I po konsultacjach w sprawie Obozowej
21 stycznia 2015
Zakończyły się konsultacje w sprawie przebudowy Obozowej i zmian w organizacji ruchu. Miejski ratusz opublikował raport, podsumowujący spotkania z mieszkańcami i ich uwagi.
Najciekawsze są pokonsultacyjne wnioski. To właśnie tam prezentowany jest ostateczny wariant przebudowy. Zawiera on m.in.:
- wydzielone przystanki tramwajowe przy skrzyżowaniach z ulicami: Ciołka, Deotymy i Majakowskiego;
- sygnalizację świetlną na skrzyżowaniach z ulicami: Ciołka, Deotymy, Magistracką i al. Prymasa Tysiąclecia;
- wydzielone miejsca parkingowe wzdłuż ul. Obozowej;
- dodatkowy pas postojowy na jezdni południowej ul. Obozowej na odcinku ul. Radziwie - ul. Banderii;
- wydzielony pas do skrętu w lewo z ul. Obozowej (od strony centrum) w ul. Ciołka;
- zakaz skrętów w lewo z ul. Obozowej w ulice Deotymy i Dahlberga;
- wydzielony pas do skrętu w lewo z ul. Obozowej w ul. Magistracką od centrum;
- przejścia dla pieszych na wszystkich wlotach skrzyżowania Obozowa - Magistracka - Długomiła;
- przeciwstawne kierunki ruchu na ul. Ożarowskiej;
- jednokierunkową ul. Bolecha z zachodu na wschód od ul. Dalibora do Długomiła;
- dodatkowe urządzenia ograniczające prędkość (np. progi) na ul. Ożarowskiej i Bolecha oraz zakaz wjazdu dla pojazdów powyżej 3,5 t z wyłączeniem służb komunalnych i obsługi posesji;
- pasy ruchu dla rowerów na ul. Obozowej na odcinakach: ul. Księcia Janusza - al. Prymasa Tysiąclecia i ul. Radziwie - ul. Banderii;
- torowisko trawiaste z zabezpieczeniem wibroakustycznym.
Według inwestora, czyli Tramwajów Warszawskich, powyższe rozwiązania polepszą bezpieczeństwo pieszych, spowodują uprzywilejowanie tramwajów oraz uspokoją ruch samochodowy. Ponadto spełniają niektóre z postulatów mieszkańców.
Kiedy początek prac? Już niedługo - pierwsze roboty, mające na celu uporządkowanie terenu pod inwestycję, zaczną się już w marcu.
Pełną treść raportu można znaleźć tutaj.
(red)