REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA


02.03.2017 19:03 #220
Pitu, pitu. Idac tym tokiem, linia 220 prawdopodobnie nigdy nie zostanie uruchomiona. Zawsze cos! Wystarczy przesledzic historie: czekamy na otwarcie Nowolazurowej (ok - zrozumiale); czekamy na zakonczenie remontu Ryzowej; w killku miejscach Wawy nie kursuja tramwaje i potrzebne sa linie zastepcze; teraz argument remontu linii kolejowej do Grodziska. Byc moze cos pominalem. Zawsze gdzies bedzie jakis remont...niebawem przebudowa Lazurowej. Mysle, ze ZTM ma w zanadrzu argumentow na wiele lat.
02.03.2017 20:26 #Xyz
To może należy ustawić zakaz wjazdu dla autobusów na Nowolazurowej? Kierowcy MZA bardzo chętnie korzystają z tej trasy w trakcie przejazdów technicznych.... Niepotrzebujemy tam pustych kursów!!!
02.03.2017 22:12 #Zawsze714
A może by tak w takim razie zlikwidować 154, które praktycznie nigdy nie jest samotne na swojej trasie i praktycznie zawsze towarzyszy mu 523 albo jakiś autobus z Górczewskiej?

Na element zlikwidowanej trasy na Ochocie możnaby wprowadzić kursy wariantowe. I tak bez likwidacji 154 nie byłoby miejsca na pętli Stare Bemowo dla 122, chociaż jestem przeciwnikiem tej zmiany. Dla pasażerów z Piasek czy Marymontu oznacza to dodatkową przesiadkę, by dotrzeć na pętlę na Górczewskiej, na której, kto by pomyślał, jest miejsce dla 122. Dla ZTM-u jest to oszczędność kilku minut. Ja nie zamierzam tłuc się 28 - sorry, ale jeden wagonik Konstala wypełniony tłumem z Pragi, do którego jeszcze na przykład z Gwiaździstej czy Placu Wilsona autobusem, który wcześniej zawoził mnie bezpośrednio, jakoś mnie nie pociąga. Chyba, że mam przemieścić się na Nowe Bemowo tym śmiesznym 121, które jakoś tak omija plac Wilsona. Jakieś konsultacje społeczne na ten temat były w ogóle, czy ZTM robi kompletną samowolkę? 220 tak, ale nie kosztem 122. To jest +1 przesiadka dla mieszkańców Starych Babic z Bielan i Żoliborza. Chociaż w sumie ZTM-u nigdy nie obchodziły Stare Babice, o czym można się dowiedzieć, tylko patrząc na szrot, którym z wielką laską wozi nas Mobilis. Autobusy na L-6 kupiliśmy sobie sami, nawet nie ma ich w rejestrze ZTM-u, tylko widnieje na nich naklejka doręczona przez tych biurokratów, którzy na siłę oszczędzają na wszystkim kosztem pasażerów.
03.03.2017 08:52 #wilq
To niech zabiorą z innych linii - nie widzę problemu. Najpierw naobiecywali, a teraz olewają wszystkich - jak to ZTM.
03.03.2017 09:11 #Chochoł
Przypomnijmy, że Pan Inżynier proponował podciągnięcie 122 na Groty, oczywiście przy innych jeszcze roszadach. Natomiast ekspert Osa publikujący na stronie "Czerwony autobus", umiejscowił 122 na ulicy Broniewskiego, czego do końca nie rozumiem, ale tu się już tyle haseł pojawiło, że jeden wielki mętlik. W każdym bądź razie Forumowicze z Bielan widzieli to mityczne 220 również na pętli Chomiczówka, bo od nas już wieje takim sandałem, że tylko wręczać ze wstążeczką panu dyrektorowi ZTM Wiesławowi Witkowi. Było kiedyś 105, 106, 384, 406 również 507 stratowało pierwotnie z Chomiczówki. Jak pan redaktor Gadomski tak namiętnie cytuje "Przewodnik po Bielanach" historyka Zielińskiego, niech sprawdzi co to były tzw. Szwedzkie Górki, słowem rejon obecnego lotniska wraz z przyległościami. Nikt nas pasażerów z Bielan i Bemowa nie pytał o zdanie, jak 167 zabrano i dosztukowano byle jak 121, które nic nie daje tylko czystą wodę mąci. Zaburzyli całkowicie ruch na Powstańców Śląskich, chociaż metra jeszcze nie budują.
03.03.2017 10:50 #Chochoł
220 negocjował pan Lipiński były wiceburmistrz Bielan, były burmistrz i obecny wiceburmistrz Bemowa ksywka Atrakcyjny Kazimierz. Ruchy podejmowane przez ZTM, są spóźnione o dobre 5 lat. Te mityczne przetargi i gawędy o rowerach w zimie, gdy samochodów przybywa na ulicach, według zasady ciągu rosnącego. Jeżeli na wysokości siedziby urzędu dzielnicy Bemowo, widnieje tablica drogowa z preferowanym objazdem budowy metra na Górczewskiej, dookoła przez Powstańców Śląskich i Maczka to nie dziwota, że 122 utyka w korku na Powązkowskiej. Ciągle aktualne są plany puszczenia torowiska przez Krasińskiego, wobec czasowego zarzucenia koncepcji stawiania wiaduktu z Żoliborza na Targówek, na odcinku Plac Wilsona-Powązki Wojskowe, co wpłynie znacząco na rolę 122. Naćkali wybrakowane 121 na Powstańców Śląskich, blokując miejsce dla rozwiązań zawartych w planie pana Inżyniera. Sami ludzie będą prosić, żeby 121 usunąć, bo tak wszystkim obrzydł, że nawet dzieci nie chcą nim do szkoły jeździć.
03.03.2017 12:26 #Jay
Także czekam na uruchomienie tego połączenia. W tej chwili żeby dostać się na P+R al. Krakowska muszę jechać trzema przedsiadkami lub 154 które jedzie 20 min dłużej (dlatego zrezygnowałem z tej linii)! Linia 220 zdecydowanie odciążyłaby linię 189. Dodatkowo polepszylaby się komunikacja Bemowo - Ursus.
Nie docierają do mnie argumenty braku autobusów... Rok już nic w tej sprawie nie jest zrobione...
03.03.2017 15:12 #Chochoł
154 jeszcze dwa lata temu było na cenzurowanym ZTM. Czyniono przymiarki, że może modyfikacja, podział na dwa odrębne numery, cuda wianki. W międzyczasie cały impet poszedł na 197, jaki to rarytas i prawdziwy wzór marszrutyzacji linii, co jest ponoć według dyrektora Wiesława Witka światowym trendem. Wzorem przeplatanki rodem z WF-u 197 zostało wzmocnione 397, ponoć z wozów obsługujących 184. Sprawdzone 184 katapultowano z Powstańców Śląskich na Wrocławską i teraz średnio jeden kurs w ciągu dnia z rozkładu wypada, a 167 wygumkowano z Bemowa i Bielan całkowicie. Takie 423, które miało wspierać 523 zawiesili i nie oddali. 121 funkcjonuje pod nazwą "linia bemowska", chociaż od 1949 roku wozi ludzi na Bielanach i pierwotnie docierał na Żoliborz, a teraz cumuje przy Piastów Śląskich. Słowem wiódł ślepy kulawego i kijem poganiał. Jednocześnie przegubowe wozy 171, zalegają niczym krowy na łące na pętli Nowe Bemowo, zamiast je skierować na przetrzebioną do granic możliwości Chomiczówkę.
03.03.2017 21:07 #yelonkers
112 na Ursus wydłużyć jak prawił nasz ziomek inżynier, a nie w jakieś 220 się bawic.
03.03.2017 22:06 #Seba
112 do PKP Niedzwiadek to tylko jeden element tego projektu. Nie lepiej od razu wprowadzic calosc?
05.03.2017 16:44 #darq
Właśnie, może by red. Gadomski zestawił wszystkie wymówki, jakie urzędnicy ZTM dotąd podali, żeby nie puścić (jakiejkolwiek) linii po Nowolazurowej. Przecież to kpina, jawnie sprzeczna z polityką transportową miasta.

