REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Drogi

Zielona fala na Modlińskiej? Kierowca: "Robota spaprana"
REKLAMA

źródło: ZDM


REKLAMA

Zielona fala na Modlińskiej? Kierowca: "Robota spaprana"

Ruchliwe skrzyżowanie na Żeraniu zostało podłączone do systemu sterowania ruchem.

REKLAMA

Na skrzyżowaniu Modlińskiej z Kowalczyka i Żerańską drogowcy pracowali w ciągu ostatnich czterech lat dwukrotnie. W 2017 roku Zarząd Dróg Miejskich zamontował nową sygnalizację świetlną, a w ostatnich tygodniach dobudowano dwa brakujące przejazdy rowerowe i podłączono światła do Zintegrowanego Systemu Zarządzania Ruchem.

- Dzięki temu niebawem kierowcy powinni odczuć, że na skrzyżowaniu poprawiła się płynność ruchu i wzrosło bezpieczeństwo, poprzez ustawienie koordynacji na prędkość dopuszczalną, co zniechęca do rozpędzania się - pisze ZDM.

- Zielona fala na Modlińskiej jest jak Yeti. Wszyscy wierzą, że jest, ale nikt nie widział - pisze nasz czytelnik. - Robota spaprana - dodaje internauta komentujący na profilu społecznościowym drogowców.

- Trudno ocenić jaką robotę ma Pan na myśli, na zdjęciu widać głównie samochody - odpowiada ZDM.

- No właśnie, widać samochody stojące w korku do skrzyżowania Modlińskiej z Kowalczyka - naciska kierowca. - Ktoś coś źle zrobił, gdyż jeszcze 2-3 lata temu nigdy nie było tu korków.

Warto przypomnieć, że ostatnich kilka lat to czas dynamicznego rozwoju rejonu Kowalczyka i Krzyżówki. Obok portu Żerańskiego powstało mnóstwo bloków mieszkalnych, z których jedyny wyjazd w kierunku centrum Warszawy prowadzi lewoskrętem w Modlińską.

Problemy na skrzyżowaniu mają także piesi i rowerzyści. Samochody jadące w kierunku Tarchomina i tak stoją na światłach przy Kowalczyka, ale piesi idący na przystanek autobusowy Konwaliowa muszą obchodzić skrzyżowanie dookoła. Z kolei rowerzystom brakuje przejazdu po południowej stronie skrzyżowania, łączącego drogę rowerową przy elektrociepłowni z chodnikiem po drugiej stronie Modlińskiej (można jeździć po nim rowerem). Zarząd Dróg Miejskich był gotowy zająć się tymi problemami, ale Biuro Polityki Mobilności i Transportu postanowiło... wykreślić dodatkowe przejście z projektu.

(dg)


  • Poleć
  • Udostępnij
  • Polub Tu Białołęka

Zielona fala na Modlińskiej? Kierowca: "Robota spaprana"

źródło: ZDM





02.10.2020 12:16 #Marian
Kolejny sukces Czaskoskiego. To samo na Wale Miedzeszyńskim. Mnóstwo świateł, permanantny korek. Do tego oprócz świateł bus staje na każdym przystanku. Raz na jakiś czas ktoś przechodzi a światła mrugają jak szalone. Np. Skalnicowa tylko ludzie z autobusu 146, który jedzie co pół godziny. Pasażer całą drogę trzyma się poręczy dotykanej przez setki osób ale nie może nacisnąć guzika przy światłach. Jak pusty łeb musi mieć ten Czaskoski. Teraz wiem ze nie miał szans ten głupiec wygrać wyborów.
02.10.2020 13:44 #sdf
Jakoś wszyscy w komunkacji miejskiej moga dotykać tych samych rurek, uchwytów, klamek ale przyciski dla przystanków na żądanie i przy przejściach dla pieszych są nadal be.
02.10.2020 15:03 #Oleole899
E tam, nie było korków 3 lata temu, bo po 1 - nie było świateł do skretu w lewo, co powodowało niebezpieczne sytuacje - dla pieszych, rowerzystów i samych kierowców, a po drugie było mniej samochodów. W cciągu tych 3 lat powstało mnóstwo nowych osiedli.
02.10.2020 23:36 #ankieter
Upłynnić ruch mogą tylko estakady - Kowalczyka, Ekspresowa, Światowida, Klasyków, Sprawna, Aluzyjna. Ponadto szkoda, że zrezygnowano z Traktu Nadwiślańskiego oraz linii tramwajowej wzdłóż Modlińskiej.

Ew, możnaby zrobić wyjazd z Kowalczyka w stronę Centrum pod nasypem , na wysokości np. ul. Zarzecze. Ale ten wjazd na Modlińską przecinałby ścieżkę rowerową i przyszłą linię tramwajową. Wówczas byłby do likwidacji.

Niestety miasto nie ma kasy na te inwestycje. I to nie wina Trzaskowskiego tak jak nie byłaby to wina każdego innego Prezydenta. Warszawa za dużo płaci "janosikowego" a teraz jeszcze doszedł COVID.
03.10.2020 21:26 #Mdl
Sytuację poprawić może tylko rezygnacja z samochodu na rzecz komunikacji zbiorowej albo innego środka transportu.
Budowa kolejnych estakad itp. nic nie pomoże.
Samochody w mieście są przeżytkiem, widać to wszędzie na całym świecie czy tego chcemy czy nie, auta w mieście tylko przeszkadzają.
REKLAMA
04.10.2020 14:40 #Czytelnik
Tak dla estakad, NIE dla ściskania ludzi w środkach transportu publicznego - jak widać, to po prostu wymarzone miejsce do zarażenia się grypą czy COVID-19. Oczywiście, jak ktoś chce tak jeździć, to proszę bardzo. Niech tylko płaci pełne koszty biletu (bez dotacji) i nie ZMUSZA pozostałych do tej "przyjemności". Dosyć ekologizmu i innych ideologii!
04.10.2020 15:12 #ankieter
Tu pełna zgoda. Komunikacja zbiorowa powinna być podstawą. Ale...
System komunikacji w W-wie jest niedopracowany, podejmowane są decyzje na tu i teraz. Bez patrzenia co będzie za 5-10-20 lat. Np. końcówka M2 na Bródnie.
Nie każdy kto wjeżdża od północy 61 jedzie do Centrum. To jedyna droga aby dostać się do obwodnicy albo w stronę S17 czy A2.
Nawet jak powstanie WOW trzeba do niej dojechać. A trasa Olszynki G. leży na dnie szuflady.

Estakady na Modlińskiej to ułatwienie tranzytu, ułatwiające życie lokalsom i kom. zbiorowej.

Oparcie Tarchomina i Nowodworów na JEDNEJ linii tramwajowej mógł wymyślić tylko idiota.
Dopóki odpowiedni ludzie nie wezmą się za komunikację i nie poprawią tego co jest partolone od 20 lat to ludzie mając wybór, wybiorą samochód.
05.10.2020 09:34 #olafasola
#Mdl napisał(a) 03.10.2020 21:26

