REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Inwestycje

Most Na Zaporze - czy warto wracać do starych planów?
REKLAMA

Most połaczyłczyłby Wawer z Wilanowem


REKLAMA

Most Na Zaporze - czy warto wracać do starych planów?

Jeszcze kilka lat temu most Na Zaporze był obecny w wypowiedziach urzędników, planach miastach i oczekiwaniach mieszkańców. Tymczasem wszystko wskazuje na to, że tej lokalnej przeprawy przez Wisłę nigdy nie będzie.

REKLAMA
Od lat część Wawra jest pewnego rodzaju obszarem tranzytowym dla kierujących się w stronę centrum mieszkańców rejonów położonych na wschód i południe dzielnicy. W godzinach szczytu na głównych drogach dzielnicy ruch jest olbrzymi, a problemy komunikacyjne spotęgowała w ostatnim czasie niedostępność mostu Łazienkowskiego. Wydostanie się w kierunku ścisłego centrum Warszawy jest możliwe jedynie przez most Siekierkowski, który już teraz jest najbardziej obciążonym mostem w Warszawie, przy średniej liczbie pojazdów na dobę przekraczającej 110 tysięcy. A problemów może być jeszcze więcej.

- Dodatkowy wzrost ruchu tranzytowego w Wawrze nastąpi po budowie ul. Dzieci Polskich oraz po oddaniu do użytku tunelu pod przejazdem kolejowym w ciągu ulic Żegańska - Zwoleńska. Kierowcy zmierzający do centrum Warszawy po zachodniej stronie Wisły, którzy poruszać się będą ciągiem komunikacyjnym ul. Dzieci Polskich - Żegańska - Zwoleńska, utkną jednak wtedy w korkach w ulicy Zwoleńskiej, Trakt Lubelski i Wał Miedzeszyński. Duże zaniepokojenie mieszkańców budzi fakt, iż dwupasmowa trasa od strony Wesołej zakończy się na wąskiej Zwoleńskiej, przez co rozjeżdżane będą lokalne uliczki osiedli Międzylesie i Zerzeń - ocenia radny Rafał Czerwonka. Według niego, rozwiązaniem problemów z przejazdem na zachodnią stronę Wisły mogłaby być budowa tzw. trasy i mostu Na Zaporze", czyli planowanej ulicy Nowo-Zwoleńskiej oraz planowanego od lat 80-tych ubiegłego wieku mostu łączącego Wawer z Wilanowem.

Studium wykonalności trasy i mostu na odcinku od ul. Augustówka do ul. Mrówczej, powstałe w 2007 roku na zlecenie stołecznego Biura Drogownictwa i Komunikacji, określiło tę inwestycję, jako "efektywną ekonomicznie nawet dla skrajnie pesymistycznych wartości parametrów takich jak wielkość ruchu, koszty inwestycyjne, współczynnik redukcji wypadków". Wawer zyska w najbliższych latach nowy most, bowiem powstanie on w ramach Południowej Obwodnicy Warszawy (POW). Trwa właśnie postępowanie przetargowe, wybrane zostały firmy, wniesiono odwołania do przetargu i miejmy nadzieję, że niedługo nastąpi podpisanie umów na projekt i realizację poszczególnych odcinków POW. Co to oznacza? Inwestycja ta jest potrzebna i efektywna ekonomicznie nawet przy wysokich cenach gruntów, kosztach budowy i niższych niż zakładano prognozach ruchu. Jeszcze do niedawna były to nawet w miarę konkretne zapowiedzi - budowa miała ruszyć w 2015 roku. Zapytaliśmy władze miasta, co z tą wyczekiwaną przez osiedle Zerzeń inwestycją?

- W obecnie obowiązującej Wieloletniej Prognozie Finansowej nie figuruje budowa mostu Na Zaporze. To czy będzie on budowany zależy od możliwości finansowych miasta - informuje Tomasz Kunert ze stołecznego ratusza. Dodaje też, że Wawer zyska w najbliższych latach nowy most, bowiem powstanie on w ramach Południowej Obwodnicy Warszawy (POW). - Trwa właśnie postępowanie przetargowe, wybrane zostały firmy, wniesiono odwołania do przetargu i miejmy nadzieję, że niedługo nastąpi podpisanie umów na projekt i realizację poszczególnych odcinków POW - dodaje.

Rafał Czerwonka twierdzi, że mimo to warto powrócić do rozmów o pomyśle sprzed lat. - Wielu mieszkańców zmierza codziennie z Wawra do "Mordoru" na Domaniewskiej i z powrotem - taki most byłby idealny dla takiego kierunku - uważa radny.

Czy trasa nadal potrzebna?

Specjaliści ze Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji podkreślają, że inwestycja to nie tylko przeprawa przez Wisłę. Kluczową sprawą pozostają dojazdy: tzw. trasa mostu Na Zaporze od skrzyżowania Powsińska/Augustówka do tunelu w ciągu Zwoleńska - Żegańska. W 2007 r. kosz całości był szacowany na ponad 560 mln zł. Co więcej, jest to inwestycja zawierająca w sobie jeden z dłuższych obiektów mostowych w Polsce, bo mierzący blisko 1403 m - długość ta wynika z konieczności przekroczenia Wisły w obszarze zalewowym.

- Należy zdać sobie sprawę, iż liczba potrzeb inwestycyjnych jest w Warszawie ogromna. Dość łatwo można powiedzieć, że brak tej czy innej inwestycji w planach miasta na najbliższe lata jest zły. Władze miasta w pierwszej kolejności skupiły się na budowie II linii metra, rozwoju transportu szynowego i zamykaniu ciągów obwodowych. Mając na uwadze relatywne niedługie oddanie do użytku całej POW wraz z mostem (planowane na 2020 r.), wydaje się, że istotne jest zakończenie już teraz trwających inwestycji umożliwiających zwiększenie przewozów w komunikacji zbiorowej i stopniowe ograniczanie potrzeby wjazdu komunikacją indywidualną do centrum miasta - uważa Łukasz Oleszczuk z SISKOM.

AS


LINKI SPONSOROWANE
  • Poleć
  • Udostępnij
  • Polub Tu Wawer





REKLAMA





12.10.2015 11:32 #miłośnik_motyk
Od ostatniego mostu na północy (Most Marii Skłodowskiej-Curie) do północnych granic miasta jest niecałe 5 km, a most posiada przeprawę tramwajową.

Od ostatniego mostu na południe (Most Siekierkowski) do granic miasta jest 10 km, a ostatnia przeprawa tramwajowa jest kolejne 5 km dalej.

Południowa Obwodnica Warszawy nie odbierze ruchu z Wawra do Centrum bo będzie nieatrakcyjna. Odbierze jedynie tranzyt na zachód, ale ten w Wawrze jest niewielki.

Oto dlaczego powinien powstać Most na Zaporze.
12.10.2015 14:50 #sama
Most na Zaporze - z linią tramwajową łączącą Wawer i nowobudowaną trasę tramwajową w Wilanowie. Do takiej inwestycji trzeba dalekowzrocznej wizji komunikacji miejskiej godnej zarządzających europejską stolicą. A teraz - 1/4 miasta w porównaniu do pozostałych części jest białą plamą. Mosty buduje się głownie tam, gdzie ich nie brakuje...
12.10.2015 19:10 #sokołowski
W warszawie brakuje wielu przepraw przez Wisłę. Alternatywa dla mostu na planowanej trasie POW jest istniejący w planach słynny most na Zaporze. Moja ulubiona pani Hania nie da na te inwestycję bo jak głosi plotka most na trasie POW zupełnie wystarczy. Ato nieprawda, tylko pani Hania i jej świta wmawiają ludziom bzdurne "prawdy". Most na Zaporze jest jak najbardziej potrzebny. Pani Haniu, zdobądź się na tę inwestycję bez obietnic wyborczych i bzdurnych "prawd".
12.10.2015 20:39 #babaga
a czy w ogole na POW planowane sa autobusy? bo chodnik i sciezka rowerowa beda, ale zeby sie nie okazalo ze beda to najszybsze ciagi komunikacyjne na Wilanow dla ludzi bez wlasnych samochodow, bo komumikacja miejska z przesiadkami bedzie baaaaaardzo naokolo i baaaardzo dlugo.
ps. rowniez kibicuje mostowi na zaporze!
13.10.2015 10:17 #sokołowski
#babaga napisał(a) 12.10.2015 20:39

a czy w ogole na POW planowane sa autobusy?
na POW planowana jest wycinka lasów.

#babaga napisał(a) 12.10.2015 20:39

ps. rowniez kibicuje mostowi na zaporze!
popieram

Trwa cisza wyborcza.
Dodawanie nowych wpisów zostało zablokowane.

REKLAMA





więcej
REKLAMA
LINKI SPONSOROWANE
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ogłoszenia drobne

Kupię części
 Kupię stare motocykle+części 505529328

Fauna i flora
 STRZYŻENIE PSÓW - SALON PSIEJ URODY - DOG GROOMER - 03-107 WARSZAWA UL.PRZYRZECZE 6

GIEŁDA SĄSIADÓW - TANIO KUPIĘ
 Dam koszty Sprzedam faktury Koszty Dam/Odstąpię Koszty VAT - szybko, profesjonalnie i tanio. Chciałbyś obniżenia zbyt wysokiego podatku VAT oraz pit (cit), potrzebujesz faktur kosztowych od innych podmiotów. Proponujemy Faktury VAT na usługi, oraz Faktury VAT na towary. Faktury są księgowane i wykazywane w JPK Sprzedam fakturę , kupie fakturę , sprzedam VAT , kupie VAT , sprzedam koszty , kupie koszty , koszty vat , dam faktury , dam koszty vat , kupie fakturę https://www.sites.google.com/view/oferujemy-koszty-faktury Tel.896-503-950 vatkoszty@mail.ru

Administrowanie nieruchomościami
 Oferta pożyczki pomiędzy osobami. Witam oferujemy pożyczki między osobami w wysokości od 2 do 15% do uzgodnienia tylko gwarancje na żądanie, ale uczciwy i uczciwy i niezawodny. skontaktuj się z nami już dziś daj nam znać, ile pieniędzy chcesz. Kontakt: interfinance72@gmail.com Kwota obowiązuje: od 1000 do 10 000 000 EUR


TU dodaj swoje ogłoszenie
ZA DARMO w necie
ZA GROSZE w gazetach lokalnych
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Wyprzedaż Wakacyjna -70%

Najnowsze wydanie

REKLAMA
© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
REKLAMA
REKLAMA