REKLAMA

Wola

drogi »

 

To nie koniec kłótni o ruch na Obozowej

  10 grudnia 2014

alt='To nie koniec kłótni o ruch na Obozowej'
Tak jest: pokazują Tramwaje w swojej prezentacji.

Tramwaje Warszawskie przedstawiły ostateczny wariant przebudowy ulicy Obozowej: z lewoskrętami na dwóch z trzech skrzyżowań i likwidacją przystanku przy Magistrackiej. Mieszkańcy go nie akceptują. Po głosowaniu wysłali protest do prezydent Hanny Gronkiewicz-Waltz. Podczas spotkania kończącego konsultacje społeczne brakowało już tylko rękoczynów.

REKLAMA

W listopadzie Tramwaje Warszawskie zorganizowały dwa spotkania konsultacyjne, przedstawiając na nich trzy warianty, z których miał zostać wybrany jeden. Przez miesiąc trzy propozycje rozrosły się aż do sześciu, aby uwzględnić dodatkowe sugestie, których było bez liku. Ostateczną propozycję inwestora przedstawił wysłannik tramwajarzy - Łukasz Oleszczuk.

Lewoskręty bez Deotymy

- Proponujemy wariant przewidujący pas do lewoskrętu dla jadących od strony centrum w ulicę Magistracką, ale także i od strony Bemowa w Długomiła. Nie będzie lewoskrętów przy drugim ze skrzyżowań - ani w Dahlberga, ani w Deotymy. Na ostatnim ze skrzyżowań objętych opracowaniem - będzie lewoskręt w Ciołka, natomiast dla jadących w drugą stronę nie będzie skrętu w Dalibora. Na samej Obozowej - po jednym pasie ulicy w każdą stronę i pasie dla rowerów. Żadnego uzasadnienia nie ma wprowadzenie pasów rowerowych na Obozowej, które nie będą się łączyć z innymi drogami dla jednośladów. Obowiązkiem jest zachowanie dwupasmowego ruchu na Obozowej, ponieważ jest to ulica przelotowa - argumentowali zebrani. Wyspy przystankowe, bezpieczne przejścia i objazdy przez Ożarowską oraz Bolecha. W tym drugim przypadku ze zmianą kierunku ruchu, co praktycznie uniemożliwi ruch tranzytowy, ponieważ przez wydłużenie drogi będzie nieopłacalny - wyliczał Łukasz Oleszczuk.

Zanim jednak zdążył przedstawić argumenty, został zakrzyczany. Zebranie próbował już na początku zerwać znany dziennikarz Jerzy Jachowicz, jak się okazuje także jeden z mieszkańców.

- Urzędnicy chcą realizować swoje interesy naszym kosztem! Nie chcemy tego słuchać! Protestujemy! - krzyczał. Dwie godziny później obiecał, że jeżeli miasto zacznie wykonywać inwestycje, to on zorganizuje protest. I wraz z chętnymi przykuje się kajdankami gdzieś niedaleko miejskiego ratusza.

Wstąp do księgarni

Zostawcie przystanek przy Magistrackiej!

Jak się okazuje, największe kontrowersje nie budzą wcale pasy dla rowerów (chociaż zdaniem wielu na Obozowej niepotrzebne) czy brak lewoskrętów (chociaż kontrowersyjne, bo Deotymy to łącznik z Górczewską i resztą miasta). Kością niezgody jest likwidacja przystanku przy Magistrackiej.

- Odległość pomiędzy przystankami przy Majakowskiego i Magistrackiej to 66 metrów, czyli dwa składy tramwajów. Nie pozwoli on na pozostawienie lewoskrętów na tym skrzyżowaniu, a przecież nie o to chodzi - argumentował Oleszczuk. Mówił też, że sprawa likwidacji przystanku przy Magistrackiej nie była przedmiotem konsultacji. Tymczasem mieszkańcy uznali, że to sprawa kluczowa. Pod koniec zebrania posunęli się nawet do stwierdzenia, że Tramwaje właściwie mogą sobie robić niemal wszystko, co im się żywnie podoba. Tylko ten przystanek ma zostać.

Wtedy sprawy w swoje ręce wzięła pani Jadwiga Łukasik, która nie tylko zapanowała nad wzburzonym tłumem, ale też odczytała protest opracowany przez wspólnotę przy Deotymy 45, który ma trafić do Hanny Gronkiewicz-Waltz (przegłosowało to 80% zebranych).

