REKLAMA
REKLAMA

Inwestycje

Szybki tramwaj dla Białołęki i Bródna. "Nie traktujmy metra jak bożka"
REKLAMA

źródło: materiały prasowe


REKLAMA

Szybki tramwaj dla Białołęki i Bródna. "Nie traktujmy metra jak bożka"

Metro na Zieloną Białołękę nigdy nie było wpisane do oficjalnych dokumentów inwestycyjnych, ale mieszkańcy wciąż o nim marzą.

REKLAMA
REKLAMA
Po co nam metro na Bródno?
Po co nam metro na Bródno? Wszystko wskazuje na to, że metro będzie gorszym połączeniem Bródna ze Śródmieściem niż tramwaje. Umieszczenie na osiedlu ostatniej stacji linii M2 może też oznaczać zastawienie go samochodami.
czytaj
Podczas gdy na Targówku trwa budowa linii metra, mieszkańcy Zielonej Białołęki zbierają podpisy pod apelem do Rady Warszawy, by przyznała pieniądze na stację Grodzisk, w pobliżu węzła trasy S8 z Głębocką. Na projektowanej obecnie trasie metro obsłuży Targówek, Zacisze i Bródno, zbliżając się do Białołęki i ostro skręcając w kierunku skrzyżowania Kondratowicza z Rembielińską. Autor petycji Kamil Hajduk powtarza znane od lat argumenty o tym, że ostatni odcinek linii metra trzeba przenieść, a wzdłuż Matki Teresy, Wincentego i planowanej Trasy Olszynki Grochowskiej uruchomić szybki tramwaj.

Czy budowa metra i tramwaju na Grodzisk to dobry pomysł? Poprosiliśmy o komentarz Marcina Banacha, specjalistę transportu współpracującego z uczelniami i samorządami polskimi i niemieckimi, prywatnie mieszkańca dzielnicy Bemowo.

- Zakończenie linii metra w pobliżu osiedli Derby i Lewandów i trasy S8 to bezdyskusyjnie lepsze rozwiązanie od planowanego obecnie - mówi. - Nie traktujmy jednak metra jak bożka. To jeden z wielu możliwych do wykorzystania w mieście środków transportu, doskonały do obsługiwania gęsto zaludnionych, dużych osiedli, leżących ponad 10 km od centrów wielkich miast. Przeniesienie zakończenia metra na Grodzisk to dobry pomysł, ale dobrym rozwiązaniem jest też budowa linii szybkiego tramwaju. Chcę jednak wyraźnie podkreślić: albo szybki tramwaj, albo metro.

Marcin Banach przewiduje, że jeśli powstanie i metro na Bródno, i szybki tramwaj wzdłuż Matki Teresy i Głębockiej, to podziemna kolej będzie zapełniać się dopiero na czwartej stacji, na Targówku. Jego zdaniem mieszkańcy Bródna będą woleli korzystać z dwóch linii tramwajowych i autobusów, niż jadącego wielkim łukiem i w nieintuicyjnym kierunku metra, zaś na Zaciszu mieszka niewiele osób. Gdyby przebieg nowej linii metra zależał od niego, zaplanowałby ją od Dworca Wileńskiego pod Jagiellońską, Modlińską i Światowida zamiast obu linii tramwajowych, zaś dla Targówka zaproponowałby szybki tramwaj na Radzymińskiej i Trockiej.

- Planowana obecnie linia metra to wyrzucanie w błoto unijnych pieniędzy - podsumowuje. - Przeniesienie ostatniej stacji na Grodzisk nadałoby jej jakikolwiek sens.

Odmiennego zdania jest wiceprezydent Renata Kaznowska, która w rozmowie z TVN Warszawa uznała, że "przełożenie końcowego odcinka na Białołękę nie jest uzasadnione względami funkcjonalnymi i przewozowymi". Jej zdaniem należy trzymać się planów budowy po łuku przez Zacisze i Bródno, zaś Białołęka powinna dostać szybki tramwaj. Nieoficjalnie mówi się, że Rada Warszawy wkrótce przyzna pieniądze na tę inwestycję.

