REKLAMA

Bielany

inwestycje »

 

Dziewięć pomysłów na Sokratesa

  24 lutego 2016

alt='Dziewięć pomysłów na Sokratesa'
Za szeroka dla pieszych. I za mało na niej przejść.

Sokratesa to ulica nie tylko niebezpieczna, ale i - jak wynika z opinii mieszkańców - niezbyt przyjazna. Za bezpieczeństwo odpowiadają drogowcy, za to za atrakcje lokatorzy okolicy. I zależy im na tym, by było tu spokojnie i sielsko. Pod każdym względem, stąd zapewne wysyp projektów do budżetu partycypacyjnego.

REKLAMA

Pomijając te drobniejsze (choć nie mniej ważne), jak oświetlenie przejść dla pieszych czy progi zwalniające, to pozostałe prezentują się wyjątkowo ciekawie. Jednym z nich jest wyznaczenie pasów postojowych wzdłuż jezdni - na całej długości ulicy - i rozbudowa wysepek azylowych na przejściach dla pieszych. Jeśli dodać do tego uzupełnienie oznakowania - ma wyjść bezpieczna ulica. Koszt? 215 tysięcy. W tym 150 metrów drogi rowerowej po południowej stronie ul. Kasprowicza od Sokratesa do zakrętu drogi wewnętrznej równoległej do Kasprowicza. Plus tego rozwiązania jest taki, że spełniłoby się marzenie mieszkańców o spokojniejszej ulicy. Minus? Będzie mniejsza przepustowość, czyli, w efekcie, korki. Przynajmniej w teorii niektórych.

Skoro o drogach rowerowych: od Sokratesa do Andersena wzdłuż Wólczyńskiej jej nie ma. A gdyby powstała - rowerzyści mieliby bezpieczny przejazd od Reymonta po Conrada. A że nie przewidziano jej budowy w ramach Programu Rozwoju Tras Rowerowych do roku 2020, budżet partycypacyjny jest obecnie jedynym źródłem jej sfinansowania.

O drodze rowerowej na Sokratesa pisaliśmy w październiku, narzekając, że między Kasprowicza a Wólczyńską ścieżka przecina się z chodnikiem tyle razy, że ani spacer, ani jazda nie jest komfortowa. Wyjściem byłoby wytyczenie jej na skrajach jezdni, na asfalcie - co spotkało się z przychylnością mieszkańców - ale Zarząd Dróg Miejskich nie planuje w najbliższym czasie zmian w tym miejscu.

Jeszcze dalej sięga projekt budowy ścieżki rowerowej do ronda Zdzisława Peszkowskiego, na skrzyżowaniu Wólczyńskiej z Arkuszową. Tu rowerzyści zyskaliby wygodny wyjazd w kierunku Puszczy Kampinoskiej.

Z rzeczy niezwiązanych z ruchem drogowym - boisko przy Sokratesa powstało czternaście lat temu i przydałaby mu się renowacja. Mieszkańcy wciąż narzekają na duży ruch na tej ulicy i fakt, że tak szerokie jezdnie nie są zbyt bezpieczne dla pieszych. Rozwiązaniem byłoby - według nich - zwężenie Sokratesa, które spowodowałoby, że kierowcy będą jechać wolniej i uważniej, a w rezultacie piesi będą mieli większe szanse na spokojne przejście w poprzek jezdni. Projektodawcy proponują, by teren wyrównać, zasiać trawę, naprawić ogrodzenie i odnowić bramki. To o tyle dobry pomysł, bo na terenie Wawrzyszewa nie ma ogólnodostępnego boiska, a korzystanie z tego w obecnych warunkach jest po prostu niebezpieczne. Planowane koszty - 60 tysięcy złotych.

I na koniec - przy Nocznickiego, niemal po sąsiedzku z boiskiem, mógłby powstać trójkątny skwer. Co ważne - byłby dostępny tylko w określonych godzinach. A co na nim? Klasyka - zieleń, ławki i miejsca do spacerów. W sam raz na spacery rodziców z dziećmi i nieuciążliwą rekreację. Wszystko to za 54,5 tysiąca złotych.

Jak podobają się wam ten pomysły? Przypominamy, że będzie można oddać na nie głos w czerwcu.

A co z ruchem?