A autobusy na 220 w którymś z tych przetargów były jednak zaplanowane. Przetargi opóźniały się, co było prawdziwą przyczyną braku 220 do tej pory. Teraz jednak najwyraźniej plany po cichu uległy zmianie i linii nie będzie w ogóle. Może warto zapytać trochę konkretniej rzecznika ZTM, gdzie te autobusy zostały przesunięte z Bemowa i Ursusa.

Warto też zestawić deklaracje o autobusach zastępczych rzekomo tylko dla Ursusa i Włoch z deklaracjami ZTM składanymi w innych miejscach, że zapewni komunikację zastępczą dla CAŁEJ linii grodziskiej. I rzekomo nie pogorszy to komunikacji w Warszawie. No to już mamy przedsmak tego niepogorszenia...

Co gorsza, burmistrz Grodzki też wyraził opinię, że komunikacja w Warszawie jest już super, a teraz miasto powinno inwestować w tej dziedzinie poza swoimi granicami. To może tłumaczy jego kompletną indolencję i tumiwisizm w kwestii komunikacji dla Bemowa. Pytanie tylko, czemu w takim razie jest burmistrzem Bemowa, a nie jakiejś podwarszawskiej gminy. Jeśli PiS nadal marzy o zdobyciu władzy w Warszawie, to Grodzki jest najgorszą antyreklamą dla tej partii, o długość wyprzedza Misiewicza. Takiego nieudacznika burmistrza nie ma chyba żadna inna dzielnica.
06.03.2017 15:56 #Chochoł
Redaktor Gadomski był w tym materiale, akurat bardzo wnikliwy i drążył temat. Według mnie to jednym z czynników, które ZTM bierze pod uwagę przeciwko wprowadzeniu 220 jest obecność 197. Ursus jest ogólnie nierównomiernie obsługiwany przez autobusy np. na Niedźwiadek bodajże trzy linie lecą, a jest jeszcze SKM. W każdym bądź razie 197 to taka pałka na wszystko co żyje wokół, a i jeszcze wozy ze 184 miało przejąć. To chyba w filmie pt."Poszukiwany, poszukiwana.", aktor Dobrowolski chciał osiedle na środku stawu budować, tu się dzieje to samo jedni mają za dużo, a inni muszą dwa dni objeżdżać wołami, dzięki pomysłowości nieocenionych planistów ZTM. Jak się można zaspokoić tramwajem, skoro najpierw trzeba kilometry przebywać miejskiej dżungli z kapcia?! Jak to jedna energiczna emerytka stwierdziła ostatnio:"Słaba ta 11-tka, nawet syn Kwaśniewskiego rozkładu nie czyta." ZTM to założył, że osiedle mieszkaniowe Chomiczówka jest jakimś zapadłym siołem i można na nas spokojnie postawić krzyżyk.
06.03.2017 20:37 #Czytelniczka
Pan Grodzki i na Bemowie postawił krzyżyk. Ciekawe skąd ta spolegliwość wobec miasta. A może burmistrz Grodzki już jedną nogą w PO siedzi? A może to inwestowanie poza Warszawą ma wpisywać się w politykę pana Sasina? Nie wiem. Ale zgniły i konformistyczny PO-PiS na Bemowie jest bardzo szkodliwy dla zwykłych mieszkańców, zwłaszcza 70+ skazanych na komunikację miejską. A myśmy na tym forum myśleli, że pan Grodzki będzie po naszej stronie ...
06.03.2017 20:45 #Czytelniczka
Jeszcze pytanie do Pana redaktora Gadomskiego. Czy w obecnej sytuacji politycznej na Bemowie, kiedy to wszyscy przedstawiciele władz ZTM i samorządu odwrócili się od mieszkańców, przewiduje Pan opublikowanie chociażby głównych założeń planu inżyniera z konsultacji. Nie ukrywam, że bardzo liczyłabym na powrót autobusu 105 na Stare Bemowo, gdzie niemal codziennie dojeżdżam do córki na Boernerowo, albo na rehabilitację. Dziękuję.
#Czytelniczka napisał(a) 06.03.2017 20:45

Jeszcze pytanie do Pana redaktora Gadomskiego. Czy w obecnej sytuacji politycznej na Bemowie, kiedy to wszyscy przedstawiciele władz ZTM i samorządu odwrócili się od mieszkańców, przewiduje Pan opublikowanie chociażby głównych założeń planu inżyniera z konsultacji
Tak, ale muszę najpierw spotkać się z P.Inż., o co niełatwo z przyczyn niezależnych.
06.03.2017 20:59 #Chochoł
Fakty to są takie, że na jakiekolwiek zmiany poczekamy co najmniej do 1 września, albo przy takiej inercji rządzących do 1 grudnia 2018 roku, czyli rozstrzygnięcia kolejnych wyborów samorządowych. Oczywiście po przemianowaniu gmin na dzielnice, stanowisko radnych nie ma żadnej mocy wiążącej i jest jedynie głosem doradczym, ale wymyślić coś ponadto co każdy wie, że zawrotkę przy staży należy wprowadzić to by "orłany japońskie" mogły. Już pan Bielecki zamieścił onegdaj felieton w Echu, że "dłubanie w nosie" na posiedzeniach rady to jest bardzo merytoryczne zajęcie. Podobna historia, że jakiś pan w sumie w okolicy, postawił na swojej działce prowizoryczną barykadę, blokując przejazd samochodom o czym Echo pisało. Temat był poruszany w Telewizyjnym Kurierze Warszawskim, bo w całym sektorze tworzą się zatory przy wyjeżdżaniu z osiedla. Mieszkańcy zgłosili się do urzędu dzielnicy Wola z prezentacją ominięcia spornej działki, wprowadzając obejście na bazie ośmiokąta, ale rzecznik mówi nie, bo budują metro. Jedyną instytucją przychylną pasażerom to jest właściwa tylko ta firma, która realizuje budowę, reszta godzi się na wprowadzanie piramidalnych głupot. I co z tego, że pan Galas odszedł skoro popsuli m.in 167 i 184.
07.03.2017 09:01 #Chochoł
Jadąc w jedną stronę zamiast godziny zegarowej, spędzam półtorej w środkach komunikacji, dzięki przymusowym przesiadkom. Dziennie jest to jedna godzina więcej (z dwóch robią się trzy). Miesięcznie dodając wypady weekendowe po zakupy doba więcej(24h), głównie w ślamazarnym, narzuconym odgórnie przez ZTM tramwaju. Stosując prostą matematykę w przeciągu miesiąca jestem zmuszony przebywać nie dwa, ale trzy dni na uśrednijmy ustawowe trzydzieści w środkach transportu publicznego. Jak pan dyrektor Andrzej Franków, był łaskaw zauważyć podczas trwania konsultacji społecznych w marcu 2015 roku na Woli, Bemowie i Bielanach przesiadki to nic takiego, przecież sam jeździ do pracy z przesiadkami. Przypuszczam, że rekreacyjnie raz w miesiącu, a nie w trybie ciągłym. Ta brawurowa diagnoza wywołała huragan krytyki wśród pasażerów, dzięki czemu ZTM musiał cofnąć decyzję o dintojrze nad 167 i 184. Mieszkańcy osiedla Chomiczówka chcą mieć normalne połączenie z Bemowem, a nie 121.
08.03.2017 12:09 #Chochoł
Na ulicy Wrocławskiej to są teraz trzy autobusy 122, 171 i 184 z czego te dwa pierwsze jadą przez Żołnierzy Wyklętych, gwoli ścisłości do tego co Czytelnik powyżej na facebooku zamieścił. Dla porównania w 2001 roku przez Wrocławską szło z powodzeniem jednocześnie 8 linii dziennych: 112, 122, 167, 171, 384, 406, 507, E-2. Natomiast prosto przez Powstańców Śląskich 105 i 184. Wobec zabrania E-2 z Bemowa i uziemienia go przy Płockiej, Forumowicze podnosili potrzebę uruchomienia na czas budowy metra 406. Ponieważ ZTM zasłania się brakiem krótkich wozów, jest opcja z przegubowcami. Przy Rondzie Radosława bezproduktywnie waletuje linia 500 z Bródna, a jeździ cały dzień, więc podciągniecie go do pętli Nowe Bemowo poprzez Powązkowską i Maczka nie stanowi problemu. Wycofać kuriozalne 121 z Powstańców Śląskich i przesunąć 171, zasilone dodatkowym taborem od 1 stycznia do krańca Chomiczówka. Nie ma mowy o żadnych kosztach, bo pojazdy stoją po dwadzieścia minut bez celu i tylko ludzi denerwują.
