REKLAMA

Targówek

drogi »

 

Nowa ul. Wincentego - ekrany akustyczne, hałas, spaliny?

  5 grudnia 2014

alt='Nowa ul. Wincentego - ekrany akustyczne, hałas, spaliny?'

Dwukrotnie poszerzona ul. św. Wincentego z ekranami akustycznymi i przekroczonymi normami hałasu i spalin? Przygotowany przez Biuro Architektury i Planowania Przestrzennego m.st. Warszawy projekt wywoła na Targówku burzę.

REKLAMA

O obniżeniu przez Radę Warszawy klasy ul. Wincentego i definitywnej rezygnacji z budowy wiaduktu przy cmentarzu Bródnowskim pisaliśmy w listopadzie. Sytuacja ulicy zmienia się jednak jak w kalejdoskopie i wracamy do tematu po przedstawionej przez Biuro Architektury i Planowania Przestrzennego m. Tramwaje jednak pojadą na Wincentego? Tramwaje jednak pojadą na Wincentego?
Na Wincentego na pewno nie powstaną wiadukty, wróciła za to koncepcja tramwaju na wschodnią Białołękę - tak wyglądają zaktualizowane oficjalne plany władz miasta.
st. Warszawy prezentacji opracowania do miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego ulicy i jej bliskiego otoczenia.

Obszar objęty wstępnym projektem obejmuje aż 27 ha: ulicę oraz cały kwartał w sąsiedztwie cmentarza Żydowskiego z ulicami Cmentarną, Horodelską i Podobną. Plan zakłada wpisaną do Studium uwarunkowań przestrzennych rozbudowę ul. Wincentego o drugą jezdnię. W trójkącie ulic Kuniecka - Horodelska - św. Cecylii zakłada się budowę osiedla, zaś wzdłuż Wincentego - zabudowę usługową. Znalazło się także miejsce na dwa skwery: obok cmentarza Żydowskiego i na rogu Horodelskiej i Rogowskiej. Drewniany dom przy Biruty zostałby... przeniesiony.

Ekrany? Jakie ekrany?

- Ze względu na wartości kulturowe obszaru, a w szczególności strefy ekspozycji cmentarzy wymagane będzie ograniczenie lokalizacji ekranów akustycznych wzdłuż ul. św. Wincentego - czytamy w projekcie. Ekranów? Jakich ekranów? Moim zdaniem wystarczą dwa pasy i ruchu i pasy do skrętu przed skrzyżowaniami - mówi burmistrz Targówka. - To nie może być trasa tranzytowa, ale zwykła ulica. Z całą pewnością trzeba wyremontować jezdnię, bo jej stan jest katastrofalny i brakuje rozwiązania dla rowerów. Budowa drugiej jezdni jest jednak zbędna. Okazuje się, że w opracowaniu wielokrotnie mowa o ekranach akustycznych i miejscach, w których "wyjątkowo" ma ich nie być: przy bramach cmentarzy. Milczące założenie jest więc takie, że ul. Wincentego będzie odgrodzona od otoczenia zielonymi ścianami, a ich brak w pewnych miejscach to będzie wyjątek od reguły a nie norma. Sama ulica wielokrotnie jest nazywana w tekście "trasą". Autorzy uważają, że zielone ekrany i dwie jezdnie to nie jest zepsuty krajobraz:

- Na skutek realizacji zapisów planu poprawie ulegnie jakość krajobrazu, dzięki uporządkowaniu zarówno obszarów zabudowy mieszkaniowej, jak i usługowej, a także przestrzeni publicznych, zieleńców, placów, ulic czy ciągów pieszych.

Na szczegółowe opracowania jest jeszcze za wcześnie. Biuro Architektury uważa jednak, że po budowie drugiej jezdni liczba samochodów na Wincentego wzrośnie, co poskutkuje oczywiście większym hałasem i zanieczyszczeniami. Na pewno wzrosłoby stężenie w powietrzu pyłów zawieszonych PM2.5, wywołujących choroby układu oddechowego i przenikających nawet do krwi.