- My, mieszkańcy Koła, zostaliśmy postawieni przed koniecznością modernizacji ulicy Obozowej. Popieramy taką konieczność, ale propozycje projektowe przedstawiane w ciągu ostatnich dwóch lat, a zwłaszcza od lutego tego roku nie uwzględniają naszych sugestii. I przez mieszkańców Koła są odrzucane. Zwoływanie kolejnych konsultacji jest niezrozumiałe i niemożliwe do zaakceptowania. W ulotkach wręczanych przed wejściem na spotkania konsultacyjne przedstawiano tylko koncepcje opracowane przez Tramwaje Warszawskie, nie uwzględniające ani naszych sugestii ani stanowiska rady dzielnicy. Żadnego uzasadnienia nie ma wprowadzenie pasów rowerowych na Obozowej, które nie będą się łączyć z innymi drogami dla jednośladów. Obowiązkiem jest zachowanie dwupasmowego ruchu na Obozowej, ponieważ jest to ulica przelotowa. Tak samo utrzymanie przystanku przy Magistrackiej, gdzie mamy dwie apteki, przychodnię, dwie szkoły, przedszkola i punkty usługowe. Także utrzymanie lewoskrętu w Deotymy, bo to rozładuje korki. Tam też są liczne sklepy, do których muszą dojeżdżać samochody dostawcze. Projekt nie przewiduje również tzw. pasów życia umożliwiających dojazd karetek pogotowia, czy wozów straży pożarnej - odczytała pani Łukasik.

REKLAMA

Ludzie boją się objazdów

Zebrani (w ich interesie znów stanął Paweł Pawlak - były radny i wiceburmistrz Woli (w listopadzie startował do Rady Warszawy, ale nie uzyskał mandatu) zwrócili uwagę także na fakt, że wypchnięcie ruchu samochodowego w boczne uliczki bardzo skomplikuje życie mieszkańcom. Zdaniem Tramwajów zaproponowane rozwiązania uniemożliwią ruch tranzytowy, tym bardziej że będą progi zwalniające i zakaz ruchu dla pojazdów o ciężarze powyżej 3,5 tony. Zebrani ripostowali: kierowcy i tak będą próbowali omijać tamtędy korki.

REKLAMA

To nie koniec

Spotkanie przez cały czas było "gorące", a momentami atmosfera dochodziła do wrzenia. Z drugiej strony były i momenty humorystyczne, kiedy jeden z mieszkańców krzyczał do Oleszczuka, że nie wyjdzie, dopóki nie zostanie obiecane, iż przystanek przy Magistrackiej jednak zostanie. I nie pomogły argumenty, że takich decyzji nie może podejmować zwykły pracownik.

- Żądamy teraz decyzji. I już! - krzyczał mieszkaniec. Tak czy inaczej, to jeszcze nie koniec.

mac

 

REKLAMA

Czytaj na ten temat

Komentarze (3)

# iras55

12.12.2014 20:40

"To nie koniec kłótni o ruch na Obozowej "
Zdjęcie przedstawione "A tak ma być" Jest to widok wiaduktu kolejowego na Pradze . przedstawiony od strony ul. Kijowskiej.Tam są po trzy pasy ruchu w każdą stronę plus oczywiście torowisko.Ciekawe gdzie i w którym miejscu znajdziecie tyle miejsca.

# mamrocia

10.01.2015 20:15

może ktos w końcu zrobi tam normalną nawierzchnię bo są cholerne wyboje

# mieszkaniec433

12.01.2015 18:59

Chciałbym, żeby tych kilku krzykaczy osiedlowych, samozwańczych panów Koła przestało ciągle jątrzyć i pozwoliło działać i przebudować tę ulicę.
Wiadomo, że każdy ma swoje preferencje, ale najważniejsze jest, żeby ta ulica została wyremontowana i żeby zrobiono normalnie perony dla tramwajów, żeby można było bezpiecznie wyjść. Niech Obozowa pozostanie drogą lokalną, Bemowo niech sobie jeździ Górczewską i Powązkowską.
Darcie szat i przykuwanie się kajdankami jest kompletnym nieporozumieniem.
Też jestem mieszkańcem Koła i wg mnie:
- przystanki tramwajowe są za gęsto. lepiej było bez Magistrackiej.
- nie w każdą ulicę muszą być lewoskręty.
- na jezdniach w obie strony pasy rowerowe

REKLAMA

więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWola

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy