REKLAMA

Targówek

drogi »

 

Nadal bez Nowotrockiej. Szykuje się paraliż Targówka

  10 grudnia 2013

alt='Nadal bez Nowotrockiej. Szykuje się paraliż Targówka'

Kiedy rozpocznie się budowa kolejnego odcinka II linii metra, Targówek czeka paraliż komunikacyjny. W miejskim budżecie nie znalazły się pieniądze na budowę ul. Nowotrockiej. Nie ma też funduszy na poprawę bezpieczeństwa na drogach, ze szczególnym uwzględnieniem okolic bazarku przy Trockiej. - Ta część Warszawy pozostaje zapomniana - zauważa radny stolicy Sebastian Wierzbicki.

REKLAMA

Ostatecznie Targówek w przyszłym roku na inwestycje będzie mieć prawie 33 mln zł. Z tego 15 mln pochłonie rewitalizacja Kanału Bródnowskiego z budową zbiornika retencyjnego, ponad 9 mln renowacja liceum przy ul. Oszmiańskiej, prawie 4 mln dokończenie budowy przedszkola przy Sternhela, 1,5 mln budowa boiska przy SP nr 275. Miasto wielkie pieniądze przeznaczy na Trasę Świętokrzyską (prawie 54 mln zł). Prawie 2,5 mln pójdzie na przygotowanie budowy II linii metra do stacji Trocka. W budżecie dzielnicy jest kilka milionów na przebudowy kilku ulic, ale nie na Trocką, choć poprawa bezpieczeństwa na niej wydaje się najważniejsza.

- Trasa Świętokrzyska ma być budowana do Zabranieckiej, gdzie powinno nastąpić jak najszybsze połączenie z Nowotrocką. Jeżeli tak się nie stanie, to rozkopane okolice budowy II linii metra zakorkują Targówek - mówi miejski radny Sebastian Wierzbicki. Dobrym pomysłem byłoby rondo przy skrzyżowaniach Pratulińskiej z Borzymowską i Korzona. Na nic jednak nie ma pieniędzy. - To jeden problem. Drugi to bezpieczeństwo w rejonie Borzymowskiej i Trockiej. Postulowałem zbudowanie wysepek ograniczających prędkość pojazdów poruszających się z dużą prędkością po tych wąskich, jednokierunkowych uliczkach. Ewentualnie położenie progów zwalniających. Kolejnym, choć już droższym pomysłem było rondo przy skrzyżowaniach Pratulińskiej z Borzymowską i Korzona. Na nic jednak nie ma pieniędzy. Miasto ogranicza wszelkiego rodzaju inwestycje. Według ratusza fundusze na te cele powinna zabezpieczyć dzielnica. A ta ma w tej chwili inne priorytety. Jak na razie rozwiązania komunikacyjne jeszcze nie są niezbędne, bo budowa metra nie ruszyła. W przyszłym roku wszystko zostanie po staremu. Po rozmowie z zarządem dzielnicy można się spodziewać, że działania będą podejmowane w dalszej przyszłości.

Dla przypomnienia - stacja metra Targówek I ma powstać u zbiegu ulic Trockiej i Pratulińskiej, Targówek II - Pratulińskiej i Ossowskiego.

mac

 

REKLAMA

Czytaj na ten temat

Komentarze (10)

# noe

11.12.2013 11:51

Otóż to! SLD wie co trzeba zbudować, aby było lepiej. Nowotrocka to podstawa. Ale jeśli nie ma na wysepki i ronda, to o jakiej nowej ulicy może być mowa. Szkoda, że licznie reprezentowane w radzie miasta PO nie myśli o Targówku.

# warszawiak

12.12.2013 08:56

Ulica Nowo-Trocka powinna być piorytetem dla Radnych Dzielnicy Targówka. Metro już na 100 procent powstanie, nie trzeba się o to martwić.

# trocki

12.12.2013 09:32

Nowotrocka to bedzie najszybszy dojazd z brodna do metra. A jednoczesnie odkorkowanie Wincentego i Młodzieńczej.
Trzeba tylko dojazd jeszcze do Zabraniekciej od obiego i będzie sprawy ciag do trasy Świetokrzyskiej i do centrum.

REKLAMA

# DocT

12.12.2013 11:53

Widać na co idą dzielnicowe pieniądze - rewitalizacja Kanału Bródnowskiego. Dzielnica co prawda nie będzie miała dróg zapewniających mieszkańcom wyjazd i wjazd do dzielnicy, ale za to ludzie zmęczeni staniem w korkach będą mogli odpocząć na Skwerze Ciechowskiego, czy też następnym budowanym przy Malborskiej.