- Rozbudowa tej drogi jest ważna dla realizacji potrzeb społecznych - piszą autorzy, zapominając najwyraźniej, że zdrowie, spokój i ładny widok za oknem to potrzeby społeczne co najmniej równie ważne, jak jazda samochodem. Warto wspomnieć, że sama idea rozbudowy ulicy o drugą jezdnię (jeśli nie oznacza automatycznie przeznaczenia dwóch z czterech pasów dla autobusów) jest sprzeczna z przyjętą przez Warszawę strategią transportową. Zgodnie z nią w tzw. strefie miejskiej, w której znajduje się ta część dzielnicy, komunikacja miejska miała być promowana kosztem samochodów.

- Ulica Wincentego nie może wyglądać tak, jak w tym projekcie - mówi burmistrz Sławomir Antonik. - Druga jezdnia w żaden sposób nie rozwiąże problemu korków, bo wąskim gardłem jest rondo Żaba. Rozwiązaniem problemu korków jest budowa innych tras, z dala od gęstej zabudowy oraz komunikacja szynowa. Mieszkańcy Białołęki powinni przejeżdżać przez Bródno i Targówek tramwajami, nie samochodami.

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Jak widzi ulicę Wincentego burmistrz Antonik?

- Moim zdaniem wystarczą dwa pasy ruchu i pasy do skrętu przed skrzyżowaniami - mówi. - To nie może być trasa tranzytowa, ale zwykła ulica. Z całą pewnością trzeba wyremontować jezdnię, bo jej stan jest katastrofalny i brakuje rozwiązania dla rowerów. Budowa drugiej jezdni jest jednak zbędna.

Jak udało nam się ustalić, wyłożenie planu do publicznej dyskusji miało nastąpić w marcu lub kwietniu. Jeśli nowy samorząd będzie chciał walczyć o dalsze obniżenie klasy drogi do Z (zbiorczej) i rezygnację z drugiej jezdni już na poziomie Studium, może opóźnić wyłożenie i poczekać na głosowanie w Radzie Warszawy. Jeśli rada miasta w przyszłym roku obniży klasę ulicy do zbiorczej, konieczne będą nowe opracowania, ale plan miejscowy (już bez ekranów) zostanie przyjęty bez większych kontrowersji i Zarząd Dróg Miejskich będzie mógł w zgodzie z nim wyremontować jezdnię oraz chodniki i wyznaczyć np. pasy rowerowe. Jeśli warszawscy radni będą upierać się przy klasie G (głównej), może wystąpić przeciwko nim szeroki front samorządu i aktywistów, żądający np. zastąpienia planowanej drugiej jezdni linią tramwajową (zgodnie z aktualnymi planami tramwaje mają jechać naokoło cmentarza ulicą Matki Teresy, a dalej Wincentego w kierunku Białołęki).

Poprzedni burmistrz Targówka był zwolennikiem budowy drugiej jezdni i całkowitej rezygnacji z tramwaju w stronę Białołęki. Czy jeszcze ktoś ma wątpliwości, że oddanie głosu w wyborach ma duży wpływ na nasze życie?

DG

.
 

REKLAMA

Komentarze (33)

# SONY

06.12.2014 12:00

To może cofnijmy się do epoki kamienia łupanego. Do pracy np. w centrum (a niektórzy dojeżdżają dalej) będziemy chodzić na piechotę. Żeby zdążyć na 7:00 trzeba będzie wyjść o 5-5:30, ale przynajmniej będzie cisza i spokój, i. piękne krajobrazy.
Wincentego trzeba poszerzyć!

# Jacek

06.12.2014 13:51

Moim zdaniem szczerze mówiąc na ulicy Świętego Wincentego a Paulo trzeba pozostawić rezerwę na tory tramwajowe i ewentualne metro bez idiotycznego wymysłu jakimi są lansowane w brzydocie swojej te niby nowoczesne "ekrany". Pozdrawiam.

