"15 postulatów dla trasy Krasińskiego"
7 stycznia 2016
Kilka stowarzyszeń z Targówka, Pragi Północ i Żoliborza wypracowało wspólne stanowisko w sprawie mostu i trasy Krasińskiego. Chcą m.in. priorytetu dla tramwajów i węższych jezdni.
- Zamiast licytować się głosami "za" i "przeciw", trzeba zwrócić uwagę na jakość planowanej inwestycji - piszą aktywiści we wspólnym oświadczeniu. - W obecnej formie nie przyczyni się ona do poprawy jakości życia w żadnej z dzielnic, których bezpośrednio dotyczy, a w przyszłości głównie przez swój tranzytowy charakter wręcz ją pogorszy, bo jeszcze więcej użytkowników samochodów zostanie zachęconych do wjazdu do centrum.
Podstawowym postulatem jest ograniczenie skali inwestycji, polegające na zwężeniu pasów ruchu do 2,75 m i wprowadzeniu dopuszczalnej prędkości 50 km/h. Przedłużenie mostu w kierunku Odrowąża powstałoby jednocześnie z przeprawą i miało dwa pasy ruchu i liczne przejścia dla pieszych, zaś tramwaje miałyby absolutny priorytet. Aktywiści proponują też, by PKP Polskie Linie Kolejowe rozważyły przesunięcie stacji SKM Praga pod planowany wiadukt, zaś samorząd natychmiast przystąpił do pracy nad planem miejscowym dla terenów pokolejowych na Bródnie.
Samorząd Warszawy wciąż nie podjął ostatecznej decyzji w sprawie mostu. Pierwsze spotkanie w ramach tzw. okrągłego stołu z udziałem samorządowców z trzech dzielnic nie zakończyło się wypracowaniem wspólnego stanowiska.
Dominik Gadomski