REKLAMA

Bielany

komunikacja »

 

ZTM rozczarował Bielany. Wiaty na pocieszenie

  15 stycznia 2014

alt='ZTM rozczarował Bielany. Wiaty na pocieszenie'

Brak autobusów i bezpośredniego połączenia ulicy Broniewskiego z centrum, konieczność przywrócenia linii 103, wydłużenie 114, tłok w 116, nieżyciowe 303 - to główne problemy poruszane podczas spotkania mieszkańców Bielan z przedstawicielami Zarządu Transportu Miejskiego. Spotkania, po którym okazało się, że nic się nie zmieni. Na nic nie ma pieniędzy.

REKLAMA

- Kiedyś na Broniewskiego mieliśmy takie autobusy jak 520 i 148. Są trzy linie tramwajowe do centrum, ale co będzie w przypadku np. awarii wiaduktu? Będziemy musieli chodzić kilka przystanków - mówiła pani Zofia.

- 40 lat mieszkam w osiedlu Piaski. Sami je tworzyliśmy, mieliśmy 520, 148, 103 i 121. Wszystko nam zabrano. Autobus 103 łączył Bielany z Pragą. Dlaczego coś przez tyle lat było dobre, a teraz trzeba robić oszczędności? Zwłaszcza ten 103 bardzo by się przydał - przekonywała inna z mieszkanek.

Bardzo wiele uwag dotyczyło linii 303: jeździ zbyt rzadko i tylko w dni powszednie, a jego rozkład jest taki, że uniemożliwia punktualne dotarcie do szkoły,

- Ja mieszkam przy Marymonckiej, obok cmentarza Włoskiego. Moja siostra na Młocinach, niedaleko. Nasi rodzice na Wawrzyszewie. I siostra chcąc odwiedzić rodziców, musi robić trzy przesiadki. Na tak krótkim dystansie! Przecież to absurd! Po dzielnicy jeździ autobus 303, ale tylko pięć razy w tygodniu - bez sobót, niedziel i świąt. Dzieci mogłyby nim jeździć do szkoły. Gdyby kursował częściej i zaczynał wcześniej, to nie spóźniałyby się na pierwsze zajęcia - postulowała następna.

Postulatów było mnóstwo. Jednym zabrano przystanek, inni chcieliby częstszego kursowania najbliższej mu linii.

- Jeżeli np. chodzi o Broniewskiego, to nigdzie w Warszawie nie jest tak, że jedna ulica ma i autobusowy, i tramwajowy bezpośredni dojazd do centrum. Bielany mają rozwiniętą sieć metra, czego nie ma większość dzielnic. Właśnie metrem należałoby wszędzie dojeżdżać - mówił m.in. Michał Mirosław, w ZTM inspektor kształtowania układu komunikacyjnego.

Mieszkankom, zwłaszcza starszym, bardzo się to nie podobało. Czemu? Bo Broniewskiego jest z jednej strony Bielan, metro znajduje się przy Kasprowicza i trzeba do niego dojechać kilka przystanków.

- Nie możemy przywrócić obecnie żadnej linii. Dążymy raczej do utrzymania dotychczasowego stanu. Brakuje nam taboru. Gdybyśmy dodali tutaj autobusy, musielibyśmy zabrać komu innemu. Mieliście zorganizować nam przejazd testowy autobusem 114 do bramy centralnej cmentarza Północnego, żeby zobaczyć, czy można tę linię przedłużyć - zauważyła Katarzyna Błachnio. Wiemy, że np. Młociny się rozwijają, ale rozwija się również Białołęka i tam też musimy zapewnić dojazd - argumentował Daniel Złamal, kierownik sekcji linii strefowych z działu organizacji przewozów.

- Mieliście zorganizować nam przejazd testowy autobusem 114 do bramy centralnej cmentarza Północnego, żeby zobaczyć, czy można tę linię przedłużyć - zauważyła Katarzyna Błachnio z Samorządu Mieszkańców Młocin.

- Przeprowadziliśmy analizę i okazało się, że koszt wydłużenia linii jest zbyt duży - odpowiedział inspektor Mirosław.

