REKLAMA
REKLAMA

Inwestycje

Most Na Zaporze - czy warto wracać do starych planów?
REKLAMA

Most połaczyłczyłby Wawer z Wilanowem


REKLAMA

Most Na Zaporze - czy warto wracać do starych planów?

Jeszcze kilka lat temu most Na Zaporze był obecny w wypowiedziach urzędników, planach miastach i oczekiwaniach mieszkańców. Tymczasem wszystko wskazuje na to, że tej lokalnej przeprawy przez Wisłę nigdy nie będzie.

REKLAMA
Od lat część Wawra jest pewnego rodzaju obszarem tranzytowym dla kierujących się w stronę centrum mieszkańców rejonów położonych na wschód i południe dzielnicy. W godzinach szczytu na głównych drogach dzielnicy ruch jest olbrzymi, a problemy komunikacyjne spotęgowała w ostatnim czasie niedostępność mostu Łazienkowskiego. Wydostanie się w kierunku ścisłego centrum Warszawy jest możliwe jedynie przez most Siekierkowski, który już teraz jest najbardziej obciążonym mostem w Warszawie, przy średniej liczbie pojazdów na dobę przekraczającej 110 tysięcy. A problemów może być jeszcze więcej.

- Dodatkowy wzrost ruchu tranzytowego w Wawrze nastąpi po budowie ul. Dzieci Polskich oraz po oddaniu do użytku tunelu pod przejazdem kolejowym w ciągu ulic Żegańska - Zwoleńska. Kierowcy zmierzający do centrum Warszawy po zachodniej stronie Wisły, którzy poruszać się będą ciągiem komunikacyjnym ul. Dzieci Polskich - Żegańska - Zwoleńska, utkną jednak wtedy w korkach w ulicy Zwoleńskiej, Trakt Lubelski i Wał Miedzeszyński. Duże zaniepokojenie mieszkańców budzi fakt, iż dwupasmowa trasa od strony Wesołej zakończy się na wąskiej Zwoleńskiej, przez co rozjeżdżane będą lokalne uliczki osiedli Międzylesie i Zerzeń - ocenia radny Rafał Czerwonka. Według niego, rozwiązaniem problemów z przejazdem na zachodnią stronę Wisły mogłaby być budowa tzw. trasy i mostu Na Zaporze", czyli planowanej ulicy Nowo-Zwoleńskiej oraz planowanego od lat 80-tych ubiegłego wieku mostu łączącego Wawer z Wilanowem.

Studium wykonalności trasy i mostu na odcinku od ul. Augustówka do ul. Mrówczej, powstałe w 2007 roku na zlecenie stołecznego Biura Drogownictwa i Komunikacji, określiło tę inwestycję, jako "efektywną ekonomicznie nawet dla skrajnie pesymistycznych wartości parametrów takich jak wielkość ruchu, koszty inwestycyjne, współczynnik redukcji wypadków". Wawer zyska w najbliższych latach nowy most, bowiem powstanie on w ramach Południowej Obwodnicy Warszawy (POW). Trwa właśnie postępowanie przetargowe, wybrane zostały firmy, wniesiono odwołania do przetargu i miejmy nadzieję, że niedługo nastąpi podpisanie umów na projekt i realizację poszczególnych odcinków POW. Co to oznacza? Inwestycja ta jest potrzebna i efektywna ekonomicznie nawet przy wysokich cenach gruntów, kosztach budowy i niższych niż zakładano prognozach ruchu. Jeszcze do niedawna były to nawet w miarę konkretne zapowiedzi - budowa miała ruszyć w 2015 roku. Zapytaliśmy władze miasta, co z tą wyczekiwaną przez osiedle Zerzeń inwestycją?

- W obecnie obowiązującej Wieloletniej Prognozie Finansowej nie figuruje budowa mostu Na Zaporze. To czy będzie on budowany zależy od możliwości finansowych miasta - informuje Tomasz Kunert ze stołecznego ratusza. Dodaje też, że Wawer zyska w najbliższych latach nowy most, bowiem powstanie on w ramach Południowej Obwodnicy Warszawy (POW). - Trwa właśnie postępowanie przetargowe, wybrane zostały firmy, wniesiono odwołania do przetargu i miejmy nadzieję, że niedługo nastąpi podpisanie umów na projekt i realizację poszczególnych odcinków POW - dodaje.

Rafał Czerwonka twierdzi, że mimo to warto powrócić do rozmów o pomyśle sprzed lat. - Wielu mieszkańców zmierza codziennie z Wawra do "Mordoru" na Domaniewskiej i z powrotem - taki most byłby idealny dla takiego kierunku - uważa radny.

Czy trasa nadal potrzebna?

Specjaliści ze Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji podkreślają, że inwestycja to nie tylko przeprawa przez Wisłę. Kluczową sprawą pozostają dojazdy: tzw. trasa mostu Na Zaporze od skrzyżowania Powsińska/Augustówka do tunelu w ciągu Zwoleńska - Żegańska. W 2007 r. kosz całości był szacowany na ponad 560 mln zł. Co więcej, jest to inwestycja zawierająca w sobie jeden z dłuższych obiektów mostowych w Polsce, bo mierzący blisko 1403 m - długość ta wynika z konieczności przekroczenia Wisły w obszarze zalewowym.

