REKLAMA

Bielany

komunikacja »

 

Parking P+R Młociny przepełniony, SISKOM: nie ma prostych rozwiązań

  14 maja 2014

alt='Parking P+R Młociny przepełniony, SISKOM: nie ma prostych rozwiązań'

Parking P+R Młociny jest przepełniony. Samochody osób dojeżdżających do stacji metra zapełniają wszystkie miejsca parkingowe nie tylko w garażu, ale także na okolicznych ulicach.

REKLAMA

Parking na Młocinach, otwarty w 2008 r., składa się z dwóch części. Większa, zadaszona, oferuje ok. 1000 miejsc. Mniejsza, pod gołym niebem - 72 kolejne. Według statystyk Zarządu Transportu Miejskiego zapełnienie obu parkingów w dni powszednie w 2013 r. wynosiło "ponad 100%". W styczniu otwarto jeszcze 80-miejscowy P+R Wawrzyszew, położony przy następnej stacji metra. Nie było go w pierwotnych planach systemu P+R. Na razie brak statystyk jego wykorzystania, ale strona internetowa ZTM przez większość dnia informuje o braku wolnych miejsc.

Tymczasem na wąskiej Nocznickiego samochody stoją nawet na skrzyżowaniach i zakrętach, pobliska Kaliszówka wygląda jak jeden wielki parking a trawniki w całej okolicy zmieniły się w błotniste bajora. Jak rozwiązać parkingowy problem w okolicach ostatnich stacji metra?

- Odpowiedź na to pytanie nie jest łatwa, bo nie wiemy skąd głównie przyjeżdżają samochody na parkingi na Młocinach - mówi Łukasz Oleszczuk ze Stowarzyszenia Integracji Stołecznej Komunikacji SISKOM. - Bez tej wiedzy ciężko jest podjąć jakiekolwiek działania. Np. jeśli są to mieszkańcy Łomianek, to zasadne jest poprawić warunki i czas dojazdu stamtąd komunikacją zbiorową. Jeśli spoza aglomeracji warszawskiej: zapewnić to co napisane wyżej, a także zbudować mniejsze parkingi na granicy aglomeracji. Oczywiście powyższe rozważania mają charakter czysto teoretyczny i bez zbadania w sposób szczegółowy motywacji, źródeł i celów podróży użytkowników tych parkingów nadal niewiele wiemy. Oczywiście najprostszym rozwiązaniem, jakie można zaproponować, to rozbudowa, ale czy te parkingi są wypełnione w stu procentach przez cały dzień? Tu też należy liczyć koszty utrzymania i eksploatacji. Pytanie, czy nie lepiej wybudować parking gdzieś, gdzie go jeszcze nie ma?

Jedyną realizowaną obecnie inwestycją komunikacyjną, mogącą odciążyć P+R Młociny, jest przedłużenie linii tramwajowej na Białołękę. Powinna ona zachęcić kierowców z Tarchomina i Nowodworów do przesiadki do tramwajów. Teoretycznie, bo przecież teraz mają autobusy, a tramwaj będzie jeździł wolniej od nich.

Jak rozwiązać problem parkowania tysięcy samochodów, przyjeżdżających na Młociny spoza Warszawy? Czekamy na opinie: redakcja@gazetaecho.pl.

DG

 

REKLAMA

Komentarze (12)

# mana

14.05.2014 09:55

Trzeba było zbudować P&R na 2500 miejsc. To jeden z najbardziej newralgicznych węzłów przesiadkowych w W-wie. A tak hołota z innych dzielnic i okolicznych miejscowości rozjeżdża Młociny. Parkują dosłownie wszędzie.Ostatnio sąsiad przeganiał ich prawie spod okna, bo paniusia na numerach WA wjechała mu prawie w ogródek. To żenada i porażka władz dzielnicy.
Powinni dobudować parking i tyle, a za parkowanie na trawnikach i pod oknami łupać kary.

# eRDe

14.05.2014 15:48

Na początek gonić gości nieprawidłowo parkujących. Jakby odholowali tych cwaniaczków z trawników i innych niedozwolonych miejsc to może na drugi raz by pomyśleli. Nie ma obowiązku przyjeżdżać z tarchomina do metra samochodem.
Ciekawe, że straż miejska nie bardzo tam interweniuje, a takie szopki są wzdłuż całego bielańskiego odcinka metra.