Sytuację poprawić może tylko rezygnacja z samochodu na rzecz komunikacji zbiorowej albo innego środka transportu.
Budowa kolejnych estakad itp. nic nie pomoże.
Samochody w mieście są przeżytkiem, widać to wszędzie na całym świecie czy tego chcemy czy nie, auta w mieście tylko przeszkadzają.
Zgadzam sie, mialam przyjemnosc mieszkac w kilku miastach gdzie faktycznie przez mysl by mi nie przeszlo poruszanie sie samochodem... ale tylko dlatego, ze komunikacja miejska byla rozbudowana i bardzo sprawna. Najlepszy przyklad Tokio - olbrzymia metropolia w ktorej da sie wszedzie szybko i wygodnie dojechac komunikacja. Z Polskich miast Lodz, ze swietnie rozwinieta siecia tramwajow. W warszawie to jest niemozliwe, obecny system komunikacji miejskiej lezy i kwiczy, szczegolnie w dzielnicach oddalonych od centrum - brakuje tramwajow i metra. Najpierw trzeba by ta infrastrukture wybudowac, zeby moc wymagac od mieszkancow korzystania z niej. Nie na odwrot... Mieszkajac na Zeraniu niestety wybieram samochod (chociaz nie lubie byc kierowca) bo dojezdzam do pracy w 25 minut, podczas gdy komunikacja miejska zajelo by to cala godzine...
05.10.2020 22:21 #Piotr S
To obchodzenie przejścia na około, żeby dostać się do przystanku Konawilowa 01 to jakaś masakra. I na dodatek, zero bloków obok.
05.10.2020 22:31 #Ewa Ewa
A co Panu przeszkadza przechodzenie przez przejscia dla pieszych przecież jak Pan kupował mieszkanie to Panu nie przeszkadzało wszystko było ok bo mieszkania były tanie, a teraz dojście dokoła na przystanek przeszkadza, to jest właśnie masakra proszę Pana !!!!
REKLAMA
06.10.2020 16:59 #ankieter
#Piotr S napisał(a) 05.10.2020 22:21

To obchodzenie przejścia na około, żeby dostać się do przystanku Konawilowa 01 to jakaś masakra. I na dodatek, zero bloków obok.
A czy jak Pan kupował mieszkanie to zainteresował się okolicą? Poszedł do Ratusza i spojrzał na plany zagospodarowania przestrzennego? Spytał Pan w Ratuszu czy i jakie inwestycje są planowane w okolicy? I czy np. właśnie będzie przebudowane przejście przez Modlińską?

Na pewno nie. Jak i 99% kupujących mieszkanie, gdziekolwiek.
Gdyby tak ludzie interesowali się okolicą, gdzie kupują mieszkania i rezygnowali z powodów np. niepełnej infrastruktury to inwestorzy sami by wychodzili z inicjatywą dofinansowania infrastruktury. No ale wówczas cena m2 by wzrosła. Więc albo tanie mieszkania i 0 udogodnień albo droższe M w cywilizacji.
W przypadku Kowalczyka "pies z kulawą nogą" nie zainteresował się planami przebudowy skrzyżowania. Zero zainteresowania. Bo jakoś to będzie.
Nie, jak widać nie będzie.
08.10.2020 05:58 #Ewa Ewa
Zgadzam się z Panem to przechodzenie przez przejście dla pieszych do około to naprawdę głupota powinni przystanek przenieść na przeciwko MC Donald lub Lidla!!!

  Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (tj. adresu IP, który zapisze się automatycznie) przez Echo Media Plus sp. z o.o. z siedzibą w Legionowie, ul. Wspólna 3.
Niniejsza zgoda jest warunkiem koniecznym do skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
Dane osobowe są przetwarzane w sposób zapewniający ich bezpieczeństwo i poufność. Z Inspektorem Ochrony Danych można kontaktować się mailowo pod adresem poczty elektronicznej: rodo@gazetaecho.pl.
Dane osobowe są przetwarzane wyłącznie w zakresie celu ich podania, tj. skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl.
W tym wypadku nie jest możliwe wycofanie zgody na przetwarzanie danych osobowych w postaci adresu IP.
Mają Państwo prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w zakresie naruszenia prawa do ochrony danych osobowych lub innych praw przyznanych na mocy RODO.

komentarz: 


Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b].
Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i].
Na końcu kursywy wpisz [/i].
 Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora: 
adres url:
tytuł: 
adres e-mail:
tytuł: 

nick: 
hasło: 
powtórz hasło: 
e-mail: 
data urodzenia: 
płeć: 

więcej



REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA


więcej


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Najczęściej czytane

REKLAMA
Wyprzedaż -55%!
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Najnowsze wydanie

REKLAMA
© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
REKLAMA
REKLAMA