- Należy zdać sobie sprawę, iż liczba potrzeb inwestycyjnych jest w Warszawie ogromna. Dość łatwo można powiedzieć, że brak tej czy innej inwestycji w planach miasta na najbliższe lata jest zły. Władze miasta w pierwszej kolejności skupiły się na budowie II linii metra, rozwoju transportu szynowego i zamykaniu ciągów obwodowych. Mając na uwadze relatywne niedługie oddanie do użytku całej POW wraz z mostem (planowane na 2020 r.), wydaje się, że istotne jest zakończenie już teraz trwających inwestycji umożliwiających zwiększenie przewozów w komunikacji zbiorowej i stopniowe ograniczanie potrzeby wjazdu komunikacją indywidualną do centrum miasta - uważa Łukasz Oleszczuk z SISKOM.

AS


LINKI SPONSOROWANE
  • Poleć
  • Udostępnij
  • Polub Tu Wawer





REKLAMA





12.10.2015 11:32 #miłośnik_motyk
Od ostatniego mostu na północy (Most Marii Skłodowskiej-Curie) do północnych granic miasta jest niecałe 5 km, a most posiada przeprawę tramwajową.

Od ostatniego mostu na południe (Most Siekierkowski) do granic miasta jest 10 km, a ostatnia przeprawa tramwajowa jest kolejne 5 km dalej.

Południowa Obwodnica Warszawy nie odbierze ruchu z Wawra do Centrum bo będzie nieatrakcyjna. Odbierze jedynie tranzyt na zachód, ale ten w Wawrze jest niewielki.

Oto dlaczego powinien powstać Most na Zaporze.
12.10.2015 14:50 #sama
Most na Zaporze - z linią tramwajową łączącą Wawer i nowobudowaną trasę tramwajową w Wilanowie. Do takiej inwestycji trzeba dalekowzrocznej wizji komunikacji miejskiej godnej zarządzających europejską stolicą. A teraz - 1/4 miasta w porównaniu do pozostałych części jest białą plamą. Mosty buduje się głownie tam, gdzie ich nie brakuje...
12.10.2015 19:10 #sokołowski
W warszawie brakuje wielu przepraw przez Wisłę. Alternatywa dla mostu na planowanej trasie POW jest istniejący w planach słynny most na Zaporze. Moja ulubiona pani Hania nie da na te inwestycję bo jak głosi plotka most na trasie POW zupełnie wystarczy. Ato nieprawda, tylko pani Hania i jej świta wmawiają ludziom bzdurne "prawdy". Most na Zaporze jest jak najbardziej potrzebny. Pani Haniu, zdobądź się na tę inwestycję bez obietnic wyborczych i bzdurnych "prawd".
12.10.2015 20:39 #babaga
a czy w ogole na POW planowane sa autobusy? bo chodnik i sciezka rowerowa beda, ale zeby sie nie okazalo ze beda to najszybsze ciagi komunikacyjne na Wilanow dla ludzi bez wlasnych samochodow, bo komumikacja miejska z przesiadkami bedzie baaaaaardzo naokolo i baaaardzo dlugo.
ps. rowniez kibicuje mostowi na zaporze!
13.10.2015 10:17 #sokołowski
#babaga napisał(a) 12.10.2015 20:39

a czy w ogole na POW planowane sa autobusy?
na POW planowana jest wycinka lasów.

#babaga napisał(a) 12.10.2015 20:39

ps. rowniez kibicuje mostowi na zaporze!
popieram

komentarz: 


Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b].
Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i].
Na końcu kursywy wpisz [/i].
 Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora: 
adres url:
tytuł: 
adres e-mail:
tytuł: 

Jak chcesz autoryzować ten wpis?



nick: 
hasło: 
powtórz hasło: 
e-mail: 
data urodzenia: 
płeć: 

REKLAMA





więcej
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ogłoszenia drobne

Nauka
 Technik BHP za Darmo w Żaku w Wołominie! Wybierając ten kierunek możesz prowadzić własną działalność gospodarczą i świadczyć usługi szkoleniowe w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy, doradcze lub konsultacyjne dla firm i instytucji, które nie są zobligowane ustawą do zatrudnienia pracownika służby BHP. Klikaj i zarezerwuj miejsce w grupie: https://zak.edu.pl/zapisz-sie-online Zapraszamy! Centrum Nauki i Biznesu ŻAK ul. Wileńska 44 05-200 Wołomin Tel. 224281209 www.zak.edu.pl/wolomin

Kupię części
 Do Fiata 125 + PRL 513-606-666

Nieruchomości
 Nasze biuro poszukuje dla klientów lokali: użytkowych na sprzedaż, ZAMIANY. Dokonujemy na zlecenie zamiany mieszkań, domów, działek. Działamy na terenie całej Polski. Zależy nam na znalezieniu ofert jak najbardziej dopasowanych do preferencji naszych kontrahentów. Działamy we wspólnym interesie. Skontaktuj się z nami! KONTAKT: 511 422 888 www.citihaus.pl www.nazamiane.pl

Zdrowie i Uroda
 Zatrudnię pilnie magistra farmacji ( 1/2 etatu ; umowa zlecenie ) i technika farmacji na cały etat w aptece prywatnej na terenie Międzyleskiego Szpitala Specjalistycznego. kontakt 501642989 CV mail. masaw90@gmail.com


TU dodaj swoje ogłoszenie
ZA DARMO w necie
ZA GROSZE w gazetach lokalnych
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Najnowsze wydanie

REKLAMA
© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.