Jest jedna dobra wiadomość. Postawią więcej wiat przystankowych. Nie będzie więc za bardzo czym jechać, ale przynajmniej czekając na to, co w końcu przyjedzie, nie będzie nam padać na głowę.

- Ustaliliśmy z wykonawcą, że w ciągu trzech lat zostanie wykonanych 1500 wiat. W przyszłym roku 150 - oznajmił p.o. kierownika sekcji planowania i analiz działu rozwoju transportu ZTM Jakub Stefaniak. Tyle że wiaty zostaną ustawione na terenie całej Warszawy. Nie wiadomo więc, ile z nich trafi na Bielany. Wiatom mają towarzyszyć plansze reklamowe. Czy przystanek przy cmentarzu na Wólce Węglowej (jedna z postulowanych lokalizacji wiat) będzie atrakcyjny dla reklamodawców? Oby nie było to główne kryterium wyboru miejsca na wiatę.

W lutym ZTM ogłosi przetarg na 20 używanych autobusów, które dołączą do miejskiego taboru. Będzie więc jeden dodatkowo na każdą dzielnicę.

mac

 

REKLAMA

Komentarze (12)

# zbielan

15.01.2014 16:35

Metro na Bielanach to szczęście, luksus i przywilej. Co z tego że autobusy do/z metra jeżdżą co 15, 20 czy 30 minut, do Młocin jedzie z Broniewskiego tylko 1 linia tramwajowa, poprzenoszono linie z Broniewskiego na Żeromskiego (niech mieszkańcy Piasków mają trochę ruchu i powodów do spacerów), jest super, jest metro .....

# Mlocinka

15.01.2014 17:15

Na Mlocinach tramwajow nie ma wcale! Metro Mlociny jest przy hucie, a Mlociny sa 4 km dalej... I ta zbieznosc nazwy powoduje ze o Mocinach w ZTM sie nie mysli. Niby mamy tu 114, ale tylko w jedna strone - z metra. W druga jedzie Pulkowa... Przedluzyc chcielismy nie do bramy centralnej, a do pirwszej od nas - czyli o pol km! Po to by 114 mogl zawrocic, zabrac mlocinian do metra i nie parkowac stadnie na Wojcikiego co utrudnia tam ruch.

# eRDe

15.01.2014 22:16

Bardzo mi się spodobał ten fragment:
"Bielany mają rozwiniętą sieć metra, czego nie ma większość dzielnic. Właśnie metrem należałoby wszędzie dojeżdżać"
Czy tym geniuszom wydaje się, że Bielany to tylko budynki wzdłuż linii metra?

REKLAMA

# michal

15.01.2014 22:55

sieć metra. To stwierdzenie samo w sobie świadczy o stanie umysłu.

# Bielańczyk

19.01.2014 09:53

Linia 114 autobus przeznaczony do przewożenia studentów UKSW .Śmiało można ją nazwać linią akademicką .Autobus skrzętnie omija parotysięczne osiedle Wrzeciono i jedzie mostem Północnym gdzie ma tylko jeden przystanek i to na żądanie na którym nikt nie wsiada. Z okien tego autobusu jadąc mostem widać bloki mieszkalne tego osiedla lecz nie dla mieszkańców to linia . Taka polityka ZTM .Pomimo iż dodatkowo jeździ jeszcze 114 od pętli Młociny do pętli Wóycickiego o którym nie każdy nawet wie. A wystarczy aby 114 jeździło przez ulice Przy Agorze tak jak było kiedyś.
Linia 121 autobus nie dla uczniów i nie dla chorych mieszkańców dzielnicy Bielany. W niedziele i święta nie dojedziesz do szpitala Bielańskiego na nocną pomoc lekarską .Autobus zaczyna jeździć dopiero od godziny 10:25.
Rano w dzień powszedni gdy ludzie jadą do pracy króciutki autobusik gdzie wszyscy się tłoczą .Wieczorem nie wrócisz już z drugiej zmiany lub zakupów w mieście tą linią bo jeździ do godziny 20 :15 do szpitala też po godzinie 20 tej nie dojedziesz.

