REKLAMA

Bemowo

drogi »

 

NIE dla trasy S7. "Tragedia dla Bemowa"

  23 października 2017

alt='NIE dla trasy S7. "Tragedia dla Bemowa"'
Na całym bemowskim fragmencie trasa miałaby po dwie jezdnie z trzema pasami ruchu.
źródło: źródło: Wikipedia/Adrian Grycuk

S8 już jest, czas na S7. W centrum naszej dzielnicy ma powstać gigantyczny węzeł tras szybkiego ruchu.

REKLAMA

Sześć i pół roku po otwarciu bemowskiego odcinka trasy S8 powraca temat budowy przecinających naszą dzielnicę tras szybkiego ruchu. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad chciałaby przeprowadzić nową wylotówkę z Warszawy na Gdańsk przez sam środek Bemowa, częściowo w tunelu. Pomysł ten ostro krytykują m.in. dzielnicowi radni i Spółdzielnia Mieszkaniowa "Wola".

22 km nowej drogi

Preferowany przez GDDKiA wariant zakłada wprowadzenie trasy S7 na Bemowo skrajem lotniska, gdzie powstałby węzeł z przedłużonymi ulicami Żołnierzy Wyklętych i Maczka. Przed skrzyżowaniem z Powstańców Śląskich i Piastów Śląskich samochody wjeżdżałyby do długiego na 1700 metrów tunelu, kończącego się przed Księcia Bolesława. S7 przechodziłaby pod tą ulicą w wykopie a następnie wznosiła się do góry tak, by utworzyć węzeł z trasą S8. Tam byłaby możliwość bezkolizyjnego skrętu w stronę Lazurowej lub w kierunku Trasy Prymasa Tysiąclecia. Na całym bemowskim fragmencie trasa miałaby po dwie jezdnie z trzema pasami ruchu.

Teoretycznie wciąż w planach jest dalszy odcinek trasy S7, którego budowę miałby sfinansować z własnych pieniędzy warszawski samorząd. Tworzyłby on węzły z Górczewską, Połczyńską, Al. Jerozolimskimi, al. Krakowską i Marynarską, gdzie łączyłby się z istniejącą drogą S79, biegnącą przy Lotnisku Chopina. Temat budowy tego odcinka jest całkowicie martwy. Rada Warszawy nie przyznała na tę inwestycję ani grosza i nic nie wskazuje na to, by miało się to stać w najbliższym czasie.

Zapraszamy na zakupy

Dzielnica mówi NIE

18 października tematem budowy S7 zajęła się rada dzielnicy. Po długiej i burzliwej dyskusji, spowodowanej raczej politycznymi konfliktami, niż różnicami poglądów, udało się przyjąć dwa stanowiska o podobnym wydźwięku.

- Bemowo zostało już podzielone na pół trasą S8. Przy jej budowie nie zachowano norm środowiskowych, normy hałasu zanieczyszczeń są przekroczone, budynki narażone na ponadnormatywne drgania a zgłaszane problemy są ignorowane - czytamy w stanowisku przygotowanym przez komisję inwestycji, której przewodniczy radna Hanna Głowacka. - Kolejne podzielenie Bemowa jeszcze bardziej pogorszy komunikację w dzielnicy, odetnie mieszkańców od szkół i placówek zdrowia, doprowadzi do degradacji środowiska naturalnego oraz wprowadzi nowe źródło intensywnego hałasu i dużej ilości zanieczyszczeń. W bezpośredniej bliskości wlotów do tunelu znajdują się dwie szkoły podstawowe oraz bloki zamieszkałe przez kilkadziesiąt tysięcy ludzi.

Radni zwracają także uwagę, że zakończona ślepo trasa S7 dopychałaby kolejne samochody do S8, co najprawdopodobniej skutkowałoby ciągłym korkowaniem się zjazdów. Kontrowersje budzi też sam węzeł, w którym nowa droga przechodziłaby wiaduktem nad starą a obie byłyby połączone plątaniną ślimaków.

- Budowa tak wielkiego węzła dwóch tras szybkiego ruchu w środku osiedla byłaby tragedią dla całego Bemowa - piszą radni.

REKLAMA

Co dalej?

Teoretycznie nadal w grze są dwa inne warianty przebiegu S7. Pierwszy z nich zakłada przebudowę Wisłostrady na odcinku od mostu Grota-Roweckiego do Łomianek, drugi - poprowadzenie nowej drogi skrajem Kampinoskiego Parku Narodowego oraz w miejscu zburzonych zabudowań aeroklubu i Lotniczego Pogotowia Ratunkowego. Wariant zakładający całkowite ominięcie Warszawy, na przykład przez tereny gminy Stare Babice do autostrady A2, nie jest obecnie analizowany.

- W ramach prac projektowych przeprowadzona została analiza wielokryterialna, która wskazała jako najkorzystniejszy wariant II, z tunelami na wysokości Chomiczówki i Bemowa - mówi Małgorzata Tarnowska z GDDKiA. - Pod uwagę były brane dwa kryteria główne: społeczno-środowiskowe oraz środowiskowo-techniczne. Tunele planujemy wykonać metodą odkrywkową.

Czy budowa S7 przez Bemowo będzie oznaczać czasowe zamknięcie lub likwidację lotniska? Jak wyjaśnia Tarnowska, okaże się to dopiero po przygotowaniu projektu drogi.

Szczegółowy rysunek wariantów trasy można ściągnąć ze strony stowarzyszenia SISKOM.

Swoje uwagi do inwestycji można zgłaszać do 25 października do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska - warszawa@rdos.gov.pl.

(dg)

 

REKLAMA

Komentarze (77)

# Ania G.

23.10.2017 12:45, wpis modyfikowany 1 raz,ostatnio 22.02.2018 11:34

Nie dla S7, Nie dla szkółek latania na lotnisku i nie dla driftów, które nam funduję Automobilklub Polska..

# Przemo

23.10.2017 13:14, wpis modyfikowany 1 raz,ostatnio 22.02.2018 11:34

Super niech buduja, dlaczego tak pozno, już dawno powinna być ta trasa.

# Kononono

23.10.2017 13:17

Zaproś Pana Kononowicza- ten fszysko zlikfiduje

REKLAMA

# Przemo

23.10.2017 15:52

Niech budują, ale poza Bemowem.

# Bemowo IV

23.10.2017 15:56

Nie dla S7. Duża obwodnica dla Warszawy. Dość już tras w centrum miasta. Najdroższy odcinek w Europie. Plany które były w 70 latach nie pokrywają się z bieżącą zabudową i liczbą mieszkańców. Nowa i bieżąca zabudowa to tragedia inwestycyjna. Słaba wentylacja przy trasie S8.

# Zen

23.10.2017 16:01

- W ramach prac projektowych przeprowadzona została analiza wielokryterialna, która wskazała jako najkorzystniejszy wariant II, z tunelami na wysokości Chomiczówki i Bemowa.....???????
Najkorzystniejszy dla kogo? Na pewno nie dla mieszkańców Bemowa i Chomiczówki dkn ...

REKLAMA

# Mgosia

23.10.2017 16:15

Do 25.10 mozna skladac wnioski o wybor innego wariantu budowy s7. Na stronie spoldzielni mieszkaniowej wola do pobrania gotowe wzory pism (jedno pismo to jeden obywatel uprawniony do glosu, a wiec np kazy z małżonków sklada wniosek oddzielni)- SPIESZMY SIE

# rex

23.10.2017 17:53

Przeszedł najdroższy wariant bo ten sam procent od większej kwoty jest lepszy, czyż nie? A że szkoły? Że ludzie tam mieszkają? Jeden argument - to przecież miasto. Żenada.

