Wiceprezydent nie pomógł mieszkańcóm. Przebudowa Obozowej bez zmian
9 września 2014
Tramwaje Warszawskie nie przejęły się sprzeciwami radnych i części mieszkańców Woli i praktycznie nie zmieniły krytykowanego projektu przebudowy ul. Obozowej. Projekt trafił do miejskiego inżyniera ruchu i czeka na ostateczną akceptację.
Wiceprezydent Warszawy Jacek Wojciechowicz przyjechał na Wolę i spotkał się z mieszkańcami. Tematem była planowana przez Tramwaje Warszawskie przebudowa ul. Obozowej, której projekt bardzo się nie spodobał. - Spróbujemy wypracować kompromis - obiecał Wojciechowicz. - My proponujemy, żeby ścieżki rowerowe poprowadzić wzdłuż lasku na Kole i przy ul. Czorsztyńskiej. Nie skomplikuje to ruchu na Obozowej, a będzie zdrowo i ekologicznie - dowodzi radny Marek Bojanowicz. Jego zdaniem zwężenie pasa drogowego ograniczy przepustowość ruchu, wprowadzenie pasów rowerowych na Obozowej nie jest niczym uzasadnione - nie łączą się one z innymi trasami rowerowymi. Poza tym zmiana organizacji ruchu na ul. Ożarowskiej spowoduje wzrost natężenia ruchu w tym rejonie.
Nowe pomysły
Na początku czerwca do protestujących mieszkańców przyjechał nawet wiceprezydent Warszawy Jacek Wojciechowicz. Po analizie zaproponował Tramwajom Warszawskim korekty do pierwotnego planu. Nowym pomysłem było wybudowanie ronda na skrzyżowaniu ulic Księcia Janusza z Obozową. Pasy rowerowe miałyby prowadzić do Alei Prymasa Tysiąclecia, na wysokości bazaru na Kole powstałoby przejście z sygnalizacją świetlną. Przy rondzie należałoby wybudować zatoki autobusowe, zostałby wprowadzony zakaz lewoskrętu z Dalibora w Obozową. Do inżyniera ruchu został skierowany projekt stałej organizacji ruchu z rozwiązaniem pierwotnym bez lewoskrętu w Magistracką oraz rozwiązanie wariantowe z wydzielonym pasem do lewoskrętu w ul. Magistracką, bez utrzymania pasa dla rowerów na odcinku z lewoskrętem. Na skrzyżowaniu z Magistracką miałby być dopuszczalny skręt w lewo dla jadących do centrum miasta, a niedopuszczalny dla jadących w kierunku Bemowa. Zlikwidowany zostałby także przystanek tramwajowy przy Magistrackiej.
Tramwaje Warszawskie zapoznały się z uwagami, po czym... praktycznie niczego nie zmieniły w pierwotnym projekcie. W piśmie skierowanym do władz dzielnicy Wola napisano m.in.:
"Do inżyniera ruchu został skierowany projekt stałej organizacji ruchu z rozwiązaniem pierwotnym bez lewoskrętu w Magistracką oraz rozwiązanie wariantowe z wydzielonym pasem do lewoskrętu w ul. Magistracką, bez utrzymania pasa dla rowerów na odcinku z lewoskrętem. Plan został uzupełniony o kolejne rozwiązanie skrzyżowania Obozowej z Magistracką - wariant z wydzielonym pasem do lewoskrętu w Magistracką przy jednoczesnym utrzymaniu pasa dla rowerów na skrzyżowaniu. W obu wariantach uzasadnione było usunięcie przejścia dla pieszych w ul. Obozowej po wschodniej stronie skrzyżowania. Projekty radnych nie zostały uwzględnione".
Jak dowiedzieliśmy się nieoficjalnie, decyzja dotycząca wyboru jednego z wariantów nie została jeszcze podjęta.
mac
.