REKLAMA

Wola

drogi »

 

Obozowa jak nowa? Radny: ten projekt zagraża ludziom!

  13 marca 2014

alt='Obozowa jak nowa? Radny: ten projekt zagraża ludziom!'

Tramwaje Warszawskie przygotowały projekt tegorocznej modernizacji linii tramwajowej wzdłuż ul. Obozowej na odcinku od Księcia Janusza do Płockiej. - Jest niespójny, niekorzystny dla mieszkańców i zagraża bezpieczeństwu w ruchu drogowym - twierdzi Marek Bojanowicz, radny dzielnicy.

REKLAMA

Projekt wprowadza wiele zmian i komplikacji. Zlikwidowany ma być przystanek na Magistrackiej, a przystanki przy Deotymy i Prymasa Tysiąclecia zostaną przeniesione. Do likwidacji miałyby iść wszystkie lewoskręty dla jadących z centrum miasta.

- W jaki sposób jadący Obozową ze Śródmieścia mają się dostać do posesji przy Ożarowskiej, Magistrackiej czy Prymasa Tysiąclecia? Na siłę wytycza się też ścieżkę rowerową, która prowadzi donikąd! Nie można przedłużyć jej na Bemowo, ponieważ wiadukt wzdłuż Dywizjonu 303 jest za wąski. W stronę Śródmieścia też jej nie można przedłużyć, ponieważ pod zabytkowym wiaduktem kolejowym ledwo mieszczą się tory tramwajowe i jest miejsce dla samochodów osobowych. Plus bardzo wąski chodniczek i to już wszystko - punktuje Bojanowicz.

Według niego ścieżkę rowerową można poprowadzić wykorzystując inny wiadukt - w ciągu ulic Zawiszy i Czorsztyńskiej do Deotymy, gdzie jest nowa ścieżka rowerowa. A projektowana ścieżka wzdłuż Obozowej zagraża bezpieczeństwu, bowiem wpuszcza rowery z dziećmi obok jadących samochodów, nierzadko ciężarowych.

- Kuriozum całego projektu to wytyczenie ronda na skrzyżowaniu Obozowej, Księcia Janusza i Dywizjonu 303, w które z pętli będą wjeżdżać tramwaje. Nie zamierzamy budować ścieżki, a tylko pasy dla rowerów na odcinku od ul. Ks. Janusza do alei Prymasa Tysiąclecia, co ma doprowadzić do uspokojenia ruchu w ciągu ul. Obozowej bez ograniczania przestrzeni dostępnej pieszym - mówi Michał Powałka, rzecznik Tramwajów Warszawskich. Tymczasem zamiast przeprowadzać ten wysilony plan należałoby uwzględnić w porozumieniu z Zarządem Dróg Miejskich poszerzenie Obozowej, wytyczenie prawdziwych przystanków z wysepkami, przejściami i wiatami - punktuje Bojanowicz.

Tramwaje: projekt jest dobry

- Przecież radni Woli w 2011 r. zaakceptowali ten projekt. Koncepcja przewidywała m.in. ograniczenie niektórych lewoskrętów i wyznaczenie pasa dla rowerów w ramach istniejącego przekroju jezdni. Nie zamierzamy budować ścieżki, a tylko pasy dla rowerów na odcinku od ul. Ks. Janusza do alei Prymasa Tysiąclecia, co ma doprowadzić do uspokojenia ruchu w ciągu ul. Obozowej bez ograniczania przestrzeni dostępnej pieszym - mówi Michał Powałka, rzecznik Tramwajów Warszawskich.

- To prawda, że zamykamy część relacji samochodowych, zwłaszcza skrętów w lewo - na odcinku pomiędzy al. Prymasa Tysiąclecia a pętlą Koło. Część jednak pozostawiamy, są prowadzone w sposób dużo bezpieczniejszy niż dzisiaj - albo przez rondo albo wydzieloną fazę do skrętu w lewo. Pozostawienie możliwości skrętu w lewo na zasadach ogólnych, skutkujące blokowaniem tramwajów, jest nie do przyjęcia z uwagi na konieczność wprowadzania priorytetów dla nich i bezpieczeństwa ruchu - dodaje. - A rzekoma ścieżka donikąd? Pasy będą bezpośrednio powiązane z istniejącymi: bardzo obciążoną obwodową drogą rowerową w ciągu al. Prymasa Tysiąclecia, niedawno wybudowaną w ciągu ul. Deotymy, łączącą z parkiem im. Szymańskiego oraz drogą rowerową wzdłuż ul. Górczewskiej - argumentuje rzecznik.

