Nowa Obozowa z bonusami dla tramwajów i rowerów
4 grudnia 2015
Od dawna zapowiadany remont torowiska odbędzie się dopiero w 2017 roku. Nowa Obozowa będzie zupełnie inną ulicą.
Trwające miesiącami prace nad projektem ul. Obozowej zbliżają się do szczęśliwego końca. Ze względu na konieczność skoordynowania inwestycji z modernizacją wolskiej linii kolejowej, Tramwaje Warszawskie dokonają remontu torowiska dopiero w 2017 roku.
Ulica zostanie przebudowana na długości ponad dwóch kilometrów, od skrzyżowania z Płocką do pętli Koło. Kierowcy będą mieć do dyspozycji po jednym pasie w każdym kierunku, z opcjonalnymi pasami do skrętu na skrzyżowaniach.
- Torowisko tramwajowe zostanie zmodernizowane, a perony przystankowe dostosowane do nowego taboru - mówi Michał Powałka, rzecznik Tramwajów Warszawskich. - Gruntownej przebudowie będą podlegały także sygnalizacje świetlne wraz z zastosowaniem priorytetu w ruchu tramwajowym, co przyczyni się do skrócenia czasu jazdy tramwajami.
Skorzystają nie tylko pasażerowie tramwajów, ale także piesi. Nowe przejścia zostaną wyznaczone przy Majakowskiego i przy bazarze na Kole oraz obok Wawrzyszewskiej. Bezpieczeństwo osobom wysiadającym z tramwajów zapewnią azyle, oddzielające torowisko od jezdni. Na większość przystanków będzie można wejść z obu końców, co powinno wyeliminować problem przechodzenia w niedozwolonych miejscach.
Przy okazji remontu wyznaczone zostaną pasy dla rowerów, a na niektórych skrzyżowaniach także śluzy ułatwiające skręcanie i poprawiające bezpieczeństwo. Kierowcy będą mieć do dyspozycji po jednym pasie w każdym kierunku, z opcjonalnymi pasami do skrętu na skrzyżowaniach.
Niemal równolegle z pracami na Obozowej prowadzony będzie kapitalny remont biegnącej nad nią linii kolejowej. Do 2019 roku PKP Polskie Linie Kolejowe przebudują stary wiadukt, zaś obok skrzyżowania z Trasą Prymasa Tysiąclecia powstanie nowa stacja dla SKM-ek, odjeżdżających w kierunku Dworca Zachodniego, Dworca Gdańskiego, Bródna, Białołęki i Legionowa.
Rok temu na Woli odbyły się konsultacje społeczne, w których część mieszkańców domagała się poszerzenia ulicy do układu 2x2 (nie ma miejsca na tak szerokie jezdnie), jednak większość opowiadała się za poprawą bezpieczeństwa pieszych i skróceniem czasu przejazdu tramwajów.
Dominik Gadomski