08.03.2017 14:42 mart78
Czytam i nabrałam odwagi do poruszenia braku komunikacji miejskiej dla ludzi zasiedlających bloki przy ul. Szeligowskiej 32. A potencjalnych użytkowników jest ich sporo, a za rok naprawdę dużo.
Może problem będzie rozwiązany po oddaniu do użytkowania ul. Rayskiego?
Wówczas mały busik mógłby zbierać ludzi chętnych do skorzystania z istniejącego nowego przystanku przy STACJA NOWY URSUS na wysokości Posagu 7 Panien. Stamtąd tylko 12 minut do centrum Warszawy.
08.03.2017 16:46 #Chochoł
Jak wspomniałem o busiku, który mógłby krążyć w okolicy (Jelonki, Chrzanów, Ursus w myśl zasady nie ma wody w kranie podstawcie awaryjnie beczkowóz) to mnie Forumowicz bodajże Yelonkers opietruszył, że przecież Inżynier już wszystko po drobno roztłumaczył, nie trza psuć. I pełna zgoda, czapki z głów tylko, że według Czytelników pan burmistrz Grodzki pokazał w marcu 2015 i następnie schował w listopadzie 2016 roku, jak widać skutecznie Pana Inżyniera. Taki autobus to już istniał i teraz powinno jeździć w Państwa sektorze zmodyfikowane odpowiednio 384. Warunek jest ku temu jeden i tu nasuwa się pytanie, czy mieszkają tam wojskowi? Jeżeli tak to wzorem Fortu Wawrzyszew (203) i Fortu Bema(201) taki busik będzie, bo jeżeli nie ma tam wojskowych to już gorzej. Ja już kiedyś pisałem, że ZTM nie rozumie, iż na całym Bemowie mieszkają rodziny wojskowych, przyjaciele wojskowych, znajomi wojskowych, koledzy wojskowych i sąsiedzi wojskowych, a słowo wojskowi jest ze wszech miar pozytywne.
08.03.2017 18:34 #Czytelniczka
O panu Grodzkim mogłabym długo pisać. Niestety tylko krytycznie.
09.03.2017 09:47 #Chochoł
Ja tam pana burmistrza Grodzkiego nie znam, ale jedyne co mogę powiedzieć koncyliacyjnego to relatywnie młody wiek do sprawowania tego stanowiska. Pan Dąbrowski, który jest obecnie radnym też w wywiadzie słowem o komunikacji nie wspomniał, a przecież jest to doskonałe pole do konstruktywnej krytyki władz. Wczoraj była kraksa na Powstańców Śląskich na wysokości Piastów Śląskich i tramwaje w trybie pilnym kierowano na różne krańce: 1) 35 pod Hutę, 2) 28 na Górczewską, 3) 11 skrócone do Nowego Bemowa. Bemowo wzorem Bielan, ratuje przed lawiną aut napływającą z prawego brzegu tylko jedno, a mianowicie to, że kierowcy siłą przyzwyczajenia wybierają jednak chętniej przeprawę przez Wisłę Mostem Grota Roweckiego, a nie Północnym "kukułczym jajem" byłego wiceprezydenta Jarosława Jóźwiaka. Jak głosi fama to pan Jóźwiak właśnie, własnoręcznie układał obecną koalicję rządzącą na Bemowie, więc pretensje jakby co proszę kierować do niego. No i przetarg na Jazz Duo rozstrzygnął.
09.03.2017 12:19 #Emerytka
Proszę Pana, burmistrz Grodzki najpierw krytykował poczynania ZTM, a z chwilą dostąpienia do zaszczytnej funkcji burmistrza zmienił swoje poczynania o 180 stopni. Na innych polach zdaje się również. Moim zdaniem ten pan jest niewiarygodny żeby nie powiedzieć nieuczciwy.
09.03.2017 13:09 #Chochoł
Zawsze w tego typu przypadkach przypominają mi się słowa wypowiedziane przez sekretarza Krzepickiego, granego przez Jerzego Bończaka w serialu pt."Kariera Nikodema Dyzmy": "Każda władza psuje, a władza absolutna psuje absolutnie." Skupmy się jednak na konkretach i pytaniu, czy radni z Bemowa składali jakieś interpelacje do ZTM w sprawie komunikacji miejskiej? W tej chwili to wygląda na to, że dyrektor ZTM Wiesław Witek wyciągnął wnioski z pokazowej lekcji , jaką otrzymał od Pana Inżyniera w marcu 2015 roku i skutecznie przeciwdziała wszelkim słusznym prośbom mieszkańców. Czy ktoś pytał pasażerów w listopadzie 2016 roku o to czy zgadzają się na manewry ze 167 i 184, chyba nie prawda. Położenie całego nacisku na linię 523 przez Górczewską, skutecznie blokuje jakiekolwiek rozmowy o powrocie 506, względnie poprowadzeniu 520 po dotychczasowej trasie 167. W rejonie Koła i dalej po drodze do Ursusa priorytet ma 197, cudowne dziecko dyrektora Witka, a wszystko inne to nic.
10.03.2017 07:55 #Bembem
Eee tam, Bemowo ratuje przed lawiną aut napływającą z prawego brzegu tylko to, że kierowcy nie mają po co na Bemowo przyjeżdżać.
10.03.2017 12:33 #Chochoł
No nie wiem, stojąc na światłach przy skrzyżowaniu Powstańców Śląskich z Maczka większość wali prosto wgłąb Bemowa. Na papierze to się wszystko zgadza przez Bielany na Bemowo jedzie 6 dziennych linii autobusowych: 112, 121, 121, 184, 197, 397. Tylko z przebiegiem poszczególnych tras, już niej jest tak różowo. 121 to ogólnie rzecz biorąc neologizm rzadkiej klasy. I ulubiony motyw w wykonaniu ZTM, czyli napuszczanie jednych pasażerów na drugich np. jak ma Fort Bema to wy już nie musicie i na odwrót. Jakiś pomyśl na scalenie komunikacji pomiędzy Bemowem, a Bielanami miał pan ekspert Osa z Czerwonego Autobusu. Dość egzotyczny, a mianowicie 101 spod Huty przeniósł na Chomiczówkę, 184 puścił ulicą Conrada i przydzielił mu zadania 112 na Bemowie oraz 122 wstawił na Broniewskiego. Tak czy siak na giełdzie numerów do poszatkowania przez ZTM pojawiły teraz 112, 122 i 189. Pomieszanie z poplątaniem, czyli łowimy ryby w mętnej wodzie. Dzielić linie, likwidować połączenia międzydzielnicowe, ciąć rozkłady.
10.03.2017 18:43 #poinformowany
A dla grockiego ztm jest super. A co z projektem inżyniera, który też scalał komunikację? Niestety projekt był genialny przez co kompromitował ztm, a grocki jest teraz w rozkroku pomiędzy małym i dużym ratuszem i wazelinę robi temu Witku, więc na ich prośbę inżyniera schował i ludzi ma w d... Ale ludzie pamiętają i nie wygra grocki wyborów już na bemisiu
11.03.2017 13:21 #Chochoł
Burmistrza wskazuje większość radnych, więc nie jest on wybierany w sposób bezpośredni przez mieszkańców. Natomiast z tego co wiem to pan Grodzki startował w wyborach parlamentarnych w 2015 roku i niestety ekipa, która rozlepiała plakaty na Chomiczówce zapomniała ich później po sobie posprzątać. Co do dywagacji o 122 to trzeba przypomnieć, że na jesieni szykuje się budowa ronda typu turbina na skrzyżowaniu ulic Rudnickiego i Kochanowskiego, więc może ekspert Osa via Czerwony Autobus, wie co mówi i 122 trafi finalnie na Broniewskiego. Natomiast 180 z którego pasażerowie z Bemowa również korzystają, jest w ostatnich latach systematycznie po cichu ograniczany. Przy skrupulatnym porównaniu poszczególnym wydruków widać, jak na dłoni, że wypadają pojedyncze kursy popołudniowe, wieczorne, weekendowe i dlatego właśnie na przystanku "Conrada" przy Reymonta trzeba tyle czekać. Nacisk idzie na tramwaj, bo przetarg był na Jazz Duo, gdy jednocześnie autobusów brakuje.
14.03.2017 18:39 #sdasdsfdgdf
ZTM sam sobie winny całego problemu - zaczęło się od rozbijania długich linii w Warszawie na 2,3 krótsze, żeby ludzie się więcej przesiadali. Gdzie w takim razie zyski z tego rozwiązania? Jeżeli nie przyniosło to zysków z biletów a jedynie zwiększa wykorzystanie taboru to wróćmy do starych rozwiązań.

