REKLAMA
Stacja Veturilo na kilka miesięcy zniknie z kampusu Akademii Wychowania Fizycznego. Zostanie przestawiona w inne miejsce na Bielanach.
Coraz więcej mieszkańców Warszawy jadąc do pracy i szkoły korzysta z rowerów. Szczególnie uprzywilejowane są osoby mieszkające w okolicy ulicy Broniewskiego, na której jest doskonała droga rowerowa, prowadząca do Śródmieścia.
Jak donoszą nam czytelnicy: ostatni peron autobusowy na węźle Młociny, pełniący funkcję postoju dla autobusów dalekobieżnych, upodobali sobie "wygodniccy kierowcy".
- W artykule "Szóstka" zniknie z Bielan zapewne niechcący wprowadzili Państwo w błąd czytelników - pisze uważny czytelnik.
Zmiany związane z otwarciem centralnego odcinka II linii metra dotkną także Bielan. Swoje trasy mają zmienić trzy linie tramwajowe, kursujące przez naszą dzielnicę. Trwają konsultacje społeczne w tej sprawie.
Parking P+R Młociny jest przepełniony. Samochody osób dojeżdżających do stacji metra zapełniają wszystkie miejsca parkingowe nie tylko w garażu, ale także na okolicznych ulicach.
Zarząd Transportu Miejskiego uruchomi w te wakacje cztery pilotażowe wypożyczalnie rowerów cargo. Jedna z nich znajdzie się na Bielanach.
System roweru miejskiego ruszył po zimowej przerwie 1 marca i od razu stał się popularny. Tymczasem na pętli Młociny można wypożyczyć rower napędzany siłą rąk - szczególnie polecany dla niepełnosprawnych.
Przebudowa ul. Kasprowicza trwała długo i jak się okazuje zakończyła się umiarkowanym sukcesem. - Po zbudowaniu drugiej nitki jezdni nie da się przejechać "jednym ciągiem" przez kilka świateł - zgłasza nam czytelnik. To znaczy da się, ale na pewno nie przestrzegając obowiązujących w mieście ograniczeń prędkości.
Nowy parking park&ride przy stacji metra Wawrzyszew, z którego dumne są władze dzielnicy, to zmora mieszkańców bloków przy ul. Kasprowicza. - Zabrali nam miejsca do parkowania. I oddali przyjezdnym - mówią bez ogródek.
Zaczęły się spore utrudnienia na bielańskich drogach. Trwa przebudowa Kasprowicza, ruszyły też prace nad budową drugiego kolektora ściekowego na Marymonckiej.
Brak autobusów i bezpośredniego połączenia ulicy Broniewskiego z centrum, konieczność przywrócenia linii 103, wydłużenie 114, tłok w 116, nieżyciowe 303 - to główne problemy poruszane podczas spotkania mieszkańców Bielan z przedstawicielami Zarządu Transportu Miejskiego. Spotkania, po którym okazało się, że nic się nie zmieni. Na nic nie ma pieniędzy.
- Autobus linii 184 bywa tak zatłoczony, że wsiąść do niego nie można! Zwłaszcza w godzinach przedpołudniowych we wtorki i piątki. Nie pomaga nawet dopychanie kolanem - piszą do redakcji mieszkańcy.
Kultura niektórych rowerzystów pozostawia wiele do życzenia - narzekają mieszkańcy spacerujący na Kępie Potockiej.
Już w kilku miejscach Warszawy zamiast ścieżek rowerowych na ulicach powstały wydzielone pasy dla jednośladów. W tym roku taki pas, o długości czterech kilometrów, jest planowany na Wóycickiego. - Bez sensu - uważają mieszkańcy Młocin.
Zwykle mieszkańcy postulują, by w pobliżu ich miejsc zamieszkania kursował autobus. Mieszkańcy osiedla Wrzeciono akurat przeciwnie.
Przy stacji metra Młociny od lipca działa bezpłatna wypożyczalnia rowerów dla dzieci w wieku 7-9 lat. Zarząd Transportu Miejskiego przeznaczył ją jednak tylko na potrzeby placówek oświatowych. - Szkoda, że nie można po prostu wypożyczyć sobie rowerka - mówi nasz czytelnik pan Bartosz, tata 9-letniej Marty.
Od 1 lipca klienci dojeżdżający do Centrum Handlowego Marywilska 44, mieszczącego się na Białołęce, podróżując z lewobrzeżnej Warszawy mogą korzystać z nowej linii Kupiecbus startującej z węzła przesiadkowego Metro Młociny.
W grudniu pisaliśmy o przeniesieniu przystanku autobusowego z alei Zjednoczenia pod samo wejście urzędu dzielnicy. - Zmiana nastąpiła na skutek sugestii i próśb mieszkańców - informował rzecznik urzędu Tadeusz Olechowski. - Nic podobnego. To dla wygody urzędników - twierdzi pani Urszula.
Do stacji metra Słodowiec można się dostać bez trudu, ale głównie pieszo. Ulice i alejki do niej prowadzące są całkowicie zastawione samochodami. - Jednopoziomowy parking "park and ride". To propozycja niedroga i rozwiązałaby problem - zgłasza miejski radny Marcin Rzońca.
LINKI SPONSOROWANE