REKLAMA
REKLAMA

Inwestycje

Obwodnica Pragi potrzebna bardziej niż most Krasińskiego

mat. inwestora


REKLAMA

Obwodnica Pragi potrzebna bardziej niż most Krasińskiego

W najbliższych miesiącach odbędą się konsultacje społeczne w sprawie mostu Krasińskiego. Jakie argumenty przeciwko jego budowie są wymieniane najczęściej?

REKLAMA
Mająca połączyć Bródno z Żoliborzem trasa zawsze wywoływała wielkie emocje. Przeglądanie naszego archiwum z poprzedniej dekady oznacza smutną lekturę wypowiedzi burmistrzów, radnych i polityków, w których dominują złośliwości, obelgi, myślenie magiczne i przykry brak refleksji na temat miasta i społeczeństwa. Na szczęście w ciągu tych kilku lat wiele zmieniło się na lepsze i wreszcie jest szansa na poważną rozmowę. Wysłuchajmy argumentów przeciwników budowy mostu w zakładanym kształcie.

Konsultacje społeczne w sprawie mostu i trasy Krasińskiego zaproponowali przedstawiciele Forum Rozwoju Warszawy, Zielonego Mazowsza i kilku organizacji lokalnych z Żoliborza i Pragi Północ. W petycji, którą poparło na razie ponad 400 osób, aktywiści zwracają uwagę na to, że budowa kolejnej trasy szybkiego ruchu w obrębie obwodnicy ekspresowej jest sprzeczna ze strategią transportową Warszawy i utrudni walkę o poprawę jakości powietrza. Budowa trasy oznacza także likwidację jedynego terenu zielonego na Śliwicach i skieruje duży ruch samochodów do centrum objętą ochroną konserwatorską Starego Żoliborza.

- W 2007 roku, gdy przygotowywano projekt Trasy Mostu Krasińskiego, metro kończyło się na placu Wilsona, a jedyną przeprawą przez Wisłę na północ od Śródmieścia był most Grota-Roweckiego - przypominają autorzy petycji.

Od tego czasu układ przestrzenny miasta zmienił się w ogromnym stopniu: powstał most Skłodowskiej-Curie, most Grota-Roweckiego został poszerzony, trwają przygotowania do budowy metra na Targówku. Jednocześnie wzrosła świadomość ekologiczna mieszkańców, czego efektem są m.in. wybrane w budżecie partycypacyjnym pasy rowerowe na Krasińskiego. - Trzeba odłożyć budowę mostu i za te pieniądze dokończyć obwodnicę Pragi - mówi Michał Rapacki ze Stowarzyszenia Żoliborzan. Po ich wytyczeniu i przeniesieniu parkowania z chodnika z powrotem na jezdnię przekrój ulicy zostanie zmniejszony do 2x1. Czyli kolejnej trasy szybkiego ruchu między obwodnicą śródmiejską (mostem Gdańskim) a ekspresową (mostem Grota-Roweckiego) nie będzie.

- Kuriozalne jest, że do roku 2023 drogowcy chcą wybudować w połowie Trasę Krasińskiego i w połowie obwodnicę Pragi, zamiast skończyć jedną inwestycję w całości, a potem zabierać się za drugą - mówi Michał Rapacki ze Stowarzyszenia Żoliborzan. - Najwięcej stracą mieszkańcy Bródna, bo w przypadku Trasy Krasińskiego zabraknie pieniędzy na odcinek od Jagiellońskiej do Odrowąża, a w przypadku obwodnicy Pragi na odcinek od Radzymińskiej do... Odrowąża! Trzeba odłożyć budowę mostu i za te pieniądze dokończyć obwodnicę Pragi. Osobną kwestią jest przeskalowany, absurdalnie kosztowny i drastycznie ingerujący w przestrzeń Żoliborza i Śliwic projekt trasy i mostu Krasińskiego. To trzeba koniecznie poprawić: zwęzić projektowane jezdnie do rozsądnych rozmiarów, dodać zieleń i odpowiednie rozwiązania dla pieszych i rowerzystów.

A jak most Krasińskiego wyglądałby z punktu widzenia większości mieszkańców, która korzysta z komunikacji miejskiej? Dojazd do Śródmieścia nowym mostem z przesiadką na pl. Wilsona byłby krótszy o ok. 5 minut, niż obecnie przez rondo Żaba i Dworzec Gdański. Zysk czasowy na dojazdach na Bielany byłby już większy, zaś najwięcej most Krasińskiego dałby tym, którzy przemieszczają się między Bródnem a Bemowem. Sęk w tym, że te dwie dzielnice połączy budowana właśnie linia metra. A co zyskaliby kierowcy?

- Stanie w porannym korku na Wisłostradzie zamiast w rejonie ronda Starzyńskiego. Bródno jest karmione fałszywą wizją sprawnego dojazdu do Śródmieścia - odpowiada specjalista transportu Marcin Banach. - Koncepcja trasy łączącej daleką Wolę i Żoliborz z Bródnem pochodzi z lat 30-tych. Z chwilą realizacji równoległej trasy S8 forsowanie tego rozwiązania jest całkowicie bezzasadne. Wprowadzenie ruchu niezwiązanego z obszarem w strukturę Żoliborza, objętą ochroną konserwatorską, byłoby poważnym błędem. Jeśli nie tranzyt, to może ruch realizowany pomiędzy obszarami? Otóż nie. Stary Żoliborz i Bródno nie tworzą obszaru funkcjonalnego, funkcjonują jako dwa odrębne byty o różnym statusie społecznym, materialnym i zupełnie rozbieżnych potrzebach. Żoliborz zawdzięcza swój charakter między innymi zarzuceniu koncepcji budowy mostu Krasińskiego.

Wiceprezydent Jacek Wojciechowicz zapowiedział już, że konsultacje odbędą się jeszcze w tym roku. Na stole będzie między innymi koncepcja budowy przeprawy w przekroju 2x1 z linią tramwajową z Jagiellońskiej na pl. Wilsona i szerokimi drogami rowerowymi.

Zgodnie z aktualną prognozą finansową Warszawy most Krasińskiego może powstać do roku 2023 kosztem 707 mln zł. Jego przedłużenia do skrzyżowania Odrowąża i Matki Teresy jeszcze nie ma w założeniach finansowych miasta. Biorąc pod uwagę, że trzeba przeprowadzić ulicę nad Śliwicami i terenami kolejowymi, może to być inwestycja równie droga, jak budowa samego mostu.

Dominik Gadomski


  • Poleć
  • Udostępnij
  • Polub Tu Targówek









24.09.2015 10:50 #gość
Koniecznie budować most!!!
Drodzy ekolodzy ZTM upodla na każdym kroku. Mam gdzieś obiecanki o metrze, komunikacji miejskiej. Drogi i mosty by sprawnie się poruszać po mieście.
24.09.2015 12:01 #k.j
zburzyc wszystkie mosty. Po co Warszawa ma tworzyc jeden sprawny organizm roznorodny funkcjonalnie. Poszczegolne dzielnice otoczyc murem, sprawdzac przepustki. Skoro sa to byty o roznym statusie spolecznym, materialnym i roznych potrzebach trzeba taki stan rzeczy zakonserwowac. Stworzyc skansenny, getta i kasty obywateli. Wtedy bedziemy slynni na caly swiat
24.09.2015 12:05 #Gość
Zbudować most w pierwotnym planie, obwodnicę Pragi, przebić dalej trasę przez Żoliborz, a metro na Zieloną Białołękę. Ekoterrorystów wysłać do Guantanamo, tam jest klimat odpowiedni dla rowerzystów
24.09.2015 13:05 #SONNY
Potrzebujemy wszystkiego: mostu Krasińskiego, obwodnicy, metra i nowego przejazdu, który omijałby rondo Żaba.
25.09.2015 01:13 #Jabol
A ktoś pomyślał że po wybudowaniu zajezdni Annopol nie będzie fizycznej możliwości przez obecny kład torowy wypchnąć 150 składów na trasę?!

Most jest niezbędny wraz z połączeniem tramwajowym do Budowlanej

komentarz: 


Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b].
Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i].
Na końcu kursywy wpisz [/i].
 Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora: 
adres url:
tytuł: 
adres e-mail:
tytuł: 

Jak chcesz autoryzować ten wpis?



nick: 
hasło: 
powtórz hasło: 
e-mail: 
data urodzenia: 
płeć: 



REKLAMA


więcej
REKLAMA
REKLAMA

Ogłoszenia drobne

Sprzedam
 Produkcja garaży blaszanych IMITACJA DREWNA ,garaże na każdy wymiar ,bram garażowych , wiat smietnikowych, kojcy dla psów oraz hal wiat itp. Zapewniamy solidne wykonanie montaz oraz transport na terenie CAŁEJ POLSKI. Cena dotyczy garażu 3x5 kolor drewno podobny. Dach dwu spadowy pokryty blacho dachówką + obróbki blacharskie Zapraszamy na naszą strone : www.pewstal.pl lub do kontaktu 530 480 434

Kupię mieszkanie
 Kupię każdą nieruchomość w atrakcyjnej cenie na terenie Warszawy i okolic (Piaseczno, Pruszków, Grodzisk Mazowiecki) może być ze służebnością, dożywotnikiem, lokatorem, również udział w nieruchomości, hipoteką, komornikiem, zaległościami wobec ZUS i US, starych do adaptacji, inne nieuregulowane stany prawne, również do generalnego remontu. Płacę gotówką od ręki. Tel. 505-406-361 e-mail: albert.plich@wp.pl

Budowlane
 HIT deska elewacyjna elastyczna okładzina PlasterTynk i belki rustykalne NA WYMIAR Producent imitacji drewna NA WYMIAR Plastmaker oferuje w ciągłej sprzedaży elastyczne deski elewacyjne PlasterTynk Ponadto okładziny elewacyjne, elastyczne imitacje cegły i kamienia BELKI RUSTYKALNE NA WYMIAR ZOBACZ JAK WYGLĄDA MONTAŻ PLASTERTYNKU NA FILMIE - KLIKNIJ W LINK https://www.youtube.com/watch?v=1dA109pO7go&t=264s ZADZWON TERAZ 44 786 15 99 http://nibydeska.pl/zalety/

Kupię samochód
 AAA AUTO SKUP WARSZAWA - Tel 880 - 163 - 880


TU dodaj swoje ogłoszenie
ZA DARMO w necie
ZA GROSZE w gazetach lokalnych

Najnowsze wydanie

© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
regeneracja wtryskiwaczy warszawa   •   regeneracja wtrysków mazowieckie