- Szybki tramwaj to zdecydowanie priorytetowa inwestycja transportowa dla Zielonej Białołęki - przyznaje warszawska radna Aleksandra Gajewska.

- To tereny o najszybszym przyroście liczby mieszkańców w Warszawie - przypomina radny białołęcki Waldemar Roszak. - Ostródzka i Głębocka nie są z gumy i za chwilę nie będą w stanie przyjąć większej ilości autobusów i samochodów.

Liczba podpisów pod apelem o zwołanie nadzwyczajnej sesji Rady Warszawy w sprawie problemów komunikacyjnych Białołęki przekroczyła 2500. W ubiegłym tygodniu postulaty mieszkańców poparła rada dzielnicy.

- Jeśli Rada Warszawy nie będzie chciała wyznaczyć środków na spełnienie choćby kilku punktów z petycji, planowane jest już zablokowanie trasy S8 - mówi Kamil Hajduk. - Samochody pojadą z prędkością 5-15 km/h i pokażemy, jak codziennie wygląda ruch na Białołęce.

Lista zawarta w petycji jest długa. Podpisujący domagają się nie tylko budowy stacji metra i szybkiego tramwaju na Zieloną Białołękę, ale też linii tramwajowych wzdłuż Modlińskiej i na przedłużeniu mostu Skłodowskiej-Curie oraz przebudowy sieci dróg na wschodniej Białołęce, budowy nowej dużej pętli autobusowej, budowy ulicy w rezerwie terenu pod Trasę Olszynki Grochowskiej, przebudowy zjazdu z mostu Skłodowskiej-Curie na Tarchomin, dobudowania obustronnych buspasów na Głębockiej i Wincentego, połączenia Regat z metrem autobusem ekspresowym, przekształcenia 326 w linię całotygodniową i wzmocnienia linii 509 i 518 dodatkowymi kursami.

(dg/mk)


LINKI SPONSOROWANE
  • Poleć
  • Udostępnij
  • Polub Tu Białołęka



REKLAMA





28.09.2016 10:52 #z ZB
Idą wybory, czas na kolejne bajeczki. Skąd my to znamy?

Przykładowe obietnice z 2012 roku. link Co zrobiono przez ten czas? Nic.

Ile jeszcze będziemy słuchać bajdurzenia PO o tym co jest bardziej potrzebne? Budujcie ten tramwaj i skończcie czcze gadki. Zanim ta dzielnica się do konca zablokuje

Ciekawe że mogą budować metro na Bemowo, gdzie też są "pola" zabudowywane osiedlami. Mogą budować tramwaj na Wilanów którego wcześniej nie było w planach inwestycyjnych.

Tymczasem na Białołęce w sprawie tramwaju na ZB przez lata nie zostało zrobione NIC poza obietnicami. Tramwaj wzdłuż Modlińskiej zaplanowali, zrobili pod to infrastrukture i co?? Miał być na 2010, to jest krótki odcinek, tez sie nie dało?

Piewcy sukcesu, Roszak, Gajewska i inni, władze poprzednie i obecne coście robili przez ten czas? Inne dzielnice mogły mieć inwestycje, czemu Białołęka nie??
28.09.2016 11:17 #2012
HAHAHAHHHAHAHAAAA!!!!!!!!!! 2012 lubie to!
28.09.2016 11:41 #Lewandów
za dwa lata wybory, już czas na obietnice :)
28.09.2016 13:15 #wawa
Kiedy budowa Głębockiej i obiecanej Siecznej. Nie będę wspominał, kto nam obiecywał...
28.09.2016 13:42 #obietnice
Wspomnij. Niech ludzie wiedzą że to kłamca i nie warto na niego głosować

  Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (tj. adresu IP, który zapisze się automatycznie) przez Echo Media Plus sp. z o.o. z siedzibą w Legionowie, ul. Wspólna 3.
Niniejsza zgoda jest warunkiem koniecznym do skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
Dane osobowe są przetwarzane w sposób zapewniający ich bezpieczeństwo i poufność. Z Inspektorem Ochrony Danych można kontaktować się mailowo pod adresem poczty elektronicznej: rodo@gazetaecho.pl.
Dane osobowe są przetwarzane wyłącznie w zakresie celu ich podania, tj. skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl.
W tym wypadku nie jest możliwe wycofanie zgody na przetwarzanie danych osobowych w postaci adresu IP.
Mają Państwo prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w zakresie naruszenia prawa do ochrony danych osobowych lub innych praw przyznanych na mocy RODO.

komentarz: 


Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b].
Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i].
Na końcu kursywy wpisz [/i].
 Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora: 
adres url:
tytuł: 
adres e-mail:
tytuł: 

nick: 
hasło: 
powtórz hasło: 
e-mail: 
data urodzenia: 
płeć: 

REKLAMA




REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA


więcej
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ogłoszenia drobne

Usługi transportowe
 STAŁA TRASA !cała POLSKA-cała SZWECJA! 4x miesiąc Niskie ceny,Auta z WINDĄ np:6,3dłx2,45szerx2,45wys. SPECJALIZUJEMY SIĘ w PRZEPROWADZKACH, KAŻDYM TRANSPORCIE,KURIERCE. POMAGAMY! przy załadunku i rozładunku. Każdy rodzaj ładunku->OD DRZWI->DO DRZWI. KAŻDY REGION POLSKI, SZWECJI: PACZKI,OKNA!, MAT.BUDOWLANE,MEBLE,ROWERY,MOTORY,AGD-RTV,OPONY,ZWIERZĘTA,ITP. UMOWA,UBEZPIECZENIE,F-Vat,EU- Nip,CMR. PL:+48735130862 SE:+46764012966 Email:biuro@transport-szwecja.com

Fauna i flora
 Pigwa gruszkowa Portugal silnie rosnąca obfite owocowanie, soczyste owoce drzewo owocowe. Pigwa Gruszkowa Portugal to silnie rosnące drzewo owocowe. Owocuje obficie, ale ma duże wymagania glebowe. Owoce mają żółtawo-pomarańczową skórkę, pokrytą szarym nalotem. Są one bardzo soczyste i przypominają kształtem grusze. Na plony możemy liczyć w połowie października. Produkt sprzedawany w pojemniku. Zapraszamy do zakupu pod adresem: https://www.zgarden.pl/drzewa-owocowe/pigwa- wielkoowocowa-/pigwa-gruszkowa-portugal-w-pojemniku-.html Kontakt: F.H.U zGarden Klaudia Zielińska ul. Bł. Edm. Bojanowskiego 1 39-310 Radomyśl Wielki Zadzwoń i zamów produkt: Pon. - Pt. 8:00-16:30

Kupię samochód
 Kupie Toyote Corolle e10,e11 z lat 1990-2001, każdy stan techniczny oraz wizualny. Może byc skorodowana, bez aktualnych opłat , rozbita jak również w idealnym stanie. Uczciwie zapłace. Teren całego kraju. Tel. 721-605-052

Usługi motoryzacyjne
 ************** Jeśli mają Państwo jakiegokolwiek Mercedesa na sprzedaż ,zapraszamy do skorzystania z usług naszej firmy *************** Zajmujemy się skupem samochodów marki mercedes. Kupimy każdego mercedesa. Zapraszamy do kontaktu (wystarczy wypełnić formularz, aby wycenić swojego mercedesa) przez naszą stronę internetową : http://www.skupaut2.pl/skupmercedesow/ skup mercedesów , skup mercedesów 124 ,skup mercedesów kaczek , mercedes kupie, skup mercedesów 190 ,mercedes 123 mercedesy 190,124,123 , mercedes sprinter , mercedes kaczka ,i inne.


TU dodaj swoje ogłoszenie
ZA DARMO w necie
ZA GROSZE w gazetach lokalnych
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Najnowsze wydanie

REKLAMA
© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.