REKLAMA
Trzecia linia metra to największa samorządowa inwestycja w Warszawie, którą planuje wesprzeć finansowo rząd Mateusza Morawieckiego. Deklaracja premiera może oznaczać przyspieszenie prac nad odcinkiem ze Stadionu przez rondo Wiatraczna na Gocław, który w zleconych przez ratusz analizach okazał się być... absurdalny.
Koniec dyskusji o budowie wieżowca na warszawskim pl. Zawiszy. Pomiędzy wylotami Grójeckiej i Alej Jerozolimskich powstanie budynek o wysokości 130 metrów. W czwartek 12 stycznia Rada Warszawy zgodziła się na inwestycję stosunkiem głosów 38:14.
Choć pierwsza linia metra biegnąca z Kabat została dociągnięta do Młocin w 2008 roku, Metro Warszawskie chce dobudować w Śródmieściu dwie stacje. Dlaczego akurat teraz, w jakim celu i jakim kosztem?
W pobliżu Zamku Ujazdowskiego w Warszawie powstanie budynek Polskiej Opery Królewskiej. Wicepremier Piotr Gliński ogłosił konkurs na projekt gmachu, który ma być zbudowany na terenie północnej części Łazienek Królewskich, czyli parku Agrykola.
Od czwartku 22 grudnia kierowcy korzystają z nowego, długiego na około 2500 metrów odcinka trasy S17 między węzłami Warszawa Wschód i Lubelska. Do ukończenia pełnego pierścienia tras S2-S8-S17 brakuje jeszcze niespełna 14 km tzw. Wschodniej Obwodnicy Warszawy.
PRIMA APRILIS Urząd miasta niespodziewanie podjął decyzję o zatrzymaniu kontrowersyjnej inwestycji na pl. Defilad. Powód? Fatalny stan finansów samorządu Warszawy.
Cztery lata po poprzednim remoncie plac między Świętokrzyską a Boduena znów zostanie rozkopany. Na czas przebudowy zniknie pomnik francuskiego cesarza Napoleona Wielkiego.
Prace wokół ronda Dmowskiego miały zakończyć się na przełomie grudnia i stycznia, ale dopiero teraz rozpoczął się montaż masztów sygnalizacji świetlnej.
Budowa placu na przecięciu pięciu ulic w centrum Warszawy trwa od marca ubiegłego roku. Pierwotnie miała potrwać pół roku, ale zaawansowanie inwestycji wynosi dziś zaledwie 55%.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przygotowuje się do poszerzenia autostrady A2.
Warszawski ratusz ogłosił konkurs architektoniczny na projekt budynku, który wyrośnie w porcie Czerniakowskim.
Wszystko wskazuje na to, że brzegi Wisły zepnie nie tylko kładka dla pieszych, ale też... kolejka.
W 2023 roku drogowcy chcieliby rozpocząć przebudowę Złotej, podczas której tunel na pl. Defilad zostanie przekształcony w zbiornik na wodę.
We wtorek 30 listopada okazało się, że na budowę linii tramwajowej na Stegny i do Wilanowa brakuje na razie co najmniej 448 mln zł. Kilka godzin później urząd miasta podpisał umowę na projekt nowego stadionu Polonii, na który zamierza wyłożyć ponad 100 mln zł.
Mazowieckie samorządy ubiegają się o dofinansowanie budowy połączenia kolejowego z Zegrza do Przasnysza.
Warszawski samorząd zapłaci 121 mln zł za pieszy most łączący bulwary z Wybrzeżem Szczecińskim. Tymczasem planowana na przyszły rok dziura budżetowa to 1,7 mld zł.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ma już ostateczną decyzję środowiskową dla odcinka trasy szybkiego ruchu, która połączy trasę Obrońców Grodna (S8) z Łomiankami.
Po 38 latach od rozpoczęcia budowy podziemnej kolei konieczne okazało się zatrudnienie prywatnej firmy, która przygotuje ekspertyzy ekonomiczne, prawne i organizacyjne oraz pomoże negocjować z wykonawcami odcinka na zachód od Powstańców Śląskich.
Bezpieczniejsza organizacja ruchu, nowe chodniki i droga dla rowerów - tak ma wyglądać po przebudowie jedno z najważniejszych skrzyżowań w dzielnicy. Wilanowski ratusz otrzymał ponad 4 mln zł dofinansowania od wojewódzkiego samorządu.
Ratusz zapłaci aż 2,4 mln zł za projekt przebudowy ulicy na odcinku od al. Jana Pawła II do mostu Poniatowskiego. Dokumenty przeleżą w szafie tyle czasu, że z pewnością trzeba będzie dopłacić za ich aktualizację.
LINKI SPONSOROWANE