# zjelonek

23.10.2017 18:29

#Mgosia napisał(a) 23.10.2017 16:15
Do 25.10 mozna skladac wnioski o wybor innego wariantu budowy s7. Na stronie spoldzielni mieszkaniowej wola do pobrania gotowe wzory pism (jedno pismo to jeden obywatel uprawniony do glosu, a wiec np kazy z małżonków sklada wniosek oddzielni)- SPIESZMY SIE
Już raz "aktywiści" spowodowali brak możliwości wjazdu na S8 z Powstańców , co skutkuje korkami na Lazurowej , Dywizjonu 303 i Pełczyńskiego.
Wystarczy rzut oka na załączoną mapkę i od razu widać demagogię - S7 nie przetnie Bemowa przez środek , tylko pobiegnie przez ogródki działkowe i wzdłuż lotniska a rzekomy węzeł w środku osiedla będzie na przy torach kolejowych. Alternatywnej trasy nie ma , taki przebieg faktycznie jest w planach od lat 70-tych i dobrze że obecna ekipa w Ratuszu nie zdążyła terenów sprzedać deweloperom

REKLAMA

# Gryzu

23.10.2017 18:59

Misiu w latach 70 uw tu było zadu.... , a teraz są osiedla, szkoły, przedszkola i na pewno Twoje dziecko nie będzie tu chodziło, bo byś takich głupot nie pisał...
Trzeba było wtedy budować trasy tego typu to nikt by nie stawiał w pobliżu domów.
A obecnie mogą budować wzdłuż Wisły dopóki nie ma tam zabudowy wielorodzinnej, ale ta opcja nie wiadomo z jakich przyczyn nie jest brana pod uwagę.

# PanJan

23.10.2017 19:26

ciekawe, że zjazd na Boernerowo idzie nie ulicą Kaliskiego a Bawełnianą.

# asai123

23.10.2017 19:55

Przeczytałam dokumentacje. Tam nikt nie ukrywa, że normy np. emisji azotu będą wielokrotnie przekroczone. Szczególnie w okolicach wylotu tuneli. A tak się składa, że te zaprojektowane są akurat na terenie działających jeszcze klinów powietrznych dla Warszawy. Tam przez 4 na 5 dni wieje wiatr w stronę centrum miasta.
Szkoda że władze Warszawy (nie mówię o Dzielnicy tylko o całym mieście) tego nie widzą. Są akurat zajęte czymś innym. S7 jest problemem całej północnej części miasta nie tylko Bemowa.

REKLAMA

# Magda80

23.10.2017 22:38

Ta trasa była planowana bardzo dawno temu zanim deweloperzy wybudowali osiedle na Fortach Bema i w okolicy... niestety przed zakupem mieszkania trzeba się orientować w planie zabudowy.

# chomik

23.10.2017 22:40

Szanowni Państwo, bez tej trasy całej północno-zachodniej Warszawie grozi paraliż komunikacyjny. Już teraz w godzinach porannych ulice takie, jak: Sokratesa, Conrada, Maczka, Powązkowska to jeden wielki korek. O jakiej emisji spalin tu mowa - czy jest lepiej, gdy samochody smrodzą pod oknami bloków, tocząc się w korku, czy jadąc trasą szybkiego ruchu?

# Stanisław Kasabian

24.10.2017 09:35

Budować ta trasę to jest stolica Państwa.

REKLAMA

# BeMózg

24.10.2017 09:56

TAK dla trasy S7!!!
Ponieważ:
- wraz z budowanymi obecnie i w przyszłości drogami trasa ta zwiększy komfort podróżowania w Warszawie i okolicy;
- rezerwa terenu pod jej wybudowanie jest zapewniona, i to już od kilkudziesięciu lat;
- problem spalin jest problemem tymczasowym, jako że będzie stopniowo eliminowany w miarę wprowadzania do powszechnego użytku samochodów o napędzie elektrycznym - prawdopodobnie dojdzie do tego w okresie 30-50 lat, zaś drogę taką buduje się na co najmniej 100-200 lat;
- problem hałasu można zmniejszyć, budując ekrany i półtunele oraz wprowadzając na trasie przebiegającej przez miasto ograniczenie prędkości do 70 km/h i skutecznie je egzekwując, na przykład przez odcinkowy pomiar prędkości, można też wprowadzać ograniczenia ruchu dla samochodów ciężarowych i rozstrzeliwanie niektórych motocyklistów.
Odrębnym natomiast problemem jest budowa ringu autostradowego wokół aglomeracji stołecznej, który umożliwiałby omijanie Warszawy w ruchu tranzytowym - jest on niestety na razie w jakichś odległych koncepcjach.