# towarzysz (były)

12.12.2013 12:11

#DocT napisał(a) 12.12.2013 11:53
Widać na co idą dzielnicowe pieniądze - rewitalizacja Kanału Bródnowskiego. Dzielnica co prawda nie będzie miała dróg zapewniających mieszkańcom wyjazd i wjazd do dzielnicy, ale za to ludzie zmęczeni staniem w korkach będą mogli odpocząć na Skwerze Ciechowskiego, czy też następnym budowanym przy Malborskiej.

To jest właśnie efekt centralnego planowania budżetu Unii Europejskiej, coś na kształt Komisji Planowania przy KC PZPR. Potrzbne czy nie? Zaplanowane, trzeba wykonać, bo się straci kasę. A że się ją wydaje bez sensu? Przecież to nie my! My tylko wykorzystaliśmy pieniądze Unii, czyli brawo dla nas.
To nie może potrwać długo. Tu nie ma żadnego rachunku ekonomicznego. Pierdyknie szybciej niż ZSRR, bo nie ma łagrów.

# zaciszanin

12.12.2013 12:28

Rondo na Trockiej przy Pratluińskiej i drugie przy Korzona byłoby zbawieniem dla sytuacji na Trockiej. Zraówno jako bezpieczeństwo, ale też spokój i płynność ruchu.

REKLAMA

# samorządowiec

12.12.2013 16:47

Nowo Trocka może stać się przekleństwem dla mieszkańców Bródna. Przez Wysockiego i Matki Teresy, Nowo Trocką będą jechały samochody (setki) z odpadami do spalarni śmieci z lewobrzeżnej części Warszawy. Kto wymyślił dwie stacje metra na osiedlu Targówek. Czy były robione analizy ekonomiczne?. Na osiedlu Targówek mieszka 15 tysięcy osób. Na Bródnie mieszka 90 tysięcy osób i planuje się wybudowanie dwóch stacji metra.

# rumburak

12.12.2013 19:56

#samorządowiec napisał(a) 12.12.2013 16:47
Nowo Trocka może stać się przekleństwem dla mieszkańców Bródna. Przez Wysockiego i Matki Teresy, Nowo Trocką będą jechały samochody (setki) z odpadami do spalarni śmieci z lewobrzeżnej części Warszawy. Kto wymyślił dwie stacje metra na osiedlu Targówek. Czy były robione analizy ekonomiczne?. Na osiedlu Targówek mieszka 15 tysięcy osób. Na Bródnie mieszka 90 tysięcy osób i planuje się wybudowanie dwóch stacji metra.

No osiedlu Targówek powstaną te stacje, za to na Bródnie będzie JEDNA! Takich to mamy samorządowców, co dopuszczają do zabrania metra na Białołękę.
A Nowotrocka to akurat dobry pomysł, dzisiaj te same samochody jadą Trocka i Młodzieńczą.

# spółdzielca

13.12.2013 20:37

Nowo Trocka jest planowana do realizacji jako przedłużenie przyszłej Trasy Mostu Krasińskiego. Wcześniejsze wybudowanie Nowo Trockiej spowoduje zatkanie Bródna. Dla Bródna optymalnym rozwiązaniem jest puszczenie głównego strumienia ruchu samochodowego ulicą Odrowąża i ul. Wysockiego. Mieszkańcy Bródna będą mieli alternatywę dojazdu do osiedla ul. Wincentego lub ul. Odrowąża. Pozostali tylko ul. Odrowąża i ul. Wysockiego do Trasy Toruńskiej lub prosto do ul. Marywilskiej. Aby tak było potrzebna jest trasa od ul. Radzymińskiej do Ronda Żaba. Ta trasa jest w planach perspektywicznych i ciekawie się nazywa. Czekamy również na wprowadzenie w tej części Warszawy IST (inteligentny system transportowy), który tak będzie sterował ruchem samochodów, że kierowcy będą jeździli trasami jak powyżej. Z metrem jest już wszystko zaklepane. Będą dwie stacje na osiedlu Targówek, jedna na Zaciszu i dwie stacje na Bródnie. Żal mi Białołęki. Będzie musiała jednak poczekać na lepsze czasy i większą rozrodczość. Czego im z całego serca życzę. Do roboty!!!

REKLAMA

# ptison

14.12.2013 14:58

13.12.2013 20:37 #spółdzielca
Tyle bredni to dawno nie czytałem. Nowotrocka jest potrzebna dla BRÓDNA! Po to, aby sprawnie dojechać do Radzymińskiej i dalej do dworca Wileńskiego czy Wschodniego (trasa świętokrzyska). Po zbudowaniu metra na Trockiej co najmniej kilka, a najpewniej kilkanaście lat, trzeba będzie czekać na dalszy ciąg. I Wówczas Bródno będzie miało piękny dojazd NowoTorcką.
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Kup bilet

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuTargówek

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Najchętniej czytane na TuTargówek

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

City Break
City Break

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

REKLAMA

REKLAMA