# zbielan

14.05.2014 16:00

Tarchomin ma szybki dojazd do metra. Kłopot ma Radiowo, Mościska, Izabelin - autobusy co 15 minut w porannym szczycie,a potem coraz gorzej, w ciągu dnia co pół godziny, wieczorem jeszcze rzadziej. W takiej sytuacji dojazd samochodem do Młocin to konieczność. Niech ZTM pomyśli o tym.
Druga sprawa to całkowita bezkarność parkujących na każdym wolnym skrawku chodnika, trawnika, ulicy. Gdzie nasz dzielna Straż Miejska?

REKLAMA

# gert

14.05.2014 16:40

Najgorsza hołota to powaleni mieszkańcy Bielan. Mają metro prosto pod dom i jeszcze narzekają...

# eRDe

14.05.2014 20:50

Narzekają jedynie na chamstwo gości parkujących gdzie popadnie, na same Bielany trudno narzekać bo i zielono i mało grodzonych gett i infrastruktura niezła:)

# Keson

14.05.2014 21:11

odholować będzie więcej! heheh

REKLAMA

# chomik

14.05.2014 21:38

Oleszczuk: "nie wiemy skąd głównie przyjeżdżają samochody na parkingi na Młocinach". Dokładnie tego nie sprawdzicie ale przecież można zrobić przybliżone szacunki. Z moich obserwacji wynika, że przynajmniej połowa dojeżdzających ma blachy: WA, WL i WWL. Postawcie P+Ry na Tarchominie a trawniki na Bielanach zabezpieczcie w taki sposób, aby uniemożliwić pozostawianie na nich samochodów. Ktoś, kto obieca zajęcie się tym tematem, ma mój głos w wyborach samorządowych.

# Arik

15.05.2014 08:47

Codziennie parkuję na P+R Młociny dojezdzając z Jabłonny. Spory odsetek stanowią auta z Legionowa i Chotomowa. Rozwiązaniem jest budowa podobne parkingu na pograniczu tych dwu miejscowości. wówczas w znacznym stopniu zmniejszy się liczba "przyjezdnych" chcący zaparkować na Młocinach.

# Chris

17.05.2014 16:47

To prawda relatywnie jest mała częstotliwość autobusów z kierunku Arkuszowa, Mościska mimo że są 3 linie 110,708,712 to jeżdżą w szczycie stadami, dlatego ludzie wolą podjechać autem naMerto. A tu zong - bo już wszystko zajęte, trawniki

REKLAMA

# ytrewq

17.05.2014 20:00

Istnieje proste rozwiązanie tego problemu panie i panowie z siskomu.
Część aut należy skierować do ziejącego pustkami P+R Połczyńska.

# albatros

29.05.2014 15:23

Na początek wystarczy sprawdzić po rejestracjach skąd Ci ludzie przyjeżdżają. Następnie tam skąd Ci ludzie są, należałoby poszukać dobrej lokalizacji do parkowania aut i podciągnąć linię autobusową ekspresową. Potencjalnie okolice parkingu niech zgadnę - rozwidlenie dróg w Jabłonnej (gdzieś w okolicahch OB)? Przykładowo domyślam się że przyjeżdżający do metra są z Legionowa / Chotomowa. Dojazd autem 20 minut, dojazd komunikacją miejską około 45 minut (3 przesiadki) a to tylko w miarę bliska okolica. Nie dziwię się, że tyle tych aut....

# nka

31.05.2014 17:35

Przedłużyć metro do Legionowa lub Jabłonny (przy obwodnicy). 150 tysięczny powiat legionowski i troszkę mniejszy nowodworki to razem 250 tysięcy mieszkańców Białołeka 100 tys. Te obszary bardzo dynamicznie się rozwijają, jeśli nie przedłużą do Jabłonny lub Legionowa metra, to Most Północny i Młociny staną.

REKLAMA

więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Zapraszamy na zakupy

REKLAMA

Promocje Cyfrowe.pl
Promocje Cyfrowe.pl
Promocje Cyfrowe.pl

Najnowsze informacje na TuBielany

REKLAMA

Majówka 2025 za granicą
Majówka 2025 za granicą

REKLAMA

Lato 2025
Lato 2025

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni