REKLAMA
REKLAMA

Inwestycje

Reymonta: czerwonym światłem w piratów

źródło: ZDM


REKLAMA

Reymonta: czerwonym światłem w piratów

Jedni urzędnicy walczą z problemami, częściowo stworzonymi przez innych. Właśnie ogłoszono przetarg na budowę sygnalizacji świetlnej, która ma zatrzymać pędzące auta.

REKLAMA

Na montaż świateł na skrzyżowaniach al. Reymonta ze Schroegera i Andersena Zarząd Dróg Miejskich ma do dyspozycji 1,1 mln zł. Drogowcy chcą w ten sposób zapewnić bezpieczeństwo na dwupasmowej drodze, otwartej w listopadzie 2014 roku. Po kilku groźnych wypadkach, do których doszło na nowym odcinku ulicy, w al. Reymonta przeprowadzono audyt bezpieczeństwa.

Ile fabryka dała

Najciekawiej prezentują się pomiary prędkości aut jadących w kierunku Żeromskiego, wykonanych na przejściu przy Andersena. W dni powszednie przeciętny kierowca przekracza ograniczenie prędkości do 50 km/h o 16-20 km/h.

- W rejonie tego przejścia tylko ok. 11% przestrzega ograniczenia prędkości - czytamy w raporcie.

Na tym samym przejściu w kierunku Kasprowicza wyniki były podobne: przeciętny samochód jadący 66-71 km/h i co najmniej jeden pomiar powyżej 125 km/h każdego dnia. Na przejściu przy Schroegera kierowcy jadą nieco wolniej, od 50 do 60 km/, ale nadal trafiają się przypadki jazdy z prędkością 145 km/h. Autorka audytu zaleciła montaż fotoradaru, sygnalizacji świetlnej z "przyciskiem żebraka" dla pieszych lub pulsujących pomarańczowych świateł. ZDM zdecydował, że najwłaściwsze będą tradycyjne światła.

O włos od śmierci

W lipcu 2016 roku na nowym odcinku al. Reymonta doszło do śmiertelnego wypadku. W ubiegłym miesiącu korzystający z przejazdu rowerzysta zarejestrował kolejną, mrożącą krew w żyłach sytuację. Auto jadące prawym pasem w kierunku Kasprowicza zatrzymało się przed przejściem, ale pędzące lewym pasem BMW niemal rozjechało przechodnia, który odskoczył spod kół w ostatniej chwili. Zdaniem wielu osób nowa jezdnia al. Reymonta jest tak prosta i szeroka, że wręcz zachęca do niebezpiecznej jazdy. Nasi czytelnicy nie przebierają w słowach:

- Taki kierowca nie powinien mieć prawa jazdy - piszą. - Zarządzający miastem wciąż tkwią mentalnie po wschodniej stronie Bugu. Najpierw zbudowali jezdnię o parametrach drogi ekspresowej przez środek osiedla, na której wszyscy udają, że obowiązuje 50km/h. Teraz będą stawiać światła za milion złotych.

- Trzeba było od razu zbudować przejścia podziemne i odgrodzić ulice ekranami, żeby piesi nie łazili jak po pastwisku - to jeden z głosów mniejszości. - Tyle że te sprawdzone rozwiązania są dziś krytykowane przez rozmaitych postępaków, gadających o miastach bez samochodów.

Zainteresowane montażem świateł firmy mogą składać oferty do 17 lipca. Wykonawca wybrany w przetargu będzie miał 50 dni na wykonanie prac, więc bardzo prawdopodobne, że sygnalizatory staną tej jesieni.

(dg)


  • Poleć
  • Udostępnij
  • Polub Tu Bielany

Reymonta: czerwonym światłem w piratów

źródło: YouTube / Reggy268








29.06.2017 12:14 #Kuba1273
Ale ludzie to też jak święte krowy wychodzą i nie patrzą czy można bezpiecznie przejść. Idealny przykład jest na zamieszczonym filmiku. Facet autentycznie nie myśli jak lezie przez ta jezdnię a potem zdziwiony że samochód mógł go potrącić
29.06.2017 19:48 #BrawoKuba
No właśnie brawo Kuba1273. Jakim w ogóle prawem ten człowiek wyszedł na ulicę? Dwie sekundy i samochód byłby do blacharki. Jak się chce być biedopieszym to szukać najbliższego przejście pod ziemią albo kładki. Co za ludzie! Przepustowość!
29.06.2017 20:25 #Nikt
Bravo #BrawoKuba - zabic się ale tylko po to aby udowodnic ze ma sie pierwszeństwo...
29.06.2017 23:09 #Pablo Jose
Po pierwsze: światła tu nic nie dadzą, jedynie pogorszą wyjazd z osiedla (i tak tragiczny). Szczerze pisząc wiedziałem że tak będzie. To było oczywiste. Zamiast zrobić ronda kompaktowe na wysokości Andersena i Schroegera i umożliwić przejazd we wszystkich relacjach, a samą drogę znacznie węższą, to zrobili co zrobili. Gratuluję dla światłych umysłów.

