P+R Bródno do 2027 roku? Wyścig z czasem
dzisiaj, 07:40
Warszawa planuje budowę dwóch nowych parkingów "Parkuj i Jedź" - w Rembertowie przy ul. Cyrulików i na Bródnie przy stacji metra. Będą to odpowiednio 18. i 19. obiekt w stołecznym systemie P+R zarządzanym przez ZTM.
Projekt wspiera program "Fundusze Europejskie dla Mazowsza", którego całkowita wartość wynosi blisko 96 mln zł. Unijne dofinansowanie pokryje ok. 40% kosztów (niemal 40 mln zł).
Bardzo dziwna inwestycja. Asfalt na ulicy znikąd donikąd
To chyba najdziwniejsza inwestycja drogowa w całej Warszawie. Ekipa drogowców wyasfaltowała kawałek ulicy prowadzącej znikąd donikąd.
Warunek: inwestycje muszą zostać zrealizowane do końca 2027 roku.
Jak będzie wyglądał P+R Bródno?
Przy skrzyżowaniu ul. Rembielińskiej i Kondratowicza powstanie piętrowy parking na powierzchni 1,56 ha. Projekt przewiduje dwa garaże połączone podziemnym łącznikiem.
Zaplanowano ok. 475 miejsc dla samochodów i 116 dla rowerów. Na dachach pojawią się rośliny i panele fotowoltaiczne. W projekcie uwzględniono także strefę rekreacji dla mieszkańców. Co ważne, obiekt zaprojektowano tak, aby w jego sąsiedztwie nadal mógł funkcjonować bazar, którego obecność była postulatem lokalnej społeczności. O szczegółach działalności handlowej zdecydują władze dzielnicy wraz z kupcami.
Harmonogram i wyścig z czasem
Dokumentację inwestycji przygotowuje firma wyłoniona w kwietniowym przetargu. Do jej zadań należy opracowanie projektów budowlanych i technicznych, uzyskanie wszystkich decyzji administracyjnych oraz pozwolenia na budowę.
Kompletna dokumentacja ma być gotowa w maju 2026 roku. Następnie ruszy przetarg na roboty budowlane. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, parking na Bródnie zostanie oddany do użytku pod koniec 2027 roku - dokładnie na granicy terminu wynikającego z unijnego finansowania.
DB
.