REKLAMA

Targówek

inwestycje »

 

Metro w drodze na Bródno. P+R zamiast bazaru?

  28 września 2018

alt='Metro w drodze na Bródno. P+R zamiast bazaru?'
źródło: Michał Krakowski

Budowa ostatniego odcinka II linii podziemnej kolei może ruszać. 28 września podpisano umowę z firmami Astaldi i Gülermak, które zbudują stacje pod Kondratowicza.

REKLAMA

Budowa metra na Targówku Mieszkaniowym przebiega bardzo sprawnie i wszystko wskazuje na to, że pierwsi pasażerowie skorzystają z niego już wiosną przyszłego roku. Równolegle trwają przygotowania do budowy kolejnego, już ostatniego odcinka II linii na prawym brzegu Wisły. Do końca 2021 roku zbudowane zostaną stacje Zacisze (pod Figara w pobliżu skrzyżowania z Rolanda), Kondratowicza (przy skrzyżowaniu Malborskiej i Kondratowicza) oraz Bródno (przy skrzyżowaniu Kondratowicza i Rembielińskiej). P+R Trocka: nad pętlą czy zamiast parkingu dla mieszkańców? P+R Trocka: nad pętlą czy zamiast parkingu dla mieszkańców?
Prace nad parkingiem przesiadkowym przy Trockiej ruszyły. Zdaniem niektórych jego budowa to "pomysł z piekła rodem".
Wydrążona zostanie również podziemna hala torów odstawczych za ostatnią stacją, trzy wentylatornie i oczywiście tunele.

Bródno powita "metrowiczów"

Choć druga linia metra nie będzie mieć tak atrakcyjnego dla pasażerów przebiegu, jak pierwsza, mieszkańcy Bródna z pewnością mogą spodziewać się gości z Białołęki i okolicznych miast, zainteresowanych przesiadką. Dla osób dojeżdżających na daleką Wolę i Bemowo zysk czasowy będzie na tyle duży, że opłacalne będzie zostawienie samochodu przy Kondratowicza i przesiadka na tory.

Największy w Warszawie P+R Młociny ma dziś prawie 1500 miejsc, rozrzuconych na dużej przestrzeni wokół stacji i pętli tramwajowo-autobusowej. Na Bródnie nie ma tyle miejsca i nie powinno być aż takiego zainteresowania. Załóżmy, że każdego ranka w okolicę stacji przyjedzie 200-300 samochodów, a w nich 260-390 osób. Biorąc pod uwagę, że jeden pociąg metra zabiera półtora tysiąca pasażerów, pod ziemią będzie to zupełnie nieodczuwalne. Na powierzchni będzie jednak oznaczać prawdziwą "inwazję".

W tym kontekście dziwi fakt, że po kapitalnym remoncie linii tramwajowej na Annopol i Bródno ratusz nie zdecydował się zaplanować parkingu P+R właśnie przy niej. Mógłby on powstać przy trasie S8 albo dalej w głębi Białołęki. Kierowcy przesiadaliby się wówczas do tramwajów, które - co najwyraźniej nie dotarło jeszcze do warszawiaków - mają czas przejazdu do centrum porównywalny z planowanym metrem.

Zapraszamy na zakupy

Parking w miejscu bazaru

W pobliżu skrzyżowania Kondratowicza z Rembielińską jest tylko jedno miejsce, w którym mógłby powstać parking P+R dla osób przesiadających się do metra.

- Jakiekolwiek rozwiązania realizowane w przyszłości muszą uwzględniać obowiązujący miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego - przypomina Michał Grobelny z Zarządu Transportu Miejskiego. - W dokumencie tym mamy zapis o obiekcie parkingowym P+R o maksymalnej wysokości 12 m oraz o dwóch lokalizacjach: tam, gdzie znajduje się bazar i za kościołem. Mogłoby tam powstać w sumie co najmniej 500 miejsc parkingowych.

Podczas konsultacji z mieszkańcami Bródna w sprawie przyszłości Kondratowicza padła prośba, by nie likwidować bazaru. Rozwiązaniem kompromisowym mogłaby być budowa obiektu, w którym dolne kondygnacje zajmowałyby stoiska handlowe a górne - miejsca parkingowe. Czy dałoby się go zaprojektować tak, by nie oszpecił okolicy? Trudno powiedzieć. Na razie to luźna propozycja.

- Póki co nie prowadzimy prac przygotowawczych dla wskazanej lokalizacji - mówi Grobelny.

(dg)

.
 

REKLAMA

Komentarze (14)

 Taltos2

28.09.2018 12:52

Armagedon to będzie nie przy Rembielińskiej - mało kto będzie dojeżdżał przez Annopol, a Łabiszyńska już teraz stoi w korku - ale na Wincentego... bo to tu będzie miała najbliżej i Wschodnia Białołęką i wszyscy sunący S8 ze wschodu. A dojazd wyłącznie wąskimi Młodzieńczą i Wincentego/Głębocką

# Nie dla Metra :)

30.09.2018 12:28

a wystarczylo puścic na zieloną białołeke i na polach przy s8 zrobic duuuze parkingi...

# Czarek

01.10.2018 10:12

A dlaczego nie dociągnięto metra do PKP Toruńska, krzyżówka tras, węzeł przesiadkowy i od groma miejsca na P&R?

REKLAMA

# mtirala

01.10.2018 22:06

>> Na Bródnie nie ma tyle miejsca i nie powinno być aż takiego zainteresowania. Załóżmy, że każdego ranka w okolicę stacji przyjedzie 200-.samochodów.
Oczywiście, że nie będzie wielkiego zainteresowania, bo ulica Annopol jest zakorkowana przez tych wszystkich, którzy usiłują objechać korek na Trasie Toruńskiej. Widać, że autor - z takim upodobaniem piszący na tym portalu o komunikacji Białołęki i Targówka ma małe pojęcie o realiach Białołęki.
Może napisał(a) by Pan(i) artykuł jak będą wyglądać godziny szczytu komunikacyjnego przy stacji Kondratowicza? Gdzie będą zatrzymywać się te dziesiątki autobusów wiozących wszystkich chętnych do metra z całej północno-wschodniej części aglomeracji warszawskiej? Gdzie będą zawracać? Proszę napisać o REALNYCH kwestiach, a nie o P&R, do którego nie da się dojechać.
Tramwaj na ZB? Nie wcześniej niż 2023 (wg tego portalu). Zresztą Pan(i) wie, że potrzebne są tylko 4 przystanki: Derby- centrum, TT, Carefour lub Malborska, Kondratowicza. Na pozostałej części trasy tramwaje będą wozić powietrze. Bo proszę Pana(i), pasażerowie, który o 6.15 blokuje 5 pasmową Toruńską (a przy okazji Annopol) w swojej olbrzymiej większości są zainteresowani dojazdem na drugą stronę Wisły - tramwaj dla nich będzie za wolny.
Tak bardzo bronił(a) Pan(i) bzdurnej decyzji o końcowej stacji metra Rembielińska (zamiast przy TT) - ciekawym, co Pan(i) wymyśll. To jak, podejmuje Pan(i) wyzwanie?

# Głupota i matactwo

03.10.2018 22:29

Znów ten redaktor najmadrzejszy. Do warszawiaków jeszcze " nie dotarło", ale on już wie! Taki zoriemtowany!

# 455

04.10.2018 21:13

jaki sens budowy metra na ZB, kto buduje metro do domów jednorodzinnych i zabudowy wielorodzinnej 3-piętrowej.....
W czym tyle złości że metro dojedzie do Rembielińskiej?
jeśli proponuje że metro nie potrzebne na Bródnie (Remblieńska), to jaki sens np. budowa metra na Bemowie?
nie ma tam tramwajów, dojazc z jelonek czy bemowa-lotniska pod ratusz na bemowo i dalej metrem będzie szybszy niż bezpośrednio tramwajem? Ta sama sytuacja jak z Bródnem....

REKLAMA

# majk

04.10.2018 23:00

Po co bicie piany przez autora? P&R będzie w miejscu dzisiejszego parkingu tuż za kościołem - tylko nie w stronę Kondratowicza gdzie bazarek a w stronę Rembielińskiej. Już w chwili obecnej jest tam parking na prawie setkę aut. Spójrz autorze na otoczenie i plany zagospodarowania zamiast snuć fantazje i szczuć ludzi na siebie i władze dzielnicy. No ale po co zgłębić temat, co nie? Ważne żeby ilość literek się w tekście zgadzała, to nic że merytorycznie na poziomie ameby. Gratuluję zmysłu dziennikarskiego. Ehhhh.

 Taltos2

05.10.2018 13:37

do 455:
Bo Rembielińska JUŻ ma tramwaj - niedawno zmodernizowano linię - z przystanku Kondratowicza na Wileńskim w 15 minut, na Gdańskim w 17 minut. A NIE MA tam dojazdów od północy i wschodu (cała ZB + S8) ani parkingów P&R... NIKT nie mówił o metrze na ZB (na dziś nie ma to sensu), tylko o wybudowaniu - JEDNEJ (zamiast Rembielińskiej) stacji metra w okolicach CH Targówek/Lidl - dojazd S8 i mnóstwo miejsca na budowę węzła z pętlami dla autobusów podmiejskich i parkingów wzdłuż S8.

 Taltos2

05.10.2018 14:02

do 455:
Bo Rembielińska JUŻ ma tramwaj - niedawno zmodernizowano linię - z przystanku Kondratowicza na Wileńskim w 15 minut, na Gdańskim w 17 minut. A NIE MA tam dojazdów od północy i wschodu (cała ZB + S8) ani parkingów P&R... NIKT nie mówił o metrze na ZB (na dziś nie ma to sensu), tylko o wybudowaniu - JEDNEJ (zamiast Rembielińskiej) stacji metra w okolicach CH Targówek/Lidl - dojazd S8 i mnóstwo miejsca na budowę węzła z pętlami dla autobusów podmiejskich i parkingów wzdłuż S8.
W ogóle, przebieg końcówki II linii + stacja Zacisze (jeśli na ZB nie ma sensu, bo na Derbach/Lewandowie za mało ludzi, to proszę obronić stację Zacisze), gdzie wsiadając w metro na Rembielińskiej ODDALAMY się od Centrum, zamiast najkrótszą trasą...

REKLAMA

# ...

06.10.2018 15:00

szkoda bo w konsultacjach przedstawiano projekty, gdzie w poblizu kosciola byl plac miejski - centrum zycia tej czesci Brodna

# sss

14.10.2018 11:20

Gdyby metro miało zostać skierowane na ZB, to ominieło by Bródno (jedyna stacja na samym końcu Bródna "Wincentego/Kondratowicza", a każdy głupi wie że metro projektuje się w rejonach wysokiej zabudowy a nie rejonach domów jednorodzinnych i zabudowy wielorodzinnej 3-piętrowej.
Bródno nie potrzebuje metra bo ma tramwaj, takim tokiem myślenia po co metro w innych rejonach miasta gdzie są tramwaje np. Bemowo, Mokotów

# 455

14.10.2018 11:27

Taltos2
"bo Remblieńska ma tramwaj" np. na Gdańskim w 17 minut.
PS. a co to ma znaczenie.....
a po co metro na Bemowo, dziś z bemowa lub z jelonek południowych do śródmieścia dojazd trwa 25 minut, metrem będzie trwał dłużej (metro 15 min + dojazd i przesiadka z bemowskich osiedli tak gdzie mamy tramwaje 10+5
niestety nie dało się inaczej zaprojektować metra tak aby osługiwało w całości osiedla Targówek mieszkanowy i bródno (po 2 x stacje osiedle). taki mamy przebieg metra ze stacja jest na zaciszu....
kierując metro na ZB trzeba by ominąć wysoką zabudowę Bródna (duże skupisko na 1km2) kierując metro do niskiej zabudowy za trasą toruńską....

REKLAMA

# mtirala

27.10.2018 06:58

do #455
kierując metro na ZB trzeba by ominąć wysoką zabudowę Bródna (duże skupisko na 1km2) kierując metro
do niskiej zabudowy za trasą toruńską...

Zobacz o 7 rano na wiadukcie Głębockiej ile ludzi z całej północno wschodniej części aglomeracji warszawskiej usiłuje Trasą Toruńską dostać się do W-wy - warto raz w życiu wyjrzeć poza opłotki Bródna.
Dobrze byłoby, żeby nikt więcej nie pisał już na tym portalu o metrze na ZB. Mowa jest o hubie komunikacyjnym Głębocka / TT. Nie będzie go w tym miejscu - będzie za to wieczny kocioł na skrzyżowaniu św. Wincentego i Kondratowicza. Na zakupy do Carrefoura i M1 będziecie chodzić pieszo.

# To ja

18.06.2020 11:26

Ile jeszcze będą pisać komentarzy o metrze na Zieloną Białołękę.. kupowali mieszkania więc widzieli że w polach więc po co te ciągłe sapy. ...
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuTargówek

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

Najchętniej czytane na TuTargówek

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy