REKLAMA
Rada miasta przyjęła uchwałę dotyczącą zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej. A w niej założono przyspieszenie modernizacji ul. Łodygowej.
Mieszkańcy Łodygowej zbierają podpisy pod petycją w sprawie przyspieszenia remontu tej ulicy.
A jednak będzie remont Łodygowej! Prace nad mierzącym 1650 metrów odcinkiem od Radzymińskiej do Ząbek rozpoczną się w przyszłym roku. - Mamy już gotowy projekt. Czekamy tylko na pieniądze - mówi Małgorzata Gajewska z Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych. Projekt kosztował ok. 1,6 mln zł.
Ulica Radzymińska, według statystyk wydziału ruchu drogowego, zajmuje niechlubne trzecie miejsce w rankingu najbardziej niebezpiecznych ulic w Warszawie. Szczególny strach wśród kierowców może budzić skrzyżowanie z ulicą Młodzieńczą i Łodygową.
Kiedy rozpocznie się budowa kolejnego odcinka II linii metra, Targówek czeka paraliż komunikacyjny. W miejskim budżecie nie znalazły się pieniądze na budowę ul. Nowotrockiej. Nie ma też funduszy na poprawę bezpieczeństwa na drogach, ze szczególnym uwzględnieniem okolic bazarku przy Trockiej. - Ta część Warszawy pozostaje zapomniana - zauważa radny stolicy Sebastian Wierzbicki.
Zwykle mieszkańcy cieszą się z rozbudowy ulic w najbliższej okolicy. Nie na Potulickiej. - Pozorne udrożnienie przyniesie nam same kłopoty - martwią się mieszkańcy.
Trasa Świętokrzyska, o której budowie mówi się kilkadziesiąt lat i która miałaby zacząć powstawać w przyszłym roku, znów może być zagrożona. Po raz kolejny protestuje Praskie Stowarzyszenie Mieszkańców "Michałów". - Poprawki już były zgłaszane i zostały uwzględnione. Poprawki do poprawek? To nonsens - mówi Janusz Iwaszkiewicz z SISKOM-u.
Wiadomo, że każdy kierowca ma obowiązek zwracania uwagi na oznakowanie jezdni. W tym jednak przypadku "uważaj" należy potraktować dosłownie.
Przy zjeździe z trasy S8 w stronę ul. Wysockiego ukruszyła się jedna z podpór. - To niedawno wybudowany zjazd i już "się sypie". Najlepiej to nie wygląda. Strach tamtędy jeździć - mówią kierowcy.
Oferując bilety na mecze Ligi Mistrzów w Multikinie nie spodziewaliśmy się, że nasi Czytelnicy są takimi miłośnikami futbolu. Jednak, jak w prawdziwej LM, zwycięzca mógł być tylko jeden.
- Na skutek przedłużającej się zimy nasze ulice są w katastrofalnym stanie. Dziury i nierówności powodują zagrożenie dla kierowców i pieszych. To wymaga natychmiastowej interwencji! - apeluje lokalny radny Miłosz Stanisławski. Czytelnicy wymieniają kolejne nazwy bezlitośnie podziurawionych ulic, a my ogłaszamy konkurs: na najbardziej okazałą wyrwę na drodze Targówka! Do wygrania bilety na Ligę Mistrzów na dużym ekranie.
W ciągu ulic Borzymowskiej i Trockiej wciąż dochodzi do licznych wypadków samochodowych. Szczególnie groźne są te z udziałem pieszych. W ostatnich dniach znów doszło na Trockiej do śmiertelnego potrącenia pieszego. Czy nie ma szans na poprawie stanu bezpieczeństwa na tej jednej z najruchliwszych ulic Targówka?
Blisko 10 lat temu Centrum Handlowe Targówek zbudowało na swoim terenie wewnętrzną drogę. Zabrakło niestety pięciu metrów, by połączyć ją z ul. Malborską, co stanowi utrapienie dla kierowców. - Naprawdę nic z tym nie można zrobić? - nie dowierzają mieszkańcy. Dla tego rejonu ma zostać uchwalony miejscowy plan zagospodarowania i w związku z tym jest szansa na zmianę.
- Zwracam waszą uwagę na paru chamów i zwykłych samochodowych "buraków", którzy codziennie wpychają się w ostatniej chwili na lewy pas Radzymińskiej prowadzący do przejazdu kolejowego na Ząbkowską, przy wiadukcie w pobliżu Kauflandu - apeluje czytelnik.
Ulice w naszej dzielnicy, w porównaniu z resztą miasta, są według statystyk policji dosyć bezpieczne. Jest jeden wyjątek - skrzyżowanie Kondratowicza i Łabiszyńskiej. Pod względem wypadkowości miejsce to zajmuje zaszczytną ósmą pozycję w Warszawie. Tuż przed końcem roku poważną kraksę miały tam kursantka nauki jazdy i rozpędzone volvo.
Radni dzielnicy Targówek deklarują poparcie dla konieczności budowy Trasy Świętokrzyskiej. Ostateczną decyzję podejmie rada Warszawy. - Nasze działania wiele nie zmieniają, ale pokazujemy, jakie jest nasze stanowisko - uważa Miłosz Stanisławski z dzielnicowej komisji infrastruktury.
Toruńska, choć jeszcze nie jest ukończona, ma zapowiadane parametry trasy ekspresowej. A na niej obowiązuje ograniczenie prędkości do 120 km/h. A tymczasem na wysokości CH Targówek czyha fotoradar...
Trzy lata temu opisywaliśmy fatalny stan, w jakim jest ulica Rzewińska we wschodniej części Zacisza. Jej przebudowę zaplanowano na lata 2012-2014. W tym zakątku dzielnicy jednak wciąż nic się nie dzieje. - Czujemy się oszukani - pisze do "Echa" pan Łukasz.
- Można jeździć i pół godziny, a miejsca do parkowania i tak się nie znajdzie. Chodzi o róg Malborskiej i Kondratowicza - zgłasza pan Stefan, mieszkaniec Bródna.
LINKI SPONSOROWANE