# Jacek

19.01.2014 12:56

Linia 103 musi wrócić na trasę:Cm.Północny(Brama Główna)-Dw.Wschodni(Kijowska) a linia 303 skasować wtedy. Pozdrawiam.

REKLAMA

# eRDe

19.01.2014 22:53

#Bielańczyk napisał(a) 19.01.2014 09:53
A wystarczy aby 114 jeździło przez ulice Przy Agorze tak jak było kiedyś.

114 na trasie przez Przy Agorze jeździło tylko w czasie budowy przeprawy dla Tarchomina. Wcześniej jeździło przez Pstrowskiego, także można uznać że wróciło na normalną trasę. Co oczywiście nie zmienia faktu, że na Wrzecionie przydałby się autobus jeżdżący częściej. Może 103 mogłoby jeździć częściej, albo 303 zagęścić. Problem z komunikacją dotyczy nie tylko ul. Przy Agorze, zobacz jak wygląda sytuacja ze 116. Na przystanku przy Aspekt w stronę miasta jest już gęsto:( Ogólnie kiepsko z komunikacją jest u nas...

# eRDe

19.01.2014 22:58

#Jacek napisał(a) 19.01.2014 12:56
Linia 103 musi wrócić na trasę:Cm.Północny(Brama Główna)-Dw.Wschodni(Kijowska) a linia 303 skasować wtedy. Pozdrawiam.

A 103 nie jeździło kiedyś z pętli Huta? Pętlę na Północnym miał tylko przez 3 lata o ile się nie mylę. Chociaż pomysł z powrotem na tę pętlę byłby dla wielu osób przydatny. Nie wspomnę już o powrocie na Pragę, bo to oczywistość:)

# pawelb

20.01.2014 20:39

do Bielańczyka: linia 114 wozi do metra m.in. mieszkańców Chomiczówki którzy nie mają innego połączenia do Młocin! bo chyba nie myśli Pan o 121? ;)

REKLAMA

# z Przasnyskiej

19.12.2014 12:08

#eRDe napisał(a) 19.01.2014 22:58
103 nie jeździło kiedyś z pętli Huta? Chociaż pomysł z powrotem na tę pętlę byłby dla wielu osób przydatny. Nie wspomnę już o powrocie na Pragę, bo to oczywistość:)
i 122 na Przasnyską.

# Chocho%u0142

29.10.2016 22:21

114 jest przetrzebiona do granic możliwości. Ktoś nawet opisywał w Echu koncepcję puszczenia 121 przez Kochanowskiego prosto za Rudnickiego i Literecką. Miał on włączać się w jakiś sposób do ruchu, płynącego na Żoliborz przez Broniewskiego na wysokości parku Olszyna. Tam jest takie rozszerzenie jezdni obok społecznych parkingów samochodowy i pawilonu handlowego. Pozornie akt desperacji, ale pokazuje jak bardzo ludzie są zdeterminowani, żeby coś zmienić no i projekt stwarzał dojazd do przychodni zdrowia oraz szkoły i przedszkola. Tabor jaki jest to widzimy teraz w czasie akcji Znicz, ile rzeczywiście wozów liczy sobie flota ZTM, więc jest co na Bielany posłać. Obecnie pojawiła się szansa powrotu do dzielnicy przyspieszonego autobusu 520. Linia 167 zostaje skrócona do pętli Znana, ZTM nic nie proponuje w jej miejsce dodatkowo przesuwając 121 na Nowe Bemowo, a tym zamiennikiem może być z powodzeniem 520 poprzez Deotymy, Wrocławską na Conrada. Łącznik z Bemowem na Powstańców Śląskich 184 powinien dalej służyć pasażerom. Bielany są ciągle poszkodowane, rozmyślnie nie przeprowadzono konsultacji społecznych chociaż budowa metra dotyczy Woli. 520 to dobry pomysł.

# top

22.05.2017 20:39

Myślę że to dobry pomysł/
_____________
Zobaczie http://www.toparchitektura.pl/wiaty-przystankowe.html

REKLAMA

więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBielany

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024