Druga kwestia - kogo interesują jakieś Stare Babice itd. jeżeli chcą dojazdu do Warszawy komunikacją miejską to niech sobie sami ją zorganizują. Nie dokładają się oni do budżetu miasta, więc dlaczego ktoś ma im sponsorować transport? Dopłacać "janosikowe" i jeszcze sponsorować komunikację miejską?
14.03.2017 21:15 #Chochoł
Ja to widzę w ten sposób, że liczba biletów miesięcznych osiągnęła już określony pułap, ale na jednorazówka ciągle można ludzi po kieszeni łupnąć. Teraz jakieś cuda wianki po latach nagle wymyślają, bilet grupowy dla szkół i inne pokemony. Emeryci prosili o bilet 10 minutowy, była ostra odmowa, a po referendum wte pędy jakieś roczne za pięć dych wyskoczyły. Niektóre miejscowości jak Jabłonna miały dość przymusowej, płatnej miłości za własne pieniądze i odmówiły onegdaj, wejścia wniekorzystny układ z miastem, więc autobus po drodze do Legionowa tam nie stawał. To są eksperymenty przeprowadzane na żywej tkance społecznej, według starej, sowieckiej zasady "u nas ludzi mnogo." Tymczasem panowie dyrektorzy Franków z Witkiem w oczach swoich zwierzchników to kompetentni fachowcy, którzy wzorowo dbają o interes spółki miejskiej i są za to odpowiednio wynagradzani. Taki pan Leszek Ruta były dyrektor ZTM, jest teraz zastępcą prezesa MZA odpowiedzialnym za zakup taboru i informatyzację floty.
16.03.2017 19:07 #Stare Bemowo
Korzystając z okazji, Stare Bemowo prosi o przywrócenie autobusu 105 z naszej pętli. Pamiętam, że specjalista inżynier rekomendował dla nas takie rozwiązanie.
20.03.2017 18:42 #Chochoł
Jeżeli dobrze rozumiem to całe Jelonki obsługuje teraz na trasie do centrum właściwie jedno, jedyne 105. A gdzie w takim razie, podziało się 408?! David Copperfield umiał sprawić, że zniknęła Statua Wolności, ale czegoś takiego również ciężko dokonać. To już jest, po prostu poligon doświadczalny. No, ale teraz nic się z niczym nie dubluje. A radni z Bemowa to zamierzają, że tak spytam nieśmiało, wnioskować o zorganizowanie konsultacji społecznych? Zdaję się, że zabawa w "pomidora" ulubiona gra wysoko postawionych osób w ZTM, stała się teraz konikiem lokalnej wierchuszki. Jak można wyjść do ludzi i podejmować próby rozmowy, jeżeli się nie robiło wcześniej kompletnie nic, żeby poprawić kwestię komunikacji miejskiej w dzielnicy? Cytując klasyka "otacza nas szara sieć układów i powiązań towarzyskich."Pała z wykrzyknikiem się należy dla zarządu dzielnicy, zarówno na Bielanach, jak i na Bemowie za brak podjęcia działań osłonowych na rzecz mieszkańców. Tylko Jazz Duo potrafią wciskać.
21.03.2017 12:11 #darq
Nie do centrum, tylko do ronda Daszyńskiego. Dogmatem ZTM są przesiadki. Nawet jeśli ktoś jedzie do przesiadki przy Centralnym, to musi się dodatkowo przesiąść tuż przy granicy Śródmieścia.
21.03.2017 14:04 #Czytelniczka
Lazurowa niech nie narzeka. Macie 105 bezpośrednio do przesiadki do metra, z którego na ONZ możecie przesiąść się do tramwaju. Jelonki nawet do 105 muszą dodatkowo podjechać. Dziękujemy wam urzędnicy. Dziękujemy panie burmistrzu Grodzki.
21.03.2017 17:26 #darq
Ja z Jelonek idę do 105 z buta, natomiast pomysł dwóch dodatkowych przesiadek (i to tak niewygodnych) między rondem Daszyńskiego a pętlą przesiadkową przy Centralnym to obrazek żywcem wzięty z Barei. Co nie znaczy, że nie zdarza mi się tak jeździć, ale takie rozwiązania przekonują, że w ZTM pracują idioci.

Kolejnym idiotyzmem jest planowanie przesiadek z metra do tramwaju przy Lazurowej (dla kogo?) zamiast przy Powstańców Śląskich, podczas gdy po otwarciu metra na Górczewskiej tory tramwajowe powinny trafić na Człuchowską. Kiedyś w planach i Górczewska, i Człuchowska miały mieć obsługę szynową, ale po przeniesieniu planowanej linii metra na Górczewską ZTM kompletnie się pogubił i dodatkowo wyciął z Człuchowskiej 506. Niestety bronienie niefunkcjonalnych rozwiązań jest tym, co pierdzistołkom z ZTM wychodzi najlepiej,
21.03.2017 21:58 #Chochoł
Takie torowisko to klepsydra dla 112, a metro wysadzi w powietrze 190. Najciekawsze jest to, że 154 ma się świetnie, a przecież ZTM już ostrzył na nie nóż. No i gwoździem programu jest nacisk kładziony na zbawienną rolę linii 197 w czterech dzielnicach: Bielanach, Woli, Bemowie i Ursusie. Wystarczy powiedzieć, że na ulicy Wólczyńskiej według planu miasta z 2001 roku, było jednocześnie obok siebie 10 linii dziennych autobusowych i trzy tramwajowe. Gdy dla porównania teraz są dwa autobusy 110 i 116 oraz dwa tramwaje 33 i 11, ale ten drugi nie jedzie centrum. Wielkie spustoszenie poczyniło metro. Obawiam się, że pani wiceprezydent Kaznowska, dokonująca poprawek flamastrem na kolanie, na planach przebiegu metra po terenie Bemowa, może otworzyć przysłowiową puszkę Pandory. Natomiast dyrektor ZTM pan Wiesław Witek jest niezatapialny, nic się go nie ima, zahartowany w ogniu walki na wszelkie przeciwności losu. Poległ już przecież pan Galas, który tak lekko ruch na Górczewskiej ułożył, a on trwa.
22.03.2017 06:48 #emerytka
Panie darq, jak Pan lubi i ma zdrowie, to może Pan chodzić pieszo nawet do Śródmieścia. To nie jest argument. Jelonki się starzeją. Dzisiaj jest to osiedle emerytów po 70-ce. Brak komunikacji staje się dotkliwy. Likwidacja autobusu 184 bardzo utrudnia dojazd chociażby do autobusu 105. 189 nie rozwiązuje problemu. Przesiadka przy ciepłowni z odległościami maratońskimi nie uwzględnia możliwości starszych osób. Czekamy na powrót autobusu 506 i tramwaju nr 8. Czekamy na publikację projektu Pana inżyniera. Liczymy na media, bo na władze dzielnicy zwyczajnie nie możemy. Dziękuję.
22.03.2017 09:31 #Chochoł
Przywrócenie 167 i 184 to jest sprawa, którą można rozwiązać jednym telefonem, niemalże z dnia na dzień. Albowiem ta decyzja była z założenia szkodliwa i nieuzasadniona merytorycznie. W obliczu zbliżającego się wielkimi krokami, remontu torowiska tramwajowego na ulicy Obozowej taki ruch, jest wręcz nieodzowny. ZTM sam jest niekonsekwentny, albowiem z magicznej mapki wynikało, że autobus 197 będzie jechał ulicami Ciołka i Brożka, gdy tymczasem śmiga Deotymy. Guział z Ikonowiczem położyli referendum odwoławcze, które na bank wywołałoby ferment w szeregach władzy, bo już raz byliśmy świadkami, jak się pani prezydent huśtała zawzięcie na plenerowej siłowni. Ja rozumiem, że w Warszawie jest teraz 18 dzielnic i stary podział na 7 jednostek nie obowiązuje, ale panowie Poboży i Lipiński wraz Grodzkim mogliby dać z siebie coś więcej. Kosi kosi łapci z celebrytą Popkiem w hali sportowej na Obrońców Tobruku i śpiewanki z Rynkowskim, nie rozwiązują traumy po wykastrowanych autobusach.
22.03.2017 12:45 #yelonkers
Pobożny do kościoła modlić się o przebaczenie, a Grodzki do klubu krokodyli (duża paszcza do kłapania i krótkie łapki do roboty).
22.03.2017 12:54 #yelonkers
#Czytelniczka napisał(a) 21.03.2017 14:04

