REKLAMA

Bielany

komunikacja »

 

Parking P+R Młociny przepełniony, SISKOM: nie ma prostych rozwiązań

  14 maja 2014

alt='Parking P+R Młociny przepełniony, SISKOM: nie ma prostych rozwiązań'

Parking P+R Młociny jest przepełniony. Samochody osób dojeżdżających do stacji metra zapełniają wszystkie miejsca parkingowe nie tylko w garażu, ale także na okolicznych ulicach.

REKLAMA

Parking na Młocinach, otwarty w 2008 r., składa się z dwóch części. Większa, zadaszona, oferuje ok. 1000 miejsc. Mniejsza, pod gołym niebem - 72 kolejne. Według statystyk Zarządu Transportu Miejskiego zapełnienie obu parkingów w dni powszednie w 2013 r. wynosiło "ponad 100%". W styczniu otwarto jeszcze 80-miejscowy P+R Wawrzyszew, położony przy następnej stacji metra. Nie było go w pierwotnych planach systemu P+R. Na razie brak statystyk jego wykorzystania, ale strona internetowa ZTM przez większość dnia informuje o braku wolnych miejsc.

Tymczasem na wąskiej Nocznickiego samochody stoją nawet na skrzyżowaniach i zakrętach, pobliska Kaliszówka wygląda jak jeden wielki parking a trawniki w całej okolicy zmieniły się w błotniste bajora. Jak rozwiązać parkingowy problem w okolicach ostatnich stacji metra?

- Odpowiedź na to pytanie nie jest łatwa, bo nie wiemy skąd głównie przyjeżdżają samochody na parkingi na Młocinach - mówi Łukasz Oleszczuk ze Stowarzyszenia Integracji Stołecznej Komunikacji SISKOM. - Bez tej wiedzy ciężko jest podjąć jakiekolwiek działania. Np. jeśli są to mieszkańcy Łomianek, to zasadne jest poprawić warunki i czas dojazdu stamtąd komunikacją zbiorową. Jeśli spoza aglomeracji warszawskiej: zapewnić to co napisane wyżej, a także zbudować mniejsze parkingi na granicy aglomeracji. Oczywiście powyższe rozważania mają charakter czysto teoretyczny i bez zbadania w sposób szczegółowy motywacji, źródeł i celów podróży użytkowników tych parkingów nadal niewiele wiemy. Oczywiście najprostszym rozwiązaniem, jakie można zaproponować, to rozbudowa, ale czy te parkingi są wypełnione w stu procentach przez cały dzień? Tu też należy liczyć koszty utrzymania i eksploatacji. Pytanie, czy nie lepiej wybudować parking gdzieś, gdzie go jeszcze nie ma?

Jedyną realizowaną obecnie inwestycją komunikacyjną, mogącą odciążyć P+R Młociny, jest przedłużenie linii tramwajowej na Białołękę. Powinna ona zachęcić kierowców z Tarchomina i Nowodworów do przesiadki do tramwajów. Teoretycznie, bo przecież teraz mają autobusy, a tramwaj będzie jeździł wolniej od nich.

Jak rozwiązać problem parkowania tysięcy samochodów, przyjeżdżających na Młociny spoza Warszawy? Czekamy na opinie: redakcja@gazetaecho.pl.

DG

 

REKLAMA

Komentarze (12)

# mana

14.05.2014 09:55

Trzeba było zbudować P&R na 2500 miejsc. To jeden z najbardziej newralgicznych węzłów przesiadkowych w W-wie. A tak hołota z innych dzielnic i okolicznych miejscowości rozjeżdża Młociny. Parkują dosłownie wszędzie.Ostatnio sąsiad przeganiał ich prawie spod okna, bo paniusia na numerach WA wjechała mu prawie w ogródek. To żenada i porażka władz dzielnicy.
Powinni dobudować parking i tyle, a za parkowanie na trawnikach i pod oknami łupać kary.

# eRDe

14.05.2014 15:48

Na początek gonić gości nieprawidłowo parkujących. Jakby odholowali tych cwaniaczków z trawników i innych niedozwolonych miejsc to może na drugi raz by pomyśleli. Nie ma obowiązku przyjeżdżać z tarchomina do metra samochodem.
Ciekawe, że straż miejska nie bardzo tam interweniuje, a takie szopki są wzdłuż całego bielańskiego odcinka metra.

# zbielan

14.05.2014 16:00

Tarchomin ma szybki dojazd do metra. Kłopot ma Radiowo, Mościska, Izabelin - autobusy co 15 minut w porannym szczycie,a potem coraz gorzej, w ciągu dnia co pół godziny, wieczorem jeszcze rzadziej. W takiej sytuacji dojazd samochodem do Młocin to konieczność. Niech ZTM pomyśli o tym.
Druga sprawa to całkowita bezkarność parkujących na każdym wolnym skrawku chodnika, trawnika, ulicy. Gdzie nasz dzielna Straż Miejska?

REKLAMA

# gert

14.05.2014 16:40

Najgorsza hołota to powaleni mieszkańcy Bielan. Mają metro prosto pod dom i jeszcze narzekają...

# eRDe

14.05.2014 20:50

Narzekają jedynie na chamstwo gości parkujących gdzie popadnie, na same Bielany trudno narzekać bo i zielono i mało grodzonych gett i infrastruktura niezła:)

# Keson

14.05.2014 21:11

odholować będzie więcej! heheh

REKLAMA

# chomik

14.05.2014 21:38

Oleszczuk: "nie wiemy skąd głównie przyjeżdżają samochody na parkingi na Młocinach". Dokładnie tego nie sprawdzicie ale przecież można zrobić przybliżone szacunki. Z moich obserwacji wynika, że przynajmniej połowa dojeżdzających ma blachy: WA, WL i WWL. Postawcie P+Ry na Tarchominie a trawniki na Bielanach zabezpieczcie w taki sposób, aby uniemożliwić pozostawianie na nich samochodów. Ktoś, kto obieca zajęcie się tym tematem, ma mój głos w wyborach samorządowych.

# Arik

15.05.2014 08:47

Codziennie parkuję na P+R Młociny dojezdzając z Jabłonny. Spory odsetek stanowią auta z Legionowa i Chotomowa. Rozwiązaniem jest budowa podobne parkingu na pograniczu tych dwu miejscowości. wówczas w znacznym stopniu zmniejszy się liczba "przyjezdnych" chcący zaparkować na Młocinach.

# Chris

17.05.2014 16:47

To prawda relatywnie jest mała częstotliwość autobusów z kierunku Arkuszowa, Mościska mimo że są 3 linie 110,708,712 to jeżdżą w szczycie stadami, dlatego ludzie wolą podjechać autem naMerto. A tu zong - bo już wszystko zajęte, trawniki

REKLAMA

# ytrewq

17.05.2014 20:00

Istnieje proste rozwiązanie tego problemu panie i panowie z siskomu.
Część aut należy skierować do ziejącego pustkami P+R Połczyńska.

# albatros

29.05.2014 15:23

Na początek wystarczy sprawdzić po rejestracjach skąd Ci ludzie przyjeżdżają. Następnie tam skąd Ci ludzie są, należałoby poszukać dobrej lokalizacji do parkowania aut i podciągnąć linię autobusową ekspresową. Potencjalnie okolice parkingu niech zgadnę - rozwidlenie dróg w Jabłonnej (gdzieś w okolicahch OB)? Przykładowo domyślam się że przyjeżdżający do metra są z Legionowa / Chotomowa. Dojazd autem 20 minut, dojazd komunikacją miejską około 45 minut (3 przesiadki) a to tylko w miarę bliska okolica. Nie dziwię się, że tyle tych aut....

# nka

31.05.2014 17:35

Przedłużyć metro do Legionowa lub Jabłonny (przy obwodnicy). 150 tysięczny powiat legionowski i troszkę mniejszy nowodworki to razem 250 tysięcy mieszkańców Białołeka 100 tys. Te obszary bardzo dynamicznie się rozwijają, jeśli nie przedłużą do Jabłonny lub Legionowa metra, to Most Północny i Młociny staną.

REKLAMA

więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Znajdź swoje wakacje

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBielany

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

City Break
City Break