REKLAMA

Inwestycje

Obwodnica Pragi potrzebna bardziej niż most Krasińskiego

mat. inwestora


Obwodnica Pragi potrzebna bardziej niż most Krasińskiego

W najbliższych miesiącach odbędą się konsultacje społeczne w sprawie mostu Krasińskiego. Jakie argumenty przeciwko jego budowie są wymieniane najczęściej?

REKLAMA
Mająca połączyć Bródno z Żoliborzem trasa zawsze wywoływała wielkie emocje. Przeglądanie naszego archiwum z poprzedniej dekady oznacza smutną lekturę wypowiedzi burmistrzów, radnych i polityków, w których dominują złośliwości, obelgi, myślenie magiczne i przykry brak refleksji na temat miasta i społeczeństwa. Na szczęście w ciągu tych kilku lat wiele zmieniło się na lepsze i wreszcie jest szansa na poważną rozmowę. Wysłuchajmy argumentów przeciwników budowy mostu w zakładanym kształcie.

Konsultacje społeczne w sprawie mostu i trasy Krasińskiego zaproponowali przedstawiciele Forum Rozwoju Warszawy, Zielonego Mazowsza i kilku organizacji lokalnych z Żoliborza i Pragi Północ. W petycji, którą poparło na razie ponad 400 osób, aktywiści zwracają uwagę na to, że budowa kolejnej trasy szybkiego ruchu w obrębie obwodnicy ekspresowej jest sprzeczna ze strategią transportową Warszawy i utrudni walkę o poprawę jakości powietrza. Budowa trasy oznacza także likwidację jedynego terenu zielonego na Śliwicach i skieruje duży ruch samochodów do centrum objętą ochroną konserwatorską Starego Żoliborza.

- W 2007 roku, gdy przygotowywano projekt Trasy Mostu Krasińskiego, metro kończyło się na placu Wilsona, a jedyną przeprawą przez Wisłę na północ od Śródmieścia był most Grota-Roweckiego - przypominają autorzy petycji.

Od tego czasu układ przestrzenny miasta zmienił się w ogromnym stopniu: powstał most Skłodowskiej-Curie, most Grota-Roweckiego został poszerzony, trwają przygotowania do budowy metra na Targówku. Jednocześnie wzrosła świadomość ekologiczna mieszkańców, czego efektem są m.in. wybrane w budżecie partycypacyjnym pasy rowerowe na Krasińskiego. - Trzeba odłożyć budowę mostu i za te pieniądze dokończyć obwodnicę Pragi - mówi Michał Rapacki ze Stowarzyszenia Żoliborzan. Po ich wytyczeniu i przeniesieniu parkowania z chodnika z powrotem na jezdnię przekrój ulicy zostanie zmniejszony do 2x1. Czyli kolejnej trasy szybkiego ruchu między obwodnicą śródmiejską (mostem Gdańskim) a ekspresową (mostem Grota-Roweckiego) nie będzie.

- Kuriozalne jest, że do roku 2023 drogowcy chcą wybudować w połowie Trasę Krasińskiego i w połowie obwodnicę Pragi, zamiast skończyć jedną inwestycję w całości, a potem zabierać się za drugą - mówi Michał Rapacki ze Stowarzyszenia Żoliborzan. - Najwięcej stracą mieszkańcy Bródna, bo w przypadku Trasy Krasińskiego zabraknie pieniędzy na odcinek od Jagiellońskiej do Odrowąża, a w przypadku obwodnicy Pragi na odcinek od Radzymińskiej do... Odrowąża! Trzeba odłożyć budowę mostu i za te pieniądze dokończyć obwodnicę Pragi. Osobną kwestią jest przeskalowany, absurdalnie kosztowny i drastycznie ingerujący w przestrzeń Żoliborza i Śliwic projekt trasy i mostu Krasińskiego. To trzeba koniecznie poprawić: zwęzić projektowane jezdnie do rozsądnych rozmiarów, dodać zieleń i odpowiednie rozwiązania dla pieszych i rowerzystów.

A jak most Krasińskiego wyglądałby z punktu widzenia większości mieszkańców, która korzysta z komunikacji miejskiej? Dojazd do Śródmieścia nowym mostem z przesiadką na pl. Wilsona byłby krótszy o ok. 5 minut, niż obecnie przez rondo Żaba i Dworzec Gdański. Zysk czasowy na dojazdach na Bielany byłby już większy, zaś najwięcej most Krasińskiego dałby tym, którzy przemieszczają się między Bródnem a Bemowem. Sęk w tym, że te dwie dzielnice połączy budowana właśnie linia metra. A co zyskaliby kierowcy?

- Stanie w porannym korku na Wisłostradzie zamiast w rejonie ronda Starzyńskiego. Bródno jest karmione fałszywą wizją sprawnego dojazdu do Śródmieścia - odpowiada specjalista transportu Marcin Banach. - Koncepcja trasy łączącej daleką Wolę i Żoliborz z Bródnem pochodzi z lat 30-tych. Z chwilą realizacji równoległej trasy S8 forsowanie tego rozwiązania jest całkowicie bezzasadne. Wprowadzenie ruchu niezwiązanego z obszarem w strukturę Żoliborza, objętą ochroną konserwatorską, byłoby poważnym błędem. Jeśli nie tranzyt, to może ruch realizowany pomiędzy obszarami? Otóż nie. Stary Żoliborz i Bródno nie tworzą obszaru funkcjonalnego, funkcjonują jako dwa odrębne byty o różnym statusie społecznym, materialnym i zupełnie rozbieżnych potrzebach. Żoliborz zawdzięcza swój charakter między innymi zarzuceniu koncepcji budowy mostu Krasińskiego.

Wiceprezydent Jacek Wojciechowicz zapowiedział już, że konsultacje odbędą się jeszcze w tym roku. Na stole będzie między innymi koncepcja budowy przeprawy w przekroju 2x1 z linią tramwajową z Jagiellońskiej na pl. Wilsona i szerokimi drogami rowerowymi.

Zgodnie z aktualną prognozą finansową Warszawy most Krasińskiego może powstać do roku 2023 kosztem 707 mln zł. Jego przedłużenia do skrzyżowania Odrowąża i Matki Teresy jeszcze nie ma w założeniach finansowych miasta. Biorąc pod uwagę, że trzeba przeprowadzić ulicę nad Śliwicami i terenami kolejowymi, może to być inwestycja równie droga, jak budowa samego mostu.

Dominik Gadomski


  • Poleć
  • Udostępnij
  • Polub Tu Targówek









24.09.2015 10:50 #gość
Koniecznie budować most!!!
Drodzy ekolodzy ZTM upodla na każdym kroku. Mam gdzieś obiecanki o metrze, komunikacji miejskiej. Drogi i mosty by sprawnie się poruszać po mieście.
24.09.2015 12:01 #k.j
zburzyc wszystkie mosty. Po co Warszawa ma tworzyc jeden sprawny organizm roznorodny funkcjonalnie. Poszczegolne dzielnice otoczyc murem, sprawdzac przepustki. Skoro sa to byty o roznym statusie spolecznym, materialnym i roznych potrzebach trzeba taki stan rzeczy zakonserwowac. Stworzyc skansenny, getta i kasty obywateli. Wtedy bedziemy slynni na caly swiat
24.09.2015 12:05 #Gość
Zbudować most w pierwotnym planie, obwodnicę Pragi, przebić dalej trasę przez Żoliborz, a metro na Zieloną Białołękę. Ekoterrorystów wysłać do Guantanamo, tam jest klimat odpowiedni dla rowerzystów
24.09.2015 13:05 #SONNY
Potrzebujemy wszystkiego: mostu Krasińskiego, obwodnicy, metra i nowego przejazdu, który omijałby rondo Żaba.
25.09.2015 01:13 #Jabol
A ktoś pomyślał że po wybudowaniu zajezdni Annopol nie będzie fizycznej możliwości przez obecny kład torowy wypchnąć 150 składów na trasę?!

Most jest niezbędny wraz z połączeniem tramwajowym do Budowlanej

komentarz: 


Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b].
Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i].
Na końcu kursywy wpisz [/i].
 Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora: 
adres url:
tytuł: 
adres e-mail:
tytuł: 

Jak chcesz autoryzować ten wpis?



nick: 
hasło: 
powtórz hasło: 
e-mail: 
data urodzenia: 
płeć: 



REKLAMA
REKLAMA


więcej
REKLAMA

Ogłoszenia drobne

Zdrowie i Uroda
 Zapraszam do nowootwartego gabinetu fizjoterapii i masażu na Bemowie. Mam ponad 13letnie doświadczenie w zawodzie. Techniki stosowane w gabinecie: - manualna praca indywidualna z pacjentem, - techniki rozluźniania, - igłoterapia, - taping. Szczególnie zapraszam : - pacjentów bólowych w stanie ostrym i przewlekłym, - pacjentów ortopedycznych, - pacjentów po urazach i operacjach, - sportowców kontuzjowanych oraz chcących uniknąć przeciążeń na prewencję urazów, - osoby szukające rozluźnienia i relaksu poprzez masaż. "Skuteczność miarą prawdy" Cechą charakterystyczną mojej pracy z pacjentem jest to, że konsultacje są bezpłatne a płatność za pierwszą wizytę odbywa się na drugim spotkaniu lub później aż pomogę pacjentowi. Nie pobieram opłat za godzinę czy za wizytę a za efekt. Oczywiście nie wykonuję masaży erotycznych itp usług! Serdecznie zapraszam Marek

Nieruchomości zamienię
 Mieszkanie zadłużone własnościowe lub lokatorskie odkupię lub dam na zamianę jedno z moich mieszkań 1 i 2 pokojowych. Jestem zainteresowany odkupieniem domu do remontu, nieruchomości z komornikiem, z lokatorami. Dostałeś w spadku część nieruchomości? Należy Ci się zachowek? Nie przegap go - odkupię spadek, udział w mieszkaniu, domu, kamienicy, działce. Nie jestem pośrednikiem. Tel 733+995+999, zamieniamy@gmail.com *Za mieszkania kwaterunkowe dziękuję.

Usługi motoryzacyjne
 Holowanie 513-606-666

GIEŁDA SĄSIADÓW - ODDAM ZA DARMO
 SKUP AUT WARSZAWA I OKOLICE INTERESUJE NAS KAŻDE AUTO DOJAZD DO KLIENTA UMOWA KUPNA SPRZEDAŻY SKUP AUT WARSZAWA TEL 572 124 555 e-mail 24skup@wp.pl U W A G A PEŁNA OFERTA NA NASZEJ STRONIE www.autoskupwawa.pl WKLEJ LINK DO PRZEGLĄDARKI


TU dodaj swoje ogłoszenie
ZA DARMO w necie
ZA GROSZE w gazetach lokalnych

Najnowsze wydanie

© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
regeneracja wtryskiwaczy warszawa   •   regeneracja wtrysków mazowieckie