A teraz pozwolę się sobie odnieść do "pieszego samobójcy". Gdy ktoś jedzie "ledwie" 72 km/h to porusza się 20 metrów na sekundę. Kolega z Bardzo Małym Wackiem ewidentnie poruszał się grubo powyżej 30 metrów na sekundę (nie chce mi się liczyć klatek, żeby oszacować ile dokładnie).
Jest chyba czymś oczywistym, że pieszy przed wejściem na przejście może się spojrzeć "czy coś nie jedzie", zacząć przechodzić i po 4-5 sekundach zobaczyć jak UFO go prawie potrąca. Pozostawiam Państwu obliczenie gdzie był ów bolid przed rozpoczęciem przechodzenia przez przejście danego pieszego.
Aha, co do wątpliwości: kodeks drogowy mówi dość wyraźnie, że jako uczestnik ruchu mogę oczekiwać iż inni uczestnicy będą stosowali się do przepisów. Tutaj ewidentnie młody człowiek miał je w głębokim poważaniu.
30.06.2017 00:42 #odporny na postępactwo
"Zarządzający miastem wciąż tkwią mentalnie po wschodniej stronie Bugu"

I całe szczęście, że spotyka się jeszcze NORMALNIE myślących urbanistów, a nie takich "wielce nowoczesnych", którym mózgi wyprano ideologią miast bez samochodów, prymatu pieszych, zasypywania przejść podziemnych, zwężania ulic i uspokajania ruchu.
Niech ci wszyscy "wielce nowocześni" pojadą do Emiratów Arabskich albo do Omanu i zobaczą, JAK wygląda sieć ulic nowoczesnego, bogatego miasta! Już wycieczka do Moskwy wystarczy, aby wyleczyć się z zachodnioeuropejskiego, durnego ekologizmu!

komentarz: 


Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b].
Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i].
Na końcu kursywy wpisz [/i].
 Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora: 
adres url:
tytuł: 
adres e-mail:
tytuł: 

Jak chcesz autoryzować ten wpis?



nick: 
hasło: 
powtórz hasło: 
e-mail: 
data urodzenia: 
płeć: 



REKLAMA
REKLAMA


więcej
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ogłoszenia drobne

Kupię działkę
 Działkę 508-644-253

Sprzedam
 Montaż siatek na balkonach to nasza specjalność, w przeciwieństwie do wielu innych firm skupiamy się tylko na takich montażach dzięki czemu opracowaliśmy własne systemy, uzywamy sprawdzonych od wielu lat materiałów, zaś każdy z naszych techników zamontował już co najmniej kilkadziesiąt siatek. Rodzaje siatek: - Siatki standardowe - Siatki przezroczyste - Siatki wzmacniane - Siatki z drucikiem - Siatki metalowe Rozmiary oczek: 19, 28, 30, 40, 50, 60 mm - inne oczka na zamówienie Sposoby montażu: Montaż standardowy (kołki w elewacji) Montaż klejony - bezinwazyjny Montaż na wspornikach - bezinwazyjny Montaż na profilach aluminowych - bezinwazyjny Co nas wyróżnia: * Mamy największy wybór siatek w Polsce * Oddziały w 11 miastach w kraju * Można u nas płacić w ratach i przelewem (bez żadnych dodatkowych kosztów) Tel. 513 828 838 www.siatkibalkonowe.pl

Dam pracę
 Telepizza zatrudni osoby do przygotowywania pizzy i obsługi klientów. Jeśli jesteś zainteresowany - tel. 502-456-740

Nieruchomości
 ZAMIENIĘ BEZPOŚREDNIO DWA WŁASNOŚCIOWE MIESZKANIA NA STARYM ŻOLIBORZU (50 M2 I 30 M2) NA SEGMENT, DOM LUB JEDNO DUŻE MIESZKANIE OK. 100 M2. TEL. 608-535-535.


TU dodaj swoje ogłoszenie
ZA DARMO w necie
ZA GROSZE w gazetach lokalnych
REKLAMA
REKLAMA

Najnowsze wydanie

© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
regeneracja wtryskiwaczy warszawa   •   regeneracja wtrysków mazowieckie