# andrzejk

06.12.2014 22:36

I tu powinna wrócić TOG (trasa olszynki grochowskiej...), a św. wincentego powinna zostać trasą Z gruntowny remont + ścieżki rowerowe po obydwu stronach + chodniki. TOG przechodzi przez tereny mało zaludnione, wincentego trzeba wyremontować poszerzyć na skrzyżowaniach i zostawić w spokoju

REKLAMA

# Obiektywny

06.12.2014 23:09

To jest chore co planuje znowu ten drogowy beton >>> http://siskom.waw.pl/wincentego.htm Kolejna autostrada która wygeneruje jeszcze większy ruch samochodów a będzie kosztować kilkaset milionów. Już nie wspominając o jej innych czynnikach degradujących Targówek... Mam nadzieję, że uda się zrobić szerszą ale przyjazną ulicę.

# andrzej kolik

07.12.2014 13:32

A kiedy ulica nowotrocka, przecież to jest najbardziej potrzebna inwestycja, od tylu lat ciągle niezrealizowana?

# logika

07.12.2014 18:47

#andrzejk #Obiektywny #Jacek jak sobie wyobrażacie Warszawę bez podstawowych dróg tranzytowych? jak nie pasuje wam jedna ulica ściągająca ruch to będą wam pod blokami stać w korkach i hałasować. Użyjcie logiki. Drogi są potrzebne, a tym bardziej takie skupiające ruch wprowadzające i wyprowadzające go do do Warszawy i z Warszawy.

REKLAMA

# brawo

07.12.2014 18:50

#Jacek a co szeroka ulica przeszkadza w budowie metra? nie wiem czy wiesz, ale metro jedzie pod ziemią.

# Sławek

08.12.2014 08:46

#logika
włącz logiczne myślenie bo masz z tym problem. Drogi tranzytowe to trasa olszynki i nowotrocka tylko nikt nie chcę ich zbudować. przerabianie św. wincentego na drogę tranzytową to skrajny idiotyzm.

# Sven

08.12.2014 09:23

Niestety niektórzy nie mają pojęcia o prawie Lewisa-Mogridge'a. Poszerzanie tej ulicy nie ma sensu. Aż mnie śmieszy jak widze komentarz typu:
-Taaaak! Trzeba poszerzyć! Przecież większa droga = lepsza płynność ruchu i przepustowość!
A prawda jest taka, że przepustowość wzrasta tylko na określony czas ok 1-2 miesiące, a płynność ruchu spada wraz z poszerzaniem drogi.
Wesołych Świąt

REKLAMA

# abrakadabra

08.12.2014 09:48

...a mieszkańcy Targówka niech jeżdżą przez Pragę tramwajami, a nie samochodami... - chiałabym spotkać się z tym Burmistrzem i mu nawtykać, bo to jest jakiś totalny pac.n!
Nie chcesz poszerzania Wincentego, bo nie chcesz duzego ruchu na Targówku -rozwiązanie jest proste - lobbuj osostani odcinej metra zamiast na Bródno do Trasy Toruńskiej, a zobaczysz, jaki Targówek będzie piękny i zielony!!!

# zal

08.12.2014 12:43

#Sven, a wiesz, że w tym prawie jest błąd? bo zakłada, że ludzie ciągle będą jeździć jedną i tą samą drogą. To prawo może i ma sens, ale tylko matematycznie bo ludzie codziennie mogą jeździć inaczej. A droga musi zostać poszerzona bo taki jest plan drogowy Warszawy który został już dawno ustalony.
#Sławek to Ty masz problemy bo plan zagospodarowania jest już od dawna ustalony, zamiast się pocić w komentarzach to następnym razem kup mieszkanie w innym miejscu, a skoro jesteś taki wielki i mądry to powinieneś wiedzieć, że zanim się kupi gdzieś mieszkanie lub dom to najpierw się ogląda plany zagospodarowania cebulaku.

# giti

08.12.2014 12:45

#Sven czyli jeśli założymy, że wszyscy Warszawiacy będą jeździć samochodami i poszerzymy jakąś drogę to nagle kilka osób zacznie jeździć dwoma samochodami? albo z innych miast przyjadą, żeby nam ulice zapchać? to prawo mówi o tym, że ruch nie odbędzie się szybciej, ale większa przepustowość to też więcej aut. Skoro na jednym pasie od skrzyżowania do skrzyżowania mieści się 15 aut do na 2 pasach zmieści się już 30, szybciej przejadą bo więcej aut pokona odcinek drogi.

REKLAMA

# Marcin

08.12.2014 15:58

"Mieszkańcy Białołęki powinni przejeżdżać przez Bródno i Targówek tramwajami, nie samochodami." - jak będę chciał, to przyjadę czołgiem. Nie będzie mi jakiś ćwok mówił co mam robić.

# A-217

09.12.2014 09:36

Ludzie kochani! Mam przed sobą projekt tekstu uchwały miejsocwego planu zagospdarowania przestrzennego i rysunek projektu planu i NIE MA MOWY O ŻADNYCH EKRANACH! skąd autor to wziął? Czy może odpowiedzieć?

# Warszawiak23

09.12.2014 13:59

Witam, czekam na tą Ulicę Nowo-Wincentego już od 2000 roku. Nic się tutaj nie dzieje. Ale perspektywa, że od Ronda Żaba do ulicy Gilarskiej/Matki Teresy z Kalkuty będą co najmniej po dwa pasy ruchu w każdą stronę budzi zastanowienie, jak oni to zrobią. Jak rozwiążą problem wybudowania ulicy od nowa na odcinku od Borzymowskiej do ulicy św Matki Teresy z Kalkuty. Może od ulicy Borzymowskiej ulica powinna przebiegać wiaduktem, który kończyłby się zaraz na początku pól PGR. W ten sposób pozostałaby lokalna ulicę św. Wincentego wzdłuż muru cmentarnego do ul Matki Teresy z Kalkuty. Dojazd do Cmentarza Bródnowskiego od Strony Targówka Mieszkaniowego też by się przydał np. wybudowaniem ulicy Nowo-Trockiej.

REKLAMA

# buahaha

10.12.2014 13:09

do Marcin-
podzielam Twoją uwagę. Za taki tekst to ten cały Burmistrz powinien stracić stołek, wyjątkowe chamstwo!!!
To niech mieszkańcy Targówka jeżdża tramwajami, a nie samochodami, przynajmniej na Targówku są tramwaja, na Białołęce ich nie ma (jakby nie zauważył właśnie rpzez niego!). Po co więc w ogóle budować jakiekolwiek drogi, rozebrać te, które są i wszysscy będą jeździć tramwajami!

# ZTM

10.12.2014 19:24

#buahaha napisał(a) 10.12.2014 13:09
To niech mieszkańcy Targówka jeżdża tramwajami, a nie samochodami, przynajmniej na Targówku są tramwaja,
Na Targówku nie ma tramwajów.
Ostatnie tramwaje na Targówku (Św.Wincentego) to ponad 50 lat temu nazad linie 2 i 34.

# darek

11.12.2014 09:55

Zgadzam się, że ul. Św. Wincentego nie powinna być trasą tranzytową, zbędne będą poniesione nakłady, które i tak nie rozwiążą istniejących wąskich gardeł ( Rondo Żaba, Rondo Starzyńskiego itp.). Priorytetem powinna być zdecydowanie komunikacja szynowa (tramwaj, metro). Ulicę tę trzeba wyremontować jako zwykłą miejską ulicę, a nie trasę tranzytową, trasą tranzytową powinna być planowana NowoTrocka, połączona bezkolizyjnie z obwodnicą Pragi.

REKLAMA

# buahaha

11.12.2014 12:32

do ZTM -
Dzielnica Warszawy o nazwie TARGÓWEK ma tramwaje.
Przykto czytać, że ZTM nie wie, gdzie jeździ :)))

# zainteresowany

11.12.2014 12:34

do ZTM -
jeśli Targówek nie ma tramwajaów, to jak wg burmistrza Targówka mieszkańcy Białołęki mają jeździć przez Targówek tramwajami ???????
więcej na forum

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

Najnowsze informacje na TuTargówek

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Najchętniej czytane na TuTargówek

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA