

#lutek napisał(a) 23.03.2015 08:31
precz od 511 wszyscy chcą na młociny jednostki chcą powrotu na marymont

Ta bo Ty przyjezdny wsioku to jesteś wszyscy i Tobie podobni.

# waldek złotopolski

23.03.2015 12:43

511 powinno jeździć na młociny i basta

# lolek

23.03.2015 13:21

#waldek złotopolski napisał(a) 23.03.2015 12:43
511 powinno jeździć na młociny i basta

511 powinno jeździć na marymont i basta

REKLAMA

# olo567

31.08.2015 10:56

hahah co to znaczy rece precz od 511???? no włąsnie precz bo 511 było na marymont i na marymont wróci....teraz ma trasę CZASOWO ZMIENIONĄ..więc jakie ręce i jakie precz słoiku?????

# ola

15.09.2015 13:16

myślę, że dla wielu z nas Most Pólnocny na zawsze pozostanie Północnym, nie "roboczo", jak to określacie, ale normalnie. Zaproponowana i narzucona nazwa mostu (MCS) nie przyjmie się w pełni (tylko na mapach, papier przyjmie wszystko)...
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

REKLAMA

REKLAMA