Jak przyznają przedstawiciele Tramwajów Warszawskich przystanki na Obozowej to jedyne miejsca w Warszawie, gdzie brakuje wysepek. - Ta inwestycja to konieczność - dodaje Powałka.

mac

 

REKLAMA

Czytaj na ten temat

Komentarze (19)

# stts

13.03.2014 17:14

Co to za dziwak z tego radnego, oby nie było go w następnej kadencji.

# Obiektywny

13.03.2014 21:39

Pan Bojanowicz cały czas tkwi w PRL-u... Cała głupia rada dzielnicy to teraz poparła, nie głosujcie więcej na tych szkodników! Projekt TW jest bardzo dobry i cieszę się, że zostanie zrealizowany.

# kołowianka

14.03.2014 13:42

Oczywiście, że wysepki są potrzebne, zwłaszcza że przy wielu przystankach nie ma świateł, np. na Dalibora. Większość pasażerów jadących z centrum kieruje się na lewo (więcej bloków mieszkalnych, usług), co skutkuje tym, że wysiadając z pojazdu najpierw wchodzi bezpośrednio pod tramwaj, z którego wysiedli, a potem wymusza pierwszeństwo przed samochodami.
Co do jezdni to jest ona bardzo szeroka, jednak za wąska dla drugiego pasa. Umieszczenie tam ścieżki rowerowej jest dobrym rozwiązaniem.

REKLAMA

# margerka

14.03.2014 19:23

jeśli zlikwidują mój przystanek to w jaki sposób będę mogła dojechać do pracy? W tym miejscu nie ma zbyt wiele możliwości przesiadkowych...

# Mieszkanka Koła

14.03.2014 19:57

Jeden pas dla samochodów na Obozowej i brak lewoskrętów to kolejne ograniczenie dla mieszkańców Koła. Słabiutki pomysł! Sama jeżdzę rowerem, ale nie wyobrażam sobie, jak TM zamierzają pociągnąć tę ścieżkę w stronę Bemowa. Bez poszerzenia Obozowej jakiekolwiek "modyfikacje" poskutkują megakorkami. Przecież tędy jeżdżą właśnie mieszkańcy Koła - jak teraz dojadą do siebie?

# adai 74

14.03.2014 22:24

Gratuluje pomyslu TW.Proponuje zeby Ci ktorzy sa za przejechali sie rano tak gdzies kolo 8:00-8:30 z Bemowa w strone centrum ulica Obozowa. Sznur samochodow stoi a tranwaje i tak jada. Osobiscie sprawdzilem ile czasu zajmuje przejazd z przystanku Kolo na przystanek Mlynarska- czas od 8 do 12 minut. Likwidacja przystankow- po co? Czyzby TW planuja zakup latajacych tramwaji i boja sie ze nie wychamuja na przystankach ? Niestety taka mentalnosc polakow ze kazdy ciagnie w swoja strone i nie mysli czy aby swoimi dzialaniami nie przysporzy tylko klopotow. I potem tylko tlumaczenie- " ale jak to, przeciez mialo byc dobrze, to napewno nie nasza wina"

REKLAMA

# Mieszkaniec Woli

15.03.2014 15:28

Ten "dziwak" drogi #stts zrobił sporo dobrego przez te lata urzedowania w dzielnicy. Jak dobrze pamiętam sam tam mieszka i robi wszystko żeby żyło się nam łatwiej. Zobacz najpier co dokonał zanim mówisz głupoty.

# mieszkaniec Magistrackiej

15.03.2014 17:51

Nie wyobrażam sobie Obozowej bez sekretów w lewo. Od zawsze tak było i jest ok. Ciekawe czy Pan Powałka mieszka na Kole?? Pewnie nie. Mieszka na Bemowie i che zrobić sobie szybki przejazd do domu żeby mu autka nie skręcały w lewo. A tramwaj kiedy jest blokowany jak zatrzymując się na przystanku auta stoją za ostatnim wagonem i piesi mogą bez żadnego problemu przejść!!

 Aktostaki

16.03.2014 00:50

Radny M. Bojanowicz ma rację. Ścieżka rowerowa powinna być poprowadzona dalej ul. Zawiszy, jest tam sporo miejsca na drogę dla rowerów. A przeciwnicy i krytykanci takiego rozwiązania chyba nigdy nie byli w Warszawie na ul. Zawiszy. Mnóstwo zieleni - dużych ogromnych drzew aż się prosi o ścieżkę rowerową w kierunku ul. Płockiej. Piękna okolica.