A mieszkańcy wciąż narzekają na duży ruch na tej ulicy i fakt, że tak szerokie jezdnie nie są zbyt bezpieczne dla pieszych. Rozwiązaniem byłoby - według nich - zwężenie Sokratesa, które spowodowałoby, że kierowcy będą jechać wolniej i uważniej, a w rezultacie piesi będą mieli większe szanse na spokojne przejście w poprzek jezdni. - Zrobić na prawym pasie parkowanie i wszyscy będą szczęśliwi. Piesi bezpiecznie przejdą, bo samochody zwolnią, zresztą na jednopasmowych ulicach znacznie częściej kierowcy przepuszczają pieszych. Mieszkańcy zyskają miejsca postojowe. Ruch się uspokoi, będzie ciszej i tranzyt zniknie z ulicy - pisze na naszym forum czytelnik. - Bardzo dobrze, że chcą zwęzić. Ja mieszkam przy Sokratesa 13 w nowych blokach i jest dramat. Wszystko jest po drugiej stronie (przedszkola, autobusy, szkoły itp) i nie ma świateł. W nocy kompletnie nic nie widać mimo latarni (dziwne!). Co więcej, wiele ulic jest jednopasmowych - jak Przy Agorze (Sokratesa w nią przechodzi), podobnie jak Kasprowicza, która na wielu odcinkach na jednym pasie zamienia się w parking - wtóruje mu Piotr.

- Niestety kierowcy pędzą to raz, a dwa, że ciężko wyjeżdżać z osiedli z racji ruchu, jaki panuje. Nie ma więc sensu mieć dwupasmowej drogi na całym odcinku. Proponuję zwężenie na 90% odcinka zostawiając 100 metrów na jej obu końcach w formie dwóch pasów. To ma głęboki sens, bo i tak przy Wólczyńskiej jest stacja trafo, a po drugiej stronie Sokratesa jest Lidl, czy stacja Łukoil, więc tam dwa pasy mogą być.

Ale nie wszyscy chcą zwężania ulicy. - Zwężenie Sokratesa to chory pomysł, spowodowałoby paraliż komunikacji miejskiej, więc na pewno nie jest to w interesie mieszkańców. Tranzyt niestety będzie się odbywał do czasu wybudowania trasy mostu Północnego, ale jak na razie o tym cicho - pisze z kolei Księżycowy. - Jedynym sensownym rozwiązaniem jest ustawienie sygnalizacji świetlnej, ale skoordynowanej z ruchem, a nie to co ma miejsce przy stacji Młociny.

Zarząd Dróg Miejskich na przełomie marca i kwietnia będzie prowadził na Sokratesa natężenia ruchu i prędkości chwilowej pojazdów na wysokości posesji nr 11 - 13. Czy to oznacza szanse na spokojniejszą ulicę dla pieszych? - W zależności od prędkości, jaka zostanie wskazana, będziemy zastanawiać się nad dalszymi działaniami. Jeśli to będzie np. 40 km/h, to nic się nie zmieni, bo nie ma takiej potrzeby. Ale jeśli prędkość będzie przekroczona ponad dopuszczalną, wówczas wyniki przedstawimy Inżynierowi Ruchu i to on podejmie decyzję, co w przypadku tej ulicy należy zrobić - mówi Karolina Gałecka, rzecznik ZDM.

(wt)

 

REKLAMA

Czytaj na ten temat

Komentarze (35)

# wolumen

24.02.2016 10:21

Proszę Państwa otóż jedna z "rezydencji" na Sokratesa czyli Bielany Residence lansuje się w wyszukiwarce:
Bielany Residence - Apartment & Condo Building | Facebook
Pełen lans na Facebooku, w ciszy w domowych pieleszach narzekania na ulice i okolicę.
Każdy kto choć trochę zainteresował się tymi inwestycjami zanim powstały wiedział że lokalizacja jest mówiąc delikatnie "chybiona"
Teraz nic za bardzo się nie zrobi. Tereny kupione, mieszkania sprzedane - można pakować kasę w walizki i uciekać.
Zaraz będą narzekania mieszkańców Wólczyńskaaah oraz innych "apartmanów"

# Chris

24.02.2016 12:13

Na Arkuszowej też przydałoby się "uspokoić ruch". Przejścia dla pieszych nieoświetlone, na ograniczeniu do 40 km/h pędzą 80 km albo lepiej. Policję wszędzie widuje przyczajoną tylko nie u nas. Musi ktoś zginąć albo trzeba samemu pisać projekty. Od czego w Warszawie jest 8000 urzędników?, przynajmniej kawa się sprzedaje i papier.

# wolumen

24.02.2016 12:28

Jedyne sensowne rozwiązanie to zrobić w końcu TMP czyli Trasę Mostu Północnego.
Zwężanie ulicy to zły pomysł. W zasadzie dla tej ulicy nie ma żadnego dobrego rozwiązania.
Zwężanie ulicy - korki.
Kolejna sygnalizacja - korki.
Zatoczki - znowu korki przez wyjeżdżające samochody z zatoczek / patrz Kochanowskiego na wysokości Biedronki /
Kupujący tam swoje "apartamenty" wiedzieli co robią.
Teraz wszyscy zdziwieni jak bardzo tam niebezpiecznie.
Mieszkać przy tak ruchliwej ulicy, po stronie "odciętym" od świata bez sygnalizacji - współczuję.
Macie grę w GTA na żywo w gratisie niestety. Taki urok bloków developerskich, byle gdzie byle jak.

REKLAMA

# WD32

24.02.2016 12:33

"Ja mieszkam przy Sokratesa 13 w nowych blokach i jest dramat... " - ta informacja już w zasadzie wszystko wyjaśnia.
"...ciężko wyjeżdżać z osiedli z racji ruchu, jaki panuje. Nie ma więc sensu mieć dwupasmowej drogi na całym odcinku. Proponuję zwężenie na 90% odcinka"
kupiło się mieszkanie ojj ,miałem na myśli rezydencje , apartament
przy głośnej , ruchliwej ulicy jaką zawsze była Sokratesa ( zapewne okna od strony ulicy) i teraz się narzeka.
Trzeba było pomyśleć wcześniej, za chwilę zaproponujecie zrobienie tam deptaka

# Sokrates

24.02.2016 16:12

Potrącenie, stłuczka i kolejna kolizja, wszystko to pod oknami jednej z filii ZDM-u. Skoro jak już tu sobie siedzicie, to nawet dla własnej wygody i bezpieczeństwa, załatwcie ten temat. Na Kasprowicza co 50-100 metrów są światła, a na Sokratesa przez przeszło kilometr, wyścigi po słoiki. Co chcecie badać i mierzyć? Przecież wyścig szczurów, będzie się tylko nasilał. Wyjście jest jedno, aby nie było już więcej poszkodowanych, należy uspokoić zapędy owych rajdowców. Bez świateł na skrzyżowaniach z: Kaliszówką, Tołstoja, Rokokową i Petofiego się nie obędzie. Dodatkowo przydało by się podciągnąć wszystkie niedociągnięte wyspy do końca i zrobić dodatkowe przejście na wysokości bloku Tołstoja 4. Przy dobrej koordynacji systemu świateł i dzięki nim, nie będzie już więcej wypadków, a razem z nimi korków. Ulica, w końcu zyska, bezpieczny i lokalny charakter, bez zmniejszania przepustowości. Należy pamiętać, że wraz z budową TMP poszerzona zostanie również Wólczyńska, a to też wpłynie na ruch lokalny. Dlatego zanim to nastąpi należy uporządkować Sokratesa, a miejsca postojowe wzdłuż ulicy, były by tylko zachętą dla przejezdnych. Kaliszówka już dawno niewytrzymała ich nawału. Na zakończenie dobra rada, w związkiem braku miejsca, na wiatę przystankową Sokratesa 01, należy przesunąć przystanek o jakieś 20 metrów właśnie w kierunku Kaliszówki.

# Księżycowy

24.02.2016 22:34

Podtrzymuję swoje poprzednie sugestie czyli rozwiązaniem jest sygnalizacja świetlna ,dodatkowo proponowałbym kamery (są naprawdę bardzo skuteczne przy mandacie np:500 zł),ścieżkę rowerową proponowałbym przenieść na drugą stronę Sokratesa z racji wielu wyjazdów z posesji (bardzo kolizyjne)
Leżących policjantów nie można zastosować ze względu na komunikację miejską,ale ograniczenie prędkości jak najbardziej,poza tym przy zastosowaniu sygnalizacji świetlnej spowolnienie nastąpi samoistnie.

REKLAMA

# Z Wawrzyszewa

24.02.2016 23:20

Największym problemem w Polsce jest nie budowanie bloków deweloperski byle jak i byle gdzie, tylko brak ogarnięcia wszystkiego w całość - miasto powinno być spójne. Jak się buduje bloki, to Oczywistą sprawą powinno być ogarnięcie tematu rownież przez drogowców, żeby dojazdy były, warunki życia dla mieszkańców, tych nowych i tych dotychczasowych. A nie, każdy sobie, jak na bezludnej wyspie. A najprościej stwierdzić "widziały gały co brały". Ludzie muszą gdzieś mieszkać. To, co już jest, było planowane całościowo, łącznie z drogami. Teraz tego nie ma, i to jest złe. I nie jest to winą kupujących nowe mieszkania.

# eRDe

25.02.2016 08:50

Po części jest jednak winą kupujących mieszkania w takich osiedlach. Gdyby nie kupowali mieszkań w osiedlach bez infrastruktury inwestor musiałby pomyśleć co zrobić żeby zachęcić kupujących.
Z absolutnym brakiem pomysłu na miasto u naszych włodarzy pełna zgoda. Za te "cudowne" osiedla odpowiada również brak planowania, lub złe planowanie.

# wolumen

25.02.2016 09:11

Problem będzie narastał wraz z oddaniem do użytkowania kolejnych osiedli. Sztandarowym przykładem jest szumnie reklamowane osiedle Wólczyńskaaah!!! oraz wszystkie osiedle budowane przy przyszłej trasie TMP.
Developerzy wyczuli świetny interes z kupowaniem działek i budowaniem osiedli przy przyszłej trasie TMP.
Na dzień dzisiejszy mieszkańcy Sokratesa biją na alarm, jutro będą krzyczeć mieszkańcy Shiraza a pojutrze społeczność z Wólczyńskaaah a później ludzie z Kwadry Księżycowej.
Pięknie brzmiące nazwy : ShirazTrio, Bielany Residence, Kwadra Księżycowa jest przykrywką do dobrego interesu na zarobienie dobrych pieniędzy.
Developer się śmieje z tych ludzi przy lampce dobrego wina.
Wybuduje, zarobi, pójdzie w świat a mieszkańców zostawi z całą masą problemów.
A potem tylko płacz i lament.......przecież na folderach tak pięknie wyglądało.
Oczywiście z Biurach Sprzedaży palą głupa i nic nie wiedzą o trasie TMP.

REKLAMA

# mentalista

26.02.2016 00:00

Nie wiem zazdrościcie słoikom,że im mieszkania budują?
Przy trasie czy w pobliżu trasy?
Macie jakieś kompleksy? To nie na tym forum proszę ....
Do AA się zapiszcie lub proponuję ,,Anonimowy Przyjaciel" ....
Sokratesa jest najkrótszą przelotówką z Bemowa na Tarchomin i Białołękę i dalej do wielu miejscowości ....
I tu jest problem i stąd tyle samochodów a nie parę bloków z kiepską infrastrukturą.....

# bielanka

26.02.2016 14:24

Sokratesa jest szersza od Nocznickiego i ma "bezpośrednie" połączenie z Bemowem (ulicą Conrada) ...
Dopóki nie powstanie Trasa Mostu Północnego (przecinająca Chomiczówkę) nie ma o czym mówić. Za chwilę będzie na Sokratesa bezpiecznie, bo korek będzie tam non stop (jak obecnie każdego popołudnia). Zwężenie ulicy tylko to przyspieszy. Na razie w miarę sensownym rozwiązaniem jest sygnalizacja świetlna między Sokratesa 9 a 13 oraz przeniesienie ścieżki rowerowej na chodnik po drugiej, w miarę pustej stronie.

# obserw

26.02.2016 14:25

Sokratesa jest szersza od Nocznickiego i ma "bezpośrednie" połączenie z Bemowem (ulicą Conrada) ...
Dopóki nie powstanie Trasa Mostu Północnego (przecinająca Chomiczówkę) nie ma o czym mówić. Za chwilę będzie na Sokratesa bezpiecznie, bo korek będzie tam non stop (jak obecnie każdego popołudnia). Zwężenie ulicy tylko to przyspieszy. Na razie w miarę sensownym rozwiązaniem jest sygnalizacja świetlna między Sokratesa 9 a 13 oraz przeniesienie ścieżki rowerowej na chodnik po drugiej, w miarę pustej stronie.

REKLAMA

# Księżycowy

26.02.2016 18:51

O wreszcie ktoś coś widzi ......
Drugą trasą przelotową z Bemowa na ,,most północny '' jest Reymonta i Kasprowicza, ale tam też jest ciasno w godzinach szczytu .
ZDM o tym doskonale wie i zauważcie ,że i tam też nie ma sygnalizacji świetlnej mimo iż były już wypadki śmiertelne przechodniów. Także trzeba będzie te światła wywalczyć dla dobra i bezpieczństwa mieszkańców a nie interesu tranzytu .
Kolejnym aspektem pozytywnym, którego nikt nie zauważa, a przynajmniej o tym nie pisze jest umiejscowienie nowych bloków czy rezydencji jak wolicie na Sokratesa.
Otóż TMP będzie wytyczona wzdłuż ul.Nocznickiego i tamtędy będzie odbywał się też tranzyt tirów czyli duży hałas to co zresztą ma miejsce na S 8 przy osiedlu Ruda i właśnie te bloki będą naturalną barierą dźwiękochłonną (niestety kosztem ich mieszkańców) dla osiedli Wawrzyszew czy Chomiczówka.

# eRDe

26.02.2016 19:00

Tylko niestety na TMP przyjdzie nam raczej długo poczekać.

# Księżycowy

26.02.2016 19:13

Nie od razu Rzym zbudowano ...

REKLAMA

# udek

26.02.2016 20:38

Polecam zwezenie. Na Krasinskiego super. Duzo latwiej teraz przejsc przez jezdnie, kierowcy staja puszczaja. Wczesniej pedzili ile fabryka dala. Aha, i nie ma zadnych korkow, choc malkontentow bylo mase i wieszczyli armagedon.

# gryzu

26.02.2016 21:52

Krasińskiego to nie przelotówka i raczej małe natężenie ruchu ,ale to też może się wkrótce zmienić, ponieważ radni Targówka bardzo chcą zbudować most Krasińskiego ,nie mówią tylko głośno,że w tym rejonie planują osiedle na 9 tys. mieszkańców i po to im ten most.
http://www.zw.com.pl/artykul/668777.html

# człowiek z Bielan

28.02.2016 10:42

chorzy ludzie, światła dodatkowe i zwężenia to sobie we wlasnych domach poróbcie... nikt nikogo nie zmuszal do kupowania mieszkan w tej okolicy... poki co Sokratesa jezdzi sie super i przynajmniej nie ma korkow... Kasprowicza i swiatla co 50m to jest dopiero bzdura jakich malo!!! ktos kto nie jezdzi samochodem moze wypisywac takie bzdury, bo nie sadze, ze normalny kierowca by sie pod tym podpisal...

REKLAMA

# zbielan

28.02.2016 20:38

#Chris napisał(a) 24.02.2016 12:13
Na Arkuszowej też przydałoby się "uspokoić ruch". Przejścia dla pieszych nieoświetlone, na ograniczeniu do 40 km/h pędzą 80 km albo lepiej. Policję wszędzie widuje przyczajoną tylko nie u nas. Musi ktoś zginąć albo trzeba samemu pisać projekty. Od czego w Warszawie jest 8000 urzędników?, przynajmniej kawa się sprzedaje i papier.

Pełna zgoda. Oświetlenie ulicy to dramat. O policji na Arkuszowej można pomarzyć. Wysepek się nie da bo śmieciary z MPO się nie zmieszczą,a na to miasto nie może pozwolić....

# zbielan

28.02.2016 20:44

#eRDe napisał(a) 26.02.2016 19:00
Tylko niestety na TMP przyjdzie nam raczej długo poczekać.
Czy wiadomo kiedy w ogóle jest planowana? Zbudowano most północny,wpuszczono ruch w lokalne,nieprzystosowane ulice i teraz mamy korki i dramat pieszych na Bielanach.
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Zapraszamy na zakupy

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBielany

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024