REKLAMA

Wola

drogi »

 

Co będzie z Obozową? Mnóstwo uwag, mnóstwo emocji

  26 listopada 2014

alt='Co będzie z Obozową? Mnóstwo uwag, mnóstwo emocji'

Bardzo burzliwe okazały się konsultacje dotyczące projektu przebudowy Obozowej. Jeden pas ulicy z drogą rowerową i rondem, czy dwupasmówka i światła? Odpowiedź 3 grudnia.

REKLAMA

Spotkania konsultacyjne odbyły się na początku listopada w dwóch wolskich szkołach. Do 16 listopada można było jeszcze przesyłać wnioski na konsultacje@wola.waw. Przebudowa Obozowej. Zły projekt "jedynie słusznych dogmatów" Przebudowa Obozowej. Zły projekt "jedynie słusznych dogmatów"
Z wielkim zdziwieniem przyjmuję komentarze o blamażu i kompromitacji radnych dzielnicy Wola, po naszych zastrzeżeniach dotyczących projektu przebudowy ulicy Obozowej.
pl. Przewidziano trzy warianty rozwiązań.

Radni mówią tramwajarzom: "nie"!

Z mieszkańcami spotkał się przedstawiciel Tramwajów Warszawskich Łukasz Oleszczuk. Roztoczył wizję budowy nowych peronów przystankowych, pasów rowerowych w każdą stronę - kosztem jednej z jezdni, likwidacji części lewoskrętów i wyrzucenia ruchu z Obozowej w boczne uliczki.

- To jest konieczność. Chcąc mieć chodniki odpowiedniej szerokości, musimy mieć po jednym pasie ruchu w każdą stronę, aby samochody przestały obok siebie stawać lusterko w lusterko. Jeden z wariantów zakłada likwidację przystanku przy Magistrackiej, bo w tym rejonie dwa przystanki są oddalone od siebie o dwie minuty piechotą, nawet dla starszego mieszkańca. Dwa pasy i tak nie rozładują ruchu, bo i tak mamy jeden pas pod wiaduktem kolejowym oraz z drugiej strony - na Dywizjonu 303 - przypomniał ktoś z sali. Ruch lokalny chcemy puścić bocznymi ulicami, takimi jak Bolecha czy Ożarowska. Chcemy wprowadzić na Obozowej sygnalizacje świetlne, reagujące na warunki ruchu, z priorytetami dla tramwajów. Spowoduje to przyspieszenie przejazdów i skrócenie czasu z siedmiu-ośmiu minut do czterech i pół minuty przez trzykilometrowy odcinek - opowiadał pełen dobrej woli.

Projekt przewiduje budowę ronda - przy pętli na Kole oraz likwidację niemal 50 miejsc parkingowych. Podstawą jest poprawa bezpieczeństwa - w ciągu ostatnich lat na Obozowej zginęło osiem osób.

Zapraszamy na zakupy

I się zaczęło...

- Dlaczego każe nam się wybierać mniejsze zło? - krzyczał radny Marek Bojanowicz. - Tramwaje narzucają jeden z trzech wariantów złych rozwiązań. Proponowaliśmy poszerzenie pasów jezdni, chodnika, ustawienie słupów na środku sieci trakcyjnej, a nie na chodnikach. Sygnalizację świetlną, a nie utworzenie rondka. Po co pasy dla rowerów? Wzdłuż Obozowej jest stara kanalizacja, w związku z czym po deszczu tworzą się kałuże, które rowerzyści starają się omijać i wjeżdżać będą przez to na ulicę. Czy ktoś rozsądny pojechałby takim pasem z dziećmi? Ścieżki rowerowe mamy przy ulicach równoległych do Obozowej i tam koncentruje się ruch. Zdaniem większości mieszkańców lepiej byłoby nie robić tej przebudowy, tylko poczekać kilka lat do czasu opracowania rozsądnego projektu - dowodził radny.

REKLAMA

Interes lokalny czy miejski?

Frekwencja na konsultacjach była duża, emocji nie brakowało. Największa dyskusja rozgorzała nad planami kierowania ruchu samochodowego przez boczne uliczki, umieszczeniem na Obozowej pasów dla rowerzystów i ewentualnym brakiem przystanku przy Magistrackiej.

- Przystanek był w tym miejscu od zawsze! Kompletnie bez sensu jest przenoszenie ruchu samochodowego np. na Bolecha. W takim przypadku będziemy mieli tranzyt pod samymi oknami! Logiczne byłoby właśnie kierowanie tam rowerzystów. To przyspieszenie ruchu tramwajowego przez Obozową nie będzie służyło nam, a pasażerom z Bemowa - krzyczeli jeden przez drugiego.

- Dwa pasy i tak nie rozładują ruchu, bo i tak mamy jeden pas pod wiaduktem kolejowym oraz z drugiej strony - na Dywizjonu 303 - przypomniał ktoś z sali.

- Konsultacje są absolutnie nieprzygotowane. Konsultują coś, na co mają już pozwolenia (decyzję środowiskową - przyp. red.), i nic nie zmienią, bo jest za późno! - mówił jeden z mieszkańców Koła.

Czy jednak da się to wszystko zrobić do końca 2015 roku? Jeżeli nie, może pojawić się problem z dofinansowaniem unijnym.

Bez względu na życzenia mieszkańców, jeden z wariantów zostanie wybrany. Co dokładnie mamy do wyboru?

REKLAMA

Trzy wersje dla Obozowej

Wersja I to wersja projektanta, a więc najbardziej preferowana przez Tramwaje Warszawskie. Zakłada wprowadzenie całkowitego zakazu lewoskrętów na modernizowanym odcinku Obozowej. Czyli na skrzyżowaniach z Ciołka/Dalibora, Deotymy/Dahlberga i Magistracką/Długomiła. Przewiduje poprowadzenie skomplikowanych objazdów. Na przykład kierując się od strony Bemowa, zamiast wjechać z Obozowej bezpośrednio w Dalibora, trzeba będzie skręcić w prawo w Ciołka i następnie zataczając szerokie koło m.in. przez Deotymy w Dahlberga, stamtąd w Bolecha i dopiero wtedy trafimy na Dalibora.

Wariant numer dwa zakłada lewoskręt w Magistracką (domagają się tego mieszkańcy), czego ceną ma być likwidacja przejścia na jednym z ramion skrzyżowania. Tak samo wariant numer trzy. Oba różnią się organizacją objazdów przez boczne, mniejsze uliczki i tym, że w ostatnim z wariantów na Bolecha zostanie zmieniona organizacja ruchu.

Korzyści dla pieszych i rowerzystów

Proponowane warianty zajmują się korzyściami, jakie z przebudowy mieliby wynieść kierowcy. A co z rowerzystami i pieszymi? Takie rozwiązania widzi Zielone Mazowsze: "Zmiana kierunku ruchu na Ożarowskiej powinna zostać wprowadzona na obu odcinkach jednokierunkowych (zarówno Ciołka-Deotymy, jak i Deotymy-Magistracka), aby zapobiec wykorzystaniu ulicy jako trasy służącej omijaniu Obozowej w godzinach szczytu. Należy rozważyć dopuszczenie na Ożarowskiej dwukierunkowego ruchu rowerowego, poprawi to warunki dojazdu uczniów do szkół przy tej ulicy. Jako że Ożarowska jest ulicą lokalną, ruch rowerowy może bezpiecznie odbywać się w obu kierunkach bez potrzeby wytyczania kontrapasów.

Na skrzyżowaniach z Deotymy i Magistracką należy uwzględnić możliwość skrętu rowerzystów w lewo, dodając tabliczki "nie dotyczy rowerów" do zakazów skrętu w lewo. Takie rozwiązanie nie będzie utrudniać ruchu tramwajów ani samochodów, ponieważ rowerzysta (w przeciwieństwie do samochodu) może oczekiwać na przejazd tramwaju w przestrzeni między torowiskiem a jezdnią".

Czy jakiekolwiek uwagi w ogóle zostaną uwzględnione? Okaże się 3 grudnia, choć z dotychczasowego doświadczenia prac nad projektem nowej Obozowej wynika, że raczej nie.

mac

.
 

REKLAMA

Czytaj na ten temat

Komentarze (12)

# tek

26.11.2014 21:14

Twarz projektu spowolnienia tramwajow, wypedzenia rowerzystow do lasu i zrobienia dodatkowego pasa ruchu dla samochodow kosztem chodnika i zielencow czyli wspomniany w artykule radny przepadl w wyborach do Rady Dzielnicy. To chyba najwazniejszy glos w konsulatacjach.

# Arturro777

27.11.2014 12:36

Żeby nie ten radny - żadnych konsultacji by nie było. Głównie o to chodziło wszystkim radnym. Nie chcemy uszczęśliwiania na siłę i "nic o nas bez nas". Takie proste - a nie do ogarnięcia dla "niektórych". I aby tylko awanturę skręcić i obrazić kogo się da - to dopiero jest pozytywne i zaangażowane działanie.

# lubierolki

27.11.2014 15:13

"Czy jakiekolwiek uwagi w ogóle zostaną uwzględnione? Okaże się 3 grudnia, choć z dotychczasowego doświadczenia prac nad projektem nowej Obozowej wynika, że raczej nie."
I to jest cały trafny komentarz do tego bałaganu

REKLAMA

# Agata

28.11.2014 07:46

Niech już Tramwaje zrobią remont tego torowiska i całej ulicy. Mnie się pomysł podoba.
Jako pieszy mam serdecznie dość wpadających na mnie rowerzystów.
Jako kierowca wole jedną jezdnię niż ciągły strach o to czy ten jadący obok mnie samochód zwadzi o mnie lusterkiem i czy ja się zmieszczę. Bo jeśli tramwaje nie zrobią w końcu remontu to nawierzchnia ulicy nie odczeka się frezowania, ani wyrównania dołów.
Dodam ze jako rowerzysta mam dość wpadania na drobnych pijaczków i spychania z ulicy przez samochody.

# SHZREK 333

28.11.2014 12:28

Ale o jakim bałaganie piszesz "lubierolki"? Konsultacje powinny się odbyć przed opracowaniem projektu. Wiem, że mieszkańcy Bemowa są bardzo "ZA", ale mieszkańcy KOŁA już nie koniecznie. Bardzo żałuję, że Marek Bojanowicz nie dostał się do Rady Dzielnicy Wola, dostał się niestety pupilek posła, nie mieszkający na Kole, ani na Woli a w poprzedniej kadncji napisał aż 0 interpelacji. Gratuluję. VoX populi..........

# MoniaW

28.11.2014 17:10

#Agata - inwestycja nazywa się "Remont torowiska". co mają do chodników tramwaje warszawskie? Radni dzielnicy (opluwani przez niektórych redaktorów i pracowników TW) walczyli o kompleksową modernizację ULICY.

REKLAMA

# bem

28.11.2014 22:59

@MoniaW, nazwa inwestycji to nie wyznacznik jej zakresu. Łącznik na Bemowie też buduje TW, tam przy okazji powstają nowe jezdnie, chodniki, DDry, miejsca parkingowe i infrastruktura podziemna. Przebudowa Obozowej pewnie będzie podobna.

# Jacek

29.11.2014 12:56

Moim zdaniem na ulicy Obozowej powinna być alternatywna zastępcza linia autobusowa ponieważ w razie awarii tramwajów nie będzie wtedy żadnego połączenia do PDTu na Woli a same tory wtedy nie wystarczą. Pozdrawiam.

# bem

29.11.2014 13:05

@Jacek, gdy jest poważna awaria, uruchamiana jest właśnie zastępcza linia autobusowa. Awarie zdarzają się rzadko i nie ma sensu aby kursowała ona stale.

REKLAMA

# Jacek

29.11.2014 13:12

Moim zdaniem niektórzy ludzie gdy tramwaj jedzie mają zawroty głowy. Pozdrawiam.

# Warszawiak23

04.12.2014 16:07

Dobry Wieczór,
uważam, że tramwaje na ulicy Obozowej na pewno powinny jeździć szybciej. Każdy student tak powie, który jeździ codziennie na Uczelnie na Koło i Bemowo. Od Alei Solidarności ulicą Młynarską tramwaje jadą swoim rytmem jednostajnie przyśpieszonym (dojazd do przystanku - odjazd z przystanku). Natomiast, gdy tramwaje wjeżdżają w ulicę Obozową, mam wrażeniem, że tramwaj zaczyna pokonywać odległość w nieważkości. Strata czasu na całej ulicy Obozowej jest dotkliwa. Tramwaj traci co najmniej 15 minut na pokonanie całej ulicy Obozowej, a to jest raptem kilometr torów. Tramwaj traci czas, gdyż co chwila są małe skrzyżowania i sygnalizacja świetlna, w dwóch miejscach podwójna przed skrzyżowaniem.
TRAMWAJE NA ULICY OBOZOWEJ POWINNY MIEĆ PIORYTET!!!
A ulicą Obozową (od Trasy Prymasa Tysiąclecia do ulicy Księcia Janusza) powinny jeździć TYLKO taksówki, tramwaje, autobusy, Służby Miasta i mieszkańcy przy ul. Obozowej. Inny ruch samochodowy powinien być poprowadzony ulicą Księcia Janusza na Bemowo.
PRZEBUDOWAĆ ULICĘ OBOZOWĄ W WARSZAWIE!!!

# Warszawiak23

04.12.2014 16:14

I jeszcze jedno:
miasto powinno postarać się o wybudowanie tunelu, bezpośredniego przejazdu pomiędzy zjazdem na Koło z Trasy Prymasa Tysiąclecia a ulicami Obozową/Wawrzyszewską/Ostroroga

REKLAMA

więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWola

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

REKLAMA

REKLAMA

City Break
City Break