REKLAMA

# jasi00

17.03.2014 01:11

2 pasy na obozowej to konieczność przy rosnącej liczbie aut. Może czas na wspólny pas tramwajów, autobusów i samochodów, co wymusi też zmianę nawierzchni, która haczy o czasy PRL. Jest miejsce na chodnikach na pas rowerowy, z czym powinna wiązać się wymiana całości kostropatych płyt chodnikowych. Czy to takie trudne do zauważenia i realizacji? Jeśli ktoś tak uważa, to czas na zmianę kadry zbyt pomysłowych "Dobromirów" na Kole!

# Bemowo

17.03.2014 07:47

A po co przystanek przy Magistrackiej, jak 100 m dalej jest przystanek przy Prymasa? Zrobić tylko legalne przejście dla pieszych po drugiej stronie tego przystanku i już!

# stts

17.03.2014 22:01

#mieszkaniec Woli i inni, nieważne jest co zrobił i dokonał, lecz jakie bzdury tutaj głosi, wszystko co porusza jest prawidłowe i sam się gubi w swoich teoriach. Oglądałem projekt przebudowy i nie można mu wiele zarzucić, znacznie poprawia sytuację, zwłaszcza pasażerów tramwajów i rowerzystów, jak i oczywiście pieszych. Śmieszy, że większość osób tutaj popada ze skrajności w skrajność, dużo pasów - źle, mało pasów - źle, wszystko źle.

REKLAMA

# *Mieszkanka Woli*

19.03.2014 20:26

Dobrze, że tacy ludzie jak pan Marek Bojanowicz są i walczą o dobro mieszkańców !!!!! Dziękujemy !!!

# hermes

20.03.2014 19:15

Radny blokuje budowę infrastruktury rowerowej w i tak bardzo pod tym względem zaniedbanej Woli. W tym mają powstać kolejne trzy stacje Veturilo a randy chce stworzyć dziurę pomiędzy istniejącą ścieżką rowerową na prymasa a planowaną ścieżką na Dywizjonu 303. Zamiast sprawnie jeżdzącego tramwaju i możliwości jazdy rowerem pewnie marzy mu się zablokowana przez samochody, hałaśliwa i zasmrodzona ulica. Im szybciej ten pan odejdzie w polityczny niebyt tym lepiej dla mieszkańców Woli.

# stts

23.03.2014 20:40

Dokładnie, ten pan to walczy o dobro samochodziarzy a nie mieszkańców.

REKLAMA

# Mądralina

23.04.2014 17:57

Kiedy czytam te słowa krytyki wobec Pana Marka ogarnia mnie złość. Najwięcej mają do powiedzenia Ci, którzy siedzą w domu i nic nie robią . A Ktoś kto udziela się , działa społecznie i swój prywatny czas poświęca dla innych zamiast wsparcia otrzymuję słowa krytyki . Tylko czego oczekiwać od Polaków - tylko narzekanie nam najlepiej wychodzi , to umiemy od kołyski.
Znam Pana Marka od wielu lat i wiem ile dobrego uczynił bezinteresownie , wiem też ,że teraz też działa ,żeby mieszkańcom żyło się lepiej . Problem jest bardzo złożony i trudno jest zastosować tu "złoty środek" , zawsze znajdzie się ktoś komu "coś" nie będzie pasowało.
Takich "Niepokornych" w naszym otoczeniu jak Pan Marek jest już niewielu . Trzymamy kciuki i czekam na "złoty środek" , a nam mieszkańcom życzę żeby żeby ZADOWOLONYCH było jak najwięcej .

# liggil

24.04.2014 21:55

Panie bezradny! A może siedzieć cicho, bo zostanie wyciągnięta sprawa twojej synekurki w SPECu i umowy z Polfą?
Projekt Tramwajów dla Obozowej jest świetny i powinien zostać zrealizowany jak najszybciej.

# Zośka

26.04.2014 11:08

Czytając komentarze uznałam ,że zgadzam się z "Mądraliną" . ciężko o złoty środek , Ci którzy chcą go zastosować nie mają łatwo.
Trzeba pamiętać ,że ważna jest komunikacja samochodowa jak i chodniki ,ścieżki rowerowe , przystanki...Każdy z NAS marzy o tym , aby miał blisko do przystanku autobusowego , metra , sklepu , parkingu , placu zabaw , szkoły, sklepu a najlepiej widok z okna na park itd... ale się nie da tak...
Założenia projektu powinny być krytykowane przez mieszkańców , bo wtedy zostaną wyłapane błędy uchybienia i niedociągnięcia projektantów ...MY będziemy chodzić , jeździć po tych ulicach , chodnikach , skrzyżowaniach i wtedy NASZE siarczyste uwagi nie będą miały już sensu ..Mieszkanka

REKLAMA

# naród Polski

01.05.2014 09:42

Niech się święci 1 Maja
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWola

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024