Lazurowa niech nie narzeka. Macie 105 bezpośrednio do przesiadki do metra, z którego na ONZ możecie przesiąść się do tramwaju. Jelonki nawet do 105 muszą dodatkowo podjechać. Dziękujemy wam urzędnicy. Dziękujemy panie burmistrzu Grodzki.
Temat 105 to akurat sprawka Oborskiego. To on nas załatwił bez mydełka jak jeszcze był w PO i miał układy u miastowych. Zrobili sobie wtedy 105 co 3 minuty jak metro kosztem naszego 506. To teraz odkręcić to palanty blade i podzielić autobusy na 105 i 506.
22.03.2017 12:56 #yelonkers
#emerytka napisał(a) 22.03.2017 06:48

Panie darq, jak Pan lubi i ma zdrowie, to może Pan chodzić pieszo nawet do Śródmieścia. To nie jest argument. Jelonki się starzeją. Dzisiaj jest to osiedle emerytów po 70-ce. Brak komunikacji staje się dotkliwy. Likwidacja autobusu 184 bardzo utrudnia dojazd chociażby do autobusu 105. 189 nie rozwiązuje problemu. Przesiadka przy ciepłowni z odległościami maratońskimi nie uwzględnia możliwości starszych osób. Czekamy na powrót autobusu 506 i tramwaju nr 8. Czekamy na publikację projektu Pana inżyniera. Liczymy na media, bo na władze dzielnicy zwyczajnie nie możemy. Dziękuję.
O to chodzi i wywiad z inżynierem naszym ziomeczkiem robić.
22.03.2017 15:51 #Chochoł
Człowiek idzie, bo musi. Ja też zaiwaniam wzdłuż ulicy Conrada do Powstańców Śląskich, albo na przystanek "Conrada" przy Lidlu, albo na "Ogrody działkowe Bemowo" za skrzyżowaniem z Maczka. Ryzyk fizyk, uda się tym razem, czy też znowu mi ucieknie. Podpatrzyłem, że dziecko sąsiadów ma hulajnogę i śmiga na niej do przedszkola, chyba też sobie taką sprawie tylko większą, bo już w takiej desperacji jestem, że każdy sposób dobry byle do przodu. Jeszcze mnie wiceburmistrz Bielan, pan Grzegorz Pietruczuk na obie łopaty rozłożył, bo już za chwilęczkę, już za momencik jest gotowy w ramach protestu przeciwko wycince drzew, modelowo karmić piersią siedząc okrakiem na pniaku na potrzeby happeningu. Scenka, jak z "Rejsu": "Gdzie pan był, jak pana wołałem? Zaciąłem się w ubikacji! Czemu pan nie zawołał, nie krzyknął chociaż? Wołałem, waliłem w drzwi pięścią." Pół Bemowa nie może znaleźć Pana Inżyniera, a redaktor Gadomski przecież wyznał, że takowy kontakt posiada i w stosownej chwili z niego skorzysta.
23.03.2017 16:56 #darq
@emerytka
Odpowiadałem na wpis #Czytelniczka, która twierdziła, że Jelonki muszą do 105 podjechać, a mi proponowała podróż z dwiema dodatkowymi przesiadkami. Otóż te przesiadki wymagają, oprócz biegania po schodach, pokonania większej odległości, niż mam z bloku na Jelonkach do przystanku 105. Wszystko zależy, jaką kto ma strefę dojścia. W pełni popieram postulat powrotu 506, tyle że to mało realne. Dziś prościej byłoby wywalczyć tramwaj na Człuchowskiej, bo ostatnią rzeczą, do której zdolny jest beton z ZTM, to przyznanie się do błędu.

 1/1617 


  • Poleć
  • Udostępnij
  • Polub Tu Bemowo


treść: 


Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b].
Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i].
Na końcu kursywy wpisz [/i].
 Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora: 
adres url:
tytuł: 
adres e-mail:
tytuł: 

Jak chcesz autoryzować ten wpis?



nick: 
hasło: 
powtórz hasło: 
e-mail: 
data urodzenia: 
płeć: 

Forum

Lista forów dyskusyjnych:

REKLAMA

Według władz Warszawy metrem na Bemowo
dojedziemy najpóźniej za:
 
dni

godzin

minut

sekund
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
regeneracja wtryskiwaczy warszawa   •   regeneracja wtrysków mazowieckie