# asai123

24.10.2017 10:05

Tylko, że na świcie już się tego typu tras nie buduje w taki sposób.
Tak ta trasa powinna być wybudowana 40 lat temu. Z zachowaniem wysokich norm zabezpieczeń. Teraz koszty społeczne są tysiąc razy wyższe.
Tak ta trasa miała iść w tym korytarzu ale miała mieć zupełnie inny przebieg.
Obecnie wybrany wariant II. Jest pomysłem z przed kilku lat. Ja osobiści kupowałam mieszkanie z możliwa trasa 700 m od budynku a nie 100 m od budynku, co wprowadza zmieniony projekt. Z trasą zabezpieczona ekranami i roślinnością a nie BEZ EKRANÓW. Jest różnica?
Po co budować trasę która skończy się na węźle z S8 i nie będzie mieć przedłużenia - czyli będą na niej korki do zjazdu na S8. To nie zmieni korków nigdzie. To jak doprowadzenie nowego kanału do już wypełnionego zbiornika.

# z Bemowa

24.10.2017 10:17

Dyrdymały prawicie, kiedy wydawano decyzje o zabudowie byłego lotniska na Bemowie w połowie lat 70-tych nigdzie na mapach nie było tras szybkiego ruchu S7 i S8. Tylko droga pod nazwa łącznik do trasy Armii Krajowej / obecna trasa S8/. Na zebraniu członków oczekujących SM WOLA w r. 1985 taka mapa była udostępniona na zebraniu w domu kultury Zakładów Lampowych im. Róży Luksemburg. Wtedy przyszli mieszkańcy chcieli wiedzieć o przyszłych planach związanych z ich miejscem zamieszkania i Spółdzielnia im to zapewniła. Powstała w 1994 r. Gmina Bemowo skutecznie blokowała idiotyczne i kosztowne pomysły władz i drogowców. Po 2004 r. kiedy ubezwłasnowolniono władztwo samorządu i lokalnych społeczności na rzecz władz centralnych, zrobiono co było dobre dla lobby drogowego. Pewien miłośnik Kossaków dzięki temu mógł powiększyć sobie kolekcję obrazów....Teraz mamy łącznik, ale na trasie Władywostok - Lizbona- z codziennymi wypadkami i kawalkadą tirów z z postsowieckiego obszaru.

REKLAMA

# paulina_f

24.10.2017 10:19

@asai123 pełna zgoda. ta propozycja trasy przebiegającej przez tereny mieszkaniowe, pompującej dodatkowy ruch do miasta, to kompletny anachronizm. Tak się myślało o nowoczesnym mieście w latach 70. ale nie obecnie. I jeszcze pomysł podłączenia jej do już zakorkowanej S8, nie wiem co to miałoby usprawnić.
Autorzy analiz środowiskowych nie ukrywają, że wariant przez Bemowo jest dużo bardziej niekorzystny jeśli chodzi o kryteria oddziaływania na zdrowie i życie ludzi. Jednocześnie "mierzą" skalę niekorzystnych zjawisk liczbą budynków pozostających w zasięgu hałasu i zanieczyszczeń. W takiej analizie jednorodzinny domek w Łomiankach ma taką samą wagę co bemowski blok na 50 czy 70 mieszkań... i wychodzi, że kilkadziesiąt bloków z tysiącami mieszkańców nie jest w stanie przeważyć kilkuset domków.

# EsSiedem

24.10.2017 10:30

#asai123 dezinformuje, pisząc "Po co budować trasę która skończy się na węźle z S8 i nie będzie mieć przedłużenia". Skąd ta informacja? Przecież w planach jest dalszy przebieg tej trasy wzdłuż linii kolei obwodowej i włączenie jej do Alej Jerozolimskich. W tym celu pozostawiono rezerwę terenu przy CH Wola Park, wzdłuż stacji kolejowej Warszawa-Jelonki oraz przy Zakładach Mechanicznych Wola.
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Kup bilet

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBemowo

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

City Break
City Break