REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Inwestycje

Obwodnica Pragi potrzebna bardziej niż most Krasińskiego
REKLAMA

mat. inwestora


REKLAMA

Obwodnica Pragi potrzebna bardziej niż most Krasińskiego

W najbliższych miesiącach odbędą się konsultacje społeczne w sprawie mostu Krasińskiego. Jakie argumenty przeciwko jego budowie są wymieniane najczęściej?

REKLAMA
Mająca połączyć Bródno z Żoliborzem trasa zawsze wywoływała wielkie emocje. Przeglądanie naszego archiwum z poprzedniej dekady oznacza smutną lekturę wypowiedzi burmistrzów, radnych i polityków, w których dominują złośliwości, obelgi, myślenie magiczne i przykry brak refleksji na temat miasta i społeczeństwa. Na szczęście w ciągu tych kilku lat wiele zmieniło się na lepsze i wreszcie jest szansa na poważną rozmowę. Wysłuchajmy argumentów przeciwników budowy mostu w zakładanym kształcie.

Konsultacje społeczne w sprawie mostu i trasy Krasińskiego zaproponowali przedstawiciele Forum Rozwoju Warszawy, Zielonego Mazowsza i kilku organizacji lokalnych z Żoliborza i Pragi Północ. W petycji, którą poparło na razie ponad 400 osób, aktywiści zwracają uwagę na to, że budowa kolejnej trasy szybkiego ruchu w obrębie obwodnicy ekspresowej jest sprzeczna ze strategią transportową Warszawy i utrudni walkę o poprawę jakości powietrza. Budowa trasy oznacza także likwidację jedynego terenu zielonego na Śliwicach i skieruje duży ruch samochodów do centrum objętą ochroną konserwatorską Starego Żoliborza.

- W 2007 roku, gdy przygotowywano projekt Trasy Mostu Krasińskiego, metro kończyło się na placu Wilsona, a jedyną przeprawą przez Wisłę na północ od Śródmieścia był most Grota-Roweckiego - przypominają autorzy petycji.

Od tego czasu układ przestrzenny miasta zmienił się w ogromnym stopniu: powstał most Skłodowskiej-Curie, most Grota-Roweckiego został poszerzony, trwają przygotowania do budowy metra na Targówku. Jednocześnie wzrosła świadomość ekologiczna mieszkańców, czego efektem są m.in. wybrane w budżecie partycypacyjnym pasy rowerowe na Krasińskiego. - Trzeba odłożyć budowę mostu i za te pieniądze dokończyć obwodnicę Pragi - mówi Michał Rapacki ze Stowarzyszenia Żoliborzan. Po ich wytyczeniu i przeniesieniu parkowania z chodnika z powrotem na jezdnię przekrój ulicy zostanie zmniejszony do 2x1. Czyli kolejnej trasy szybkiego ruchu między obwodnicą śródmiejską (mostem Gdańskim) a ekspresową (mostem Grota-Roweckiego) nie będzie.

- Kuriozalne jest, że do roku 2023 drogowcy chcą wybudować w połowie Trasę Krasińskiego i w połowie obwodnicę Pragi, zamiast skończyć jedną inwestycję w całości, a potem zabierać się za drugą - mówi Michał Rapacki ze Stowarzyszenia Żoliborzan. - Najwięcej stracą mieszkańcy Bródna, bo w przypadku Trasy Krasińskiego zabraknie pieniędzy na odcinek od Jagiellońskiej do Odrowąża, a w przypadku obwodnicy Pragi na odcinek od Radzymińskiej do... Odrowąża! Trzeba odłożyć budowę mostu i za te pieniądze dokończyć obwodnicę Pragi. Osobną kwestią jest przeskalowany, absurdalnie kosztowny i drastycznie ingerujący w przestrzeń Żoliborza i Śliwic projekt trasy i mostu Krasińskiego. To trzeba koniecznie poprawić: zwęzić projektowane jezdnie do rozsądnych rozmiarów, dodać zieleń i odpowiednie rozwiązania dla pieszych i rowerzystów.

A jak most Krasińskiego wyglądałby z punktu widzenia większości mieszkańców, która korzysta z komunikacji miejskiej? Dojazd do Śródmieścia nowym mostem z przesiadką na pl. Wilsona byłby krótszy o ok. 5 minut, niż obecnie przez rondo Żaba i Dworzec Gdański. Zysk czasowy na dojazdach na Bielany byłby już większy, zaś najwięcej most Krasińskiego dałby tym, którzy przemieszczają się między Bródnem a Bemowem. Sęk w tym, że te dwie dzielnice połączy budowana właśnie linia metra. A co zyskaliby kierowcy?

- Stanie w porannym korku na Wisłostradzie zamiast w rejonie ronda Starzyńskiego. Bródno jest karmione fałszywą wizją sprawnego dojazdu do Śródmieścia - odpowiada specjalista transportu Marcin Banach. - Koncepcja trasy łączącej daleką Wolę i Żoliborz z Bródnem pochodzi z lat 30-tych. Z chwilą realizacji równoległej trasy S8 forsowanie tego rozwiązania jest całkowicie bezzasadne. Wprowadzenie ruchu niezwiązanego z obszarem w strukturę Żoliborza, objętą ochroną konserwatorską, byłoby poważnym błędem. Jeśli nie tranzyt, to może ruch realizowany pomiędzy obszarami? Otóż nie. Stary Żoliborz i Bródno nie tworzą obszaru funkcjonalnego, funkcjonują jako dwa odrębne byty o różnym statusie społecznym, materialnym i zupełnie rozbieżnych potrzebach. Żoliborz zawdzięcza swój charakter między innymi zarzuceniu koncepcji budowy mostu Krasińskiego.

Wiceprezydent Jacek Wojciechowicz zapowiedział już, że konsultacje odbędą się jeszcze w tym roku. Na stole będzie między innymi koncepcja budowy przeprawy w przekroju 2x1 z linią tramwajową z Jagiellońskiej na pl. Wilsona i szerokimi drogami rowerowymi.

Zgodnie z aktualną prognozą finansową Warszawy most Krasińskiego może powstać do roku 2023 kosztem 707 mln zł. Jego przedłużenia do skrzyżowania Odrowąża i Matki Teresy jeszcze nie ma w założeniach finansowych miasta. Biorąc pod uwagę, że trzeba przeprowadzić ulicę nad Śliwicami i terenami kolejowymi, może to być inwestycja równie droga, jak budowa samego mostu.

Dominik Gadomski


  • Poleć
  • Udostępnij
  • Polub Tu Targówek







24.09.2015 10:50 #gość
Koniecznie budować most!!!
Drodzy ekolodzy ZTM upodla na każdym kroku. Mam gdzieś obiecanki o metrze, komunikacji miejskiej. Drogi i mosty by sprawnie się poruszać po mieście.
24.09.2015 12:01 #k.j
zburzyc wszystkie mosty. Po co Warszawa ma tworzyc jeden sprawny organizm roznorodny funkcjonalnie. Poszczegolne dzielnice otoczyc murem, sprawdzac przepustki. Skoro sa to byty o roznym statusie spolecznym, materialnym i roznych potrzebach trzeba taki stan rzeczy zakonserwowac. Stworzyc skansenny, getta i kasty obywateli. Wtedy bedziemy slynni na caly swiat
24.09.2015 12:05 #Gość
Zbudować most w pierwotnym planie, obwodnicę Pragi, przebić dalej trasę przez Żoliborz, a metro na Zieloną Białołękę. Ekoterrorystów wysłać do Guantanamo, tam jest klimat odpowiedni dla rowerzystów
24.09.2015 13:05 #SONNY
Potrzebujemy wszystkiego: mostu Krasińskiego, obwodnicy, metra i nowego przejazdu, który omijałby rondo Żaba.
25.09.2015 01:13 #Jabol
A ktoś pomyślał że po wybudowaniu zajezdni Annopol nie będzie fizycznej możliwości przez obecny kład torowy wypchnąć 150 składów na trasę?!

Most jest niezbędny wraz z połączeniem tramwajowym do Budowlanej

  Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (tj. adresu IP, który zapisze się automatycznie) przez Echo Media Plus sp. z o.o. z siedzibą w Legionowie, ul. Wspólna 3.
Niniejsza zgoda jest warunkiem koniecznym do skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
Dane osobowe są przetwarzane w sposób zapewniający ich bezpieczeństwo i poufność. Z Inspektorem Ochrony Danych można kontaktować się mailowo pod adresem poczty elektronicznej: rodo@gazetaecho.pl.
Dane osobowe są przetwarzane wyłącznie w zakresie celu ich podania, tj. skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl.
W tym wypadku nie jest możliwe wycofanie zgody na przetwarzanie danych osobowych w postaci adresu IP.
Mają Państwo prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w zakresie naruszenia prawa do ochrony danych osobowych lub innych praw przyznanych na mocy RODO.

komentarz: 


Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b].
Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i].
Na końcu kursywy wpisz [/i].
 Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora: 
adres url:
tytuł: 
adres e-mail:
tytuł: 

nick: 
hasło: 
powtórz hasło: 
e-mail: 
data urodzenia: 
płeć: 



REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA


więcej
REKLAMA

 



REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Nowości do -45%
REKLAMA

Ogłoszenia drobne

Sprzedam
 Piec gazowy do mieszkania, domu 691-686-772

Kupię samochód
 Każdy! 513-606-666

GIEŁDA SĄSIADÓW - ODDAM ZA DARMO
 Pilna oferta kredytowa między osobami fizycznymi Nazywam się Rybska Bronislawa, dyrektor instytucji finansowej Przyszedłem poinformować, że mam kapitał, który zostanie wykorzystany na udzielenie pożyczki krótko- i długoterminowej udzielamy naszych pożyczek od 3000 do 50 000 000 euro nasza stopa procentowa wynosi 3% Proszę odpowiedzieć bezpośrednio na następujący adres e-mail, jeśli i naprawdę potrzebujesz finansowania kredytowego mail: rybskabroni@gmail.com

Różne
 Dostawa Owoców i Warzyw Warszawa Nasza firma oferuje dostawę świeżych owoców i warzyw bezpośrednio do Państwa biura, pracy, firmy, urzędu, lokalu lub do domu prywatnego. Dzięki codziennym dostawą świeżych owoców i warzyw nasi klienci otrzymują dawkę wartości odżywczych i witaminy niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Oferujemy duży asortyment towaru z możliwością indywidualnego złożenia zestawu świeżych warzyw i owoców, a także elastyczną ofertę. Dostawę wykonujemy codziennie w elastycznych godzinach, co pozwala na dostosowanie się do Państwa. Transport do miejsca zamówienia jest całkowicie darmowy. Nasze warzywa i owoce, które znajdują się w estetycznych i eleganckich skrzyneczkach przywozimy do firm, urzędu, lokali usługowych, pracy, eventy, biur, mieszkań oraz osób prywatnych. tel. 574 707 205 owocewarszawa@wp.pl www.owocewarszawa.pl


TU dodaj swoje ogłoszenie
ZA DARMO w necie
ZA GROSZE w gazetach lokalnych
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Najnowsze wydanie

REKLAMA
© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
REKLAMA
REKLAMA